Постанова
від 27.07.2011 по справі 2а/0270/3274/11
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 липня 2011 р. м. Вінниця Справа № 2а/0270/3274/11

Вінницький окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Вільчинського Олександра Ванадійовича , розглянувши в порядку скороченого провадження матеріали справи

за позовом : Могилів-Подільського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України у Могилів-Подільському районі

до : фізичної особи-підприємця ОСОБА_1

про : стягнення заборгованості по сплаті страхових внесків

ВСТАНОВИВ :

До Вінницького окружного адміністративного суду звернувся Могилів-Подільський міжрайонний прокурор в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду у Могилів-Подільському районі (далі - позивач) із адміністративним позовом до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (далі - відповідач) про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків.

Відповідач у строк, визначений Законом України В«Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхуванняВ» , не сплатив суму страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування за період липень-грудень 2010 року, внаслідок чого виникла недоїмка в сумі 1414,80 грн., яка відповідачем у добровільному порядку вчасно не погашена, що і стало підставою для звернення позивача до суду.

Справа розглядається в порядку скороченого провадження, оскільки в силу пункту 4 частини 1 статті 183-2 КАС України в адміністративних справах щодо стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження, застосовується скорочене провадження.

Ухвалу про відкриття скороченого провадження у справі від 07.07.2011р. було направлено відповідачу 11.07.2011р., а також повідомлено, що відповідач має право у десятиденний строк з дня одержання даної ухвали подати письмові заперечення проти позову та необхідні документи або заяву про визнання позову.

Вказану ухвалу відповідач отримав 15.07.2011р., про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення, яке міститься в матеріалах справи (а.с.11), однак у визначений строк письмові заперечення або заяву про визнання позову до суду не надав.

Відповідно до п. 2 ч. 5 ст. 183-2 КАС України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, якщо до суду не було подано заперечення відповідача та за умови, що справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.

Розглянувши та оцінивши матеріали справи в порядку скороченого провадження, відповідно до вимог статті 183-2 КАС України - без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі - суд дійшов висновку про наявність достатніх підстав щодо прийняття рішення про задоволення позову в порядку письмового провадження, з огляду на наступне.

Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 є платником страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування та взята на облік в управління Пенсійного фонду України у Могилів-Подільському районі (а.с.4)

Крім того, судом встановлено, що ОСОБА_1 є платником фіксованого податку.

У зв’язку з несплатою позивачем страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування за період липень-грудень 2010 року, утворилась заборгованість в загальній сумі 1414,80 грн., яка на момент судового розгляду не сплачена відповідачем.

Судом встановлено, що управлінням Пенсійного фонду у Могилів-Подільському районі була винесена вимога про сплату боргу № Ф 1035 від 01.11.2010р., яку відповідач отримав 13.11.2010р., однак в добровільному порядку заборгованість так і не погасив.

Визначаючись щодо заявлених позовних вимог, суд виходить з наступного.

Правовий статус Пенсійного фонду України визначений Указом Президента України № 1572/99 від 15.12.1999 року В«Про систему центральних органів виконавчої владиВ» , Положенням про Пенсійний фонду України, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 24.10.2007 р. № 1261.

Відповідно до вищевказаного Указу Президента України до системи центральних органів виконавчої влади в Україні входять міністерства, відомства, державні комітети (державні служби) та центральні органи виконавчої влади зі спеціальним статусом, серед таких центральних органів виконавчої влади є і Пенсійний фонд України.

Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, через який здійснюється керівництво та управління солідарною системою загальнообов’язкового державного пенсійного страхування України.

Відносини, які виникли між позивачем та відповідачем регулюються Законом України В«Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" № 1058-ІV від 09.07.2003р., який вступив в силу 01.01.2004р.( далі - Закон № 1058-ІV).

Відповідно до ст. 14 Закону №1058-ІV, до кола осіб, які є страхувальниками, відносяться застраховані особи, визначені в п.3,4 ст.1 та ч.1 ст.12 цього Закону. Тобто, фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, у тому числі ті, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок, придбали спеціальний торговий патент), є як застрахованими особами, так і страхувальниками щодо себе та члена своєї сім'ї, що бере участь у провадженні ними підприємницької діяльності.

У відповідності до п.п.4 п.8 розділу ХV В«Прикінцеві положенняВ» Закону України 1058-ІV від 09.07.2003р., фізичні особи-підприємці, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок) та члени їх сімей, які беруть участь у справі у провадженні ними підприємницької діяльності, на період дії законодавчих актів з питань особливого способу оподаткування, сплачують страхові внески в порядку та розмірах, визначених цим Законом. Сума страхового внеску встановлюється зазначеними особами самостійно, але при цьому сума такого внеску з урахуванням частини фіксованого або єдиного податку, що перерахована до Пенсійного фонду України, повинна становити не менше мінімального страхового внеску за кожну особу.

Відповідно до ст. 1 Закону №1058-ІV страхові внески - кошти відрахувань на соціальне страхування, збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені (які підлягають сплаті) згідно із законодавством, що діяло раніше; надходження від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, що спрямовуються на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

За ст.7 Закону №1058-ІV, загальнообов'язкове державне пенсійне страхування здійснюється за принципом обов'язковості страхування осіб, які працюють на умовах трудового договору (контракту) та інших підставах, передбачених законодавством, а також осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності.

Порядок визначення розміру страхового внеску для платника, міститься у визначенні мінімального страхового внеску, що передбачене ст. 1 Закону №1058-ІV, а саме: мінімальний страховий внесок - це сума коштів, що визначається розрахунково як добуток мінімального розміру заробітної плати на розмір страхового внеску, встановлених законом на день отримання заробітної плати (доходу).

Крім того, так як ФОП ОСОБА_1 є платником фіксованого податку і відповідно до Декрету Кабінету Міністрів " Про прибутковий податок з громадян" 10 % від фіксованого податку автоматично зараховується до Пенсійного фонду, на суму цих коштів зменшується розмір страхового внеску.

Отже, враховуючи частину фіксованого (єдиного) податку, що перерахована відповідачем до управління Пенсійного фонду у Могилів-подільському районі, заборгованість зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування становить1414,80 грн.

Таким чином, оскільки ФОП ОСОБА_1 зареєстрована відповідно до чинного законодавства як фізична особа - підприємець, не виконала у повному обсязі покладений на неї Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" обов'язок зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, внаслідок чого утворилась заборгованість, суд приходить до висновку про наявність достатніх підстав для задоволення адміністративного позову.

Частиною 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. ст. 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об’єктивному дослідженні.

Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 86, 94, 158, 162, 183-2, 256 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ :

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (24006, с. Немия, вул. Річкова 42, Могилів-Подільський р-н, код НОМЕР_1) заборгованість зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування на користь управління Пенсійного фонду України у Могилів-Подільському районі (24000, м. Могилів-Подільський, вул. ІІІ-тя гвардійська, 19 код 24902919, р/р 25601323590103 у ВАТ "Державний ощадний банк" МФО 302076) в сумі 1 414 (одна тисяча чотириста чотирнадцять) грн. 80 коп.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Порядок і строки апеляційного оскарження постанови визначені ст.ст. 183-2, 186 КАС України. Набрання судовим рішенням законної сили визначено ст. 254 КАС України.

Суддя Вільчинський Олександр Ванадійович

Дата ухвалення рішення27.07.2011
Оприлюднено07.10.2015
Номер документу51840587
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0270/3274/11

Ухвала від 07.07.2011

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Вільчинський Олександр Ванадійович

Постанова від 27.07.2011

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Вільчинський Олександр Ванадійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні