Рішення
від 19.05.2010 по справі 35/57-10
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

27.04.10р. Справа № 35/57-10

За позовом Державного підприємства "Придніпровська залізниця",

м. Дніпропетровськ

до Відкритого акціонерного товариства "Центральний гірничо-збагачувальний

комбінат",

м. Кривий Ріг Дніпропетровської області

про стягнення 881,04 грн

Суддя Широбокова Л.П.

Представники:

від позивача - ОСОБА_1, юрисконсульт, дов. № 20 від 01.01.2010р.

ОСОБА_2, юристконсульт, дов. № 599 від 10.03.2010р.

від відповідача - ОСОБА_3, представник, дов. № 06/01 від 04.01.2010р.

СУТЬ СПОРУ:

В судовому засіданні оголошувалася перерва з 07.04. до 27.04.2010р.

В січні 2010р. позивач звернувся до суду та просить стягнути з відповідача плату за користування вагонами - 881,04 грн, посилаючись на договір №ПР/МД-05/2/13-НЮ-3804дч від 29.09.2005р. та відомості плати за користування вагонами форми ГУ-46 №30079373, №16079351, №26079369, №20079356, №19079355, №18079352, №22079362, №31079374. Свої вимоги обгрунтовує тим, що на адресу відповідача в липні 2009р. по повним перевізним документам надходили порожні власні вагони, які були затримані на станції призначення Грекувата в зв 'язку з тим, що одержувачем не забиралися на свою під 'їзну колію, про що залізницею складені акти форми ГУ-23.

Відповідач вимоги не визнає, вказує, що плата за користування вагонами може бути нарахована залізницею лише в разі, якщо затримка вагонів на станціях підходу була з вини вантажоодержувача, вважає, що позивачем не доведена його вина в затримці вагонів, посилається на те, що документи, на яких позивач грунтує свої вимоги, складені з численними порушеннями, та книга повідомлень не містить дані про повідомлення відповідача про надходження всіх вагонів, за користування якими позивач просить стягнути плату. Надав свій розрахунок, згідно якого плата за користування спірними вагонами повинна становити лише 71,04 грн.

Предстаники позивача вимоги підтримали, просили їх задовольнити, представник відповідача проти вимог заперечував.

За клопотанням сторін строк вирішення спору продовжувався до 01.05.2010р.

За згодою представників сторін в судовому засіданні оголошено тільки вступну та резолютивну частину рішення.

Дослідивши у відкритому судовому засіданні матеріали справи, вислухавши пояснення представників сторін, оцінивши докази в їх сукупності, господарський суд, -

ВСТАНОВИВ:

Між Державним підприємством "Придніпровська залізниця" (надалі позивач) та Відкритим акціонерним товариством "Центральний гірничо-збагачувальний комбінат" (надалі відповідач) було укладено договір з додатками та додатковими угодами №ПР/МД-05/2/13-НЮ-3804дч від 29.09.2005р. про експлуатацію залізничної під'їзної колії Відкритого акціонерного товариства "Центральний гірничо-збагачувальний комбінат", яка примикає до станції Грекувата Придніпровської залізниці.

Предметом регулювання договору є взаємовідносини залізниці та комбінату щодо експлуатації під'їзних, що належать власнику (відповідачу).

В липні 2009р. на адресу відповідача надійшли власні порожні вагони на своїх осях, які залізниця затримала на станції Грекувата Придніпровської залізниці, посилаючись на відмову одержувача вантажу прийняти ці вагони.

Знаходження вагонів на ст. Грекувата підтверджується актами загальної форми ГУ-23 №1672, №1670 від 28.07.2009р., №1676, №1673 від 28.07.2009р., №1667 від 27.07.2009р., №1668 від 28.07.2009р., №1677, №1678 від 28.07.2009р., №1740 від 14.07.2009р., №1748 від 15.07.2009р., №1741 від 14.07.2009р., №1651, №1652 від 23.07.2009р., №1663, 1664 від 25.07.2009р., №1659, №1661 від 25.07.2009р., №1650 від 23.07.2009р., №1752 від 17.07.2009р., №1760 від 19.07.2009р., №1759, №1758 від 18.07.2009р., №1756 від 18.07.2009р., №1752 від 17.07.2009р., №1722 від 11.07.2009р., №1744 від 15.07.2009р., №1737 від 13.07.2009р., №1762 від 19.07.2009р., №1764 від 20.07.2009р., №1682, №1681 від 20.07.2009р., №1670, №1672 від 25.07.2009р., №1680, №1685 від 30.07.2009р., №1683 від 29.07.2009р., №1686 від 30.07.2009р., №1669. №1671 від 28.07.2009р.

Всього за затримку цих вагонів відповідачу нарахована плата в сумі 881,04 грн з ПДВ, яка включена у відомості плати за користування вагонами форми ГУ-46 №30079373 (29070979) за 30.07.2009р., №16079351 (16070913) за 16.07.2009р., №26079369 (26070966) за 26.07.2009р., №20079356 (19070933) за 20.07.2009р., №19079355 (19070930) за 19.07.2009р., №18079352 (18070923) за 18.07.2009р., №22079362 (210709944) за 22.07.2009р., №31079374 (30070985) за 31.07.2009р. Вказані відомості відповідач підписав із застереженнями щодо спірних сум, вказавши, що вагони були подані на під'їзні колії понад добову заявку, в зв'язку з чим залізниця не здійснила списання спірної суми з особового рахунку відповідача, що і стало підставою позову.

Зважаючи на встановлені обставини, суд вважає, що вимоги позивача підлягають задоволенню частково, виходячи з наступного.

Стаття 908 Цивільного кодексу України, яка кореспондується із статтею 307 Господарського кодексу України, встановлює, що умови перевезення вантажу, пасажирів і багажу окремими видами транспорту, а також відповідальність сторін щодо цих перевезень встановлюються договором, якщо інше не встановлено цим Кодексом, іншими законами, транспортними кодексами (статутами), іншими нормативно-правовими актами та правилами, що видаються відповідно до них. Стаття 46 Статуту залізниць України (надалі Статут) встановлює, що одержувач зобов'язаний прийняти і вивезти вантаж, що надійшов на його адресу. Терміни вивезення і порядок зберігання вантажів установлюються Правилами. Вантажі, що прибули, зберігаються на станції безкоштовно протягом доби.

Пунктом 6.4 Правил реєстрації та експлуатації власних вантажних вагонів встановлено, що порожні власні вагони перевозяться за перевізними документами, в яких у графі "найменування вантажу" вказується: "Власник вагона (найменування власника). Направляється до пункту навантаження (у ремонт тощо)". Порядок та розмір нарахування плати за перевезення власних приватних порожніх вагонів встановлений у пункті 17 розділу 1 Тарифного керівництва N1. Отже, порожні приватні власні вагони, які перевозяться залізницею за повними перевізними документами зі сплатою провізної плати, мають статус "вантажу", які залізниця зобов'язана доставити на станцію призначення у цілості та збереженості і видати їх одержувачу, зазначеному в накладній, а одержувач має щодо залізниці права та обов'язки, передбачені Статутом залізниць України, зокрема, обов'язок отримати їх від залізниці, а у разі несвоєчасного приймання вагонів від залізниці - сплатити плату за користування вагонами, які знаходяться на коліях залізниці чи на станціях підходу, та збір за зберігання у розмірах, встановлених Тарифним керівництвом N1, а також інші права та обов'язки, які має одержувач відносно вантажу, що прибув на його адресу.

Порожні вагони, що прибули на адресу відповідача, мали статус вантажу, та відповідач повинен був прийняти їх на свої під'їзні колії в установлені Статутом та договором строки.

Згідно зі статтею 119 Статуту за користування вагонами і контейнерами залізниці вантажовідправниками, вантажоодержувачами, власниками під'їзних колій, портами, організаціями, установами, громадянами - суб'єктами підприємницької діяльності вноситься плата. Порядок визначення плати за користування вагонами (контейнерами) та звільнення від зазначеної плати у разі затримки вагонів (контейнерів), що виникла з вини залізниці, встановлюється Правилами користування вагонами і контейнерами. Зазначена плата вноситься також за час затримки вагонів на станціях призначення і на підходах до них в очікуванні подання їх під вивантаження, перевантаження з причин, що залежать від вантажоодержувача, власника залізничної під'їзної колії, порту, підприємства. За час затримки на коліях залізниці вагонів, що належать підприємствам чи орендовані ними, стягується 50 відсотків зазначених розмірів плати.

Відповідно до ст.129 Статуту обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці, вантажовідправника, ванта-жоодержувача, пасажирів під час залізничного перевезення, засвідчуються комерційними актами або актами загальної форми, які складають станції залізниць.

Залізницею за участю представника вантажоодержувача були складені відповідні акти загальної форми про затримку вагонів на станції призначення. Разом з тим, частина актів, а саме №1740 від 14.07.2009р., №1748 від 15.07.2009р., №1741 від 14.07.2009р., №1752 від 17.07.2009р., №1760 від 19.07.2009р., №1759, №1758 від 18.07.2009р., №1756 від 18.07.2009р., №1722 від 11.07.2009р., №1744 від 15.07.2009р., №1737 від 13.07.2009р., №1762 від 19.07.2009р., №1764 від 20.07.2009р. не містять підстав, з яких були затримані вагони, а, отже, не можуть бути доказами саме вини відповідача в затримці та неприйнятті вагонів та за цими актами не може бути стягнена з відповідача плата за користування вагонами .

В решті позивачем надані належні докази щодо затримки вагонів на станції призначення, які складені відповідно до вимог Правил складання актів, що затверджені наказом Міністерства транспорту України від 28.05.2002р. за №334 та плата за користування вагонами буде складати 489,84 грн з ПДВ. В решті вимоги позивача про стягнення плати 391,20 грн безпідставні.

Заперечення відповідача спростовані наданими сторонами доказами та судом відхиляються.

Зважаючи на встановлене, вимоги позивача обґрунтовані, доведені матеріалами справи та підлягають задоволенню частково в сумі 489,84 грн. В решті позову слід відмовити.

Вимоги заявлені в межах шестимісячного строку позовної давності, оскільки позивач звернувся до суду 04.01.2010р.

Відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України витрати по справі відносяться на сторони пропорційно задоволеним вимогам.

Керуючись ст.ст. 33, 44, 49, 82-85, 116, 117 Господарського процесуального кодексу України, ст. 908 Цивільного кодексу України, ст.ст. 46, 119 Статуту залізниць України господарський суд, -

ВИРІШИВ :

Позов задовольнити частково.

Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Центральний гірничо-збагачувальний комбінат" - 50066, м. Кривий Ріг Дніпропет-ровської області, код ЄДРПОУ 00190977 (р/р 26003162700 у ЗАТ «Донгорбанк»м. Донецьк, МФО 334970) на користь Державного підприємства "Придніпровська залізниця" - 49600, м. Дніпропетровськ, пр. Карла Маркса, 108, код ЄДРПОУ 01073828 (р/р 26039000002000 в ДФ АБ «Експрес-Банк»м. Дніпропетровська, МФО 306964) плату за користування вагонами - 489,84 грн (чотириста вісімдесят дев'ять грн 84 коп), витрати по сплаті держмита - 56,71 грн (п'ятдесят шість грн 71 коп) та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу - 131,22 грн (сто тридцять одна грн 22 коп).

В решті позову відмовити.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання та в цей термін може бути оскаржено до Дніпропетровського апеляційного господарського суду.

Суддя ОСОБА_4

Рішення підписано 12.05.10р.

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення19.05.2010
Оприлюднено07.10.2015
Номер документу51838254
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —35/57-10

Рішення від 19.05.2010

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Широбокова Людмила Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні