номер провадження справи 33/111/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29.09.2015 Справа № 908/4547/15
за позовом Запорізької міської ради (69105, м. Запоріжжя, пр. Леніна, 206)
до Товариства з обмеженою відповідальністю В«Конкордія-500В» (79056, м. Львів, вул. Пластова, 1)
про внесення змін до договору оренди земельної ділянки
Суддя Мірошниченко М.В.
Секретар судового засідання Хилько Ю.І.
ОСОБА_1 участю представників сторін:
від позивача : ОСОБА_2 - довіреність № 01/02-17/00319 від 31.01.2015 р.;
від відповідача: ОСОБА_3 - довіреність № б/н від 22.08.2015 р.;
ВСТАНОВИВ:
Запорізька міська рада, м. Запоріжжя звернулася в господарський суд Запорізької області із позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю В«Конкордія-500В» , м. Львів, в якій позивач просить:
- змінити п. 5 Договору оренди землі, зареєстрованого 26 листопада 2012 р.
за № 231010004000771, укладеного між Запорізькою міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю «Конкордія-500», щодо земельної ділянки площею 0,3140 га, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, Хортицьке шосе, 3, для розташування автомобільної газонаповнювальної компресорної станції та автозаправного комплексу, виклавши його в такій редакції: « 5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: 2 051 487 грн. 60 коп. (Два мільйона п'ятдесят одну тисячу чотириста вісімдесят сім грн. 60 коп.) в цінах 2015 року»;
- змінити п. 11 Договору оренди землі, зареєстрованого 26 листопада 2012 р. за № 231010004000771, укладеного між Запорізькою міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю «Конкордія-500», щодо земельної ділянки площею 0,3140 га, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, Хортицьке шосе, 3, для розташування автомобільної газонаповнювальної компресорної станції та автозаправного комплексу, виклавши його в такій редакції: « 11. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 123 089 грн. 28 коп. (Сто двадцять три тисячі вісімдесят дев'ять гривень 28 коп.), що складає 6 % від нормативної грошової оцінки землі за календарний рік в цінах 2015 року».
В якості підстави позову зазначено, що на виконання умов укладеного між сторонами Договору оренди землі від 26.11.2012р., відповідач отримав в строкове платне користування земельну ділянку площею 0,3140 га для розташування автомобільної газонаповнювальної компресорної станції та автозаправного комплексу за адресою: м. Запоріжжя, Хортицьке шосе, 3. Згідно до п. 11 Договору орендна плата встановлена за один календарний рік у розмірі 65700,12 грн. в цінах 2012 року. Посилаючись на приписи ст. ст. 274.1, 288 Податкового кодексу України, в позові зазначено, що розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою 3% нормативної грошової оцінки. На підставі повноважень, наданих позивачу ч.1 ст. 10, п. 34. Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Запорізькою міською радою прийнято рішення № 79 від 03..03.2008 р. «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя», згідно якого вирішено, зокрема, впровадити оподаткування земель міста на підставі нової нормативної грошової оцінки. В подальшому, рішенням Запорізької міської ради № 37 від 26.06.2012 р. «Про внесення змін до рішення міської ради від 27.07.2011 р. № 16 «Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у м. Запоріжжя» встановлено, що при розрахунку розміру орендної плати земельної ділянки, наданої для розташування автозаправної станції використовується коефіцієнт 6. Згідно до Витягу з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки, наданого Головним управлінням Держземагенства у Запорізькій області, нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер 2310100000:06:005:0068, загальною площею 0,3140 га, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, Хортицьке шосе, 3, складає 2051487,60 грн. Таким чином розмір орендної плати становить суму 123089,28 грн. на рік. Згідно до ст. 30 Закону України «Про оренду землі», п. 35 Договору, зміна умов договору здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розглядається в судовому порядку.
Позивачем на адресу відповідача за вих. № 01/02-32/00723 від 13.03.2015 р. була направлена пропозиція про внесення відповідних змін до договору оренди, однак сторонами не досягнуто згоди щодо приведення договору оренди у відповідність до вимог законодавства в частині визначення належного розміру орендної плати, оскільки відповідач відповіді не надав.
Посилаючись на вищевикладені обставини та приписи норм ст.ст. 632, 651, 652 ЦК України, ст.ст. 14, 271, 288 Податкового кодексу України, ст.ст. 18, 20, 23 Закону України «Про оренду землі» позивач просить позов задовольнити.
У відповідності до ст. 16 ГПК України (виключна підсудність) справи у спорах, передбачених п.6 ч.1 ст.12 цього Кодексу, розглядаються господарським судом за місцезнаходженням об'єктів земельних відносин або основної їх частини. Оскільки земельна ділянка, яка є об'єктом земельних відносин за договором оренди від 26.11.2012р. розташована у м.Запоріжжі, тому справа є підсудною господарському суду Запорізької області.
Ухвалою господарського суду Запорізької області від 11.08.2015 р. порушено провадження у справі № 908/4547/15, розгляд якої призначено на 15.09.2015 р.
В судовому засіданні 15.09.2015 р. на підставі ст. 77 ГПК України було оголошено перерву до 29.09.2015 р., від сторін витребувані докази, необхідні для вирішення спору.
Відповідач - у письмовому відзиві проти позову заперечив. Зокрема, зазначив, що ані чинним законодавством, ані умовами укладеного між сторонами договору оренди не передбачено можливості односторонньої зміни умов Договору. Зауважує, що Рішення про затвердження нормативно-грошової оцінки, або розміру орендної плати, Запорізькою міською радою не приймалось. Звертає увагу суду на те, що рішення від 26.06.2012 р. № 37 «Про внесення змін до рішення міської ради від 27.07.2011 р. № 11 «Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у м. Запоріжжя» прийнято до укладення Договору і навіть до прийняття рішення про його укладення. Також, відповідач вказує, що у витязі з технічної документації щодо нормативно-грошової оцінки земельної ділянки, який надано для розрахунку нового розміру земельного податку, є математичні помилки і не зрозумілі коефіцієнти. ОСОБА_1 доводами відповідача, оскільки рішення Запорізької міської ради від 30.06.2015 р. № 6 «Про встановлення податку на майно (в частині плати за землю)», вводиться в дію з 01.01.2016 р., підстава для перерахування - відсутня. Посилаючись на вищевикладене, просить в задоволенні позову відмовити.
ОСОБА_1 клопотанням представників сторін розгляд справи здійснювався без застосування технічних засобів фіксації судового процесу.
В судовому засіданні 29.09.2015 р. позивач надав письмові заперечення на відзив відповідача, в яких, зокрема, зазначив наступне.
В пункті 14 Договору сторони дійшли згоди, що розмір орендної плати переглядається у разі зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів тощо, в тому числі внаслідок прийняття Орендодавцем рішення про збільшення або зменшення орендної плати у відповідності до чинного законодавства.
Тобто, умовами Договору оренди землі передбачено право Запорізької міської ради збільшувати розмір орендної плати. Позивач скористався таким правом. Однак, відповідач ухиляється від внесення відповідних змін до умов Договору оренди землі, внаслідок чого існує необхідність в судовому порядку змінити умови договору в частині розміру орендної плати.
Також, позивач вказав, що позовні вимоги Запорізької міської ради ґрунтуються не на підставі нової нормативної грошової оцінки землі, і не на підставі рішення № 6 від 30.06.2015 р. «Про встановлення податку на майно (в частині плати за землю)», а на підставі рішення Запорізької міської ради № 37 від 26.06.2012 р. Так, рішенням № 37 затверджено нові коефіцієнти для визначення розміру орендної плати. Пунктом 2 рішення № 37 зобов'язано орендарів земельних ділянок, у яких розмір орендної плати, встановлений у договорі оренди землі, не відповідає даному рішенню укласти додаткові угоди на збільшення орендної плати. Пунктом 5 рішення № 37 передбачено, що воно набирає чинності з 01.01.2013 р.
Відповідно до рішення № 37 при розрахунку розміру орендної плати за земельні ділянки, надані для розташування автозаправних станцій, газових автозаправних станцій, використовується коефіцієнт 6. Тобто розмір орендної плати повинен складати 6 % нормативної грошової оцінки землі. ОСОБА_1 умовами договору відповідач сплачує орендну плату в розмірі чотирьохкратного розміру земельного податку.
Договір оренди землі укладений з відповідачем та зареєстрований 26.11.2012р., а рішення № 37 введено в дію з 01.01.2013 р.
Таким чином, положення рішення № 37 не враховувались при укладені даного Договору оренди землі.
Щодо нібито наявності у Витязі з нормативної грошової оцінки земельної ділянки № 371/16 від 25.02.2015 р. математичних помилок і не зрозумілих відповідачу коефіцієнтів, позивач пояснив, що порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів затверджений наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27 січня 2006 р. № 18/15/21/11.
Відповідно до Порядку нормативної грошової оцінки:
-Км2 - зональний коефіцієнт, який характеризує містобудівну цінність
території в межах населеного пункту (економіко-планувальної зони);
-КмЗ - локальний коефіцієнт, який враховує місце розташування
земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони;
-Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання
земельної ділянки.
ОСОБА_1 результатами нормативної грошової оцінки земель складається технічна документація.
Відповідно до ст. 23 ЗУ «Про оцінку земель» технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною міською радою.
Рішенням Запорізької міської ради від 03.03.2008 р. № 79 затверджено нормативну грошову оцінку земель міста Запоріжжя (далі - рішення № 79). Зокрема, рішенням № 79 затверджено значення коефіцієнтів Км2 та КмЗ.
Як вбачається з Витягу з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки землі № 371/16 від 25.02.2015 р., земельна ділянка розташована в економіко-планувальній зоні 70. Відповідно до додатку 1 рішення № 79 економіко-планувальній зоні відповідає значення коефіцієнта Км2-1,67.
Сукупний коефіцієнт Км3 обчислюється як добуток коефіцієнтів впливу локальних факторів в межах економіко-планувальної зони. Значення коефіцієнтів впливу локальних факторів затверджені в додатку 2 рішення № 79.
Коефіцієнт Кф характеризує функціональне використання земельної ділянки та визначений в додатку 1 табл. 1.1 Порядку нормативної грошової оцінки.
Пунктом 17 Договору оренди землі визначено цільове призначення земельної ділянки: землі комерційного використання.
Відповідно до додатку 1 табл. 1.1 Порядку нормативної грошової оцінки для земель комерційного використання застосовується значення коефіцієнта Кф - 2,5.
Таким чином, всі коефіцієнти, які застосовані при розрахунку нормативної грошової оцінки зазначеної земельної ділянки передбачені відповідними нормативними документами.
Позивач зауважує, що різниця, яка виникає при розрахунку нормативної грошової оцінки, складає всього 2 копійки. Згідно інформації управління Держземагентства у Запорізькому районі Запорізької області вказана різниця виникає в результаті округлення сум за математичними правилами до двох останніх знаків, тобто до сотих.
Таким чином, при розрахунку нормативної грошової оцінки землі не допущено математичних помилок, про які вказує відповідач.
Представник позивача в судових засіданнях 15.09.2015р. та 29.09.2015р. підтримав позовні вимоги у повному обсязі.
Представник відповідача у судовому засіданні 29.09.2015 р. повідомив суд про те, що 25 вересня 2015р. між Позивачем та Відповідачем укладено договір №201506000200414 про розірвання договору оренди землі від 26.11.2012р. №231010004000771, внаслідок чого припинено орендні правовідносини сторін і земельну ділянку кадастровий номер 2310100000:06:005:0068, загальною площею 0,3140 га., що знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, вул. Хортицьке шосе, 3а було повернуто позивачу. Просить у позові відмовити.
В судовому засіданні 29.09.2015 р. оголошено вступну та резолютивну частини судового рішення.
Розглянувши та дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд не знаходить підстав для задоволення позову.
Як свідчать матеріали справи, між Запорізькою міською радою (Орендодавцем, позивачем у справі) та Товариством з обмеженою відповідальністю В«Конкордія-500В» (Орендарем, відповідачем у справі) був укладений договір оренди землі (надалі - Договір), який зареєстровано в Управлінні Держкомзему у місті Запоріжжя Запорізької області, про що у державному реєстрі земель вчинено запис від 26.11.2012 р. за № 231010004000771.
У відповідності до п. 1 Договору Орендодавець надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку загальною площею 0,3140 га для розташування автомобільної газонаповнювальної компресорної станції та автозаправного комплексу за адресою: м. Запоріжжя, Хортицьке шосе, 3.
Пунктом 17 Договору визначено цільове призначення земельної ділянки: землі комерційного призначення.
Згідно до п. 10 Договір укладається до 07.04.2018 р.
Пунктом 5 Договору передбачено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 1642502,60 грн. в цінах 2012року.
Пунктом 11 Договору визначено, що орендна плата вноситься Орендарем у грошовій формі та в розмірі 65700,12 грн. за календарний рік в цінах 2012 року.
Пунктом 12 Договору передбачено, що обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням їх цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, за затвердженими КМУ формами, що заповнюються під час укладання або зміни умов договору оренди чи продовження його дії.
В пункті 14 Договору сторони обумовили, що розмір орендної плати переглядається, зокрема, у разі: зміни умов господарювання, передбачених договором; зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів; прийняття Орендодавцем рішення про збільшення або зменшення орендної плати у відповідності до чинного законодавства; затвердження нової нормативної грошової оцінки землі; в інших випадках, передбачених законом.
Як свідчить п. 35 Договору зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розглядається у судовому порядку.
ОСОБА_1 прийому-передачі, земельна ділянка була фактично передана у користування відповідачеві.
Статтею 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» закріплено, що право комунальної власності на землю належить територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах.
Частиною 1 ст. 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Відповідно до п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виключною компетенцією міської ради є вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.
Згідно до ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» міська рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень, які згідно до ст. 144 Конституції України є обов'язковими до виконання на відповідній території.
03.03.2008 р. Запорізькою міською радою прийнято рішення № 79 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя», згідно до якого впроваджено оподаткування земель міста на підставі проведеної нормативної грошової оцінки землі.
Рішенням Запорізької міської ради № 16 від 27.07.2011 р. «Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у м. Запоріжжя» затверджено розміри орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у м. Запоріжжя згідно з додатком.
26.06.2012 р. Запорізькою міською радою прийнято рішення № 37 «Про внесення змін до рішення міської ради від 27.07.2011 р. № 16 «Про затвердження розмірів орендної плати земельної ділянки певного функціонального призначення у м. Запоріжжя», яке було оприлюднене 24.07.2012р. в газеті «Запорозька Січ» та набрало чинності 01.01.2013 р.
Рішенням № 37 встановлено, що при розрахунку розміру орендної плати земельної ділянки, наданої для розташування автозаправної станції використовується коефіцієнт 6.
Станом на момент звернення позивача із позовом до суду зазначені рішення Запорізької міської ради не визнані недійсними та не скасовані у встановленому законом порядку, тобто є чинними і породжують відповідні правові наслідки, в тому числі, для відповідача у справі.
Відповідно до п.п. 14.1.147 ст. 14 Податкового кодексу України, плата за землю - загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
На час вирішення спору в судовому засіданні порядок визначення розміру орендної плати врегульований статтею 288 Податкового кодексу України, який набув чинності з 01.01.2011 р. Так, підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки (ст. 288.1). Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу: не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки (стаття 288.5.1).
Статтею 274.1 Податкового кодексу України встановлено, що ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.
Орендна плата за землю визначена частиною 1 статті 21 Закону України «Про оренду землі» як платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.
Згідно зі ст. 18 Закону України «Про оцінку землі» нормативна грошова оцінка земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення, проводиться не рідше ніж один раз на 5 - 7 років.
Статтею 20 Закону України «Про оцінку землі» визначено, що дані про нормативну грошову оцінку землі оформлюються, як витяг.
ОСОБА_1 даними витягу з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки, наданого Головним управлінням Держземагентства у Запорізькій області від 25.02.2015 р. № 371/16, нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер 2310100000:06:005:0068, загальною площею 0,3140 га, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, Хортицьке шосе, 3, складає 2051487,60 грн.
Таким чином, розмір орендної плати за користування земельною ділянкою по Договору оренди має розраховуватись наступним чином:
2051487,60 х 1% х 6 = 123089,28 грн., де:
2051487,60 - нормативна грошова оцінка земельної ділянки;
6 - коефіцієнт, визначений рішенням ЗМР від 26.06.2012 р. № 37.
123089,28 - розмір орендної плати.
ОСОБА_1 умовами п. 14 Договору розмір орендної плати переглядається, зокрема, у разі зміни умов господарювання, передбачених договором; зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів; прийняття Орендодавцем рішення про збільшення або зменшення орендної плати у відповідності до чинного законодавства; затвердження нової нормативної грошової оцінки землі; в інших випадках, передбачених законом.
Відповідно до статті 651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Зокрема, договір може бути змінено за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом; а також у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, що передбачено ст. 652 ЦК України.
У п. 35 Договору оренди сторони домовились, що зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін.
У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розглядається у судовому порядку.
Відповідно до вимог ст. 188 Господарського кодексу України, сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду.
На виконання вимог вказаної норми, Запорізькою міською радою направлено на адресу відповідача пропозицію від 13.03.2015 р. за вих. № 01/02-32/00723 щодо внесення змін до Договору оренди шляхом приведення п. 5 у відповідність до нормативної грошової оцінки землі та викладення п. 11 Договору наступним чином: «Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 123 089 грн. 28 коп. (Сто двадцять три тисячі вісімдесят дев'ять гривень 28 коп.), що складає 6 % від нормативної грошової оцінки землі за календарний рік в цінах 2015 року». Направлення письмової пропозиції підтверджується Рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.
Згідно зі ст. 290 ГК України розмір плати за користування земельною ділянкою, що є державною або комунальною власністю, не може бути нижчим за встановлений відповідно до закону.
Станом на дату звернення позивача із позовом до суду додаткову угоду про внесення змін до Договору оренди сторонами не укладено, відповідачем не вжито дій, що свідчать про намір внести зміни до Договору оренди в редакції, запропонованій позивачем.
Таким чином, позивач звернувся до господарського суду із позовом про внесення змін до договору оренди землі від 26.11.2012р. шляхом викладення пунктів 5, 11 договору в запропонованій ним редакції.
Слід зазначити, що у відповідності до ч.1 ст. 626 Цивільного кодексу України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.
Згідно до ч.1 ст. 631 ЦК України строком договору є час, протягом якого сторони можуть здійснити свої права і виконати свої обов'язки відповідно до договору.
ОСОБА_1 змістом ч.2 ст. 653 Цивільного кодексу України, у разі розірвання договору зобов'язання сторін припиняються. ОСОБА_1 змістом ч.3 ст. 653 ЦК України у разі розірвання договору зобов'язання сторін припиняється з моменту досягнення домовленості про розірвання договору.
Аналогічні норми права встановлені ст.ст. 202 ч.1, 206 ч.1 Господарського кодексу України.
До господарського суду 29.09.2015р. від відповідача надійшла засвідчена копія Договору № 201506000200414 від 25.09.2015р. про розірвання договору оренди від 26.11.2012р. № 231010004000771, згідно з п.1 якого Орендодавець і Орендар за взаємною згодою (п.37.1 Договору) вирішити розірвати договір від 26.11.2012р. № 231010004000771.
У відповідності до п.2 цього Договору, з моменту набрання чинності даного Договору, зобов'язання сторін, що виникли з договору оренди від 26.11.2012р. № 231010004000771 припиняються і сторони не вважають себе пов'язаними будь-якими правами та обов'язками.
25.09.2015р. вчинено державну реєстрацію припинення права оренди.
Також відповідачем надано копію ОСОБА_1 приймання - передачі земельної ділянки, згідно з яким відповідач (Орендар) повернув, а позивач (Орендодавець) прийняв земельну ділянку площею 0,3140га.
Вказані обставини у їх сукупності свідчать, що орендні правовідносини сторін станом на 29.09.2015р. (на момент розгляду справи в суді) є припиненими внаслідок розірвання договору оренди від 26.11.2012р. за згодою сторін.
Відповідно, і є припиненими права та обов'язки сторін, у тому числі право Орендаря (позивача у справі) на внесення змін до пунктів 5, 11зазначеного договору.
У відповідності до ст.1 Господарського процесуального кодексу України, підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні), громадяни, які здійснюють підприємницьку діяльність без створення юридичної особи і в установленому порядку набули статусу суб'єкта підприємницької діяльності (далі - підприємства та організації), мають право звертатися до господарського суду згідно з встановленою підвідомчістю господарських справ за захистом своїх порушених або оспорюваних прав і охоронюваних законом інтересів, а також для вжиття передбачених цим Кодексом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.
Згідно до ст. 21 ГПК України, позивачами є підприємства та організації, що подали позов або в інтересах яких подано позов про захист порушеного чи оспорюваного права або охоронюваного законом інтересу.
Аналіз викладених обставин та норм права свідчить, що станом на 29.09.2015р. ( на момент вирішення спору) у Запорізької міської Ради відсутнє право Орендодавця за довогором оренди землі від 26.11.2015р., у тому числі - відсутнє право щодо внесення змін до пунктів 5, 11 зазначеного договору.
Таким чином суд констатує відсутність факту порушення будь-якого права або охоронюваного законом інстересу Запорізької міської Ради за договором оренди від 26.11.2015р. - щодо внесення змін до пункту 5 та пункту 11 зазначеного договору, станом на 29.09.2015р.
У задоволенні позову слід відмовити.
При цьому судом не прийняті доводи представника відповідача, викладені усно в судовому засіданні 29.09.2015р. про необхідність припинення провадження у справі на підставі п.1-1 ч.1 ст. 80 ГПК України у зв'язку з відсутністю предмету спору, як процесуально безпідставні. Так, предметом позову у справі є позовні вимоги про внесення змін до пунктів 5, 11 договору оренди землі від 26.11.2012р. Предмет спору в даному випадку був би відсутній лише в тому разі - коли б сторонами за їх згодою було оформлено самостійно Додаткову угоду до Договору оренди від 26.11.2012р., в якій пункти 5 та 11 були б викладені в редакції, запропонованій позивачем. При цьому Договір оренди від 26.11.2012р. повинен бути чинним.
Натомість, факт припинення договору оренди від 26.11.2012р. внаслідок його розірвання сторонами свідчить про відсутність порушення права позивача на зміну договору в запропонованій ним редакції, але не свідчить про відсутність предмету спору.
Відповідно до ст. 49 ГПК України сума 1218,00 судового збору покладається на позивача у справі.
Керуючись ст. ст. 49, 75, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд -
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову відмовити.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Рішення оформлено у повному обсязі та підписано згідно із вимогами ст. 84 ГПК України - 01.10.2015р.
Суддя М.В. Мірошниченко
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 29.09.2015 |
Оприлюднено | 08.10.2015 |
Номер документу | 51825816 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Запорізької області
Мірошниченко М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні