Ухвала
від 24.09.2015 по справі 822/1910/15
ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 822/1910/15

Головуючий у 1-й інстанції: Лабань Г. В.

Суддя-доповідач: Граб Л.С.

24 вересня 2015 року

м. Вінниця

Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Граб Л.С.

суддів: Боровицького О. А. Совгири Д. І. ,

за участю:

секретаря судового засідання: Майданюк Я.Л.,

представника позивача: Літинського О. П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу публічного акціонерного товариство "Завод "Строммашина" на постанову Хмельницького окружного адміністративного суду від 02 липня 2015 року у справі за адміністративним позовом публічного акціонерного товариства "Завод "Строммашина" до Хмельницької обласної державної адміністрації, за участю третьої особи на стороні відповідача - Департаменту економічного розвитку і торгівлі Хмельницької обласної державної адміністрації про зобов'язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В :

В травні 2015 року ПАТ «Завод «Стролммашина» звернувся до суду з адміністративним позовом до Хмельницької обласної державної адміністрації, в якому просив зобов'язати Хмельницьку державну адміністрацію вчинити дії: відповідно до Положення про конкурсний відбір суб'єктів оціночної діяльності для проведення експертної грошової оцінки ділянок несільськогосподарського призначення, затвердженого Розпорядженням №287/2012-р від 18.10,2012 року, провести конкурсний відбір серед суб'єктів оціночної діяльності та вибрати суб'єкта, що відповідає вимогам абз.5 ст. 22 Закону України "Про оцінку землі" для проведення рецензування звіту з експертної грошової оцінки земельної ділянки, кадастровий номер 6825080000:05:011:0001, що знаходиться за адресою: Олешинська сільська рада, вул. Лісовогринівецька, 3 (за межами населеного пункту); оплату послуг суб'єкта оціночної діяльності здійснити за рахунок гарантійного платежу ПАТ "Завод "Строммашина".

В ході розгляду справи судом першої інстанції 04.06.2015 року залучено до участі у справі в якості третьої особи на стороні відповідача - Департамент економічного розвитку і торгівлі Хмельницької обласної державної адміністрації,

Постановою Хмельницького окружного адміністративного суду від 02 липня 2015 року в задоволенні адміністративного позову відмовлено.

В судовому засіданні представник позивача підтримав доводи апеляційної скарги та просив її задовольнити.

Відповідач, будучи належним чином повідомленими про час, дату та місце апеляційного розгляду справи, в судове засідання не з'явився.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника позивача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, а також правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, давши правову оцінку обставинам у справі, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а постанову Хмельницького окружного адміністративного суду від 02 липня 2015 року - без змін, виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, ПАТ "Завод "Строммашина" володіє нерухомим майном, що знаходиться на земельній ділянці кадастровий №6825080000:05:011:0001 за адресою: Олешинська сільська рада, вул. Лісовогринівецька, 3 (за межами населеного пункту).

10.01.2013 року ПАТ "Завод "Строммашина" звернулося з клопотанням №5 до Хмельницької обласної державної адміністрації про отримання дозволу на розробку технічної документації з відведення земельної ділянки, маючи на меті отримання вказаної земельної ділянки, що знаходиться державні власності, в оренду з правом викупу.

13.07.2013 року на виконання пункту 1 розпорядження голови Хмельницької облдержадміністрації від 14.03.2013 року №64/2013-р "Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ПАТ "Завод "Строммашина" та умов Договору №08-04/13-14 від 08.04.2013р. земельно-аграрний центр "Карат" (код ЄДРПОУ 05394966) виготовив проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

22.08.2013 року складено висновок відділу містобудування та архітектури Хмельницької РДА №79/13-В, яким погоджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Розпорядженням Хмельницької ОДА від 31.01.2014р. №26/2014р. затверджено проект землеустрою та затверджено проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки.

09.12.2014 року розпорядженням Хмельницької ОДА №499/2014-р. внесено зміни до розпорядження №26/2014-р. від 31.01.2014р. і доповнено пункт 2.3. розпорядження наступним змістом: "2.3 Звіт про експертну грошову оцінку земельної ділянки після рецензування подати на розгляд голові обласної державної адміністрації".

В подальшому 11 грудня 2014р. Хмельницькою облдержадміністрацію та ПАТ "Завод "Строммашина" укладено договір №1/12-14 про оплату авансового внеску в рахунок плати ціни земельної ділянки, згідно умов якого ПАТ "Завод "Строммашина" перерахувало на користь Хмельницької облдержадміністрації авансовий внесок в розмірі 347 242, 84 грн.

На виконання п.2.2 Розпорядження №26/2014-р. від 31.01.2014р. Консалтингова компанія ПП "САНТ-2000" м. Київ на конкурсній основі провела експертну грошову оцінку земельної ділянки та передала її 26 грудня 2014р. в Хмельницьку обласну державну адміністрацію для проведення її рецензування.

Відповідно до запиту Хмельницької ОДА від 10.02.2015 року № 04.010292/15 остання просила ГУ юстиції у Хмельницькій області надати практичну та теоретичну допомогу у вирішені проблемного питання відсутності нормативно-правової бази, яка регулює питання рецензування звітів з експертної грошової оцінки земель.

З відповіді ГУ юстиції у Хмельницькій області від 17.02.2015 року № 1174-2015/1.3-13/30/422-2015 вбачається, що станом на 12.02.2015 року КМУ такого порядку не прийнято та зазначено, що процедура визначення рецензента звітів з експертної грошової оцінки земельних ділянок може бути визначена виключно КМУ.

17.04.2015 року на адресу позивача надійшла відповідь Хмельницької ОДА, в якій зазначено, що оскільки процедура визначення рецензента звітів з експертної грошової оцінки земельних ділянок може бути установлена виключно КМУ, можлива затримка щодо проведення процедури купівлі землі на етапі рецензування звітів до прийняття КМУ відповідної постанови.

Не погоджуючись з бездіяльністю Хмельницької ОДА, ПАТ «Завод «Строммашина» звернувся до суду першої інстанції з даним позовом.

Суд першої інстанції дійшов висновку про відмову в задоволенні позовних вимог, з чим погоджується і суд апеляційної інстанції, зважаючи на наступне.

Ч. 1 ст.128 Земельного Кодексу України передбачено, що продаж громадянам і юридичним особам земельних ділянок державної (крім земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації) та комунальної власності для потреб, визначених цим Кодексом, провадиться місцевими державними адміністраціями, Радою міністрів Автономної Республіки Крим або органами місцевого самоврядування в межах їх повноважень.

Відповідно до пункту 3 ст.128 Земельного Кодексу України орган державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим або орган місцевого самоврядування у місячний строк розглядає заяву (клопотання) і приймає рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (якщо такий проект відсутній) та/або про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки (крім земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд) чи про відмову в продажу із зазначенням обґрунтованих причин відмови.

З положень ст. 22 Закону України "Про оцінку земель" вбачається, що звіти з експертної грошової оцінки земельних ділянок підлягають рецензуванню.

Рецензування звіту з експертної грошової оцінки земельних ділянок здійснюється у разі обов'язкового проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок, а також на вимогу заінтересованих осіб та в інших випадках, визначених законом.

Статтею 13 вищевказаного Закону визначені випадки обов'язкового проведення грошової оцінки земельних ділянок, відповідно до якої експертна грошова оцінка земельних ділянок проводиться, зокрема, у разі відчуження земельних ділянок, що належать до державної або комунальної власності, крім відчуження земельних ділянок площею понад 50 гектарів, що належать до державної або комунальної власності, для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно - оздоровчих споруд.

Рецензування звітів з експертної грошової оцінки земельних ділянок здійснюється: оцінювачами з експертної грошової оцінки земельних ділянок із стажем практичної роботи не менше двох років та експертними радами

Відповідно до ст. 22 Закорну України "Про оцінку земель" підставою для рецензування звіту з експертної грошової оцінки земельних ділянок на вимогу заінтересованих осіб є їх письмове звернення до осіб, яким відповідно до цього Закону надано право здійснювати рецензування.

З інформації наданої Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру слідує, що в Порядку визнання Державним агентством земельних ресурсів статусу саморегулівної організації оцінювачів, що проводять експертну грошову оцінку земельних ділянок, затвердженого постановою КМУ від 5 жовтня 2004 року №1303 саморегулівними організаціями визнано: Всеукраїнську громадську організацію "Ліга оцінювачів земель" (адреса: м. Київ, вул. Велика Васильківська, 40, оф. Ц тел. 287-77-12) та Всеукраїнську громадську організацію "Спілка оцінювачів землі" (адреса: м. Київ, вул. Солом'янська, 3, оф. 809). Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади визначені Законом України "Про здійснення державних закупівель".

За приписами ст. 2 вищезгаданого Закону зазначений Закон застосовується до всіх замовників та закупівель товарів, робіт і послуг, за умови, що вартість предмета закупівлі (без урахування податку на додану вартість), товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 100 тисяч гривень, а робіт ~ 1 мільйон гривень.

З листа Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово - комунального господарства України від 05 червня 2015 року слідує, що законодавчого врегулювання процедури визначення рецензентів звітів з експертної грошової оцінки земельних ділянок та джерел оплати його послуг Міністерство та Держгеокадастр розглянуть можливість врегулюванні цього питання при внесенні змін до Закону України "Про оцінку земель".

В даному випадку не визначено процедуру проведення рецензування звітів з експертної оцінки земельних ділянок визначеної виключно постановою Кабінету міністрів України.

Таким чином, Хмельницька ОДА може діяти лише в межах та у спосіб визначені законом, що позбавляє її права діяти по аналогії закону. Отже, відповідач. був зобов'язаний діяти лише у спосіб визначений його положеннями, в той же час, чинні нормативно-правові документи не передбачають процедури визначення рецензентів звітів з експертної грошової оцінки земельних ділянок та джерел оплати його послуг.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Враховуючи вищенаведене, колегія суддів вважає, що відповідачем надано суду достатньо належних доказів, які свідчать про неправомірність заявлених позовних вимог, а доводи апеляційної скарги не викликають сумнівів щодо правильності висновків суду першої інстанції та застосування норм матеріального і процесуального права.

Відповідно до ч.1 ст.200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Зважаючи на те, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, апеляційну скаргу належить залишити без задоволення, а рішення суду - без змін.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд

У Х В А Л И В :

апеляційну скаргу публічного акціонерного товариство "Завод "Строммашина" залишити без задоволення, а постанову Хмельницького окружного адміністративного суду від 02 липня 2015 року - без змін.

Ухвала суду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст. 212 КАС України.

Ухвала суду складена в повному обсязі 28 вересня 2015 року.

Головуючий Граб Л.С.

Судді Боровицький О. А.

Совгира Д. І.

СудВінницький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.09.2015
Оприлюднено06.10.2015
Номер документу51707078
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/1910/15

Ухвала від 24.09.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Постанова від 02.07.2015

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

Ухвала від 06.08.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Ухвала від 06.08.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Ухвала від 01.07.2015

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

Ухвала від 04.06.2015

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

Ухвала від 19.05.2015

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні