донецький апеляційний господарський суд
Постанова
Іменем України
11.07.2011 р. справа №27/93б
Донецький апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого: суддів: Представників сторін: від скаржників: від кредитора: від боржника: ОСОБА_1 ОСОБА_2 , ОСОБА_3 ОСОБА_4 - за дов. від 25.11.2010р. №02-04/830 ОСОБА_5 - за дов. від 18.05.2011р. б/н ОСОБА_6 - за дов. від 27.04.2011р. б/н ОСОБА_7 - арбітражний керуючий розглянувши апеляційні скарги: ПАТ "Укрсоцбанк" м. Київ, ПАТ В«ОТП БанкВ» м.Київ на постанову господарського суду: Донецької області від 24.05.2011р. у справі: № 27/93б (суддя Тарапата С.С.) за заявою кредитора: ТОВ "Аптека Здравиця" м. Донецьк до боржника: ВАТ "Обласна аптечна управляюча компанія" м. Донецьк про: банкрутство
ВСТАНОВИВ:
Постановою господарського суду Донецької області від 24.05.2011р. по справі № 27/93б припинено процедуру санації ВАТ В«Обласна аптечна управляюча організаціяВ» . Визнано боржника - ВАТ В«Обласна аптечна управляюча організаціяВ» м.Донецьк банкрутом. Відкрито ліквідаційну процедуру по справі строком на 6 місяців строком до 24.11.2011р. Ліквідатором призначено арбітражного керуючого ОСОБА_7. Зобов'язано ліквідатора опублікувати в офіційних друкованих органах оголошення про визнання боржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури та призначення ліквідатора. Зобов'язано ліквідатора по закінченні встановленого судом строку ліквідаційної процедури подати до суду звіт про проведену роботу та документи відповідно до ст.32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Ухвала господарського суду мотивована тим, що наявні для реалізації активі у боржника відсутні, грошові кошти на рахунках боржника відсутні. Боржник не володіє автотранспортом, а активи боржника знаходяться під заставою та йдуть на погашення вимог кредиторів першої - третьої черг. В зв'язку з чим дебіторську заборгованість в розмірі 17007461,50 грн. слід вважати безнадійною та розраховувати на її стягнення при реалізації плану санації неможливо.
Згідно висновку щодо фінансового стану ВАТ "Обласна аптечна управляюча компанія", розробленого Філією державної госпрозрахункової установи Агентство з питань банкрутства в Донецькій області 10.02.2010р., ВАТ "Обласна аптечна управляюча компанія" має неліквідний баланс та не має можливості погасити свою заборгованість за умови своєчасного проведення розрахунків з дебіторами, на підприємстві відсутній чистий оборотний капітал. Аналіз ділової активності ВАТ "Обласна аптечна управляюча компанія" станом на 01.01.2010р. показав неефективність використання усіх наявних ресурсів підприємства, аналіз рентабельності показав неефективність використання активів підприємства, неефективність поточної господарської діяльності підприємства та прибутковість поточної господарської діяльності підприємства від основної діяльності. Аналіз фінансово - господарської діяльності ВАТ В«Обласна аптечна управляюча компаніяВ» показав відсутність достатнього матеріального та фінансового потенціалу для подальшого самостійного функціонування. Задоволення визнаних судом вимог кредиторів можливе через застосування процедури ліквідації згідно положень Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
План санації боржника керуючим санацією не розроблений, комітетом кредиторів не розглядався та суду не наданий. Згідно балансу вартість пасиві значно перевищує вартість активів боржника. Тому з огляду на приписи ст.17,18, 21 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" визнано боржника банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру.
Кандидатура арбітражного керуючого ОСОБА_7 для призначення керуючим санацією одноголосно була погоджена комітетом кредиторів на засіданні 12.10.2010р., тому в силу ч.1 ст. 24 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" господарський суд призначив ліквідатором арбітражного керуючого ОСОБА_7
Оскаржуючи постанову господарського суду, ПАТ В«ОТП БанкВ» м.Київ та ПАТ В«УкрсоцбанкВ» м.Київ просять її скасувати, посилаючись на те, що господарським судом не в повному обсязі з'ясовані фактичні обставини щодо спірних правовідносин. Керуючим санацією не проводились відповідні дії, передбачені ч.6 ст.17 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
На день прийняття оскарженої постанови підстави для дострокового припинення процедури санації ВАТ "Обласна аптечна управляюча компанія" були відсутні.
Керуючий санацією ОСОБА_7 всупереч встановленому ч.7 ст.18 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" обов'язку по щоквартальному звітуванню перед комітетом кредиторів понад 4 місяці не повідомляла комітет кредиторів про хід процедури санації та про наявність перешкод у складенні плану санації.
Висновки щодо безнадійності дебіторської заборгованості є формальними та безпідставними.
Погодження кандидатури ліквідатора та подання до суду клопотання про призначення ліквідатора є виключним правом комітет кредиторів. При цьому підстави для визнання боржника банкрутом були відсутні.
Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представників сторін, судова колегія встановила :
Ухвалою господарського суду Донецької області від 07.09.2011р. на підставі ст.ст. 6,7 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом В« порушено справу про банкрутство ВАТ В«Обласна аптечна управляюча компаніяВ» м. Донецьк , введено мораторій на задоволення вимог кредиторів.
Ухвалою суду від 17.09.2010р. введена процедура розпорядження майном боржника строком на 6 місяців, розпорядником майна призначений арбітражний керуючий ОСОБА_8
Ухвалою від 19.10.2010р. введено процедуру санації боржника строком на 12 місяців до 19.10.2011р., керуючим санацією призначена арбітражний керуючий ОСОБА_7 Керуючого санацією зобов'язано протягом трьох місяців з дня винесення ухвали про санацію боржника подати комітету кредиторів для схвалення план санації боржника, схвалений комітетом кредиторів план санації та протокол засідання комітету кредиторів подати до господарського суду для затвердження не пізніше п'яти днів з дня проведення засідання комітету кредиторів.
З матеріалів справи вбачається, що процедура санації боржника введена судом за клопотанням комітету кредиторів на підставі його рішень від 13.04.2010р. та від 12.10.2010р.
П.1 ст.18 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» встановлено, що протягом трьох місяців з дня винесення ухвали про санацію боржника керуючий санацією зобов'язаний подати комітету кредиторів для схвалення план санації боржника, крім випадків, передбачених законом.
Керуючий санацією у звіті від 17.01.11р. повідомив, що тривалий час керівні органи боржника ухилялися від передачі йому документації та печатки та штампів підприємства, що позбавило керуючого санації скласти план санації у встановлений строк Згідно звіту від 23.05.2011р. з додатком керуючим санацією 18.04.2011р. прийняті активи боржника, загальна вартість яких становить 124 тис.грн. Беручи до уваги незадовільний стан цих активів (неукомплектованість, моральний та фізичний знос) за попередньою експертною оцінкою вони підлягають списанню з подальшою утилізацією. Наявні для реалізації активі відсутні, грошові кошти на рахунках боржника та відсутні, боржник не володіє автотранспортом
Боржник є кредитором у справах про банкрутство ТОВ „Обласна аптечна холдінгова компанія" на суму 20,7 млн.грн., ТОВ В«Донфармхолдинг" на суму 96.3 млн.грн. та ТОВ В«Аптека „Здравиця" на суму 8,9 млн.грн. Загальна сума дебіторської заборгованості боржника становить 17007461,50 грн. В той же час ТОВ В«Аптека В«Здравиця" активами практично не володіє. Вартість активів та ТОВ В«Донфарм холдинг" перевищує суму активів, що знаходяться в заставі банку. Щодо ТОВ В«Обласна аптечна холдінгова компанія" то його активи знаходяться під заставою та йдуть на погашення вимог кредиторів першої-третьої черг. Тому розраховувати на дебіторську заборгованість при реалізації плану санації неможливо та за таких обставин проведення процедури санації є неможливим за відсутністю фінансування, необхідно клопотати перед господарським судом про відкриття ліквідаційної процедури.
Ст.18 ч.6 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» встановлено, якщо протягом шести місяців з дня винесення ухвали про санацію господарському суду не буде подано плану санації боржника, господарський суд має право прийняти рішення про визнання боржника банкрутом.
З матеріалів справи вбачається, що встановлений п.6 ст.18 Закону про банкрутство строк минув 19.04.2011р.
Згідно висновку щодо фінансового стану ВАТ "Обласна аптечна управляюча компанія" від 10.02.2010р. розробленого Філією державної госпрозрахункової установи Агенції з питань банкрутства в Донецькій області від 10.02.10р. задоволення визнаних судом вимог кредиторів можливе через застосування процедури ліквідації згідно положень Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Крім того, згідно даних балансу на 31.03.2011р. вартість активів боржника становить 47926 тис. грн., з яких дебіторська заборгованість - 26888 тис. грн. - довгострокові та поточні зобов'язання в розмірі 204934 тис. грн. Зазначене свідчить , що вартість пасивів значно перевищує вартість активів.
Як при розгляді справи в господарському суді першої інстанції, так і на стадії апеляційного провадження не надано доказів щодо прийняття комітетом кредиторів рішень в порядку п.5 ст.21 Закону України В» Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а саме щодо: припинення процедури санації у зв'язку з виконанням плану санації і відновленням платоспроможності боржника; продовження встановленого строку процедури санації; припинення процедури санації, визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.
Виходячи з системного аналізу положень Закону про банкрутство, перехід до ліквідаційної процедури у процедурі санації може мати місце у двох випадках.
По-перше, якщо протягом 6 місяців з дня винесення ухвали про санацію в господарський суд не буде подано плану санації боржника, господарський суд має право прийняти рішення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури відповідно до ч. 6 ст. 18 Закону.
По-друге, господарський суд може визнати боржника банкрутом і відкрити ліквідаційну процедуру за наслідками розгляду звіту керуючого санацією та проведення розрахунків із кредиторами відповідно до частин 5, 6, 11 ст. 21 Закону.
З огляду на відсутність плану санації, враховуючи звіт керуючого санацією, наявний фінансовий стан боржника, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку щодо неможливості відновлення платоспроможності боржника.
У зв'язку з чим господарським судом обґрунтовано визнано боржника банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру.
Відповідно до ч. 1 ст. 22 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" встановлено, що у випадках, передбачених цим Законом, господарський суд приймає постанову про визнання боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру.
Частиною 1 ст. 24 Закону передбачено, що у постанові про визнання боржника банкрутом господарський суд відкриває ліквідаційну процедуру, призначає ліквідатора в порядку, передбаченому для призначення керуючого санацією. Господарський суд має право призначити ліквідатором особу, яка виконувала повноваження розпорядника майна або (та) керуючого санацією боржника.
З матеріалів справи вбачається, що кандидатура арбітражного керуючого ОСОБА_7 для призначення керуючим санацією одноголосно була погоджена комітетом кредиторів на засіданні 12.10.2010р. Заперечень. щодо заінтересованості арбітражного керуючого ,стосовно кредиторів та боржника, представники сторін не заявляли.
Тому з огляду на приписи ч.1 ст. 24 Закону про банкрутство господарський суд обґрунтовано призначив ОСОБА_7 ліквідатором банкрута.
Посилання скаржників на те, що висновки щодо безнадійності дебіторської заборгованості є формальними та безпідставними не може бути прийнято до уваги, оскільки наявні в матеріалах справи докази підтверджують фінансову неспроможність боржника, а задоволення кредиторських вимог є можливим через застосування ліквідаційної процедури.
Факт неналежного виконання повноважень керуючого санацією з вини арбітражного керуючого ОСОБА_7 не підтверджений матеріалами справи. Тому посилання скаржника на цю обставину не може бути прийнято до уваги.
Посилання скаржника на те, що підстави для визнання боржника банкрутом були відсутні необґрунтоване, оскільки при винесенні оскаржуваної постанови господарським судом прийнято до уваги не тільки факт неподання у встановлений строк плану санації, а також висновок Філії державної госпрозрахункової установи Агенції з питань банкрутства в Донецькій області від 10.02.10р., згідно якого через відсутність достатнього матеріального та фінансового потенціалу для подальшого самостійного функціонування задоволення визнаних судом вимог кредиторів можливе через застосування процедури ліквідації та інші документи, які підтверджують фінансовий стан боржника.
З огляду на наведене, постанова господарського суд відповідає приписам чинного законодавства, матеріалам справи та не підлягає скасуванню .
Керуючись ст.103, ст.104, ст.105 ГПК України, судова колегія
П О С Т А Н О В И Л А:
Постанову господарського суду Донецької області від 24.05.2011р. по справі №27/93б - залишити без зміни, апеляційні скарги - без задоволення .
Головуючий: А.М. М'ясищев
Судді: І.В. Москальова
ОСОБА_3
Надруковано: 11 прим.
1. АКБ "Форум"
2. АТ "Укрексімбанк"
3. АТ АБ "Укргазбанк"
4. ПАТ "ОТП Банк"
5. ПАТ "Укрсоцбанк"
6. ТОВ "Аптека Здравиця"
7. боржнику
8. арбітражному керуючому ОСОБА_7
9. у справу
10. апеляційному суду
11. господарському суду
Суд | Донецький апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 08.07.2011 |
Оприлюднено | 07.10.2015 |
Номер документу | 51689643 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Донецький апеляційний господарський суд
М'ясищев А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні