ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
08.04.10р. Справа № 22/34-10 за позовом Державного підприємства "Придніпровська залізниця", м. Дніпропетровськ
до Відкритого акціонерного товариства "Північний гірничо-збагачувальний комбінат", м. Кривий Ріг
про стягнення 1086 грн. 00 коп.
Суддя Пуппо Л.Д.
Представники:
Від позивача:ОСОБА_1 - дов. № 505 від 27.01.09
ОСОБА_2 - дов. № 119 від 01.01.10
Від відповідача: ОСОБА_3 - дов. № 11/81 від 28.12.09
СУТЬ СПОРУ:
Позивач просить стягнути 1086 грн. плати за користування вагонами у травні-червні 2009 року на підходах до станцій ОСОБА_1, Рядова Придніпровської залізниці.
Відповідач позов не визнав, пославшись на те, що залізницею подавалися вагони, не придатні для перевезення, були несправними; позивачем до справи не додані акти, якими підтверджується факт затримки порожніх вагонів на коліях станції Інгулець у зв'язку з не забиранням їх товариством після пред'явлення про готовність вагонів для забирання на власні під'їзні колії.
В засіданні 25.03.10. оголошувалася перерва до 08.04.10.
ВСТАНОВЛЕНО
Згідно зі статтями 908 Цивільного кодексу України і 307 Господарського кодексу України умови перевезення вантажів і відповідальність сторін по цим перевезенням визначаються статутами (кодексами) окремих видів транспорту.
Належні за перевезення вантажів і надання додаткових послуг вносяться платежі (стаття 62 Статуту залізниць України (далі -Статут).
Відповідно до статті 119 Статуту за користування вагонами і контейнерами залізниці вантажовідправниками вноситься плата. За зберігання вантажу на станції справляється плата (стаття 46 Статуту).
Облік часу користування вагонами і контейнерами та нарахування плати за користування ними провадиться на станції відправлення та призначення за Відомістю плати за користування вагонами, яка складається на підставі Пам'яток про користування вагонами, Актів за затримку вагонів, Актів загальної форми.
Згідно пункту 33 Правил видачі вантажу та статей 46-47 Статуту одержувач зобов'язаний прийняти і вивезти вантаж, що надійшов на його адресу.
Порядок та розмір нарахування плати за перевезення власних приватних порожніх вагонів встановлений у пункті 17 розділу 1 Тарифного керівництва № 1.
Отже, порожні приватні власні вагони, які перевозяться залізницею за повними перевізними документами зі сплатою провізної плати, мають статус В«вантажуВ» , які залізниця зобов'язана доставити на станцію призначення у цілості та збереженості і видати їх одержувачу, зазначеному в накладній, а одержувач має щодо залізниці права та обов'язки, передбачені Статутом, зокрема, право заявити до залізниці вимогу про сплату штрафу за прострочення в доставці вантажу; а також обов'язок отримати їх від залізниці, а у разі несвоєчасного приймання вагонів від залізниці, - сплатити плату за користування вагонами, які знаходяться на коліях залізниці, та збір за зберігання у розмірах, встановлених Тарифним керівництвом № 1, а також інші права та обов'язки, які має одержувач відносно вантажу, що прибув на його адресу.
Позивач послався на те, що в травні та червні 2009 року станцією ОСОБА_1 та Рядова Придніпровської залізниці була нарахована плата за користування вагонами відповідачем на станції призначення і під час перевезення (затримка вагонів на підходах до станції призначення), а також збір за зберігання вантажу, всього на позовну суму.
Залізниця вважає, що плата за користування вагонами у сумі 1086 грн. нараховані вірно, так як на момент дачі наказу № 424 від 22.06.09. про затримку вагонів на станції підходу до станції призначення колія була зайнята придатними під навантаження вагонами, але вони несвоєчасно вивозилися Відповідачем на свою під'їзну колію. В момент надання наказу 424 на коліях станції призначення були затримані вагони, які не забиралися комбінатом на свою колію, про що складалися акти ГУ-23 1870 від 21.06.09 (55вагонів) №1871 від 21.06.09. (2 вагона) № 1873 від 22.06.09. (2 вагона).
Так, по відомості плати за користування вагонами № 25069415 за актом ГУ-23а № 113 від 22.06.09., який складений на підставі наказу 424 від 22.06.09. про затримку 57 вагонів на станції П'ятихатки із-за скупченості вагонів на станції призначення Рядова, за час затримки власних вагонів на підходах до станції призначення з 22.06.09. 21год.25хв до 23.06.09. 23год10хв., за актом ГУ-23 №342 від 24.06.09. за час затримки власних вагонів на коліях станції призначення з 24.06.09 2год.40хв. до 24.06.09. 22год50хв., тобто за користування 57 вагонами протягом 45год.55хв. нарахована плата 6332 грн.70 коп. За актом ГУ-23 №339 від 21.06.09. за час затримки власних вагонів на коліях станції призначення з 21.06.09. з 17год.05хв. до 22.06.09. 23год50хв., тобто за 30год45хв. нарахована плата за користування вагонами в сумі 80 грн. 70 коп.
Позивач зазначив, що з сумою 5508,40 грн. (без ПДВ) комбінат погодився, проти нарахування суми 905 грн. (з ПДВ - 1086 грн.) заперечував, що призвело до звернення з позовом до суду.
Розглянувши матеріали справи, перевіривши дані, внесені в додані до справи документи, суд дійшов висновку, що на момент складання актів про затримку вагонів, на підставі яких нарахована спірна сума, комбінат мав змогу прийняти вагони на свою колію, про що і зазначив на звороті актів, тому вимоги слід вважати не доведеними, а позов таким, що задоволенню не підлягає.
Керуючись статтею 119 Статуту залізниць України, Правилами користування вагонами, статтями 49, 82-85 господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ
В позові відмовити.
Суддя Л.Д.Пуппо
Рішення підписано 26.04.10.
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 12.04.2010 |
Оприлюднено | 08.10.2015 |
Номер документу | 51837506 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Пуппо Лариса Дмитрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні