Рішення
від 24.09.2015 по справі 911/3239/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Київської області

01032, м. Київ - 32, вул. С.Петлюри, 16тел. 235-95-51

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"24" вересня 2015 р. Справа № 911/3239/15

Господарський суд Київської області у складі судді Лилака Т.Д., розглянувши справу

за позовом публічного акціонерного товариства «Укртелеком» в особі Київської обласної філії публічного акціонерного товариства «Укртелеком», м. Київ до комунального закладу Васильківської районної ради «Васильківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги», Київська обл., м. Васильків про стягнення коштів, за участю представників:

позивача:ОСОБА_1, довіреність №3371 від 03.11.2014 року; відповідача:не з’явилися;

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

У липні 2015 року публічне акціонерне товариство «Укртелеком» в особі Київської обласної філії публічного акціонерного товариства «Укртелеком» (позивач) звернулося до господарського суду Київської області з позовною заявою до комунального закладу Васильківської районної ради «Васильківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги» (відповідач) про стягнення 25 126,28 грн., з яких 15 096,03 грн. основного боргу, 948,75 грн. пені, 8 819,10 грн. інфляційних втрат та 262,40 грн. 3% річних, у зв’язку з неналежним виконанням останнім зобов’язань з оплати послуг за договором №1201 від 31.01.2013 року про надання телекомунікаційних послуг.

Ухвалою господарського суду Київської області від 28.07.2015 року порушено провадження у справі та призначено до розгляду на 10.09.2015 року.

Ухвалою господарського суду Київської області від 10.09.2015 року розгляд справи було відкладено на 24.09.2015 року.

24.09.2014 року через канцелярію суду позивач подав заяву про зменшення позовних вимог та просив стягнути з відповідача 9 096,03 грн. основного боргу, 948,75 грн. пені, 8 819,10 грн. інфляційних втрат та 262,40 грн. 3% річних, у зв’язку з неналежним виконанням останнім зобов’язань з оплати послуг за договором №1201 від 31.01.2013 року про надання телекомунікаційних послуг.

Представник відповідача в судове засідання 24.09.2015 року не з’явився, відзив на позов не надав, про час і місце судового засідання був повідомлений належним чином.

Відповідно до Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 15 березня 2010 року №01-08/140 «Про деякі питання запобігання зловживанню процесуальними правами у господарському судочинстві» особи, які беруть участь у справі, вважаються повідомленими про час і місце її розгляду судом, якщо ухвалу про порушення провадження у справі надіслано за поштовою адресою, зазначеною у позовній заяві.

Згідно з пп. 3.9.2 п. 3.9 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011 р. № 18 «Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції», у випадку нез’явлення в засідання господарського суду представників обох сторін або однієї з них справа може бути розглянута без їх участі, якщо неявка таких представників не перешкоджає вирішенню спору.

Враховуючи те, що нез’явлення представника відповідача не перешкоджає розгляду справи по суті, а матеріали справи є достатніми для вирішення спору в даному судовому засіданні, суд вважає за можливе розглянути позов у відсутності представника відповідача, за наявними у справі матеріалами згідно з вимогами статті 75 Господарського процесуального кодексу України.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні дані, на яких ґрунтується позов, об’єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

31.01.2010 року між публічним акціонерним товариством «Укртелеком» (укртелеком) та комунальним закладом Васильківської районної ради «Васильківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги» (абонент) було укладено договір №1201 про надання телекомунікаційних послуг (договір), за умовами якого укртелеком відповідно до умов договору зобов’язується надавати абоненту загальнодоступні (універсальні) та інші телекомунікаційні послуги, супутні (додаткові) послуги, згідно переліку та в обсягах замовлених абонентом, а абонент зобов’язується своєчасно оплачувати отримані послуги відповідно до умов цього договору.

Згідно п. 3.1. договору, укртелеком зобов’язується надавати замовлені абонентом послуги цілодобово 365 (366) днів на рік відповідно до вимог Закону України «Про телекомунікації». Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.04.2012 року №295 та інших нормативно-правових актів; надавати послуги за встановленими показниками якості відповідно до стандартів та інших нормативно-правових документів, умов договору та інформації про умови надання послуг; надавати абоненту безоплатний доступ до телекомунікаційних мереж загального користування для виклику пожежної охорони, міліції, швидкої допомоги, аварійної служби газу, служби допомоги за телефонами 101, 102, 103, 104 та 112; вести облік обсягу та вартості наданих абоненту послуг за кожним видом окремо і забезпечувати достовірність обліку; письмово попереджувати абонента про скорочення переліку або припинення надання послуг, відключення його кінцевого обладнання у випадках передбачених цим договором; забезпечувати правильність застосування тарифів; оприлюднювати тарифи та послуги, що встановлюються ним самостійно, не пізніше ніж за сім календарних днів, до їх запровадження шляхом інформування споживачів через засоби масової інформації та/або у куточках споживачів (покупців) у відділеннях «Телекомсервіс» та місцях продажу послуг Укртелекому та/або шляхом розміщення їх на офіційному веб-сайті Укртелекому; зберігати дані обліку наданих послуг протягом строку позовної давності, визначеного законом; вести прийом та облік заяв (скарг) абонента щодо наданих послуг, усувати пошкодження зв’язку в строки передбачені нормативними актами у сфері телекомунікацій; інформувати абонента про аварії у телефонній мережі; установлювати або змінювати перелік послуг за заявою абонента згідно з технічними можливостями Укртелекому; зберігати протягом одного місяця з дня розірвання договору технічну можливість відновлення роботи телефону; вживати відповідно до законодавства заходи із забезпечення таємниці телефонних розмов чи іншої інформації абонента, що передається телекомунікаційними мережами, отриманої конфіденційності інформації про абонента (крім інформації, внесеної, за згодою абонента до баз даних інформаційно-довідкової служби, друкованих телефонних довідників, електронних версій телефонних довідників, в т.ч. розміщених в Інтернет) та послуги, які він отримав; інформувати абонента не менше ніж за три місяці про припинення діяльності з надання телекомунікаційних послуг; на вимогу абонента надавати інформацію про перелік обладнання з підтвердженням його відповідності вимогам нормативних документів у сфері телекомунікацій, яке дозволено застосовувати в телекомунікаційних мережах Укртелекому; направляти за викликом абонента працівників Укртелекому для огляду та ремонту кінцевого обладнання, абонентської лінії, виконання інших робіт.

Згідно п. 3.4.2. договору абонент зобов’язаний своєчасно оплачувати отримані послуги в повному обсязі.

Доказів припинення договору в установленому порядку суду не надано.

Відповідно до ст. 63 Закону України «Про телекомунікації» від 18 листопада 2003 року №1280-IV (зі змінами та доповненнями) телекомунікаційні послуги надаються відповідно до законодавства.

Умови надання телекомунікаційних послуг: укладення договору між оператором, провайдером телекомунікацій і споживачем телекомунікаційних послуг відповідно до основних вимог до договору про надання телекомунікаційних послуг, установлених національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації; оплата замовленої споживачем телекомунікаційної послуги.

Відповідно до ч. 5. ст. 33 Закону України «Про телекомунікації» споживачі телекомунікаційних послуг зобов'язані дотримуватися Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг, що затверджує Кабінет Міністрів України, своєчасно оплачувати отримані ними телекомунікаційні послуги.

Відповідно до ст. 68 Закону України «Про телекомунікації» розрахунки за телекомунікаційні послуги здійснюються на умовах договору про надання телекомунікаційних послуг між оператором, провайдером телекомунікацій та споживачем або без договору за готівкову оплату чи за допомогою карток тощо в разі одержання споживачем замовленої за передоплатою (авансованої) послуги за тарифами, затвердженими згідно із законодавством.

Матеріалами справи підтверджено, а відповідачем не спростовано, що позивач виконав взяті на себе зобов'язання з надання відповідачу телекомунікаційних послуг, проте, останній взяті на себе зобов'язання з оплати отриманих послуг не виконав належним чином і станом на 09.06.2015 року має заборгованість перед позивачем в сумі 9 069,03 грн., що вбачається з розрахунку за телекомунікаційні послуги, який міститься в матеріалах справи.

Доказів сплати відповідачем суми боргу у розмірі 9 069,03 грн. суду не надано.

Відповідно до ст.ст. 525, 526 ЦК України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

За таких обставин, позовні вимоги про стягнення з відповідача на користь позивача 9 069,03 грн. основного боргу є обґрунтованими, і тому підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 625 ЦК України боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Враховуючи, що відповідач прострочив виконання встановленого договором зобов’язання з оплати телекомунікаційних послуг з нього на користь позивача на підставі ст. 625 ЦК України підлягає стягненню 8 819,10 грн. інфляційних втрат та 262,40 грн. 3% річних, які нараховані позивачем відповідно до вимог закону.

Статтею 36 Закону України «Про телекомунікації» встановлена відповідальність споживачів телекомунікаційних послуг, згідно якої споживачі телекомунікаційних послуг несуть відповідальність за порушення норм цього Закону, Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг відповідно до закону; у разі затримки плати за надані оператором, провайдером телекомунікаційні послуги споживачі сплачують пеню, яка обчислюється від вартості неоплачених послуг у розмірі облікової ставки Національного банку України, що діяла в період, за який нараховується пеня; сплата споживачем пені, правомірне припинення чи скорочення оператором, провайдером переліку телекомунікаційних послуг не звільняє споживача від обов'язку оплатити надані йому телекомунікаційні послуги.

Відповідно до п. 5.2. договору у разі несвоєчасної оплати наданих укртелекомом послуг абонент сплачує пеню, яка обчислюється залежно від вартості неоплачених послуг у розмірі облікової ставки Національного банку України, що діяла в період, за який нараховується пеня, за кожний день прострочення оплати.

За таких обставин, позовні вимоги про стягнення з відповідача на користь позивача 948,75 грн. пені у зв'язку з невиконанням відповідачем зобов'язання з оплати отриманих від позивача телекомунікаційних послуг у період з травня 2014 року по квітень 2015 року обґрунтовані та підтверджені матеріалами справи, і тому підлягають задоволенню.

Судовий збір, сплачений позивачем у розмірі 1 827,00 грн. відповідно до положень статті 49 ГПК України підлягає стягненню з відповідача.

Враховуючи наведене, керуючись ст. ст. 49, 75, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з комунального закладу Васильківської районної ради «Васильківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги» (08600, Київська обл., м. Васильків, вул. Декабристів, буд. 87, код 38312395) на користь Публічного акціонерного товариства «Укртелеком» в особі Київської обласної філії ПАТ «Укртелеком» (03141, м. Київ, вул. Солом’янська, 34А, код 01184901) 9 069 (дев’ять тисяч шістдесят дев’ять) грн. 03 коп. основного боргу, 948 (дев’ятсот сорок вісім) грн. 75 коп. пені, 262 (двісті шістдесят дві) грн. 40 коп. 3% річних, 8 819 (вісім тисяч вісімсот дев’ятнадцять) грн. 10 коп. інфляційної складової боргу, 1 827 (одну тисячу вісімсот двадцять сім) грн. 00 коп. судового збору.

Після вступу рішення в законну силу видати наказ.

Рішення набирає законної сили відповідно до вимог ст. 85 ГПК України.

Повне рішення складено 29.09.2015 р.

Суддя Т.Д. Лилак

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення24.09.2015
Оприлюднено05.10.2015
Номер документу51654098
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —911/3239/15

Рішення від 24.09.2015

Господарське

Господарський суд Київської області

Лилак Т.Д.

Ухвала від 10.09.2015

Господарське

Господарський суд Київської області

Лилак Т.Д.

Ухвала від 28.07.2015

Господарське

Господарський суд Київської області

Лилак Т.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні