Рішення
від 21.04.2010 по справі 22/59-10
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

13.04.10р. Справа № 22/59-10 за позовом Закритого акціонерного товариства "Херсонське обласне паливопостачальне підприємство "Херсоноблпаливо", м. Херсон

до -1: Державного підприємства "Придніпровська залізниця", м. Дніпропетровськ

-2: Товариства з обмеженою відповідальністю "Барс Інвест", м. Луганськ

про стягнення 1022 грн. 40 коп.

Суддя Пуппо Л.Д.

Представники:

Від позивача: не з'явився

Від відповідача-1: ОСОБА_1 - дов. № 416 від 01.01.10

ОСОБА_2 - дов. №415 від 01.01.10

Від відповідача-2: не з'явився

СУТЬ СПОРУ

Позивач просить стягнути 1022 грн. 40 коп. шкоди від нестачі вугілля марки АС за залізничною накладною № 51622496 у вагоні № 66723040.

Перший відповідач проти позову заперечує, посилаючись на неправильне навантаження вантажу відправником.

Другий відповідач відзивом позив не визнав, пославшись на вину перевізника, просив розглянути справу без його представника.

У зв'язку з неотриманням від другого відповідача витребуваної інформації, суд розглядає справу за наявними в ній матеріалами.

ВСТАНОВЛЕНО

Згідно вказаній накладній на адресу позивача від другого відповідача у вагоні № 66723040, прибув вугілля за вагою і навантаженням останнього, в накладній відправником вказана його маса 69 000 кг.

За положеннями статті 129 Статуту залізниць України (далі -Статут) обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці, вантажовідправника, вантажоодержувача під час залізничного перевезення, засвідчуються комерційними актами, актами загальної форми, які складають станції залізниць. Комерційний акт складається для засвідчення в тому числі невідповідності маси вантажу натурою з даними, зазначеними у транспортних документах.

У доповнення до акту № 6820 станції Запоріжжя-Ліве Придніпровської залізниці від 28.11.09 щодо поглиблення у навантаженні та порушення маркування, на станції призначення Генічеськ 28.11.09. складено комерційний акт БМ № 441250/10, в якому зазначено, що після зважування у порівнянні з масою, вказаною в накладній, вантажу виявилося на 2800 кг менше. Вивантажувальні люки зачинені щільно, вагон бездверний, витікання вантажу немає. Навантаження нижче бортів на 40 см, розрівняне, маркування вапном. Праворуч над 1-м люком поглиблення довжиною 120 см шириною 100 см глибиною 30 см, між 2 -м та 3-м люками поглиблення довжиною 170 см шириною 120 см глибиною 30 см. У місцях поглиблення маркування відсутнє.

Акт складений у відповідності з Правилами складання актів.

За обставин, зазначених в комерційному акті, оскільки вантаж прибув з ознаками втрати (поглиблення та порушення маркування), відповідальність за недостачу цієї кількості вантажу повинна бути покладена на перевізника у відповідності зі статтею 110 Статуту залізниць України.

Відповідно до частини 3 статті 314 Господарського кодексу України за шкоду, заподіяну при перевезенні вантажу, а саме, у разі втрати або недостачі вантажу, перевізник відповідає в розмірі вартості вантажу, який втрачено або якого не вистачає.

Вина другого відповідача з матеріалів справи не вбачається.

Слід зазначити, що у відповідності зі статтями 113, 114 Статуту залізниць України за нестачу прийнятого до перевезення вантажу залізниці несуть відповідальність у розмірі фактично заподіяної шкоди, залізниця відшкодовує збитки, а саме за недостачу - у розмірі дійсної вартості недостачі. За положеннями статті 115 Статуту вартість вантажу визначається на підставі загальної суми рахунка або іншого документа відправникаё який підтверджує кількість і вартість відправленого вантажу. Оскільки матеріали справи містили дані про ціну вугілля, яке позивач придбав у третьої особи, при цьому докази вартості вантажу по ціні відправника були відсутні, суд скористувавшись правом, наданим йому статтею 38 Господарського процесуального кодексу України ухвалами від 18.01.10., 25.02.10., 11.03.10., 23.03.10., 06.04.10. (5 разів) звертався до сторони у справі -товариству з обмеженою відповідальністю "Барс Інвест", яке було відправником спірного вантажу, з вимогою надання доказів вартості 1 тони цього вантажу.

Слід нагадати, що стаття 4-2 Господарського процесуального кодексу України передбачає, що правосуддя у господарських судах здійснюється на засадах рівності всіх учасників судового процесу перед законом і судом. Господарський суд створює сторонам та іншим особам, які беруть участь у справі, необхідні умови для встановлення фактичних обставин справи і правильного застосування законодавства (стаття 4-3 Господарського процесуального кодексу України).

Статтею 22 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що сторони зобов'язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами, виявляти взаємну повагу до прав і охоронюваних законів інтересів другої сторони, вживати заходів до всебічного, повного та об'єктивного дослідження всіх обставин справи.

Не отримавши від другого відповідача протягом строку, відведеного для розгляду справи, необхідних матеріалів, суддя на підставі статті 69 Господарського процесуального кодексу України вимушений був звернутися до голови суду із клопотанням про продовження строку вирішення даного спору, яке було задоволено ухвалою від 11.03.10. Після цього суд тричі відкладав розгляд справи, щоб отримати від другого відповідача необхідні матеріали.

На день останнього засідання витребувані судом матеріали товариством з обмеженою відповідальністю "Барс Інвест" надані не були, як не були надані і причини невиконання вимог суму, тому, користуючись правом, наданим пунктом 5 статті 83 Господарського процесуального кодексу України, суд вважає, що з товариства з обмеженою відповідальністю "Барс Інвест" в доход Державного бюджету України підлягає стягненню штраф у розмірі 1700 грн. за ухилення від вчинення дій, покладених господарським судом на сторону.

Керуючись статтею 314 Господарського кодексу України, статтями 105, 110, 129 Статуту залізниць України, статтями 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ

Стягнути з Державного підприємства „Придніпровська залізницяВ» , м. Дніпропетровськ на користь Закритого акціонерного товариства "Херсонське обласне паливопостачальне підприємство "Херсоноблпаливо", м. Херсон 1022 грн. 40 коп. основної суми, 102 грн. державного мита, 236 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, видавши наказ.

В позові до другого відповідача відмовити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Барс Інвест" (91011, м. Луганськ, вул.. Сосюри, 137, ЄДРПОУ 32201868) в доход Державного бюджету України в особі управління Державного казначейства у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Головного управління державного казначейства України у Дніпропетровській області (49027, м. Дніпропетровськ, пл. Шевченка, 7, рахунок 31118095700005 в УДКУ в Дніпропетровській області, код ЗКПО 24246786, МФО 805012) штраф в розмірі 1 700 грн., про що видати наказ.

Суддя Л.Д.Пуппо

Рішення підписано 26.04.10.

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення21.04.2010
Оприлюднено07.10.2015
Номер документу51837461
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —22/59-10

Рішення від 21.04.2010

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Пуппо Лариса Дмитрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні