02.09.2011
< копія > ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
< Справу розглянуто > Справа № 2а/0470/6132/11 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді ОСОБА_1 < Текст > розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом ДПІ у Шевченківському районі
м.Запоріжжя до ПП "Сальве" про стягнення коштів, -
ВСТАНОВИВ :
Позивач на виконання своїх владних повноважень звернувся до адміністративного суду з вищезазначеним адміністративним позовом. В обґрунтування позовних вимог зазначив, що відповідач має несплачену заборгованість по платежам до бюджету яка становить 78 638, 03 грн., яку в добровільному порядку не сплачує, у зв'язку з чим позивач вимушений звернутися до суду з позовом. За таких обставин, позивач просив суд: стягнути кошти у сумі податкового боргу орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності у розмірі 78 638, 03 грн.
В судовому засіданні представник позивача подав клопотання про розгляд справи без його участі в порядку письмового провадження, відповідно до ч.6 ст.128 КАС України.
Відповідач в судове засідання в черговий раз свого представника не направив, про день та час судового засідання належним чином повідомлений, що підтверджується матеріалами справи. Суд дійшов висновку про можливість розгляду справи за відсутності відповідача, оскільки кореспонденція направлена за адресою, вказаною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, відповідно до вимог ч.4 ст.33 та ч.8 ст.35 КАС України.
Суд, дослідивши матеріали справи вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що Приватна Фірма «САЛЬВЕ»(код ЄДРПОУ 25015020) знаходиться на обліку платників податків в Державній податковій інспекції у Шевченківському районі м.Запоріжжя.
29 січня 2010 року Приватною фірмою «САЛЬВЕ»було подано податкову декларацію з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2010 рік №2067, згідно якої розмір орендної плати за рік складає 178 254, 06 грн., у зв'язку з чим відповідач по справі щомісячно повинен був сплачувати до бюджету плату у розмірі (178 254, 06 грн. / 12 місяців) 14 854, 50 грн.
Починаючи з квітня 2010 року за підприємством рахується податковий борг, який утворився в результаті несплати відповідачем податкового зобов'язання в розмірі 78 638, 03 грн., у тому числі:
Згідно Податкової декларації орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності №2067 від 29 січня 2010 року:
- Орендна плата за березень 2010 року - 14 854, 50 грн. (термін сплати - 30 квітня 2010 року);
- Орендна плата за квітень 2010 року - 14 854, 50 грн. (термін сплати - 31 травня 2010 року);
- Орендна плата за травень 2010 року - 14 854, 50 грн. (термін сплати - 30 червня 2010 року);
- орендна плата за червень 2010 року - 14 854, 50 грн. (термін сплати - 30 липня 2010 року)
- орендна плата за липень 2010 року - 14 854, 50 грн. (термін сплати - 30 серпня 2010 року)
- орендна плата за серпень 2010 року - 14 854, 50 грн. (термін сплати - 30 вересня 2010 року)
- орендна плата за вересень 2010 року - 14 854, 50 грн. (термін сплати - 01 листопада 2010 року)
- орендна плата за жовтень 2010 року - 14 854, 50 грн. (термін сплати - 30 листопада 2010 року)
- орендна плата за листопада 2010 року - 14 854, 50 грн. (термін сплати - 30 грудня 2010 року)
- орендна плата за грудень 2010 року - 14 854, 50 грн. (термін сплати - 30 січня 2010 року), що разом складає 148 545, 00 грн.
15 вересня 2010 року відповідачем було подано уточнюючу декларацію №5309 згідно якої зменшено суму до сплати на 71 397, 43 грн.
Так судом встановлено, що 28 квітня 2010 року посадовою особою ДПІ у Шевченківському районі м.Запоріжжя було проведено документальну невиїзну (камеральну) перевірку з питання своєчасності подання податкової звітності, за результатами якої складено Акт від 28 вересня 2010 року №232/16-02/25015020. В ході перевірки встановлено порушення п.п.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»від 21 грудня 2000 року №2181-ІІІ та ст.17 Закону України від 03 липня 1992 року №2535-XII «Про плату за землю»зі змінами та доповненнями платником орендної плати за землю несвоєчасно сплачено суму орендної плати за землю.
За наслідками перевірки було винесено податкове повідомлення-рішення №0002501502 від 25 травня 2010 року, яким підприємству нараховані штрафні санкції у розмірі 10% від суми несплати, а саме 1 485, 45 грн.
Крім того, за несвоєчасну сплату орендної плати (з простроченням на 1 день) за 31 березня 2010 року підприємству нарахована пеня в розмірі 5, 01 грн.
Таким чином загальна сума заборгованості складає (148 545, 00 грн. - 71 397, 43 грн. + 1 485, 45 грн. + 5, 01 грн.) = 78 638, 03 грн.
Згідно статті 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», завданнями органів державної податкової служби, зокрема, є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.
При розгляді адміністративної справи суд вважає за потрібне застосовувати положення Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», який був чинним на час виникнення правовідносин між позивачем та відповідачем, оскільки саме цей Закон був спеціальним законом з питань оподаткування, який установлював порядок погашення зобов'язань юридичних та фізичних осіб-підприємців перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами.
Згідно з п.1.3. ст.1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Згідно з п.п.5.1. ст.5 даного Закону «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації. Зазначене податкове зобов'язання не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку.
Відповідно до п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5 цього Закону податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до п.п.4.2 та 4.3 ст.4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених п.п.5.2.2 цього пункту.
Відповідно до ст.5 п.5.1, п.5.4 п.п.5.4.1 Закону України «Про погашення зобов'язання платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами»податкове зобов'язання, самостійне визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.
Узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, вважається сумою податкового боргу платника податків.
Податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Активи платників податків - кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізичній особі за правом власності або повного господарського відання (п.1.7 цього Закону).
Відповідно до п.3.1.1. ст.3 Закону України «Про погашення зобов'язання платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами»активи платників податків можуть бути примусово стягненні в рахунок погашення його податкового боргу виключено за рішенням суду.
Статтею 16 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»визначено, що після закінчення встановлених строків погашення узгодженого податкового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Також судом встановлено встановлено, що позивачем вжито заходів для погашення податкового боргу та направлено на адресу відповідача податкову вимогу:
- перша податкова вимога від 05 травня 2010 року №1/282 про сплату боргу в сумі 14 859, 51 грн.;
- друга податкова вимога від 21 червня 2010 року №2/342 про сплату боргу в сумі 29 714, 01 грн. Вказані податкові вимоги ДПІ належним чином направлені відповідачу, однак залишені без задоволення.
Відповідно до п.8.1 ст.8 даного Закону з метою захисту інтересів бюджетних споживачів, активи платника податків, що має податковий борг, передаються у податкову заставу. Право податкової застави виникає згідно із законом та не потребує письмового оформлення.
Згідно п.п.8.2.2 п.8.2 ст.8 Закону право податкової застави поширюється на будь-які види активів платника податків, які перебували у його власності (повному господарському віданні) у день виникнення такого права, а також на будь-які інші активи, на які платник податків набуде прав власності у майбутньому, до моменту погашення його податкових зобов'язань або податкового боргу.
В силу ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідно до п.4 ч.2 ст.162 КАС України, суд в порядку адміністративного судочинства може прийняти постанову про стягнення з відповідача коштів.
Оцінюючи усі докази, які були досліджені судом у їх сукупності, суд вважає за необхідне стягнути кошти які перебувають у власності відповідача в рахунок погашення податкового боргу з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності у розмірі 78 638, 03 грн.
Факти, встановлені судом, та відповідні їм правовідносини підтверджуються наявними доказами. Вказане є підставою для задоволення адміністративного позову.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст.10, 11, 69, 71, 94, 122, 158 - 163, 167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути кошти у сумі податкового боргу орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності у розмірі 78 638, 03 грн. (сімдесят вісім тисяч шістсот тридцять вісім грн.. 03 коп.) на користь місцевого бюджету Шевченківського району м.Запоріжжя (код платежу 1300200 на р/р 33213812700009, код отримувача 34676911, банк -ГУДКУ у Запорізькій області, МФО 813015)
Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст.254 КАС України та може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд в порядку та строки, передбачені ст.186 КАС України.
Суддя < (підпис) > < Список > < Список > < Список >ОСОБА_1 < Текст >
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.09.2011 |
Оприлюднено | 07.10.2015 |
Номер документу | 51739746 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кучма Костянтин Сергійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кучма Костянтин Сергійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні