Постанова
від 22.03.2010 по справі 5098/09/1570
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 5098/09/1570

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 березня 2010 року м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Іванова Е.А.

при секретарі: Мезнер О.Е.,

за участю представника позивача ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні суду в м. Одесі справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси до Об'єднаного профспілкового комітету тресту «Дунайводбуд»про припинення юридичної особи, -

В С Т А Н О В И В:

Державна податкова інспекція у Малиновському районі м. Одеси звернулась до суду з позовом, в якому просить припинити юридичну особу Об'єднаного профспілкового комітету тресту «Дунайводбуд», мотивуючи це тим, що Об'єднаний профспілковий комітет тресту «Дунайводбуд»у 1994р. взятий на податковий облік до ДПІ у Малиновському районі м. Одеси. З березня 1994 року по теперішній час відповідач не подає податкової звітності. Посилаючись на ст. 38 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємцівВ» позивач просить припинити юридичну особу Об'єднаний профспілковий комітет тресту «Дунайводбуд».

У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги і просив припинити суб'єкта підприємницької діяльності -Об'єднаний профспілковий комітет тресту «Дунайводбуд», при цьому погодився з тим, що Об'єднаний профспілковий комітет тресту «Дунайводбуд»є неприбутковою організацією.

Представник відповідача у судові засідання неодноразово не з'являвся, про день, час та місце слухання справи повідомлявся належним чином та своєчасно, що підтверджується наявними в матеріалах справи поштовими повідомленнями про вручення викликів до суду представнику відповідача. Клопотань про розгляд справи за відсутності представника відповідача не подавав. Заперечень до суду не надходило.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини.

Судом встановлено, що з 01.03.1994р. Об'єднаний профспілковий комітет тресту «Дунайводбуд» знаходиться на обліку в ДПІ у Малиновському районі м. Одеси, як платник податків (а.с.4).

Представник позивача у судовому засіданні уточнив, що відповідач є не прибутковою установою.

Статтею 33 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»встановлено, що юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом.

Частиною 2 ст. 33 та ч.2статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»передбачені підстави для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, якими, зокрема, є: неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

Відповідно до п. 17. ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу», органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.

В ст. 42 Господарського кодексу України, зазначається, що підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.

Таким чином, профспілка, їх об'єднання, яка не має на меті отримання прибутку та не займається підприємницькою діяльністю не є суб'єктом підприємницької діяльності, а тому у державної податкової інспекції відсутні повноваження щодо його припинення.

Згідно до ч.2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 13 Закону України «Про державну податкову службу», посадові особи органів державної податкової служби зобов'язані дотримуватись Конституції і законів України, інших нормативних актів, прав та охоронюваних законом інтересів громадян, підприємств, установ, організацій, забезпечувати виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та повною мірою використовувати надані їм права.

Згідно до ч.8 ст.19 Господарського кодексу України усі суб'єкти господарювання зобов'язані здійснювати первинний (оперативний) та бухгалтерський облік результатів своєї роботи, складати статистичну інформацію, а також надавати відповідно до вимог закону фінансову звітність та статистичну інформацію щодо своєї господарської діяльності, інші дані, визначені законом.

Статтею 238 цього Кодексу встановлено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані адміністративно-господарські санкції, одним із видів яких є скасування державної реєстрації та ліквідація суб'єкта господарювання.

Поняття суб'єкта господарювання наведено у ст.55 Господарського кодексу України, за приписами якої суб'єктами господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків, передбачених законодавством. Суб'єктами господарювання є: 1) господарські організації - юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, державні, комунальні та інші підприємства, створені відповідно до цього Кодексу, а також інші юридичні особи, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані в установленому законом порядку; громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані відповідно до закону як підприємці.

Під господарською діяльністю розуміється діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність (п.1 ст.3 ГК України).

Відповідно до ст. 2 Закону України "Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності", професійні спілки створюються з метою здійснення представництва та захисту трудових, соціально-економічних прав та інтересів членів профспілки. Діяльність профспілок будується на принципах законності та гласності. Інформація щодо їх статутних і програмних документів є загальнодоступною.

Згідно ст. 6 Закону України "Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності", громадяни України мають право на основі вільного волевиявлення без будь-якого дозволу створювати профспілки, вступати до них та виходити з них на умовах і в порядку, визначених їх статутами, брати участь у роботі профспілок.

Відповідно до ст. 35 Закону України " Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності ", з метою реалізації статутних завдань профспілки, їх об'єднання, які є юридичними особами, можуть здійснювати необхідну господарську та фінансову діяльність шляхом надання безоплатних послуг, робіт, створення в установленому законодавством порядку підприємств, установ або організацій із статусом юридичної особи, формувати відповідні фонди, кредитні спілки.

З змісту розділу ІІ Закону України "Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності" вбачається, що профспілки не займаються підприємницькою діяльністю, а їх основна мета представництво та захист інтересів своїх членів.

Згідно до ст. 18 Закону України "Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності" встановлено порядок припинення діяльності профспілок, їх об'єднань.

Припинення діяльності профспілок, їх об'єднань може бути проведено шляхом реорганізації чи ліквідації (саморозпуску, примусового розпуску).

Рішення про реорганізацію чи ліквідацію (саморозпуск) приймається з'їздом (конференцією), загальними зборами відповідно до статуту (положення) профспілки, об'єднання профспілок. Одночасно з прийняттям такого рішення з'їзд (конференція), загальні збори приймають рішення про використання майна та коштів профспілок, їх об'єднань, що залишилися після проведення всіх необхідних розрахунків, на статутні чи благодійні цілі. Діяльність профспілок, їх об'єднань, яка порушує Конституцію України та закони України, може бути заборонена лише за рішенням місцевого суду, а профспілок зі статусом всеукраїнських і республіканських та об'єднань профспілок з відповідним статусом - лише за рішенням Верховного Суду України. Не допускається примусовий розпуск, припинення, а також заборона діяльності профспілок, їх об'єднань за рішенням будь-яких інших органів. Рішення про примусовий розпуск об'єднання профспілок не тягне за собою розпуску профспілок, які входять до цього об'єднання. Примусовий розпуск профспілки чи об'єднання профспілок тягне за собою анулювання свідоцтва про реєстрацію та виключення з Реєстру об'єднань громадян України, втрату прав юридичної особи з обов'язковим повідомленням про це в засобах масової інформації.

Таким чином в Законі України "Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності" не передбачено припинення профспілки в зв'язку не поданням до податкового органу протягом року податкової декларації і документів фінансової звітності відповідно до Закону України «Про систему оподаткування».

Враховуючи викладене суд приходить до висновку, що відповідач не є суб'єктом підприємницької діяльності, а тому відсутні підстави для прийняття рішення про припинення юридичної особи внаслідок не подання протягом року органам державної податкової служби податкових декларації і документів фінансової звітності відповідно до Закону України «Про систему оподаткування».

На підставі ст.ст. 7-9, 94 158, 160, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні позову Державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси до Об'єднаного профспілкового комітету тресту «Дунайводбуд»про припинення юридичної особи - відмовити.

Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження постанови протягом 10 днів з дня її проголошення. Апеляційна скарга на постанову подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова виготовлена у повному обсязі 22 березня 2010 року.

Суддя Е.А.Іванов

В задоволенні позову Державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси до Об'єднаного профспілкового комітету тресту «Дунайводбуд»про припинення юридичної особи - відмовити.

22 березня 2010 року

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.03.2010
Оприлюднено06.10.2015
Номер документу51630512
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —5098/09/1570

Постанова від 22.03.2010

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

Ухвала від 10.02.2009

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

Ухвала від 10.02.2009

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

Ухвала від 23.03.2009

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні