ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"27" березня 2012 р. Справа № 2a-487/12/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Суддя Остап'юк С.В.,
за участі секретаря Озара О.Я.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом державної податкової інспекції у Галицькому районі Івано-Франківської області Державної податкової служби доТовариства з обмеженою відповідальністю "Споруда-ІС" про стягнення податкового боргу в розмірі 4598,50 гривень, -
ВСТАНОВИВ:
14.02.2012 року Державна податкова інспекція в Галицькому районі Івано-Франківської області (далі по тексту позивач) звернулася з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Споруда-ІС" (далі - відповідач) про стягнення податкового боргу в розмірі 4598,50 гривень.
27.03.2012 року в судовому засіданні ухвалою суду, у відповідності до статті 55 Кодексу адміністративного судочинства України допущено заміну відповідача Державної податкової інспекції в Галицькому районі Івано-Франківської області, який вибув внаслідок реорганізації, його правонаступником – державною податковою інспекцією у Галицькому районі Івано-Франківської області Державної податкової служби.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач протиправно, в порушення податкового обов'язку встановленого підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16, статтею 36 Податкового кодексу України не сплатив орендну плату за землю комунальної власності. Всього відповідачем утворено 4598,50 гривень податкового боргу за період з серпня –грудня 2011 року.
Позивач в судове засідання не з'явився, його представником суду надано клопотання про розгляд справи без участі представника позивача.
Відповідач в судове засідання не з'явився, без поважних причин та без повідомлення про причини неприбуття хоча, про дату, час та місце судового розгляду справи був належним чином повідомлений. Правом подання письмового заперечення проти заявленого позову не скористався, а тому, у відповідності до положення частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, справу вирішено за відсутності відповідача на підставі наявних у ній доказів.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, дослідивши докази, суд прийшов до висновку, що даний адміністративний позов підставний та підлягає задоволенню.
Судом встановлено, що 03.02.2006 року Галицькою районною державною адміністрацією Івано-Франківської області здійснено державну реєстрацію відповідача –Товариства з обмеженою відповідальністю "Споруда-ІС", що підтверджується довідкою з Єдиного державного реєсту юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а. с. 11).
Відповідач перебуває на податковому обліку в Державній податковій інспекції в Галицькому районі Івано-Франківської області з 07.02.2006 року, що підтверджується довідкою про взяття на облік платника податків (а. с. 9).
За період з серпня до грудня 2011 року відповідачем допущено утворення податкового боргу, що виник в результаті несплати 4598,50 гривень орендної плати за землю комунальної власності Бурштинської міської ради Івано-Франківської області.
Суми невиконаних відповідачем грошових зобов'язань з орендної плати за землі комунальної власності визначені податковою декларацією з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2011 рік, поданою відповідачем позивачу (а. с. 12).
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Згідно пункту 6.1 статті 6 Податкового кодексу України податком є обов'язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.
Статтею 9 Податкового кодексу України до загальнодержавних податків та зборів віднесено плату за землю (пункт 9.1.10).
При цьому, суд зазначає, що згідно пункту 14.1.147 статті 14 Податкового кодексу України плата за землю визначена як загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Пунктом 8.2 статті 8 Податкового кодексу України встановлено, що до загальнодержавних належать податки та збори, що встановлені цим Кодексом і є обов'язковими до сплати на усій території України, крім випадків, передбачених цим Кодексом.
Статтею 16 Податкового кодексу України визначені обов'язки платника податків, згідно положень якої платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (пункт 16.1.3.), сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (пункт 16.1.4).
Положеннями статті 36 Податкового кодексу України визначено суть податкового обов'язку, згідно положень якої податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи (пункт 36.1). Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором (пункт 36.2). Податковий обов'язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов'язків платника податків, крім випадків, передбачених законом (пункт 36.3).
Відповідно до пункту 54.1 статті 54 Податкового кодексу України встановлено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Таким чином, грошові зобов'язання відповідача з сплати орендної плати за землі комунальної власності Бурштинської міської ради Івано-Франківської області, є узгодженими з моменту подання податкової декларації.
Пунктом 31.3 статті 31 Податкового кодексу України встановлено, що строк сплати податку та збору встановлюється відповідно до податкового законодавства для кожного податку окремо.
Згідно пункту 287.3 статті 287 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Відповідачем, здійснення сплати 4598,50 гривень орендної плати за землі комунальної власності Бурштинської міської ради, в строки визначені вищевказаними нормами Податкового кодексу України не здійснено.
Відповідно до пункту 14.1.175 статті 14 Податкового кодексу України сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання утворює податковий борг.
Таким чином, 4598,50 гривень несплаченої орендної плати за землі комунальної власності Бурштинської міської ради, утворює податковий борг відповідача в такому ж розмірі.
Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України встановлено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності –шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Пунктом 95.2 статті 95 Податкового Кодексу передбачено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадиться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податків вимоги.
Судом встановлено, що на момент утворення вищевказаного податкового боргу за відповідачем обліковувався несплачений податковий борг, на суму якого 13.03.2010 року виставлена податкова вимога форми «Ю1»за №1/96/1998/10/24 та 14.04.2010 року виставлена податкова вимога форми «Ю2»за №2/111/2492/10/24, які відповідачем залишені без виконання (а. с. 16).
Відповідно підпункту 20.1.18. пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Згідно пункту 95.3 статті 95 Кодексу стягнення коштів з рахунків платника податків у банках обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Згідно пункту 95.4. статті 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.
Згідно статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Враховуючи вищенаведене, суд приходить до висновку, що заявлена до стягнення сума є узгодженою та являється податковим боргом відповідача перед бюджетом, який ним не сплачено та підлягає стягненню з рахунків у банках, що обслуговують відповідача та за рахунок готівки, що йому належить.
Сума податкового боргу, що виникла в результаті несплати орендної плати за землі комунальної власності Бурштинської міської ради Івано-Франківської області, у відповідності до статті 290 Податкового кодексу України до місцевого бюджету Бурштинської міської ради Івано-Франківської області.
Враховуючи викладене, суд вважає, що вимоги позивача є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.
На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з рахунків у банках, що обслуговують Товариство з обмеженою відповідальністю "Споруда-ІС" (ідентифікаційний код 33921558) та за рахунок готівки, що йому належить податковий борг з орендної плати за землю комунальної власності за період серпня – грудня 2011 року на користь місцевого бюджету Бурштинської міської ради Івано-Франківської області в розмірі4598 (чотирьох тисяч пятисот дев'яносто восьми) гривень 50 копійок.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Суддя: Остап'юк С.В.
Постанова складена в повному обсязі 29.03.2012 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.03.2012 |
Оприлюднено | 06.10.2015 |
Номер документу | 51677121 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні