Постанова
від 29.09.2015 по справі 803/3410/15
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 вересня 2015 року Справа № 803/3410/15

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Валюха В.М.,

розглянувши в місті Луцьку в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Камінь-Каширському районі Волинської області до Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Перемога» про стягнення капіталізованих платежів,

ВСТАНОВИВ:

Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Камінь-Каширському районі Волинської області (далі - Відділення Фонду, позивач) звернулося з адміністративним позовом до Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Перемога» (далі - СВК «Перемога», відповідач) про стягнення капіталізованих платежів у розмірі 93539,61 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що СВК «Перемога» з 07.05.2002 року зареєстровано у Відділенні Фонду як страхувальник зі сплатою обов'язкових страхових платежів. 27.07.2015 року було внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців про рішення засновників щодо припинення СВК «Перемога». В зв'язку з цим 30.07.2015 року Відділення Фонду направило відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення кредиторську вимогу № 216 щодо проведення капіталізації платежів для задоволення вимог, які виникли з його, як роботодавця, зобов'язань. Зокрема, вказані зобов'язання у СВК «Перемога» виникли перед громадянином ОСОБА_1, з яким трапився нещасний випадок під час роботи у відповідача, внаслідок чого він отримує відповідні страхові виплати у Відділенні Фонду. Проте, кредиторську вимогу залишено без задоволення.

Відділення Фонду здійснило розрахунок потреби в капіталізації коштів для розрахунку із потерпілим на СВК «Перемога», що становить станом на 01.08.2015 року (на момент пред'явлення кредиторської вимоги) 93539,61 грн.

Позивач просить стягнути з відповідача 93539,61 грн. капіталізованих платежів.

До судового засідання представник позивача подала заяву від 29.09.2015 року № 514/01-17 про розгляд справи за її відсутності (а. с. 41).

Представник відповідача у судове засідання не прибув, при цьому повістка, яка надіслана рекомендованою кореспонденцією за адресою місцезнаходження, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (а. с. 43-44), не була вручена представнику відповідачу з незалежних від суду причин (а. с. 35), а тому відповідно до частини одинадцятої статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України) слід вважати, що така повістка вручена належним чином.

Відповідно до частини четвертої статті 122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Згідно із частиною четвертою статті 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. Відповідно до частини шостої статті 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. Як передбачено частиною першою статті 41 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Таким чином, оскільки в судове засідання особи, які беруть участь у справі, не прибули, хоча сторони належним чином були повідомлені про дату, час та місце судового розгляду, при цьому, від представника позивача надійшла заява про розгляд справи за її відсутності, а дану справу можливо розглянути і вирішити на основі наявних матеріалів, тому за відсутності перешкод для розгляду справи суд приходить до висновку, що судовий розгляд справи необхідно здійснювати в порядку письмового провадження, без фіксування адміністративного процесу технічними засобами.

Дослідивши письмові докази, суд приходить до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити повністю з таких мотивів та підстав.

Судом встановлено, що СВК «Перемога» з 07.05.2002 року зареєстровано у Відділенні Фонду як страхувальник зі сплатою обов'язкових страхових платежів, що підтверджується страховим свідоцтвом № НОМЕР_1 від 07.05.2002 року (а. с. 10). 29.07.2015 року було внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців про рішення засновників щодо припинення СВК «Перемога», що підтверджується Спеціальним витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців № 21251757 від 29.09.2014 року (а. с. 43-44).

30.07.2015 року Відділення Фонду направило відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення кредиторську вимогу № 216 щодо проведення капіталізації платежів в сумі 164161,74 грн. для задоволення вимог, які виникли з його, як роботодавця, зобов'язань. Зокрема, вказані зобов'язання у СВК «Перемога» виникли перед громадянином ОСОБА_1, з яким трапився нещасний випадок під час роботи у відповідача, внаслідок чого він частково втратив працездатність та отримує відповідні страхові виплати у Відділенні Фонду (а. с. 13-16). Вказану кредиторську вимогу залишено відповідачем без реагування.

Правові, фінансові та організаційні засади загальнообов'язкового державного соціального страхування, гарантії працюючих громадян щодо їх соціального захисту у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, вагітністю та пологами, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, охорони життя та здоров'я, визначено Законом України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» № 1105-XIV від 23.09.1999 року (з наступними змінами та доповненнями).

За змістом частини першої та другої статті 4 цього Закону Фонд соціального страхування України є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та медичним страхуванням, провадить акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, забезпечує фінансування виплат за цими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та здійснює інші функції згідно із затвердженим статутом. Фонд є некомерційною самоврядною організацією, що діє на підставі статуту, який затверджується його правлінням.

Крім того, відповідно до статті 11 цього Закону Фінансування Фонду соціального страхування від нещасних випадків здійснюється за рахунок, зокрема, капіталізованих платежів, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

За змістом пункту 1 частини першої статті 112 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) у разі ліквідації платоспроможної юридичної особи у першу чергу задовольняються вимоги її кредиторів щодо відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров'я або смертю, та вимоги кредиторів, забезпечені заставою чи іншим способом. Частиною другою статті 1205 ЦК України встановлено, що у разі ліквідації юридичної особи платежі, належні потерпілому або особам, визначеним статтею 1200 цього Кодексу, мають бути капіталізовані для виплати їх потерпілому або цим особам у порядку, встановленому законом або іншим нормативно-правовим актом.

Постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2000 року № 765 затверджено Порядок капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань суб'єкта підприємницької діяльності - банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю (далі - Порядок № 765), який також поширюється на спірні правовідносини.

Відповідно до абзацу другого пункту 1 Порядку № 765 капіталізація платежів здійснюється щодо кожної особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідності виплати майбутніх платежів. Під час розрахунку сум цих платежів повинні враховуватися заробітна плата потерпілого, відсоток втрати професійної працездатності, витрати по догляду за потерпілим, на реабілітацію, протезування, придбання транспортних засобів та види соціальної допомоги відповідно до медичного висновку, необхідність сплати одноразової допомоги у зв'язку з травмою або професійним захворюванням, які можуть призвести до смерті потерпілого, а також інших виплат, передбачених законодавством.

Пунктом 2 цього ж Порядку визначено, що розрахунок щодо кожного платежу, що підлягає капіталізації, для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань суб'єкта підприємницької діяльності - банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю або перед членами їх сімей, здійснюється таким чином: 1) щомісячні виплати втраченого заробітку - з урахуванням середньомісячного заробітку та ступеня втрати професійної працездатності; 2) витрати по догляду за потерпілим відповідно до медичного висновку - згідно з нормами, встановленими нормативно-правовими актами; 3) витрати на придбання інвалідами або Фондом спеціальних засобів пересування, запасних частин до них, а також витрати на придбання палива, ремонт і технічне обслуговування транспортних засобів - згідно з нормами, встановленими нормативно-правовими актами; 4) витрати на оздоровлення - з розрахунку середньої вартості санаторно-курортної путівки - для інвалідів I групи щороку, іншим інвалідам - один раз на три роки; 5) витрати на пенсійне забезпечення - виходячи з основного розміру пенсії по інвалідності внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання на підставі даних Фонду; 6) витрати на професійну переорієнтацію, професійне навчання або перекваліфікацію потерпілого за індивідуальною програмою реабілітації інваліда (якщо з часу встановлення інвалідності минуло не більше одного року) - з розрахунку середньомісячного заробітку протягом терміну, визначеного програмою реабілітації інваліда; 7) одноразова допомога у разі стійкої втрати професійної працездатності або смерті потерпілого - у розмірах, що встановлюються відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності». Нарахування такої виплати здійснюється на підставі висновку лікувального закладу щодо можливості настання стійкої втрати професійної працездатності або смерті потерпілого.

Згідно з пунктом 3 Порядку № 765 капіталізація платежів, передбачених підпунктами 1 - 5 пункту 2 цього Порядку, розраховується на період, що визначається як різниця між середньою тривалістю життя для чоловіків і жінок у країні та їх віком на момент здійснення капіталізації.

З урахуванням даних Державної служби статистики України про середню очікувану тривалість життя чоловіків за 2014 рік (а. с. 17-20) та на підставі Порядку № 765 Відділення Фонду здійснило розрахунок потреби в капіталізації коштів для розрахунку із потерпілим на СВК «Перемога» ОСОБА_1, що становить станом на 01.08.2015 року 93539,61 грн. (а. с. 7).

Потреба в капіталізації коштів для виплати потерпілому ОСОБА_1 (ІНФОРМАЦІЯ_1, різноробочий, 27.06.1986 року отримав виробничу травму, про що складено акт Н-1 від 29.07.1986 року, висновком МСЕК від 24.05.2000 року серії МС № 012155 (витяг з акту огляду у ЛТЕК від 13.06.2000 року) з датою переогляду безстроково встановлено 50% втрати професійної працездатності без потреби в додаткових видах допомоги) впродовж 15,58 років щомісячних страхових сум Фонду складає 93539,61 грн. (а. с. 22-26).

Частиною першою статті 11 КАС України передбачено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. За правилами частини першої статті 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Оскільки позивач належними та допустимими доказами довів обґрунтованість позовних вимог у сумі 93539,61 грн., відповідач такі доводи не спростував, тому суд прийшов до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 41, 122, 128, 162, 163 КАС України, на підставі Цивільного кодексу України, Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування», суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Перемога» (44535 Волинська область, Камінь-Каширський район, село Брониця, ідентифікаційний код 03736724) на користь Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Камінь-Каширському районі Волинської області (44500 Волинська область, місто Камінь-Каширський, вулиця Воля, будинок 2, ідентифікаційний код 25910140) капіталізовані платежі в сумі 93539 гривень 61 копійка (дев'яносто три тисячі п'ятсот тридцять дев'ять гривень шістдесят одна копійка).

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Суддя В.М.Валюх

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.09.2015
Оприлюднено05.10.2015
Номер документу51674699
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/3410/15

Ухвала від 24.06.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

Ухвала від 17.06.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

Ухвала від 02.03.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

Ухвала від 23.02.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

Постанова від 29.09.2015

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

Ухвала від 02.09.2015

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні