Барський районний суд Вінницької області
м. Бар, вул.Соборна, 2, 23000, (04341) 2-20-70
справа № 2-1302\10р.
РІШЕННЯ
іменем України
24 грудня 2010 року Барський районний суд Вінницької області
в складі: головуючого, судді Переверзєва С.В.
при секретарі Бородкіній Л.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Бар Вінницької області цивільну справу за позовом Барського районного центру зайнятості до ОСОБА_1 про відшкодування коштів,
ВСТАНОВИВ:
Свої позовні вимоги Барський районний центр зайнятості мотивував тим, що 06.04.2010 року ОСОБА_1 звернувся до позивача з метою працевлаштування і був зареєстрований як шукаючий роботу. 13.04.2010 р. відповідачу було надано статус безробітного та призначено виплату допомоги по безробіттю. Однак, 09.07.2010 р. було встановлено, що ОСОБА_1 з 28 жовтня 1998 року є суб'єктом підприємницької діяльності. Тим самим ОСОБА_1, при отриманні статусу безробітного, приховав відомості про те, що він являється суб'єктом підприємницької діяльності. За час перебування на обліку в службі зайнятості з 13.04.2010 р. по 09.07.2010 р ОСОБА_1 було призначено та виплачено матеріальне забезпечення по безробіттю в сумі 3215,64 грн., в тому числі: - за період з 13.04.2010р. по 30.06.2010 р. 2835,77 грн., (допомога по безробіттю та матеріальна допомога в період професійного навчання); - за період з 10.06.2010р. по 22.06.2010р. 379,87 грн., (витрати за навчання на курсах малого бізнесу). ОСОБА_1 отримував послуги в службі зайнятості і отримав допомогу по безробіттю також в 2008 році: - за період з 05.02.2008р. по 22.02.2008р. 344,25 грн., (допомога по безробіттю). Оскільки відповідач отримав допомогу по безробіттю у Барському районному центрі зайнятості обманним шляхом, чим спричинив Фонду загальнообов'язкового державного страхування України на випадок безробіття збитки у сумі 3559,89 грн., позивач просив суд стягнути з ОСОБА_1 на користь Барського районного центру зайнятості кошти у сумі 2835,77 грн., на користь Держбюджету Барського району ККД 50040400 кошти у сумі 344,25 грн. та на користь Вінницького обласного центру зайнятості кошти у сумі 379,87 грн.
В судовому засіданні представники позивачка Барського районного центру зайнятості за довіреністю ОСОБА_2 та ОСОБА_3 позовні вимоги підтримали повністю та наполягли на їх задоволенні.
Відповідач по справі ОСОБА_1 та його представник адвокат ОСОБА_4 позов не визнали, заперечували проти його задоволення, пояснивши суду, що відповідач в липні 2004 року подав державному реєстратору заяву про припинення його підприємницької діяльності та вважав, що саме з того часу його підприємницька діяльність припинена. Про необхідність подати інші документи він не знав.
Допитана в судовому засіданні свідок ОСОБА_5 показала, що вона є державним реєстратором Барської РДА Вінницької області. 18 серпня 2004 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців було внесено рішення фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 про припинення його підприємницької діяльності. Такий запис було здійснено реєстратором на підставі заяви відповідача про припинення його підприємницької діяльності. Однак, відповідно до вимог ст.. 47 п.9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» для проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем за її рішенням відповідач повинен подати державному реєстратору особисто такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем за її рішенням; свідоцтво про державну реєстрацію фізичної особи - підприємця; довідку відповідного органу державної податкової служби про відсутність заборгованості по податках, зборах; довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості; довідки відповідних органів фондів соціального страхування про відсутність заборгованості або про те, що вона не перебувала на обліку. ОСОБА_1 зазначених документів реєстратору не подав, а тому він вважався підприємцем до дати проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності, тобто до 09 липня 2010 року.
Допитаний в судовому засіданні свідок ОСОБА_6В суду пояснив, що ОСОБА_1В був знятий з податкового обліку 13.07.2004 року. Разом з тим для скасування державної реєстрації як суб,єкта підприємницької діяльності, крім рішення податкового органу, він особисто мав подати рішення ще інших організацій і ДПІ не мало впливу на цей процес.
Суд, заслухавши пояснення представника позивача, відповідача та свідків, дослідивши та оцінивши матеріали справи, вважає, що позов доведений та обґрунтований і його необхідно задовольнити в повному обсязі. До такого висновку суд дійшов з наступного.
Так, 06.04.2010 р. відповідач ОСОБА_1 звернувся до Барського районного центру зайнятості з метою працевлаштування і був зареєстрований як шукаючий роботу. Спеціалістом центру зайнятості було заведено персональну картку, яка складається з декількох блоків, в яких зазначаються відомості про особу, причину звернення до центру зайнятості та інші відомості про клієнта щодо сприяння йому у працевлаштуванні та наданні соціальних послуг. Для надання статусу безробітного ОСОБА_1 власноручно заповнив заяву, у якій декларував, що на день надання статусу він не зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності, не займається трудовою діяльністю та не отримує пенсії. Зазначені записи в заяві відповідач ствердив власноручним підписом. 13.04.2010 р. ОСОБА_1 було надано статус безробітного та призначено виплату допомоги по безробіттю.
За час перебування на обліку в службі зайнятості з 13.04.2010 р. по 09.07.2010 р ОСОБА_1 було призначено та виплачено матеріальне забезпечення по безробіттю в сумі 3215,64 грн., в тому числі: - за період з 13.04.2010р. по 30.06.2010р. 2835,77 грн., (допомога по безробіттю та матеріальна допомога в період професійного навчання); - за період з 10.06.2010р. по 22.06.2010р. 379,87 грн., (витрати за навчання на курсах малого бізнесу). ОСОБА_1 отримував послуги в службі зайнятості і отримав допомогу по безробіттю також в 2008 році: - за період з 05.02.2008р. по 22.02.2008р. 344,25 грн., (допомога по безробіттю).
Проте, 09.07.2010 р. було встановлено, що ОСОБА_1 зареєстрований, як суб'єкт підприємницької діяльності з 28.10.1998 р.
Згідно довідки з Єдиного держаного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців державним реєстратором 18 серпня 2004 року було внесено рішення фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 про припинення його підприємницької діяльності. Такий запис було здійснено реєстратором на підставі заяви відповідача про припинення його підприємницької діяльності.
Відповідно до вимог ст.. 47 п.9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» для проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем за її рішенням відповідач повинен подати державному реєстратору особисто такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем за її рішенням; свідоцтво про державну реєстрацію фізичної особи - підприємця; довідку відповідного органу державної податкової служби про відсутність заборгованості по податках, зборах; довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості; довідки відповідних органів фондів соціального страхування про відсутність заборгованості або про те, що вона не перебувала на обліку.
Оскільки ОСОБА_1 зазначених документів реєстратору не подав, тому він вважався підприємцем до дати проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності, тобто до 09 липня 2010 року.
Тим самим ОСОБА_1 при отриманні статусу безробітного не було зазначенні відомості про те, що він являється суб'єктом підприємницької діяльності.
Відповідно до ст.2 Закону України «Про зайнятість населення», не можуть бути визнані безробітними громадяни, які самостійно забезпечують себе роботою, включаючи підприємців, особи, зайняті індивідуальною трудовою діяльністю відповідно до законодавства України.
Згідно довідки Барського районного центру зайнятості №020110558 від 19.11.2010р. безробітний ОСОБА_1 за період перебування на обліку в центрі зайнятості з 13.04.2010 р. по 30.06.2010 р. отримав допомогу у розмірі 2835,77 грн.
Згідно довідки Барського районного центру зайнятості №020110559 від 19.11.2010р. безробітний ОСОБА_1 за період перебування на обліку в центрі зайнятості з 05.02.2008 р. по 22.02.2008 р. отримав допомогу у розмірі 344,25 грн.
Як наслідок, ОСОБА_1 отримав допомогу по безробіттю у Барському районному центрі зайнятості обманним шляхом, чим спричинив Фонду загальнообов'язкового державного страхування України на випадок безробіття збитки у сумі 3559,89 грн.
Відповідно до ст.36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.
За таких обставин, незаконно отримана допомога по безробіттю в розмірі 3559,89 грн. підлягає до стягнення з відповідача.
Барський районний центр зайнятості діє на підставі „Положення про Барський районний центрВ» , відповідно до якого він є місцевим органом державної виконавчої влади та місцевим органом державної служби зайнятості. Законом України „Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіттяВ» , центру зайнятості делеговано повноваження щодо стягнення у судовому порядку виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок навмисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.
Оскільки відповідно до п.34 ст.4 Декрету Кабінету Міністрів України «Про державне мито», органи Фонду загальнообов'язкового державного страхування України на випадок безробіття звільняються від сплати державного мита, тому, на підставі п 3 ст.89 ЦПК України, судовий збір стягується з відповідача в дохід держави пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимог.
За таких обставин суд, керуючись ст.ст5, 10, 60, 89, 212, 213 ЦПК України, ст. 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», ст.2 Закону України «Про зайнятість населення», ст.. 47 п.9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»,
В И Р I Ш И В :
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь Барського районного центру зайнятості м. Бар Вінницької області (р/р 37171001000841, код 20088801, МФО 802015, ГУДКУ у Вінницькій обл. Одержувач Барський районний центр зайнятості) коштів у сумі 2835,77 грн.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь Державного бюджету Барського району Вінницької області (р/р 37173304900011, код 34701146, МФО 802015, ГУДКУ у Вінницькій обл. Одержувач Держбюджет Барського району ККД 50040400) кошти у сумі 344,25 грн.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь Вінницького обласного центру зайнятості (р/р 3717500200802, код 05392714, МФО 802015, ГУДКУ у Вінницькій обл. Одержувач Вінницький обласний центр зайнятості) кошти у сумі 379,87 грн.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави 51 гривню державного мита та 120 грн. витрат з інформаційно-технічного забезпечення розгляду цивільної справи.
Рішення може бути оскаржене до апеляційного суду Вінницької області протягом десяти днів.
СУДДЯ:
Суд | Барський районний суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 24.12.2010 |
Оприлюднено | 06.10.2015 |
Номер документу | 51628524 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Барський районний суд Вінницької області
Переверзєв С. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні