Ухвала
від 28.09.2015 по справі 908/3817/15
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

пр. Леніна, 5, м. Харків, 61022, тел. (057) 702-00-72

У Х В А Л А

про повернення апеляційної скарги

28.09.2015 справа № 908/3817/15

Донецький апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого судді: суддів: ОСОБА_1 ОСОБА_2, ОСОБА_3 розглянувши апеляційну скаргу Відділу освіти Бердянської районної державної адміністрації, м. Бердянськ Запорізької області на рішення господарського суду Запорізької області від 12.08.2015р. у справі№908/3817/15 (суддя Попова І.А.) за позовом Публічного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації В«ЗапоріжгазВ» , м. Бердянськ Запорізької області до відповідача Відділу освіти Бердянської районної державної адміністрації, м. Бердянськ Запорізької області про стягнення 259525 грн. 33 коп. заборгованості за договором № ТП-Б-22002 від 22.01.2015 р., 113326 грн. 87 коп. пені, 259913 грн. 12 коп. втрат від інфляції грошових коштів, 5932 грн. 94 коп. річних процентів Рішенням господарського суду Запорізької області від 12.08.2015р. по справі №908/3817/15 частково задоволено позовні вимоги Публічного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації В«ЗапоріжгазВ» , м. Бердянськ Запорізької області до Відділу освіти Бердянської районної державної адміністрації, м. Бердянськ Запорізької області про стягнення 259525 грн. 33 коп. заборгованості за договором № ТП-Б-22002 від 22.01.2015 р., 113326 грн. 87 коп. пені, 259913 грн. 12 коп. втрат від інфляції грошових коштів, 5932 грн. 94 коп. річних процентів.

На вказане рішення господарського суду надійшла апеляційна скарга Відділу освіти Бердянської районної державної адміністрації, м. Бердянськ Запорізької області, яка не відповідає вимогам розділу ХІІ Господарського процесуального кодексу України з наступних підстав.

В зв`язку з набранням чинності з 01.09.15 р. Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сплати судового збору" від 22.05.2015р. №484-VІІІ, відповідно до ст. 4 Закону України В«Про судовий збірВ» , судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі. Ставки судового збору встановлюються у таких розмірах: за подання до господарського суду апеляційної скарги на рішення суду - 110 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, за подання апеляційної скарги на ухвалу суду - 1 розмір мінімальної заробітної плати

Відповідно до ст. 5 Закону України "Про судовий збір" скаржник не підпадає під перелік осіб, що звільняються від сплати судового збору.

Разом з цим, до апеляційної скарги Відділу освіти Бердянської районної державної адміністрації, м. Бердянськ Запорізької області не додано доказів сплати судового збору у встановленому законом порядку та розмірі.

В той же час, скаржником надано лист, яким він просить розглянути апеляційну скаргу без сплати судового збору, у зв’язку із відсутністю кошторисних призначень на оплату судового збору. Зазначив, що судовий збір гарантує сплатити після розгляду скарги.

Колегія суддів апеляційного суду розцінює вищезазначений лист як клопотання про відстрочку сплати судового збору.

Відповідно до ст. 8 Закону України «Про судовий збір» враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі.

Згідно п.3.1. Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 21.02.2013р. №7 «Про деякі питання практики застосування розділу VI Господарського процесуального кодексу України» єдиною підставою для вчинення господарським судом дій, зазначених у статті 8 Закону, є врахування ним майнового стану сторін .

Клопотання про відстрочення (розстрочення) сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від його сплати може бути викладене в заяві чи скарзі, які подаються до господарського суду, або окремим документом. Особа, яка заявляє відповідне клопотання, повинна навести доводи і подати докази на підтвердження того, що її майновий стан перешкоджав (перешкоджає) сплаті нею судового збору у встановленому порядку і розмірі.

При цьому, оскільки статтею 129 Конституції України як одну із засад судочинства визначено рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом, отже в тому числі й органів державної влади, то самі лише обставини, пов'язані з фінансуванням установи чи організації з державного бюджету України та відсутністю у ньому коштів, призначених для сплати судового збору, не можуть вважатися підставою для звільнення від такої сплати.

Будь-яких доказів того, що майновий стан скаржника перешкоджає сплаті ним судового збору у встановленому порядку і розмірі суду не надано.

З огляду на зазначене вище, клопотання скаржника щодо відстрочення сплати судового збору залишено апеляційним судом без задоволення.

Таким чином, скаржник фактично не сплатив судовий збір у встановленому порядку та розмірі, що є підставою для повернення апеляційної скарги без розгляду на підставі п.3 ст. 97 Господарського процесуального кодексу України.

Відповідно до ст.93 Господарського процесуального кодексу України апеляційна скарга подається на рішення місцевого господарського суду протягом десяти днів, а на ухвалу місцевого господарського суду - протягом п'яти днів з дня їх оголошення місцевим господарським судом. У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення, зазначений строк обчислюється з дня підписання рішення, оформленого відповідно до статті 84 цього Кодексу.

Як вбачається з матеріалів справи, повний текст оскаржуваного рішення складено та підписано 21.08.2015 р., таким чином строк на подачу апеляційної скарги, встановлений статтею 93 Господарського процесуального кодексу України, сплив 31.08.2015 р.

При цьому, скаржник надіслав апеляційну скаргу в поштовому відправленні № 7111207471765, про що свідчить відповідний штрих код на конверті.

Відповідно до відомостей, зазначених на сайті Українського державного підприємства поштового зв`язку В«УкрпоштаВ» , скаржник звернувся із апеляційною скаргою в вищезазначеному поштовому відправленні 04.09.2015р., тобто після закінчення строку, встановленого для її подання, без клопотання про поновлення цього строку.

Пунктом 4 статті 97 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що апеляційна скарга не приймається до розгляду і повертається апеляційним господарським судом, якщо скаргу подано після закінчення строку, встановленого для її подання, без клопотання про поновлення цього строку.

За наведених вище обставин, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга та додані до неї документи підлягають поверненню скаржнику без розгляду.

Керуючись ст.86, п.п. 3, 4 ст. 97 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

У Х В А Л И В:

Повернути без розгляду апеляційну скаргу Відділу освіти Бердянської районної державної адміністрації, м. Бердянськ Запорізької області на рішення господарського суду Запорізької області від 12.08.2015р. по справі №908/3817/15.

Справу №908/3817/15 повернути господарському суду Запорізької області.

Додаток на адресу скаржника: апеляційна скарга №973 від 04.09.2015р. з додатками згідно з переліком, другий екземпляр апеляційної скарги №973 від 04.09.2015р., конверти.

Головуючий суддя Е.В. Сгара

Судді: А.М. М’ясищев

ОСОБА_2

СудДонецький апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення28.09.2015
Оприлюднено06.10.2015
Номер документу51689227
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/3817/15

Судовий наказ від 19.11.2015

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Попова І.А.

Ухвала від 28.09.2015

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Сгара Е.В

Рішення від 12.08.2015

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Попова І.А.

Ухвала від 12.08.2015

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Попова І.А.

Ухвала від 25.06.2015

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Попова І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні