Справа 2а-265/11
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 березня 2011 року Сокирянський районний суд Чернівецької області
в складі :
головуючого-судді Побережної О.Д.
при секретарі Гладкій Г.П.
за участі: позивача ОСОБА_1, представника відповідача ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Сокиряни адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Чернівецької обласної державної насіннєвої інспекції про визнання протиправними дій та зобов'язання до виплати грошової допомоги,-
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 у січні 2011 року звернувся до суду з вищезазначеним позовом.
Посилається на те, що з 1983 року по 17.03.2010 року він працював на різних посадах державної служби, у т.ч. в Чернівецькій обласній державній насінневій інспекції.
17.03.2010 року його було звільнено з посади провідного агронома Сокирянської райДНІ , державного інспектора району з насінництва на підставі п.2 ч.1 ст. 40 КЗпП України
07.09.2010 року він звернувся до відповідача щодо виплати належної йому грошової допомоги у розмірі 10 посадових окладів, передбачених ст. 37 Закону України «Про державну службу», однак листом від 06.10.2010 року йому було відмовлено
Просить визнати протиправними дії відповідача щодо відмови у виплаті йому грошової допомоги та зобов'язати відповідача виплатити йому дану допомогу у розмір 10 посадових окладів відповідно до ст. 37 Закону України «Про державну службу».
Позивач у судовому засіданні, посилаючись на обставини, зазначені в позові, підтримав позовні вимоги та просить їх задовольнити.
Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнав та просить відмовити у їх задоволенні за безпідставністю.
Відповідно до ч.2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Заслухавши пояснення сторін та дослідивши письмові докази, судом встановлено наступні обставини справи та відповідні їм правовідносини.
17.03.2010 року згідно наказу № 42 позивача було звільнено з посади провідного агронома Сокирянської районної державної насіннєвої інспекції, державного інспектора районі з насінництва як такого, що тимчасово виконував обов'язки начальника Сокирянської районної державно насіннєвої інспекції відповідно до п.2 ст. 40 КЗпП України за станом здоров'я, що підтверджується копією даного наказу та записами у трудовій книжці.
Відповідно до довідки управління Пенсійного фонду України в Сокирянському районі за вих.. № 6949 від 07.12.2010 року ОСОБА_3 перебуває на обліку та отримує пенсію по 2-ій групі інвалідності відповідно до Закону України «Про державну службу» (стаж державної служби складає 13 років 10 місяців та 3 дні, загальний стаж 34 роки 4 місяці та 24 дні).
Позивач звертався 07.09.2010 року до відповідача з заявою щодо виплати грошової допомоги у розмірі 10 місячних посадових окладів, що передбачено статтею 37 Закону України "Про державну службу", однак отримав письмові відмову згідно листа начальника Чернівецької обласної державної насіннєвої інспекції від 06.10.2010 року за № 506.
Статтею 3 Конституції України визначено, що людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 92 Конституції України виключно законами України визначаються права і свободи людини і громадянина, гарантії цих прав і свобод; основні обов'язки громадянина.
Статтею 64 Конституції України передбачено, що конституційні права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією України. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.
Відповідно до частини другої статті 37 Закону України „Про державну службуВ» , на одержання пенсії державних службовців мають право особи, які досягли встановленого законодавством пенсійного віку, за наявності страхового стажу для чоловіків - не менше 25 років, для жінок - не менше 20 років, у тому числі стажу державної служби - не менше 10 років, та які на час досягнення пенсійного віку працювали на посадах державних службовців, а також особи, які мають не менше 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців, - незалежно від місця роботи на час досягнення пенсійного віку. Пенсія державним службовцям призначається в розмірі 80 відсотків від сум їх заробітної плати, на які нараховуються страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, а особам, які на час звернення за призначенням пенсії не є державними службовцями, - у розмірі 80 відсотків заробітної плати працюючого державного службовця відповідної посади та рангу за останнім місцем роботи на державній службі.
Згідно із частиною тринадцятою статті 37 Закону України „Про державну службуВ» , державним службовцям у разі виходу на пенсію при наявності стажу державної служби не менше 10 років виплачується грошова допомога в розмірі 10 місячних посадових окладів.
Суд вважає необґрунтованими заперечення представника відповідача про те, що у нього не було законних підстав для виплати позивачу зазначеної грошової допомоги, оскільки він звільнений за пунктом 2 статті 40 КЗпП України, а не у разі виходу державного службовця на пенсію, як це передбачено частиною тринадцятою статті 37 Закону України „Про державну службуВ» .
Відповідно до частини першої статті 30 Закону України „Про державну службуВ» , крім загальних підстав, передбачених Кодексом законів про працю України, державна служба припиняється у разі: 1) порушення умов реалізації права на державну службу (стаття 4 цього Закону); 2) недотримання пов'язаних із проходженням державної служби вимог, передбачених статтею 16 цього Закону; 3) досягнення державним службовцем граничного віку проходження державної служби (стаття 23 цього Закону); 4) відставки державних службовців, які займають посади першої або другої категорії (стаття 31 цього Закону); 5) виявлення або виникнення обставин, що перешкоджають перебуванню державного службовця на державній службі (стаття 12 цього Закону); 6) відмови державного службовця від прийняття або порушення Присяги, передбаченої статтею 17 цього Закону; 7) неподання або подання державним службовцем неправдивих відомостей щодо його доходів, передбачених статтею 13 цього Закону.
Норми статтей КЗпП України та статті 30 Закону України „Про державну службуВ» не містять окремої підстави припинення трудового договору та державної служби, як вихід особи на пенсію.
За таких обставин суд приходить до висновку, що для виплати грошової допомоги в розмірі 10 місячних посадових окладів необхідними є факт виходу державного службовця на пенсію та припинення ним трудових відносин, а також наявність стажу державної служби не менше 10 років.
Таким чином, суд приходить до висновку, що звернення позивача за захистом своїх прав є правомірним, а позовні вимоги обґрунтованими та підлягають до задоволення.
Відповідно до положень ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету.
Позивач при подачі позову сплатив 3,40 грн. судового збору, однак згідно п. 18 ст. 4 Декрету КМУ «Про державне мито» інваліди 2-ої групи звільняються від сплати судового збору (державного мита). За таких обставин, судові витрати по даній справі компенсуються за рахунок Державного бюджету України.
На підставі ст.ст. 6 п.1, 13 Європейської Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, ст.ст.3, 64, 92, 124, 152 Конституції України, ст. 37 30 Закону України „Про державну службуВ» та керуючись ст.ст. 17,18, 71 ч.2, 94, 158-163,167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги ОСОБА_1 - задовольнити.
Визнати протиправними дії Чернівецької обласної державної насіннєвої інспекції щодо відмови у виплаті ОСОБА_1 у відповідності до ст. 37 Закону України «Про державну службу» грошової допомоги у розмірі 10 посадових окладів
Зобов'язати Чернівецьку обласну державну насіннєву інспекцію (м. Чернівці вул. Червоноармійська, 194 -А, ЄДРПОУ 00733895) виплатити ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, проживаючому за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_2, відповідно до ст. 37 Закону України «Про державну службу» грошову допомогу у розмірі 10 посадових окладів.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Сокирянський районний суд Чернівецької області протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова суду набирає законної сили у порядку встановленому ст. 254 КАС України.
Головуючий:
Суд | Сокирянський районний суд Чернівецької області |
Дата ухвалення рішення | 17.03.2011 |
Оприлюднено | 06.10.2015 |
Номер документу | 51766956 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Томаківський районний суд Дніпропетровської області
Тетеревятников А. П.
Адміністративне
Томаківський районний суд Дніпропетровської області
Тетеревятников А. П.
Адміністративне
Томаківський районний суд Дніпропетровської області
Тетеревятников А. П.
Адміністративне
Житомирський апеляційний адміністративний суд
Капустинський М.М.
Адміністративне
Житомирський апеляційний адміністративний суд
Капустинський М.М.
Адміністративне
Синельниківський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Новік Л. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні