cpg1251
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 вересня 2015 р.Справа № 820/5918/15 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Яковенка М.М.
Суддів: Лях О.П., Старосуда М.І.
при секретарі судового засідання Клочко Ю.О.
за участю представника позивача Зубко О.О.
представника відповідача Коваленко М.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 13 серпня 2015 року по справі № 820/5918/15 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Юридична компанія «Еквітас» до Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області про визнання незаконною перевірки та скасування податкового повідомлення-рішення, -
ВСТАНОВИЛА:
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю «Юридична компанія «Еквітас», звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області в якому просив суд визнати незаконною перевірку ТОВ «Юридична компанія «Еквітас», проведену ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області та скасувати податкові повідомлення-рішення ДПІ у Дзержинському районі м.Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області від 15.12.2014 року № 0004252201 та №0004262201.
Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 13 серпня 2015 року по справі № 820/5918/15 адміністративний позов задоволено. (а.с.153-155)
Відповідач не погодився з судовим рішенням та подав апеляційну скаргу, в якій просить суд скасувати постанову Харківського окружного адміністративного суду від 13 серпня 2015 року та ухвалити нове рішення, яким у задоволенні адміністративного позову відмовити у повному обсязі. ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області посилається на те, що для виникнення права розпочати проведення документальної невиїзної перевірки достатньо надіслати платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення (фактично, передати до відділення поштового зв'язку) копію наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмове повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки, оскільки це повністю узгоджується з положеннями п.42.2 ст.42 Податкового кодексу України. (а.с.160-161)
Представник позивача заперечував проти апеляційної скарги, просив постанову суду залишити без змін. Надав письмові заперечення.
Представник відповідача підтримав доводи апеляційної скарги та наполягав на її задоволенні.
Колегія суддів заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає за необхідне апеляційну скаргу залишити без задоволення з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено судом апеляційної інстанції, що ТОВ «Юридична компанія «Еквітас» зареєстровано як юридична особа та перебуває на податковому обліку в органах державної податкової служби за № 57027 від 09.06.2011 року в ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області. (а.с.28)
Начальником ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області винесено наказ №2030 від 10.10.2014 року «Про проведення документальної невиїзної позапланової перевірки товариства з обмеженою відповідальністю «Юридична компанія «Еквітас» (а.с.7, 129).
В цей же день Відповідачем на адресу позивача поштою було направлено повідомлення №186/10/20-30-22-01-22 від 10.10.2014 року та копію наказу №2030 від 10.10.2014 року.
Дані документи було отримано позивачем лише 10 листопада 2014 року (а.с.120, 130).
Не дочекавшись отримання позивачем копії наказу, 20 жовтня 2014 року ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області було проведено документальну невиїзну позапланову перевірку товариства з обмеженою відповідальністю «Юридична компанія «Еквітас», на підставі якої складено акт №4347/20-30-22-01/37660092 від 27 жовтня 2014 року. (а.с.8-25)
Тобто, позивач фактично повідомлений про проведення документальної невиїзної позапланової перевірки після її проведення, чим був позбавлений права на надання необхідних для перевірки документів.
Вказаний акт перевірки отримано позивачем 28 листопада 2014 року та 03 грудня 2014 року ним було подано до ДПІ письмові заперечення. (а.с.144)
ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області відхилено заперечення позивача та на підставі акту винесено податкові повідомлення-рішення від 15.12.2014 року №0004252201 та №0004262201 (а.с.145, 26-27, 131).
Здійснюючи апеляційний перегляд справи та надаючи правову оцінку фактичним обставинам справи, колегія суддів виходить з наступного.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами.
Так, положеннями п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Відповідно до пп.75.1.2 п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків. Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом. Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні контролюючого органу.
Положеннями пп.78.1.1 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України передбачено, що документальна позапланова перевірка здійснюється, якщо за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються порушення цим платником податків податкового, валютного та іншого законодавства протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.
Відповідно до п.п. 78.4 та 78.5 ст.78 Податкового кодексу України про проведення документальної позапланової перевірки керівник контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки. Допуск посадових осіб контролюючих органі до проведення документальної позапланової виїзної перевірки здійснюється згідно із статтею 81 цього Кодексу. Документальна позапланова невиїзна перевірка здійснюється у порядку, передбаченому статтею 79 цього Кодексу.
Згідно з п.79.1 ст.79 Податкового кодексу України документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником контролюючого органу рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.
Положеннями п.79.2 ст.79 Податкового кодексу України передбачено, що документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу виключно на підставі рішення керівника контролюючого органу, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки. Виконання умов цієї статті надає посадовим особам контролюючого органу право розпочати проведення документальної невиїзної перевірки.
Відповідно до ч. 1 ст. 244-2 КАС України висновок Верховного Суду України щодо застосування норми права, викладений у його постанові, прийнятій за результатами розгляду справи з підстав, передбачених пунктами 1 і 2 частини першої статті 237 цього Кодексу, є обов'язковим для всіх суб'єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить відповідну норму права. Висновок щодо застосування норм права, викладений у постанові Верховного Суду України, має враховуватися іншими судами загальної юрисдикції при застосуванні таких норм права. Суд має право відступити від правової позиції, викладеної у висновках Верховного Суду України, з одночасним наведенням відповідних мотивів.
Згідно з правовою позицією Верховного Суду України (постанова від 27.01.2015 року №21-425а14) аналізованими нормами Податкового кодексу України (ст..ст.78, 79 Податкового кодексу України), з дотриманням балансу публічних і приватних інтересів, встановлені умови та порядок прийняття контролюючими органами рішень про проведення перевірок, зокрема документальних позапланових невиїзних. Лише їх дотримання може бути належною підставою наказу про проведення перевірки. З наказом про перевірку, відомостями про дату її початку та місце проведення платник має бути ознайомлений у встановлений законом спосіб до її початку. Невиконання вимог пп. 78.1.1 п.78.1 ст.78 та п.79.2 ст.79 Податкового кодексу України призводить до визнання перевірки незаконною та відсутності правових наслідків такої.
Колегія суддів зазначає, що з огляду на тотожність характеру спірних правовідносин, підстав для відступлення від правової позиції, викладеної у висновках Верховного Суду України, не має.
Зважаючи на зазначене, суд першої інстанції дійшов правильного висновку, що встановлені судом факти протиправності дій по проведенню перевірки, за наслідками якої складено акт, - а саме недотримання порядку вручення наказу, повідомлення на перевірку, - вказують на неможливість оцінювання цього акту як належного документу, що свідчить про порушення позивачем вимог податкового законодавства. За відсутності законно проведеної перевірки як юридичного факту у контролюючого органу відсутня компетенція на винесення податкового повідомлення-рішення.
Судом першої інстанції правильно не досліджувалися та не надавалась оцінка самим можливим фактам порушень позивачем податкового законодавства, встановлені ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області та відображені у вищевказаному акті перевірки.
Відповідно до ст..200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права. Не може бути скасовано правильне по суті рішення суду з одних лише формальних міркувань.
Під час апеляційного провадження, колегія суду не встановила таких порушень судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права, які б призвели до неправильного вирішення справи по суті, які були предметом розгляду і заявлені в суді першої інстанції.
Доводи апелянта не спростовують правильності прийнятого судом першої інстанції рішення.
Таким чином, судова колегія вважає, що рішення суду першої інстанції є обґрунтованим, прийняте на підставі з'ясованих та встановлених обставинах справи, які підтверджуються доказами, та ухвалив постанову з додержанням норм матеріального і процесуального права, а тому залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін.
Керуючись ст. ст.2, 11, 159, 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 209, 211-212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області - залишити без задоволення.
Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 13 серпня 2015 року по справі № 820/5918/15 - залишити без змін.
Вступна та резолютивна частина ухвали прийнята у нарадчій кімнаті та проголошена у судовому засіданні 30 вересня 2015 року. У повному обсязі складена 01 жовтня 2015 року.
Ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів, - з дня складення в повному обсязі.
Головуючий суддя (підпис)Яковенко М.М. Судді (підпис) (підпис) Лях О.П. Старосуд М.І.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.09.2015 |
Оприлюднено | 06.10.2015 |
Номер документу | 51768349 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Яковенко М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні