Справа № 815/4528/15
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 вересня 2015 року м.Одеса
У залі судових засідань №29
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Харченко Ю.В.
При секретарі Бобровській О.Ю.
Розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Світ-Авто ЛТД» до Державної податкової інспекції у Київському районі м.Одеси Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Світ-Авто ЛТД» звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовом, у якому просить суд визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Київському районі м.Одеси Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області щодо блокування реєстрації податкових накладних ТОВ «Світ-Авто ЛТД» у Єдиному реєстрі податкових накладних та відмови в укладенні та реєстрації договору про визнання електронних документів №060720151 від 06.07.2015р., зобов'язати Державну податкову інспекцію у Київському районі м.Одеси Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області відновити реєстрацію, реєструвати податкові накладні, та додаток №2 до податкових накладних, а також відновити реєстрацію та реєструвати звітність з податку на додану вартість ТОВ «Світ-Авто ЛТД» в електронному вигляді, посилаючись на те, що 20.11.2013р. між ДПІ у Київському районі м.Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області та платником податків 38573603 (ТОВ «Світ-Авто ЛТД»), з метою спрощення надання податкової звітності з використанням телекомунікаційних каналів зв'язку, укладено Договір №201120131 про визнання електронних документів, відповідно до п.п.1.3 розділу 6 якого Договір діє до закінчення строку чинності посилених сертифікатів відкритих ключів. Якщо Платник податків подає до органу ДПС нові посилені сертифікати ЕЦП, цей Договір вважається пролонгованим до закінчення терміну чинності нових посилених сертифікатів ключів. Орган ДПС має право розірвати Договір в односторонньому порядку у випадку ненадання Платником податків нового посиленого сертифіката (сертифікатів) відкритого ключа замість скасованих або в разі зміни Платником місця реєстрації. Даний договір позивач зареєстрував належним чином. Також, позивач наголошує, що у нього наявний Посилений сертифікат відкритого ключа зі строком дії у період з 22.03.2015р. до 22.03.2016р. Отже, на думку Товариства, податковий орган безпідставно відмовив у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №3 від 30.06.2015р., мотивуючи своє рішення відсутністю договору про визнання електронної звітності.
Відповідач - Державна податкова інспекція у Київському районі м.Одеси Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області, з позовними вимогами не погоджується, та вважає їх необґрунтованими з підстав, викладених у письмових запереченнях на адміністративний позов (від 02.09.2015р.), наголошуючи, зокрема, що надіслана до податкового органу засобами електронного зв'язку податкова накладна №3 від 30.06.2015р. не була прийнята у зв'язку з технічною помилкою.
У судовому засіданні 22.09.2015р. повноважний представник позивача - ТОВ «Світ-Авто ЛТД» надав суду спільне з відповідачем клопотанням про розгляд справи в порядку письмового провадження .
Відповідно до ч.4 ст.122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Таким чином, з урахуванням того, що від позивача - ТОВ «Світ-Авто ЛТД», а також від відповідача - ДПІ у Київському районі м.Одеси ГУ ДФС в Одеській області, до суду надійшли клопотання (від 22.09.2015р. б/н) про розгляд справи в порядку письмового провадження, судом ухвалено рішення щодо розгляду даної адміністративної справи в порядку письмового провадження, відповідно до ч.4 ст.122 КАС України.
Дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності та системно проаналізувавши приписи чинного податкового законодавства, суд встановив наступне.
Як встановлено судом та вбачається з матеріалів адміністративного позову, позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Світ-Авто ЛТД» перебуває на обліку в ДПІ у Київському районі м.Одеси ГУ ДФС в Одеській області, та здійснює свою господарську діяльність за адресою: 65104, м.Одеса, проспект Маршала Жукова,103.
Судом з'ясовано, що 20.11.2013р. між ДПІ у Київському районі м.Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області в особі ОСОБА_1, який діє відповідно до Закону України «Про державну податкову службу в Україні» та платником податків 38573603 (ТОВ «Світ-Авто ЛТД») в особі ОСОБА_2, яка діє на підставі Статуту, з метою спрощення надання податкової звітності з використанням телекомунікаційних каналів зв'язку, укладено Договір №201120131 про визнання електронних документів, відповідно до п.п.1-3 якого предметом Договору є визнання податкових документів (податкової звітності, реєстрів отриманих та виданих податкових накладних з податку на додану вартість та інших звітних податкових документів), поданих Платником податків в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису (далі - ЕЦП) до органу ДПС засобами телекомунікаційного зв'язку або на електронних носіях, як оригіналу. Договір надає Платнику податків можливість, а не зобов'язує його подавати до органу ДПС додаткові документи у електронному вигляді, якщо інше не передбачено законом. Включення Платника податків до системи подання податкових документів в електронному вигляді виконується органом ДПС безкоштовно.
Згідно з п.п.1,3,5 розділу 6 Договору від 20.11.2013р. №201120131 про визнання електронних документів, Договір набирає чинності з моменту його підписання Сторонами. Договір діє до закінчення строку чинності посилених сертифікатів відкритих ключів. Якщо Платник податків подає до органу ДПС нові посилені сертифікати ЕЦП, цей Договір вважається пролонгованим до закінчення терміну чинності нових посилених сертифікатів ключів. Орган ДПС має право розірвати Договір в односторонньому порядку у випадку ненадання Платником податків нового посиленого сертифіката (сертифікатів) відкритого ключа замість скасованих або в разі зміни Платником місця реєстрації.
Судом встановлено, що вищеозначений Договір від 20.11.2013р. №201120131 про визнання електронних документів зареєстровано у встановленому законом порядку за реєстраційним номером НОМЕР_1, що підтверджується наявною у матеріалах справи відповідною квитанцією №2.
З матеріалів справи вбачається, що АЦСК ТОВ «Центр сертифікації ключів «Україна» Товариству з обмеженою відповідальністю «Світ-Авто ЛТД» видано Посилений сертифікат відкритого ключа зі строком дії з 22.03.2015р. по 22.03.2016р.
У подальшому, ТОВ «Світ-Авто ЛТД» в електронному вигляді до податкового органу направлено Договір №250620151 від 25.06.2015р. про визнання електронних документів. Однак, означений документ не було прийнято контролюючим органом, про що свідчить наявна у матеріалах справи Квитанція №2.
Також, як з»ясовано судом та вбачається з наявних у матеріалах справи документів, ТОВ «Світ-Авто ЛТД» в електронному вигляді до податкового органу направлено Податкову накладну №3 від 30.06.2015р. на загальну суму 224,88грн., з яких ПДВ у сумі 37,48грн., котра не була прийнята Державною податковою службою України у зв'язку з тим, що Товариством порушено вимоги Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої Наказом ДФС України від 10.04.2008р. №233, а саме: - не укладено Договір про визнання електронної звітності.
Вказане послугувало підставою для повторного надіслання ТОВ «Світ-Авто ЛТД» в електронному вигляді до податкового органу Договору №060720151 від 06.07.2015р. про визнання електронних документів. Однак, означений документ не був прийнятий контролюючим органом, що підтверджується наявною у матеріалах справи Квитанцією №2.
Станом на 06.07.2015року позивач - ТОВ «Світ-Авто знаходився в стані « 0 - платник податків за основним місцем обліку».
Вищеозначене послугувало підставою для звернення ТОВ «Світ-Авто ЛТД» до Одеського окружного адміністративного суду з позовною заявою про визнання протиправними дій Державної податкової інспекції у Київському районі м.Одеси Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області щодо блокування реєстрації податкових накладних ТОВ «Світ-Авто ЛТД» у Єдиному реєстрі податкових накладних та відмови в укладенні та реєстрації договору про визнання електронних документів №060720151 від 06.07.2015р., зобов'язання Державної податкової інспекції у Київському районі м.Одеси Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області відновити реєстрацію, реєструвати податкові накладні, та додаток №2 до податкових накладних, а також відновити реєстрацію та реєструвати звітність з податку на додану вартість ТОВ «Світ-Авто ЛТД» в електронному вигляді.
Так, на думку суду, позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Світ-Авто ЛТД», підлягають частковому задоволенню, з урахуванням наступного.
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
В силу п.1 ч.3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), безсторонньо (неупереджено), добросовісно, розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія), з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення, своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний надати покупцю податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до податкової накладної до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п'ятнадцяти календарних днів, що настають за датою їх складання.
З огляду на викладене реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних є обов'язком постачальника товарів чи послуг.
Означеному обов'язку кореспондує обов'язок центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, прийняти та зареєструвати надану платником податку-продавцем податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відмовити у прийнятті для реєстрації наданих платником податку податкових накладних центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, може лише в разі, якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1статті 192 Податкового кодексу України. У такому разі протягом операційного дня продавцю надсилається квитанція в електронному вигляді в текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин такого неприйняття.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Податковим кодексом України визначено правові наслідки відсутності факту реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Така податкова накладна не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період.
Виявлення розбіжностей даних податкової накладної та Єдиного реєстру податкових накладних, у свою чергу, є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.
Таким чином, з вищенаведених законодавчих приписів вбачається, що відсутність реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних впливає на правовий стан платників податків. Покупець товарів позбавляється права на формування податкового кредиту за рахунок відповідних сум, а продавець може зазнати небажаних для нього наслідків у вигляді проведення його позапланової перевірки.
Територіальні органи Державної фіскальної служби при прийнятті податкових документів засобами телекомунікаційного зв'язку дотримуються вимог Податкового кодексу України, Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010р. №1246, та Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008р. №233 В«Про подання електронної податкової звітностіВ» , зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.04.2008 року №320/15011.
Згідно з розділами ІІ, ІІІ Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої Наказом ДПА від 10.04.2008року №233 «Про подання електронної звітності», податкові документи в електронному вигляді можуть бути надіслані до органів ДПС засобами телекомунікаційного зв'язку за звітні періоди у терміни, визначені законодавством для відповідних податкових документів у паперовій формі.
Підставою для прийняття податкового документа в електронному вигляді є: його відповідність затвердженому формату (стандарту); підтвердження ЕЦП платника податків та його посадових осіб, підписи яких є обов'язковими для звітів в паперовій формі за умов встановлених в статтею 3 Закону України «Про електронний цифровий підпис»; чинність відповідного посиленого сертифіката ключа під час накладання ЕЦП (підтверджується за допомогою позначки часу, отриманої від акредитованого центру сертифікації ключів, або якщо до моменту одержання електронного документа строк дії відповідного сертифіката не був закінчений або відповідний сертифікат не був скасований/блокований).
Перша квитанція є підтвердженням платнику податків передачі його податкових документів в електронному вигляді до органів ДФС засобами телекомунікаційного зв'язку. Ця квитанція надсилається органами ДФС на електронну адресу платника податків, з якої було надіслано податкову звітність. Другий примірник першої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДФС. Якщо на електронну адресу платника податків не надійшла перша квитанція, то податковий документ вважається неодержаним.
Якщо надіслані податкові документи сформовано з помилкою, то платнику податків надсилається друга квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття податкових документів в електронному вигляді із зазначенням причин.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних, звіряння даних, що містяться у виданих платникам податку на додану вартість - отримувачам (покупцям) товарів (послуг) податковій накладній та/або розрахунку коригування, з відомостями, які містяться у Реєстрі, врегульовано Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010р. №1246 (зі змінами та доповненнями), відповідно до п.9 якого причиною відмови у прийнятті податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації є: 1) наявність помилок під час заповнення податкової накладної; 2) відсутність в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; 3) факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; 4) порушення вимог щодо наявності суми податку, обчисленої відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 Податкового кодексу України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015р.); 5) порушення вимог, установлених пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 Податкового кодексу України.
Загальні принципи організації інформаційного обміну під час подання платниками податків податкової звітності до органів державної податкової служби України в електронній формі із використанням електронного цифрового підпису визначено Інструкцією з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої Наказом Державної податкової адміністрації України від 10.04.2008р. №233, відповідно до п.5 розділу ІІІ якої, з метою подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку платник податків: отримує в будь-якому включеному до системи подання податкових документів в електронному вигляді акредитованому центрі сертифікації ключів посилені сертифікати відкритих ключів посадових осіб юридичної особи, що мають право підпису (керівника, бухгалтера), та печатку юридичної особи. Платник податків фізична особа - суб'єкт підприємницької діяльності може обмежитись одним ключем ЕЦП. Особисті ключі знаходяться на ключових (електронних) носіях, що зберігаються в таємниці; отримує в органі ДПС за місцем реєстрації або на WEB-сайті ДПА чи регіональної ДПА текст примірного договору про визнання електронних документів, безкоштовне спеціалізоване програмне забезпечення формування та подання до органів ДПС податкових документів в електронному вигляді; ознайомившись з редакцією договору, заповнює необхідні реквізити, у тому числі вписує свою електронну адресу, підписує та скріплює печаткою два примірники договору (для фізичної особи суб'єкта підприємницької діяльності за наявності печатки); надає до органу ДПС за місцем реєстрації підписані та скріплені печаткою два примірники договору та посилені сертифікати відкритих ключів на електронному носії; після підписання договору в органі ДПС за місцем реєстрації отримує один примірник договору. При цьому ставить підпис у журналі обліку договорів про визнання електронних документів для засвідчення того, що платнику податків було повернуто його примірник договору.
Зокрема, як встановлено судом та вбачається з наявних у матеріалах справи документів, 20.11.2013р. між ДПІ у Київському районі м.Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області в особі ОСОБА_1, який діє відповідно до Закону України «Про державну податкову службу в Україні», та платником податків 38573603 (ТОВ «Світ-Авто ЛТД») в особі ОСОБА_2, яка діє на підставі Статуту, з метою спрощення надання податкової звітності з використанням телекомунікаційних каналів зв'язку, укладено Договір №201120131 про визнання електронних документів, відповідно до п.п.1,3,5 розділу 6 якого договір набирає чинності з моменту його підписання Сторонами. Договір діє до закінчення строку чинності посилених сертифікатів відкритих ключів. Якщо Платник податків подає до органу ДПС нові посилені сертифікати ЕЦП, цей Договір вважається пролонгованим до закінчення терміну чинності нових посилених сертифікатів ключів. Орган ДПС має право розірвати Договір в односторонньому порядку у випадку ненадання Платником податків нового посиленого сертифіката (сертифікатів) відкритого ключа замість скасованих або в разі зміни Платником місця реєстрації.
З матеріалів справи вбачається, що АЦСК ТОВ «Центр сертифікації ключів «Україна» Товариству з обмеженою відповідальністю «Світ-Авто ЛТД» видано Посилений сертифікат відкритого ключа зі строком дії у період з 22.03.2015р. по 22.03.2016р.
При цьому, відповідачем - ДПІ у Київському районі м.Одеси ГУ ДФС в Одеській області до матеріалів адміністративної справи не надано жодних доказів на підтвердження розірвання Договору від 20.11.2013р. №201120131 про визнання електронних документів в односторонньому порядку, а тому, на думку суду, станом на 01 липня 2015року (дати направлення позивачем до податкового органу податкової накладної №3 від 30.06.2015року в електронному вигляді для реєстрації), вказаний Договір від 20.11.2013р. №201120131 про визнання електронних документів був чинним.
Судом встановлено, що підставою для неприйняття податковим органом від ТОВ «Світ-Авто ЛТД» податкової накладної №3 від 30.06.2015року є не укладення Товариством з обмеженою відповідальністю «Світ-Авто ЛТД» договору про визнання електронної звітності.
Таким чином, судом встановлено, що за наявності чинного Договору від 20.11.2013р. №201120131 про визнання електронної звітності, ДПІ у Київському районі м.Одеси ГУ ДФС в Одеській області не було прийнято, при цьому, податкову звітність ТОВ «Світ-Авто ЛТД» з посиланням на те, що відповідний договір про визнання електронної звітності не укладався, що є невірним, та абсолютно необґрунтованим.
Водночас, будь-інших підстав для неприйняття податкової звітності позивача, контролюючим органом не визначено.
Окрім того, судом встановлено, що ТОВ «Світ-Авто ЛТД» з метою прискорення реєстрації в ЄРПН податкової накладної №3 від 30.06.2015року в електронному вигляді до податкового органу надіслано Договір №060720151 від 06.07.2015р. про визнання електронних документів.
Тобто, позивач намагався усунути негативні для себе наслідки зазначених дій ДПІ у Київському районі м.Одеси ГУ ДФС в Одеській області шляхом вчинення додаткових дій, котрі, при цьому, не вимагались від нього законодавством. Однак, згідно з квитанцією №2, контролюючим органом не прийняло означений новий договір позивача, посилаючись на невідповідність облікових даних, при цьому не конкретизуючи, у чому саме полягає вказана невідповідність.
При цьому, судом відхиляються, та не приймаються до уваги посилання відповідача - Державної податкової інспекції у Київському районі м.Одеси Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області на те, що реєстрацію податкової накладної ТОВ «Світ-Авто ЛТД» №3 від 30.06.2015р. не було проведено з підстав наявності технічної помилки в роботі системи «Електронного адміністрування ПДВ», оскільки належних та допустимих доказів означеного податковим органом суду не надано. До того ж, відповідно до наявної у матеріалах справи квитанції №2 податкову накладну №3 від 30.06.2015р. контролюючим органом не прийнято, у зв'язку з порушенням ТОВ «Світ-Авто ЛТД» вимог Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої Наказом Державної податкової адміністрації України від 10.04.2008р. №233, а саме відсутності Договору про визнання електронної звітності, та в жодному разі не з підстав наявності технічної помилки як то стверджує відповідач у запереченнях на позовну заяву.
Таким чином, з урахуванням наведеного, судом встановлено протиправність дій Державної податкової інспекції у Київському районі м.Одеси Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області щодо блокування реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної ТОВ «Світ-Авто ЛТД» №3 від 30.06.2015р., та щодо відмови в укладенні та реєстрації договору про визнання електронних документів №060720151 від 06.07.2015р.
Що стосується позовних вимог позивача - ТОВ «Світ-Авто ЛТД» щодо зобов'язання Державної податкової інспекції у Київському районі м.Одеси Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області відновити реєстрацію, реєструвати податкові накладні, та додаток №2 до податкових накладних, а також відновити реєстрацію та реєструвати звітність з податку на додану вартість ТОВ «Світ-Авто ЛТД» в електронному вигляді, то суд вважає за доцільне наголосити, що рішення суду не може бути прийнято на майбутнє, та не може ґрунтуватися на припущеннях, домислах, і фактичних обставинах, котрі на момент його ухвалення, хронологічно не відбулися, проте ймовірно можуть мати місце у майбутньому, оскільки таке рішення не буде ґрунтуватися на положеннях чинного законодавства, та буде суперечити законодавчо визначеним принципам і завданням адміністративного судочинства. До того ж, завданням адміністративного судочинства є, зокрема, захист, та відновлення апріорі порушеного права позивача, та жодним чином не права, порушення котрого ймовірно відбудеться у майбутньому.
Приписами ст.11 КАС України передбачено право суду вийти за межі позовних вимог у разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.
Таким чином, з урахуванням вищевикладеного, суд вважає за доцільне, для повного захисту прав, свобод та охоронюваних законом інтересів позивача - Товариства з обмеженою відповідальністю «Світ-Авто ЛТД», вийти за межі позовних вимог даного адміністративного спору, та зобов'язати Державну податкову інспекцію у Київському районі м.Одеси Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «Світ-Авто ЛТД» №3 від 30.06.2015р., та додаток №2.
Вищевикладене спростовує твердження відповідача, наведені у письмових запереченнях на адміністративний позов.
Відповідно до приписів ч.2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якими в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Натомість, Державною податковою інспекцією у Київському районі м.Одеси Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області не надано суду жодних належних доказів на підтвердження та обґрунтування правомірності дій щодо блокування реєстрації податкових накладних ТОВ «Світ-Авто ЛТД» у Єдиному реєстрі податкових накладних та відмови в укладенні та реєстрації договору про визнання електронних документів №060720151 від 06.07.2015р.
Згідно з ч.1 ст.11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно з ч.1 ст.69 та ч.1 ст.70 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування.
Відповідно до ст.86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Відповідно до ч.1 ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а згідно ч.3 ст. 105 КАС України позивач має право, у тому числі, вимагати скасування або визнання нечинним рішення відповідача - суб'єкта владних повноважень повністю чи окремих його положень.
Згідно зі ст.159 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
Відтак, беручи до уваги вищевикладене, та оцінюючи наявні в матеріалах справи письмові докази в сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Світ-Авто ЛТД» правомірні, документально підтверджені та обґрунтовані, базуються на положеннях чинного податкового законодавства, отже підлягають частковому задоволенню.
Судові витрати підлягають стягненню з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Світ-Авто ЛТД», відповідно до приписів ч.1 ст.94 КАС України.
Керуючись ст.ст.2, 4, 7-9, 11, 12, 69, 71, 94, ч.4 ст.122, ч.4 ст.128, ст.ст.158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Світ-Авто ЛТД» до Державної податкової інспекції у Київському районі м.Одеси Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області про визнання протиправними дії щодо блокування реєстрації податкових накладних ТОВ «Світ-Авто ЛТД» у Єдиному реєстрі податкових накладних та відмови в укладенні та реєстрації договору про визнання електронних документів №060720151 від 06.07.2015р., зобов'язання відновити реєстрацію, реєструвати податкові накладні, та додаток №2 до податкових накладних, а також відновити реєстрацію та реєструвати звітність з податку на додану вартість ТОВ «Світ-Авто ЛТД» в електронному вигляді, задовольнити частково.
2. Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Київському районі м.Одеси Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області щодо блокування реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної ТОВ «Світ-Авто ЛТД» №3 від 30.06.2015р.
3. Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Київському районі м.Одеси Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області щодо відмови в укладенні та реєстрації договору про визнання електронних документів №060720151 від 06.07.2015р.
4. Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Київському районі м.Одеси Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «Світ-Авто ЛТД» №3 від 30.06.2015р., та додаток №2.
5. У задоволенні решти позовних вимог відмовити.
6. Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Світ-Авто ЛТД» (65104, м.Одеса, просп.Маршала Жукова,103, код ЄДРПОУ 38573603) судовий збір у сумі 73(сімдесят три)грн. 08коп.
Постанова може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили в порядку, передбаченому приписами ст.254 КАС України.
Суддя Харченко Ю.В.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.09.2015 |
Оприлюднено | 07.10.2015 |
Номер документу | 51776965 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Харченко Ю. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні