Рішення
від 19.05.2010 по справі 35/450-09
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

12.05.10р. Справа № 35/450-09

За позовом Одеської залізниці,

м. Одеса

до ОСОБА_1 акціонерного товариства "Північний гірничо- збагачувальний

комбінат",

м. Кривий Ріг Дніпропетровської області

про стягнення 25 925,77 грн

Суддя Широбокова Л.П.

Представники:

Від позивача: ОСОБА_2, начальник юридичного сектора, дов. б/н від 04.01.2010р.

Від відповідача: ОСОБА_3, представник, дов. 11/81 від 28.12.2009р.

СУТЬ СПОРУ :

В серпні 2009р. позивач звернувся до суду та просить стягнути з відповідача додаткові витрати - 8 525,77 грн та штраф за неправильне зазначення в залізничній накладній маси вантажу - 17400,00 грн.

Свої вимоги обгрунтовує тим, що відповідач надав до перевезення вантаж згідно залізничної накладної №45144596 та при контрольному зважуванні на станції Тимкове Одеської залізниці виявилося, що у вагоні №61767364 наявне перевантаження вантажу більше вантажопідйомності вагону та зазначеного в залізничній накладній на 1490 кг, що підтверджується комерційним актом № БО 644095/24 від 15.02.2009р. та актами загальної форми.

Провадження у справі було зупинено в зв'язку з оскарженням сторонами ухвал про повернення позовної заяви без розгляду та поновлено ухвалою суду від 12.04.2010р.

Представник позивача вимоги підтримав та просив їх задовольнити.

Відповідач не визнає вимоги та вказує, що відповідно до ухвали господарського суду Дніпропетровської області №Б15/1/05 від 04.01.2005р. було порушено провадження у справі про банкрутство відповідача та введено мораторій на задоволення вимог кредиторів, під час дії якого не нараховуються неустойка. З цих підстав просить в позові відмовити. Сам факт перевантаження спірного вагону не заперечує. Також заявив клопотання про зменшення суми штрафу до однократного, посилаючись, що незначне перевантаження вагону не призвело до аварійної ситуації, не завдало залізниці збитків та на фінансову кризу в галузі.

За згодою представників сторін в судовому засіданні оголошено тільки вступну та резолютивну частину рішення.

Дослідивши у відкритому судовому засіданні матеріали справи, вислухавши пояснення представників сторін, оцінивши докази в їх сукупності, господарський суд,-

ВСТАНОВИВ :

Відповідачем ОСОБА_1 акціонерним товариством "Північний гірничо-збагачувальний комбінат" згідно залізничної накладної №45144596 було здано до перевезення групу вагонів з вантажем окатиші залізорудні, зокрема, вагон №61767364 та зазначено масу вантажу 69 850 кг.

При контрольному зважуванні вагону №61767364 на станції Тимково було встановлено, що вага вантажу складає брутто 95800 кг, вага вагону 24900 кг, нетто 70900 кг, що більше зазначеного в накладній та вантажопідйомності вагону, яка становить 70000 кг. Вказане підтверджується комерційним актом № БО 644095/24 від 15.02.2009р., актом загальної форми №180А від 15.02.2009р., актом комісійного зважування від 16.02.2009р., та не заперечується відповідачем, який вивіз надлишок вантажу зі станції (акт від 20.02.2009р.)

В результаті порушення відповідачем вимог щодо завантаження вагону та правильності зазначення в залізничній накладній відомостей про вагу залізницею понесені додаткові витрати у вигляді зберігання вантажу понад встановлений час; подавання та прибирання вагонів; користування вагонами понад встановлений час; зважування вагонів; маневрових робіт.

Згідно вимог ст. ст. 118, 122, 124 Статуту залізниць України вантажовідправник зобов'язаний відшкодувати залізниці збитки і витрати, понесені залізницею внаслідок пошкодження рухомого складу, перевантаження, неправильного навантаження, застосування неякісної упаковки або неправильного кріплення вантажу.

З комерційного акту № БО 644095/24 від 15.02.2009р. вбачається навантаження понад трафаретну вантажопідйомність вагону та понад масу, яку вказано в перевізному документі (накладній №45144596), що загрожувало безпеці руху вагону, про що на станції Тимкове Одеської залізниці складено акт загальної форми №180А від 15.02.2009р., та відповідальним за витрати, понесені залізницею внаслідок перевантаження, являється вантажовідправник - відповідач .

Провізна плата за надлишок вантажу у вагоні від ст. Терни Придніпровської залізниці до ст. Тимкове Одеської залізниці складає 2 624,40 грн (п. 25.2. Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом України з подальшими змінами та доповненнями), збір за подавання та прибирання вагону на вантажорозвантажувальну колію за відстань у обидва кінці 1508 м - 664,08 грн (Тарифне керівництво №1 розділ 2 таблиця 2); плата за зберігання вантажу понад встановлений час (5 діб) складає 3 153,60 грн (Тарифне керівництво №1 розділ 2 таблиця 2.1); збір за зважування вантажу 204,25 грн (Збірник тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом України, Тарифне керівництво №1, р.2, п. 4.1); плата за користування вагоном з 17 год 05 хв 15.02.2009р. по 14 год 35 хв 20.02.2009р. - 1630,80 грн (Правила користування вагонами і контейнерами, затверджені наказом Міністерства транспорту України від 25.02.1999р. №113), збір за телеграму - 248,64 грн (Тарифне керівництво №1, р.2, пар.9 таб. 4. п.9) . Всього 8525,77 грн.

Вказані додаткові витрати позивача підтверджуються випискою з книги телеграм за 15.02,2009р. та 16.02.2009р., актом загальної форми №484 від 15.02.2009р. та №533, №534, №535 від 20.02.2009р., актом огляду вагону від 16.02.2009р. та від 20.02.2009р., розрахунком позивача та не спростовані відповідачем і підлягають стягненню з останнього.

Згідно ст. ст. 122, 118 Статуту залізниць України за пред'явлення вантажу до перевезень з неправильним зазначенням маси вантажу у перевізних документах (накладній), з відправника на користь залізниці, крім заподіяних залізниці збитків і витрат, стягується штраф у розмірі п'ятикратної провізної плати за всю відстань перевезення.

Провізна плата складає 3480 грн, штраф буде складати 17400,00 грн.

Заперечення відповідача щодо не нарахування вказаного штрафу в період дії мораторію на задоволення вимог кредиторів у справі про банкрутство судом відхиляються, виходячи з наступного.

04.01.2005р. відносно відповідача було порушено справу про банкрутство №Б15/1-05 та введено мораторій на задоволення вимог кредиторів. 19.03.2009р. ухвалою суду мораторій було скасовано, заява ініціюючого кредитора була залишена без розгляду.

Частиною 4 статті 12 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»встановлено, що протягом дії мораторію на задоволення вимог кредиторів не нараховуються неустойка (штраф, пеня), не застосовуються інші санкції за невиконання чи неналежне виконання грошових зобов'язань і зобов'язань щодо сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та інші види загальнообов'язкового державного соціального страхування, податків і зборів (обов'язкових платежів).

Грошове зобов'язання - це зобов'язання боржника заплатити кредитору певну грошову суму відповідно до цивільно-правового договору та на інших підставах, передбачених цивільним законодавством України (ст. 1 цього Закону).

Оскільки, спірний штраф нараховано залізницею за невиконання відповідачем вимог Статуту залізниць України щодо правильного навантаження вагону та заповнення залізничної накладної, яке не відноситься до грошових зобов'язань, то дія мораторію на нарахування та стягнення цього штрафу не розповсюджується.

Разом з тим, враховуючи доводи відповідача, позицію позивача, керуючись ст. 233 Господарського кодексу України, повноваженнями, наданими п. 3 ст. 83 Господарсько процесуального кодексу України, суд вважає за можливе частково задовольнити клопотання відповідача, зменшити суму штрафу та стягнути штраф в сумі 8700,00 грн (50% від заявленої суми).

З огляду на викладене, з врахуванням встановлених обставин справи, суд доходить висновку, що позовні вимоги обґрунтовані, доведені матеріалами справи та підлягають задоволенню частково в сумі додаткових витрат 8525,77 грн і штрафу - 8700,00 грн.

Вимоги заявлені в межах шестимісячного строку позовної давності.

Відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України витрати по справі відносяться на відповідача.

Керуючись ст. 44, 49, 82-85, 116, 117 Господарського процесуального кодексу України, ст. ст. 525, 526, 908, 920 Цивільного Кодексу України, ст.ст. 118, 122, 124 Статуту залізниць України господарський суд, -

ВИРІШИВ :

Позов задовольнити частково.

Стягнути із ОСОБА_1 акціонерного товариства "Північний гірничо- збагачувальний комбінат" - 50076, м. Кривий Ріг Дніпропетровської області, код ЄДРПОУ 00191023 (р/р НОМЕР_1 у відділенні АО В«ДонгорбанкВ» м. Донецьк, МФО 334970) на користь Одеської залізниці - 65023, м. Одеса, вул. Пантелеймонівська, 19, код ЄДРПОУ 01071315 (р/р 26003000001 в Одеській філії АБ В«Експрес-банкуВ» , МФО 328801) додаткові витрати залізниці - 8525,77 грн (вісім тисяч п'ятсот двадцять п'ять грн 77 коп), штраф - 8700,00 грн (вісім тисяч сімсот грн), витрати по сплаті державного мита - 259,26 грн (двісті п'ятдесят дев'ять грн 26 коп) та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу - 236,00 грн (двісті тридцять шість грн 00 коп).

В решті позову відмовити.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання та в цей же термін може бути оскаржено до Дніпропетровського апеляційного господарського суду .

Суддя ОСОБА_4

Рішення підписано 14.05.10р.

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення19.05.2010
Оприлюднено07.10.2015
Номер документу51837482
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —35/450-09

Рішення від 19.05.2010

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Широбокова Людмила Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні