Постанова
від 28.05.2015 по справі 814/3123/14     
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И 28 травня 2015 року справа № 814/3123/14

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі:

судді - Лебедєвої Г.В.,

при секретарі - Дворник Г.Г.,

за участю: представників позивача - не з'явився;

представника відповідача - ОСОБА_1 (за довіреністю),

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "ЦЕНТР -Н" до державної податкової інспекції у Заводському районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській області про визнання протиправними дій посадових осіб Державної податкової інспекції у Заводському районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській області з формування висновків про порушення товариством з обмеженою відповідальністю В«ЦЕНТР-НВ» податкового законодавства, що містяться в Акті від 29.08.2014 року № 144/14-04-22-02/36270940 В«Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» (Код за ЄДРПОУ 36270940) щодо підтвердження господарських відносин із контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями за грудень 2011 року, лютий - травень 2014 рокуВ» , а саме: про неможливість підтвердження факту реального здійснення господарської операції ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» з контрагентами-постачальниками ПП В«ІНФОКОРДВ» , ТОВ В«БЕВЕРЛІ РОКСВ» , ТОВ В«ФЕНІКСВ» , ТОВ В«ЕВЕРЕСТ-12В» та контрагентами-покупцями за грудень 2011 року, лютий - травень 2014 року, визнання протиправними дій посадових осіб Державної податкової інспекції у Заводському районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській області щодо коригування податкових зобов'язань та податкового кредиту з ПДВ товариства з обмеженою відповідальністю В«ЦЕНТР-НВ» в електронних автоматизованих системах співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту (інтегрована автоматизована інформаційна система ДПА В«Податковий блокВ» , В«Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА УкраїниВ» , інші системи) в розрізі контрагентів на підставі Акту від 29.08.2014 року № 144/14-04-22-02/36270940 В«Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» (Код за ЄДРПОУ 36270940) щодо підтвердження господарських відносин із контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями за грудень 2011 року, лютий - травень 2014 рокуВ» , зобов'язання Державну податкову інспекцію у Заводському районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській області вилучити з діючих електронних автоматизованих систем співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту (інтегрована автоматизована інформаційна система ДПА В«Податковий блокВ» , В«Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА УкраїниВ» , інші системи) в розрізі контрагентів інформацію, внесену на підставі Акту від 29.08.2014 року № 144/14-04-22-02/36270940 В«Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» (Код за ЄДРПОУ 36270940) щодо підтвердження господарських відносин із контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями за грудень 2011 року, лютий - травень 2014 року В» ,-

ВСТАНОВИВ: До Миколаївського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю "ЦЕНТР -Н" до державної податкової інспекції у Заводському районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській області про визнання протиправними дії посадових осіб державної податкової інспекції у Заводському районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській області з формування висновків про порушення товариства, що містяться в Акті про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "ЦЕНТР - Н" від 29.08.2014 року №144/14-04-22-02/36270940 щодо підтвердження господарських відносин із контрагентами ТОВ "ЦЕНТР - Н", визнання протиправними дії посадових осіб державної податкової інспекції у Заводському районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській області коригування податкових зобов'язань та податкового кредиту з ПДВ в електронних автоматизованих системах співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту (інтегрована автоматизована інформаційна система ДПА "Податковий блок", "Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівна ДПА України", інші системи) в розрізі контрагентів на підставі Акту про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ"ЦЕНТР-Н" від 29.08.2014 року №144/14-04-22-02/36270940 та зобов'язання державної податкової інспекції у Заводському районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській області вилучити з діючих електронних автоматизованих систем співставлення податкових зообов'язань та податкового кредиту (інтегрована автоматизована інформаційна система ДПА "Податковий блок", "Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівна ДПА України", інші системи) в розрізі контрагентів інформацію, внесену на підставі Акту про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "ЦЕНТР - Н" від 29.08.2014 року №144/14-04-22-02/36270940. У судовому засіданні 11.02.2015 року від представника позивача надійшла заява про зміну (уточнення) позовних вимог по адміністративній справі №814/3123/14, відповідно до якої позивач просить суд визнання протиправними дій посадових осіб Державної податкової інспекції у Заводському районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській області з формування висновків про порушення товариством з обмеженою відповідальністю В«ЦЕНТР-НВ» податкового законодавства, що містяться в Акті від 29.08.2014 року № 144/14-04-22-02/36270940 В«Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» (Код за ЄДРПОУ 36270940) щодо підтвердження господарських відносин із контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями за грудень 2011 року, лютий - травень 2014 рокуВ» , а саме: про неможливість підтвердження факту реального здійснення господарської операції ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» з контрагентами-постачальниками ПП В«ІНФОКОРДВ» , ТОВ В«БЕВЕРЛІ РОКСВ» , ТОВ В«ФЕНІКСВ» , ТОВ В«ЕВЕРЕСТ-12В» та контрагентами-покупцями за грудень 2011 року, лютий - травень 2014 року, визнання протиправними дій посадових осіб Державної податкової інспекції у Заводському районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській області щодо коригування податкових зобов'язань та податкового кредиту з ПДВ товариства з обмеженою відповідальністю В«ЦЕНТР-НВ» в електронних автоматизованих системах співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту (інтегрована автоматизована інформаційна система ДПА В«Податковий блокВ» , В«Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА УкраїниВ» , інші системи) в розрізі контрагентів на підставі Акту від 29.08.2014 року № 144/14-04-22-02/36270940 В«Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» (Код за ЄДРПОУ 36270940) щодо підтвердження господарських відносин із контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями за грудень 2011 року, лютий - травень 2014 рокуВ» , зобов'язання Державну податкову інспекцію у Заводському районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській області вилучити з діючих електронних автоматизованих систем співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту (інтегрована автоматизована інформаційна система ДПА В«Податковий блокВ» , В«Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА УкраїниВ» , інші системи) в розрізі контрагентів інформацію, внесену на підставі Акту від 29.08.2014 року № 144/14-04-22-02/36270940 В«Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» (Код за ЄДРПОУ 36270940) щодо підтвердження господарських відносин із контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями за грудень 2011 року, лютий - травень 2014 року В» .

В обґрунтування своєї правової позиції позивач зазначив, що фахівцями податкового органу здійснено заходи з метою проведення зустрічної звірки ТОВ "Центр-Н", за результатами яких складено акт про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "ЦЕНТР - Н" від 29.08.2014 року №144/14-04-22-02/36270940 щодо підтвердження господарських відносин із контрагентами ТОВ "ЦЕНТР - Н". Відповідно до вказаного акту зроблені висновки про наявність ознак відсутності факту реального здійснення господарських операцій між позивачем та контрагентами - постачальниками та контрагентами-покупцями за період грудень 2011 року, лютий - травень 2014 року.

Позивач зазначає, що акт від 29.08.2014 року №144/14-04-22-02/36270940 щодо підтвердження господарських відносин із контрагентами ТОВ "ЦЕНТР - Н" не надсилався на адресу ТОВ "Центр-Н", про його існування стало відомо від контрагентів позивача, оскільки викладена в акті інформація була внесена до автоматизованих баз даних податкових органів, що змінило стан позивача як платника податків на ризиковий, а проведене коригування податкових зобов'язань та податкового кредиту вплинуло на фінансові інтереси інших суб'єктів господарювання, у податковій звітності яких були відображені взаємовідносини з позивачем, що призвело до погіршання ділової репутації підприємства позивача, зменшення кола його контрагентів, припинення виконання грошових зобов'язань за угодами, що, як наслідок, потягло зростання дебіторської заборгованості та фінансові збитки, що є підставою для висновку про порушення його прав.

Щодо висновків податкового органу, викладених в акті від 29.08.2014 року №144/14-04-22-02/36270940 щодо підтвердження господарських відносин із контрагентами ТОВ "ЦЕНТР - Н", про неможливість підтвердження факту реального здійснення господарських операцій ТОВ "Центр-Н" з контрагентами - постачальниками, позивач наголошує, що висновки відповідача спростовуються наявною первинною документацією, а також звітними показниками господарської діяльності позивача.

З урахуванням викладеного, позивач зазначає, що своїми діями при проведенні зустрічної звірки та складанні акту про неможливість проведення зустрічної звірки, відповідач, зробив безпідставні, необґрунтовані висновки, які в свою чергу, спричинили негативні наслідки правам та законним інтересам позивача та його контрагентам, що стало причиною звернення позивача до суду з зазначеним адміністративним позовом.

В судовому засіданні представники позивача заявлені позовні вимоги підтримали в повному обсязі, просили позов задовольнити з підстав, зазначених у позовній заяві. Представник відповідача заперечував проти задоволення позовних вимог. В обґрунтування своєї позиції зазначив, що дії з проведення зустрічної звірки та з оформлення результатів зустрічної звірки актом про неможливість проведення зустрічної звірки, є по суті виконанням службовими особами своїх обов'язків, а самі по собі висновки вказаного акту не створюють відносин владного підпорядкування, що є необхідною ознакою публічно-правових відносин. Проведення зустрічних звірок є лише процедурним заходом зі збору податковим органом інформації щодо дотримання платником податкового законодавства у рамках податкового контролю. Вказані результати податкового контролю були відображені в інформаційних базах. Податкові повідомлення - рішення не приймалися. Внесення до електронної бази даних податкової інформації отриманої внаслідок податкового контролю, є одним із заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на відповідача функцій і а завдань, та в свою чергу є лише службовою діяльністю працівників податкової інспекції на виконання обов'язків по збиранню доказової інформації щодо наявності чи відсутності документального підтвердження господарських операцій. Дії податкового органу щодо внесення до електронної бази даних В«Автоматизована система співставлення Інформаційної системи Міністерства доходів і зборів України "Податковий блок"В» інформації, отриманої внаслідок здійснення податкового контролю, в даному випадку лише службовою діяльністю працівників податкової інспекції на виконання лише службових обов'язків по збиранню доказової інформації щодо наявності чи відсутності документального підтвердження господарських операцій.

Також відповідач зазначив, що дії самі по собі не створюють для суб'єкта господарювання жодних правових наслідків у вигляді виникнення, зміни або припинення його прав та не породжують для позивача обов'язкових юридичних наслідків, а тому позовні вимоги є необґрунтованими та такими що задоволенню не підлягають.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ В«Центр - НВ» зареєстровано як юридична особа 12.12.2008 року, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (а.с.37-39) на перебуває на податковому обліку в державній податковій інспекції у Заводському районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській області з 17.12.2008 року за №19496.

Судом встановлено, що 10 квітня 2014 року на адресу товариства з обмеженою відповідальністю В«ЦЕНТР-НВ» надійшов лист Державної податкової інспекції у Заводському районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській області від 10.04.2014 р. № 2801/10/14-04-22-02-16 В«Щодо надання пояснень та їх документального підтвердженняВ» про надання пояснень та їх документальне підтвердження по взаємовідносинах ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» з ТОВ В«КОНТИНЕНТМАШВ» (код за ЄДРПОУ 383375140) за період червень-грудень 2013 року. 18 квітня 2014 року ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» у відповідь на лист податкового органу від 10.04.2014 р. № 2801/10/14-04-22-02-16 повідомило останнього про втрату первинних документів ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» за період з 01.01.2013 р. по 28.02.2014 року , на підтвердження чого надало до ДПІ талон-повідомлення № 000196 Київського Районного відділу ОМУ ГУМВЄ України в Одеській області про реєстрацію заяви ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» щодо втрати документів. У зв'язку з неможливістю надати витребувані документи в результаті їх втрати за незалежних від підприємства обставин, ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» попросило податковий орган перенести термін надання таких документів на 90 календарних днів, які, відповідно до ч. 2 п. 44.5 ст. 44 ПК України, передбачені для їх відновлення.

Листом від 25.04.2014 р. № 3365/10/14-04-22-02-16 ДПВ підтвердив право ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» підновити протягом 90 календарних днів втрачені документи та їх надання Податковому органу після такого відновлення.

05 травня 2014 року на адресу ТОБІ В«ЦЕНТР-НВ» надійшов лист ДПІ від 05.05.2014 р. №3569/10/14-04-15-01-14 В«Про надання документальних підтверджень та поясненьВ» про надання пояснень та їх документальне підтвердження по взаємовідносинах ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» з ТОВ В«Беверлі РоксВ» (код за ЄДРПОУ '8984413) за період березень 2014 року 19 травня 2014 року ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» у відповідь на вказаний лист Податкового органу повідомило останнього про втрату первинних документів ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» , включаючи договори та податкові накладні, за період з 01.02.2014 р. по 30.04.2014 р. (лист № 24 від 19.05.2014 р.). Крім цього, ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» на підтвердження чого надало ДПІ талон-повідомлення № >01081 Київського районного відділу ОМУ ГУМВЄ України в Одеській про реєстрацію заяви ОСОБА_2 про втрату документів. Незважаючи на втрату ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» первинних документів та їх відновлення підприємством протягом 90 календарних днів, 13 травня 2014 року від ДПІ на адресу позивача надійшов лист № 3701/10/14-04-22-02-16 В«Про надання пояснень та їх документального підтвердженняВ» про надання пояснень та їх документальне підтвердження по взаємовідносинах ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» з ТОВ В«КОНТИНЕНТМАШВ» (код за ЄДРПОУ 383375140) за період січень 2014 року.

Листом № 25 від 23.05.2014 р. ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» повторно нагадало ДПІ про втрату документів та їх відновлення протягом 90 календарних днів. 21 липня 2014 року на адресу ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» надійшов лист ДПІ від 18.07.2014 р. №5 194/10/14-04-22-02-16 В«Про надання документальних підтверджень та поясненьВ» про надання пояснень та їх документальне підтвердження по взаємовідносинах ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» з ТОВ В«Беверлі РоксВ» (код за ЄДРПОУ 38984413), з ТОВ В«ТРЕВЕЛІНВ» (код за ЄДРПОУ 38421768), з ТОВ В«ЕВЕРЕЄТ-12В» (код за ЄДРПОУ 38275317) за період - лютий-травень 2014 року. Листом № 50 від 31.07.2014 р. ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» у відповідь на вказаний лист ДПІ повторно повідомило останнього про втрату первинних документів ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» та їх відновлення протягом 90 календарних днів. 04 серпня 2014 року та 05 серпня 2014 року на адресу ГОВ В«ЦЕНТРВ» знову надійшли листи Податкового органу від 31.07.2014 р. № 5594/10/14-04-22-02-16 та від 24.07.2.014 р. № 5341/10/14-04-22-02-16 про надання пояснень та їх документальне підтвердження по взаємовідносинах ГОВ В«ЦЕНТР-НВ» з вищезазначеними контрагентами. 14 серпня 2014 року слідчим з ОВС другого ЄВ прокуратури Одеської області ОСОБА_3 на підставі Ухвали слідчого судді Приморського районного суду м. Одеси від 13 серпня 2014 року по справі № 522/15193/14-к були вилучені всі відновлені фінансові та бухгалтерські документи ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» в результаті отримання слідчим тимчасового доступу до речей і документів. Відповідні повідомлення ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» № 52 від 14.08.2014 р., № 53 від 14.08.2014 р., № 54 від і 4.08.2014 р. про проведення слідчих дій відносно підприємства, з наданням копії протоколу тимчасового доступу до речей і документів та опису вилучених документів, були відправлені на адресу Податкового органу.

В свою чергу, судом встановлено, що на підставі службового посвідчення серія МК №132640, виданого 18.07.2013 Державною податковою інспекцією у Заводському районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській області, ОСОБА_4, головним державним ревізором - інспектором відділу перевірок з окремих питань управління податкового аудиту державної податкової інспекції у Заводському районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській області, згідно із п.73.5 ст.73 ПК України від 02 грудня 2010 року - №2755-VІ, із змінами та доповненнями, здійснено відповідні заходи з метою проведення зустрічної звірки ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» щодо підтвердження господарських відносин із контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями за грудень 2011 року, лютий - травень 2014 року.

За результатами вищевказаного, податковим органом складено акт від 29.08.2014 року №144/14-04-22-02/36270940 В«Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ В«Центр-НВ» (код ЄДРПОУ 36270940) щодо підтвердження господарських відносин із контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями за грудень 2011 року, лютий - травень 2014 рокуВ» (а.с.116).

Вказаним актом встановлено, що ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» відповідно до вимог п.11 підрозділу 2 розділу XX ПК України у Єдиному реєстрі податкових накладних зареєстровано наступні податкові накладні виписані на адресу контрагентів-покупців. Інші податкові накладні виписані на адресу контрагентів - покупців у Єдиному реєстрі податкових накладних не реєструвалися, оскільки сума податку на додану вартість по податковим накладним не перевищує 10 тисяч гривень. У зв'язку з відсутністю бухгалтерських та податкових документів: договорів, податкових на видаткових накладних, актів виконаних робіт, товарно-транспортних накладних, банківських виписок та будь-яких інших документів, що засвідчують здійснення господарських операцій підприємства неможливо дослідити питання фактичних взаємовідносин ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» з ПП В«ІНФОКОРДВ» , ТОВ "БЕВЕРЛІ РОКС", ТОВ "ФЕНІСК", ТОВ "ЕВЕРЕСТ - 12" та контрагентами покупцями.

Крім того, у зв'язку з отриманням податкової інформації (акти перевірок/зустрічних звірок ПП В«ІНФОКОРДВ» , ТОВ "БЕВЕРЛІ РОКС", ТОВ "ФЕНІСК", ТОВ "ЕВЕРЕСТ - 12") встановлено, що підприємству ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» підприємствами ПП В«ІНФОКОРДВ» , ТОВ "БЕВЕРЛІ РОКС", ТОВ "ФЕНІСК", ТОВ "ЕВЕРЕСТ - 12" надавались первинні бухгалтерські документи, підписані не уповноваженої на те особою, що суперечить законодавчим та нормативним актам та не можуть свідчити про фактичне здійснення фінансово-господарських операцій з ПП В«ІНФОКОРДВ» , ТОВ "БЕВЕРЛІ РОКС", ТОВ "ФЕНІСК", ТОВ "ЕВЕРЕСТ - 12". Таким чином, відповідач дійшов висновку про неможливість підтвердження факту реального здійснення господарських операцій ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» з контрагентами-постачальниками ПП В«ІНФОКОРДВ» , ТОВ "БЕВЕРЛІ РОКС", ТОВ "ФЕНІСК", ТОВ "ЕВЕРЕСТ - 12" та контрагентами-покупцями за грудень 2011 року, лютий - травень 2014 року (а.с.129). Суд звертає увагу на те, що за наслідками зустрічної звірки ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» податковим органом не приймалось жодного рішення.

Згідно зі статтею 1 Податкового кодексу України, Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України, з метою отримання податкової інформації контролюючі органи мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється контролюючими органами з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. Пунктом 3 Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 №1232, (далі - Порядок №1232) передбачено, що з метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних. Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.

Таким чином, підставами для проведення зустрічної звірки, у відповідності до вищезазначених норм, є необхідність зіставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання по господарських операціях, за наявності сумнівів стосовно факту здійснення таких операцій. При цьому, визначено процедуру проведення такої звірки, а саме: наявності обов'язкового письмового запиту податкового органу, яким здійснюється основна перевірка суб'єкта господарювання, щодо перевірки його контрагента, за виключенням, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби. Отже, відсутність у розпорядженні податкового органу первинних документів унеможливлює проведення зустрічної звірки.

Згідно з п. 7 Порядку №1232 та п. 4 Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами Державної податкової служби зустрічних звірок, затверджених наказом Державної податкової адміністрації України № 236 від 22.04.2011 (далі - Методичні рекомендації № 236) передбачено, що за результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення. В даному випадку був складений акт про неможливість проведення зустрічної звірки, а не довідка. Так, згідно п.4.4 наказу ДПА України від 22.04.11 №236 у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема, у зв'язку встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою) складається акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання. Зі зразка акту про неможливість проведення зустрічної звірки, який наведений у додатку 3 до Методичних рекомендацій, вбачається, що в даному акті, серед іншого, повинні зазначатись причини неможливості проведення зустрічної звірки, встановлені в ході організації проведення зустрічної звірки, із наведенням реквізитів документів, що підтверджують цей факт (копії яких додаються до актів) та детально перелічуватись заходи вжиті в ході організації проведення зустрічної звірки з метою забезпечення підтвердження господарських відносин. З правового аналізу положень п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України, п.п. 6, 7 Порядку №1232, положення Методичних рекомендацій № 236, суд приходить до висновку, що зустрічна звірка може бути проведена податковим органом лише в разі наявності у розпорядженні податкового органу первинних документів або надання таких документів платником податків на обов'язковий письмовий запит податкового органу, оскільки зустрічна звірка полягає у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби, з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними з метою з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. У відповідь на вищезазначені запити ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» листами від 14.08.2014 №52, №53 та №54 (вх. №6427, №6426, №6430 від 15.08.2014) надано копію протоколу тимчасового доступу до речей від 14.08.2014, а також копію опису речей і документів, які були вилучені 13.08.2014 року, відповідно до яких на підставі Ухвали слідчого судді Приморського районного суду м. Одеси Лабунського В.М. за справою №522/15193/14-к слідчим з ОВС другого слідчого відділу прокуратури Одеської області ОСОБА_5 всі документи фінансово-господарської діяльності ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» були вилучені.

Також, судом встановлено, що акт про неможливість проведення звірки не містить будь-якого документального обґрунтування стосовно нереальності фінансово-господарських взаємовідносин позивача з контрагентом, які мали місце в період грудень 2011 року, лютий - травень 2014 року. Висновки ґрунтуються лише на припущеннях, без дослідження документів первинного бухгалтерського та податкового обліку, недійсність правочинів між позивачем та його контрагентами не встановлена в судовому порядку.

Отже, при розгляді справи судом встановлено, що була порушена процедура проведення зустрічних звірок, акт не відповідає вимогам чинного законодавства, викладені в ньому висновки, які ґрунтуються на припущеннях, без зазначення будь-яких первинних документів та без системного викладення порушень вимог чинного податкового законодавства.

З системного аналізу норм "Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок", затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 27.12.2010р. № 1232, вбачається, що судження податкового органу відносно правильності справляння платником податків сум податків та зборів за відображеними в податковій звітності показниками господарських операцій можуть бути викладені виключно в акті перевірки або довідці зустрічної звірки. Чинним законодавством не передбачено відображення таких суджень в акті про неможливість проведення зустрічної звірки, де мають зазначатись лише обставини, котрі спричинили таку неможливість. А відтак, відображення в актах про неможливість проведення зустрічної звірки суджень податкового органу по суті проведених платником податків господарських операцій суперечить закону, який не передбачає такого порядку дій суб'єкта владних повноважень.

Суд також зазначає, що за своєю правовою природою акт про неможливість проведення зустрічної звірки взагалі не повинен містити висновки щодо реальності здійснення господарської діяльності. Наслідком неможливості проведення зустрічної звірки з підстав відсутності суб'єкта господарювання за юридичною адресою, є саме висновок про відсутність такого суб'єкта за місцезнаходженням із зазначенням фактичних обставин.

Проте, як вбачається з позовної заяви, позивач просить суд визнати протиправними дії посадових осіб Державної податкової інспекції у Заводському районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській області з формування висновків про порушення товариством з обмеженою відповідальністю В«ЦЕНТР-НВ» податкового законодавства, що містяться в Акті від 29.08.2014 року № 144/14-04-22-02/36270940 В«Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» (Код за ЄДРПОУ 36270940) щодо підтвердження господарських відносин із контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями за грудень 2011 року, лютий - травень 2014 рокуВ» , а саме: про неможливість підтвердження факту реального здійснення господарської операції ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» з контрагентами-постачальниками ПП В«ІНФОКОРДВ» , ТОВ В«БЕВЕРЛІ РОКСВ» , ТОВ В«ФЕНІКСВ» , ТОВ В«ЕВЕРЕСТ-12В» та контрагентами-покупцями за грудень 2011 року, лютий - травень 2014 року. Згідно з пп. 17.1.7 п. 17.1 ст. 17 цього Кодексу платникам податків надано право оскаржувати в порядку, встановленому цим Кодексом, рішення, дії (бездіяльність) контролюючих органів (посадових осіб), надані контролюючими органами роз'яснення.

Диспозиція цієї статті передбачає оскарження: дій службової особи контролюючого органу, які пов'язані з порушенням порядку проведення перевірки; дій, які полягають у перевищенні повноважень службовою особою щодо обмеження прав у можливості ознайомлення з результатами контрольного заходу; дій щодо проведення перевірки без установлених законом підстав та/або з порушенням вимог чинного законодавства тощо.

Відповідно до п. 4.4 Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 22.04.2011 № 236, у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від писання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України. При подальшому залученні суб'єкта господарювання (посадових осіб суб'єкта господарювання) до проведення зустрічної звірки відповідальний підрозділ органу ДПС забезпечує проведення такої звірки. З аналізу наведених норм вбачається, що дії з проведення зустрічної звірки та з оформлення результатів зустрічної звірки актом про неможливість проведення зустрічної звірки є, по суті, виконанням службовими особами своїх обов'язків, а самі по собі висновки вказаного акту не створюють відносин владного підпорядкування, що є необхідною ознакою публічно-правових відносин. Проведення зустрічних звірок є лише процедурним заходом зі збору податковим органом інформації щодо дотримання платником податкового законодавства у рамках податкового контролю.

За змістом ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, які породжують, змінюють або припиняють права та обов'язки у сфері публічно-правових відносин, вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, якщо позивач вважає, що цими рішеннями, діями чи бездіяльністю його права чи свободи порушені або порушуються, створено або створюються перешкоди для їх реалізації або мають місце інші ущемлення прав чи свобод. Таким чином, у контексті наведених приписів до адміністративного суду вправі звернутися кожна особа, яка вважає, що її право чи охоронюваний законом інтерес порушено, оскільки підставою для звернення особи до суду з позовом є її суб'єктивне уявлення, особисте переконання в порушенні прав чи свобод. Однак обов'язковою умовою здійснення такого захисту судом є об'єктивна наявність відповідного порушення права або законного інтересу на момент звернення до суду.

З огляду на викладене, позовні вимоги в частині визнання протиправними дій посадових осіб Державної податкової інспекції у Заводському районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській області з формування висновків про порушення товариством з обмеженою відповідальністю В«ЦЕНТР-НВ» податкового законодавства, що містяться в Акті від 29.08.2014 року № 144/14-04-22-02/36270940 В«Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» (код за ЄДРПОУ 36270940) щодо підтвердження господарських відносин із контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями за грудень 2011 року, лютий - травень 2014 рокуВ» , а саме: про неможливість підтвердження факту реального здійснення господарської операції ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» з контрагентами-постачальниками ПП В«ІНФОКОРДВ» , ТОВ В«БЕВЕРЛІ РОКСВ» , ТОВ В«ФЕНІКСВ» , ТОВ В«ЕВЕРЕСТ-12В» та контрагентами-покупцями за грудень 2011 року, лютий - травень 2014 року задоволенню не підлягають. Щодо позовних вимог про визнання протиправними дій посадових осіб Державної податкової інспекції у Заводському районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській області щодо коригування податкових зобов'язань та податкового кредиту з ПДВ товариства з обмеженою відповідальністю В«ЦЕНТР-НВ» в електронних автоматизованих системах співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту (інтегрована автоматизована інформаційна система ДПА В«Податковий блокВ» , В«Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА УкраїниВ» , інші системи) в розрізі контрагентів на підставі Акту від 29.08.2014 року № 144/14-04-22-02/36270940 В«Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» (Код за ЄДРПОУ 36270940) щодо підтвердження господарських відносин із контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями за грудень 2011 року, лютий - травень 2014 рокуВ» та зобов'язання Державну податкову інспекцію у Заводському районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській області вилучити з діючих електронних автоматизованих систем співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту (інтегрована автоматизована інформаційна система ДПА В«Податковий блокВ» , В«Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА УкраїниВ» , інші системи) в розрізі контрагентів інформацію, внесену на підставі Акту від 29.08.2014 року № 144/14-04-22-02/36270940 В«Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» (Код за ЄДРПОУ 36270940) щодо підтвердження господарських відносин із контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями за грудень 2011 року, лютий - травень 2014 року В» суд зазначає наступне. Як вже було з'ясовано, Державною податковою інспекцією у Заводському районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській області здійснено відповідні заходи з метою проведення зустрічної звірки ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» щодо підтвердження господарських відносин із контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями за грудень 2011 року, лютий - травень 2014 року.

За результатами вищевказаного, податковим органом складено акт від 29.08.2014 року №144/14-04-22-02/36270940 В«Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ В«Центр-НВ» (код ЄДРПОУ 36270940) щодо підтвердження господарських відносин із контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями за грудень 2011 року, лютий - травень 2014 рокуВ» (а.с.116).

Вказаним актом встановлено, що ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» відповідно до вимог п.11 підрозділу 2 розділу XX ПК України у Єдиному реєстрі податкових накладних зареєстровано наступні податкові накладні виписані на адресу контрагентів-покупців. Інші податкові накладні виписані на адресу контрагентів - покупців у Єдиному реєстрі податкових накладних не реєструвалися, оскільки сума податку на додану вартість по податковим накладним не перевищує 10 тисяч гривень. У зв'язку з відсутністю бухгалтерських та податкових документів: договорів, податкових на видаткових накладних, актів виконаних робіт, товарно-транспортних накладних, банківських виписок та будь-яких інших документів, що засвідчують здійснення господарських операцій підприємства неможливо дослідити питання фактичних взаємовідносин ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» з ПП В«ІНФОКОРДВ» , ТОВ "БЕВЕРЛІ РОКС", ТОВ "ФЕНІСК", ТОВ "ЕВЕРЕСТ - 12" та контрагентами покупцями.

Крім того, у зв'язку з отриманням податкової інформації (акти перевірок/зустрічних звірок ПП В«ІНФОКОРДВ» , ТОВ "БЕВЕРЛІ РОКС", ТОВ "ФЕНІСК", ТОВ "ЕВЕРЕСТ - 12") встановлено, що підприємству ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» підприємствами ПП В«ІНФОКОРДВ» , ТОВ "БЕВЕРЛІ РОКС", ТОВ "ФЕНІСК", ТОВ "ЕВЕРЕСТ - 12" надавались первинні бухгалтерські документи, підписані не уповноваженої на те особою, що суперечить законодавчим та нормативним актам та не можуть свідчити про фактичне здійснення фінансово-господарських операцій з ПП В«ІНФОКОРДВ» , ТОВ "БЕВЕРЛІ РОКС", ТОВ "ФЕНІСК", ТОВ "ЕВЕРЕСТ - 12". Таким чином, відповідач дійшов висновку про неможливість підтвердження факту реального здійснення господарських операцій ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» з контрагентами-постачальниками ПП В«ІНФОКОРДВ» , ТОВ "БЕВЕРЛІ РОКС", ТОВ "ФЕНІСК", ТОВ "ЕВЕРЕСТ - 12" та контрагентами-покупцями за грудень 2011 року, лютий - травень 2014 року (а.с.129). Судом встановлено, що на підставі акту від 29.08.2014 року №144/14-04-22-02/36270940 В«Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ В«Центр-НВ» (код ЄДРПОУ 36270940) щодо підтвердження господарських відносин із контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями за грудень 2011 року, лютий - травень 2014 рокуВ» податковим органом внесені відповідні зміни до ІС "Податковий блок" по контрагентам позивача за перевіряємий період. Підпунктом 62.1.3 п.6.2.1 ст. 62 ПК України передбачено, що податковий контроль здійснюється шляхом: перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Відповідно до ст. 74 ПК України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах органів державної податкової служби або безпосередньо посадовими (службовими) особами органів державної податкової служби. Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом державної податкової служби. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та завдань.

За правилами п.86.1 ст. 86 ПК України результати перевірок (крім камеральних) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами органу державної податкової служби та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.

Підпунктом 54.3.2. п.54.3 ст. 54 ПК України визначено спосіб дій органу державної податкової служби в разі виявлення факту неправильного обрахування платником податків податкового зобов'язання, відповідно до якого контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо, зокрема, дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках. Відповідно до абз.1, 2 п.58.1 ст. 58 ПК України у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення. Податкове повідомлення-рішення містить підставу для такого нарахування (зменшення) податкового зобов'язання та/або зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість; посилання на норму цього Кодексу та/або іншого закону, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок грошових зобов'язань платника податків; суму грошового зобов'язання, що повинен сплатити платник податку; суму зменшеного (збільшеного) бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення результатів господарської діяльності або від'ємного значення суми податку на додану вартість; граничні строки сплати грошового зобов'язання та/або строки виправлення платником податків показників податкової звітності; попередження про наслідки несплати грошового зобов'язання або внесення виправлень до показників податкової звітності в установлений строк; граничні строки, передбачені цим Кодексом для оскарження податкового повідомлення-рішення. Таким чином, у випадку виявлення факту заниження платником податків податкового зобов'язання, так і у випадку виявлення факту завищення платником податків податкового зобов'язання, в тому числі, і внаслідок декларування не існуючого об'єкта оподаткування, податковий орган обтяжений законодавцем обов'язком прийняти відповідне податкове повідомлення-рішення. Іншого порядку дій податкового органу, як суб'єкта владних повноважень у спірних правовідносинах, Закон не передбачає. Однак, оскільки зустрічна звірка не є податковою перевіркою, то висновки податкового органу, зроблені за наслідками проведення такої звірки, не підлягають відображенню в інформаційних базах податкового органу. Натомість, коригування показників податкової звітності може здійснюватися виключно на підставі узгоджених податкових зобов'язаннях. Автоматизована система "Детальна інформація по платнику ПДВ щодо результатів автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів" повинна відображати фактично задекларовані позивачем показники своєї господарської діяльності, а її коригування можливе лише за наслідками узгодження податкових зобов'язань та податкового кредиту. Органи ДФС України використовують вказану систему у своїй роботі, в тому числі, й для співставлення показників, які задекларовані позивачем та його контрагентами, розбіжності в яких призводять до створення штучних підстав для проведення перевірок суб'єктів господарської діяльності.

Отже, аналіз вищенаведених норм права свідчить, що за результатами перевірки податковий орган може визначати суму грошового зобов'язання шляхом прийняття податкового повідомлення-рішення.

За таких підстав, внесення коригування самостійно податковим органом в податкову звітність платника податку не передбачено діючим законодавством, а тому такі дії відповідача правомірно розцінена як протиправні.

З матеріалів справи вбачається, що на підставі акту від 29.08.2014 року №144/14-04-22-02/36270940 В«Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ В«Центр-НВ» (код ЄДРПОУ 36270940) щодо підтвердження господарських відносин із контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями за грудень 2011 року, лютий - травень 2014 рокуВ» відповідач податкових повідомлень-рішень не приймав, отже жодних змін у податкових зобов'язаннях позивача внаслідок складання вказаного акту не відбулося.

Разом з тим, як свідчать матеріали справи, відповідачем здійснено коригування податкових зобов'язань та податкового кредиту з ПДВ ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» в електронних автоматизованих системах співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту (інтегрована автоматизована інформаційна система ДПА В«Податковий блокВ» , В«Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА УкраїниВ» , інші системи) в розрізі контрагентів на підставі Акту від 29.08.2014 року № 144/14-04-22-02/36270940 В«Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» (Код за ЄДРПОУ 36270940) щодо підтвердження господарських відносин із контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями за грудень 2011 року, лютий - травень 2014 рокуВ» . Оскільки податкове повідомлення-рішення ДПІ не приймалося та податкові зобов'язання не узгоджувалися, то дії відповідача по зміненню показників відповідної податкової звітності позивача з ПДВ є протиправними.

Крім того, суд не приймає до уваги доводи відповідача про те, що вказана автоматизована система створена для службового користування, у зв'язку з чим коригування податкових зобов'язань та податкового кредиту позивача не може порушувати прав та інтересів останнього, не приймається до уваги, оскільки згідно зі ст. 74 ПК України, ця система повинна відображати фактичні задекларовані позивачем показники своєї господарської діяльності, її корегування можливе лише за наслідками узгодження податкових зобов'язань, а податкові органи використовують вказану систему у своїй роботі, в тому числі, й для співставлення показників, які задекларовані позивачем та його контрагентами, розбіжності в яких призводять до створення штучних підстав для проведення перевірок суб'єктів господарської діяльності.

Враховуючи викладене, судом встановлена протиправність дій відповідача щодо коригування податкових зобов'язань та податкового кредиту з ПДВ товариства з обмеженою відповідальністю В«ЦЕНТР-НВ» в електронних автоматизованих системах співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту (інтегрована автоматизована інформаційна система ДПА В«Податковий блокВ» , В«Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА УкраїниВ» , інші системи) в розрізі контрагентів на підставі Акту від 29.08.2014 року № 144/14-04-22-02/36270940 В«Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» (Код за ЄДРПОУ 36270940) щодо підтвердження господарських відносин із контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями за грудень 2011 року, лютий - травень 2014 рокуВ» , суд, для належного відновлення порушених прав позивача вважає за необхідне зобов'язати податковий орган вилучити з діючих електронних автоматизованих систем співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту (інтегрована автоматизована інформаційна система ДПА В«Податковий блокВ» , В«Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА УкраїниВ» , інші системи) в розрізі контрагентів інформацію, внесену на підставі Акту від 29.08.2014 року № 144/14-04-22-02/36270940 В«Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» (Код за ЄДРПОУ 36270940) щодо підтвердження господарських відносин із контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями за грудень 2011 року, лютий - травень 2014 року В»

Таким чином, позовні вимоги в частині визнання протиправними дій посадових осіб Державної податкової інспекції у Заводському районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській області щодо коригування податкових зобов'язань та податкового кредиту з ПДВ товариства з обмеженою відповідальністю В«ЦЕНТР-НВ» в електронних автоматизованих системах співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту (інтегрована автоматизована інформаційна система ДПА В«Податковий блокВ» , В«Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА УкраїниВ» , інші системи) в розрізі контрагентів на підставі Акту від 29.08.2014 року № 144/14-04-22-02/36270940 В«Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» (Код за ЄДРПОУ 36270940) щодо підтвердження господарських відносин із контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями за грудень 2011 року, лютий - травень 2014 рокуВ» , зобов'язання Державну податкову інспекцію у Заводському районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській області вилучити з діючих електронних автоматизованих систем співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту (інтегрована автоматизована інформаційна система ДПА В«Податковий блокВ» , В«Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА УкраїниВ» , інші системи) в розрізі контрагентів інформацію, внесену на підставі Акту від 29.08.2014 року № 144/14-04-22-02/36270940 В«Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» (Код за ЄДРПОУ 36270940) щодо підтвердження господарських відносин із контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями за грудень 2011 року, лютий - травень 2014 року В» підлягають задоволенню. Згідно з ч. 1 ст. 69 та ч. 1 ст. 70 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Відповідно до ст. 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Згідно зі ст. 159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не довів суду правомірності вчинення ним дій щодо внесення до діючих електронних автоматизованих систем співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту змін показників податкової звітності на підставі Акта від 29.08.2014 року № 144/14-04-22-02/36270940 В«Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» (Код за ЄДРПОУ 36270940) щодо підтвердження господарських відносин із контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями за грудень 2011 року, лютий - травень 2014 рокуВ» .

Таким чином, виходячи з викладеного, суд вважає, що позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю "ЦЕНТР -Н" до державної податкової інспекції у Заводському районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській області про визнання протиправними дій посадових осіб Державної податкової інспекції у Заводському районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській області з формування висновків про порушення товариством з обмеженою відповідальністю В«ЦЕНТР-НВ» податкового законодавства, що містяться в Акті від 29.08.2014 року № 144/14-04-22-02/36270940 В«Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» (Код за ЄДРПОУ 36270940) щодо підтвердження господарських відносин із контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями за грудень 2011 року, лютий - травень 2014 рокуВ» , а саме: про неможливість підтвердження факту реального здійснення господарської операції ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» з контрагентами-постачальниками ПП В«ІНФОКОРДВ» , ТОВ В«БЕВЕРЛІ РОКСВ» , ТОВ В«ФЕНІКСВ» , ТОВ В«ЕВЕРЕСТ-12В» та контрагентами-покупцями за грудень 2011 року, лютий - травень 2014 року, визнання протиправними дій посадових осіб Державної податкової інспекції у Заводському районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській області щодо коригування податкових зобов'язань та податкового кредиту з ПДВ товариства з обмеженою відповідальністю В«ЦЕНТР-НВ» в електронних автоматизованих системах співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту (інтегрована автоматизована інформаційна система ДПА В«Податковий блокВ» , В«Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА УкраїниВ» , інші системи) в розрізі контрагентів на підставі Акту від 29.08.2014 року № 144/14-04-22-02/36270940 В«Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» (Код за ЄДРПОУ 36270940) щодо підтвердження господарських відносин із контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями за грудень 2011 року, лютий - травень 2014 рокуВ» , зобов'язання Державну податкову інспекцію у Заводському районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській області вилучити з діючих електронних автоматизованих систем співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту (інтегрована автоматизована інформаційна система ДПА В«Податковий блокВ» , В«Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА УкраїниВ» , інші системи) в розрізі контрагентів інформацію, внесену на підставі Акту від 29.08.2014 року № 144/14-04-22-02/36270940 В«Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» (Код за ЄДРПОУ 36270940) щодо підтвердження господарських відносин із контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями за грудень 2011 року, лютий - травень 2014 рокуВ» підлягають частковому задоволенню.

Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 159 - 163, 167, 254 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ: Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю "ЦЕНТР -Н" до державної податкової інспекції у Заводському районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській області про визнання протиправними дій посадових осіб Державної податкової інспекції у Заводському районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській області з формування висновків про порушення товариством з обмеженою відповідальністю В«ЦЕНТР-НВ» податкового законодавства, що містяться в Акті від 29.08.2014 року № 144/14-04-22-02/36270940 В«Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» (Код за ЄДРПОУ 36270940) щодо підтвердження господарських відносин із контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями за грудень 2011 року, лютий - травень 2014 рокуВ» , а саме: про неможливість підтвердження факту реального здійснення господарської операції ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» з контрагентами-постачальниками ПП В«ІНФОКОРДВ» , ТОВ В«БЕВЕРЛІ РОКСВ» , ТОВ В«ФЕНІКСВ» , ТОВ В«ЕВЕРЕСТ-12В» та контрагентами-покупцями за грудень 2011 року, лютий - травень 2014 року, визнання протиправними дій посадових осіб Державної податкової інспекції у Заводському районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській області щодо коригування податкових зобов'язань та податкового кредиту з ПДВ товариства з обмеженою відповідальністю В«ЦЕНТР-НВ» в електронних автоматизованих системах співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту (інтегрована автоматизована інформаційна система ДПА В«Податковий блокВ» , В«Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА УкраїниВ» , інші системи) в розрізі контрагентів на підставі Акту від 29.08.2014 року № 144/14-04-22-02/36270940 В«Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» (Код за ЄДРПОУ 36270940) щодо підтвердження господарських відносин із контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями за грудень 2011 року, лютий - травень 2014 рокуВ» , зобов'язання Державну податкову інспекцію у Заводському районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській області вилучити з діючих електронних автоматизованих систем співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту (інтегрована автоматизована інформаційна система ДПА В«Податковий блокВ» , В«Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА УкраїниВ» , інші системи) в розрізі контрагентів інформацію, внесену на підставі Акту від 29.08.2014 року № 144/14-04-22-02/36270940 В«Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» (Код за ЄДРПОУ 36270940) щодо підтвердження господарських відносин із контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями за грудень 2011 року, лютий - травень 2014 рокуВ» - задовольнити частково. Визнати протиправними дії посадових осіб Державної податкової інспекції у Заводському районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській області щодо коригування податкових зобов'язань та податкового кредиту з ПДВ товариства з обмеженою відповідальністю В«ЦЕНТР-НВ» в електронних автоматизованих системах співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту (інтегрована автоматизована інформаційна система ДПА В«Податковий блокВ» , В«Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА УкраїниВ» , інші системи) в розрізі контрагентів на підставі Акту від 29.08.2014 року № 144/14-04-22-02/36270940 В«Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» (Код за ЄДРПОУ 36270940) щодо підтвердження господарських відносин із контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями за грудень 2011 року, лютий - травень 2014 рокуВ» . Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Заводському районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській області вилучити з діючих електронних автоматизованих систем співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту (інтегрована автоматизована інформаційна система ДПА В«Податковий блокВ» , В«Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА УкраїниВ» , інші системи) в розрізі контрагентів інформацію, внесену на підставі Акту від 29.08.2014 року № 144/14-04-22-02/36270940 В«Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ В«ЦЕНТР-НВ» (Код за ЄДРПОУ 36270940) щодо підтвердження господарських відносин із контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями за грудень 2011 року, лютий - травень 2014 рокуВ» . . В іншій частині позову відмовити. Повернути товариству з обмеженою відповідальністю "ЦЕНТР -Н" судовий збір за квитанцією від 06.10.2014 року №85 в розмірі 48,72 грн. (сорок вісім гривень сімдесят дві копійки). Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі до Одеського апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги на постанову суду одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого ст.186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано. Повний текст постанови складений та підписаний суддею 29.05.2015 року.

Суддя Г.В. Лебедєва

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.05.2015
Оприлюднено05.10.2015
Номер документу51626412
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —814/3123/14     

Постанова від 28.05.2015

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лебедєва Г. В.

Ухвала від 12.05.2015

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лебедєва Г. В.

Ухвала від 11.02.2015

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лебедєва Г. В.

Ухвала від 12.03.2015

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лебедєва Г. В.

Ухвала від 21.01.2015

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лебедєва Г. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні