ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 серпня 2011 р. м. Вінниця Справа № 2а/0270/3870/11
Вінницький окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Вільчинського Олександра Ванадійовича , розглянувши в порядку скороченого провадження матеріали справи
за позовом : Жмеринської об'єднаної державної податкової інспекції у Вінницькій області
до : Жмеринської міської організації Української народної партії
про : припинення юридичної особи
ВСТАНОВИВ :
До Вінницького окружного адміністративного суду звернулась Жмеринська об'єднана державна податкова інспекція ( далі - позивач) із адміністративним позовом до Жмеринської міської організації Української народної партії (далі - відповідач) про припинення юридичної особи.
Позов мотивовано тим, що відповідач понад рік не подає податкову звітність до державної податкової служби, а це є підставою для припинення юридичної особи, крім того до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців були внесені відомості про відсутність вказаної юридичної особи за місцезнаходженням.
Справа розглядається в порядку скороченого провадження, оскільки в силу пункту 3 частини 1 статті 183-2 КАС України в адміністративних справах щодо припинення за зверненням суб'єкта владних повноважень юридичних осіб чи фізичних осіб-підприємців, у випадках передбачених законом, застосовується скорочене провадження.
Позиція відповідача щодо позову не відома, оскільки він станом на день розгляду справи не надав суду заперечення на позов чи заяву про визнання позову. На адресу суду повернувся конверт із відміткою пошти "За зазначеною адресою не знаходиться" (а.с.11).
Відповідно до ч. 11 ст. 35 КАС України вважається, що розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Поштове відправлення із повісткою відповідачу направлено за адресою зазначеною у довідці з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (а.с.6).
Відповідно до п. 2 ч. 5 ст. 183-2 КАС України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, якщо до суду не було подано заперечення відповідача та за умови, що справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.
Розглянувши та оцінивши матеріали справи в порядку скороченого провадження, відповідно до вимог статті 183-2 КАС України - без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі - суд дійшов висновку про наявність достатніх підстав щодо прийняття рішення про задоволення позову в порядку письмового провадження, з огляду на наступне.
Жмеринська міська організація Української народної партії згідно з витягом з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України станом на 22.07.201 року включене до ЄДРПОУ, ідентифікаційний код - 33912365, керівник підприємства - ОСОБА_1, місцезнаходження: вул. Одеська, 5, м. Жмеринка, 23100
Згідно з довідкою від 15.08.2011 р. відповідач перебуває на податковому обліку в Жмеринській ОДПІ з 10.01.2006 р. (а.с.5).
Відповідно до довідки №810410/10-013/1 від 16.08.2011 р. Жмеринською міською організацією Української народної партії більше одного року не подавалась фінансова звітність до Жмеринської ОДПІ, разом з тим заборгованість перед бюджетом за Жмеринською міською організацією Української народної партії не обліковується (а.с.7).
Крім того, судом встановлено, що 05.07.2011 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців України були внесені зміни та зазначено про відсутність юридичної особи за вказаною адресою (а.с.6).
Визначаючись щодо заявлених позовних вимог та наданих у справу доказів суд виходить з наступного.
Відповідно до п. 8 ст. 19 Господарського кодексу України усі суб'єкти господарювання зобов'язані здійснювати оперативний та бухгалтерський облік результатів своєї роботи, надавати відповідно до вимог закону фінансову звітність щодо своєї господарської діяльності, інші дані, визначені законом.
Підпунктом 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України В«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ» (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному місяцю - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; календарному кварталу або календарному півріччю - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); календарному року - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року.
Згідно з абз. 5 ч. 2 ст. 38 Закону України В«Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємцівВ» однією з підстав для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Враховуючи те, що відповідач не подавав до Жмеринської ОДПІ податкову звітність понад один рік, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, у зв'язку з чим є всі підстави для припинення Жмеринської міської організації Української народної партії.
Відповідно до ч. 4 ст. 70 КАС України обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.
Таким чином, факт неподання податкової звітності відповідачем до Жмеринської ОДПІ протягом більш ніж річного періоду, як підстава припинення юридичної особи, підтверджується належними засобами доказування.
Крім того, відповідно до аб.6 ч.2 ст.38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" однією з підстав для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи є наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
Відповідно до ст.18 вказаного Закону якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.
Враховуючи те, що у довідці з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців є наявний запис про відсутність відповідача за вказаною юридичною адресою, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими.
Відповідно до положень пп.20.1.12. п. 20.1. ст.20 Податкового кодексу України податковим органам надано право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи.
Відповідно до частини першої ст. 105 ЦК України учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані негайно письмово повідомити про це орган, що здійснює державну реєстрацію, який вносить до Єдиного державного реєстру відомості про те, що юридична особа перебуває у процесі припинення. В абзаці другому частини другої цієї статті передбачено, що виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) може бути покладено на орган управління юридичної особи.
Відповідно до ч. 5 ст. 38 Закону України В«Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємцівВ» суд призначає в рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією комісію з припинення (ліквідаційну комісію) та встановлює строк її роботи. Державний реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру запис про призначення комісії з припинення (ліквідаційної комісії) не пізніше наступного робочого дня з дати надходження відповідного рішення.
Частиною сьомою цієї статті передбачено, що державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису, в якому керівник органу управління або засновник (учасник) юридичної особи вказаний як голова комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи зобов'язаний надіслати такому керівнику органу управління або засновнику (учаснику) юридичної особи, а також суду, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією, відповідне повідомлення.
Відповідно до ч. 4 ст. 105 ЦК України комісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи.
Згідно з ч. 1 ст. 36 Закону України В«Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємцівВ» для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії або уповноважена ним особа після закінчення процедури ліквідації, яка передбачена законом, але не раніше двох місяців з дати публікації повідомлення у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації, повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору документи, передбачені цією частиною та частиною другою цієї статті.
Відповідно до ч. 10 ст. 38, ч. 8 ст. 36 цього ж Закону за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.
Згідно з ч. 9 ст. 36 Закону строк державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації не повинен перевищувати три робочих дні з дати надходження документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.
Проаналізувавши чинне законодавство, пов'язане з припиненням підприємницької діяльності юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців за рішенням суду, що не пов'язане з банкрутством, можна дійти висновку, що склад комісії з припинення та порядок її роботи в даній категорії справ законодавством прямо не передбачені. Разом з тим, ч. 7 ст. 9 КАС України передбачено можливість застосування аналогії закону (закону, що регулює подібні правовідносини) та аналогії права (конституційних принципів і загальних засад права).
У зв'язку з наведеним вище суд вважає за необхідне створити ліквідаційну комісію в складі: голови комісії - ОСОБА_1 - керівника Жмеринської міської організації Української народної партії та зобов'язати ліквідаційну комісію не пізніше 10 днів з моменту набрання даною постановою законної сили помістити в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення Жмеринської міської організації Української народної партії та не пізніше двох місяців з дати публікації зазначеного повідомлення подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору документи, передбачені частинами першою та другою ст. 36 Закону України В«Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємцівВ» ; встановити строк роботи ліквідаційної комісії 70 днів з дня набрання даною постановою законної сили.
Згідно з частиною сьомою ст. 59 ГК України скасування державної реєстрації позбавляє суб'єкта господарювання статусу юридичної особи і є підставою для вилучення його з державного реєстру. Суб'єкт господарювання вважається ліквідованим з дня внесення до державного реєстру запису про припинення його діяльності. З урахуванням чого рішення суду після набрання законної сили слід направити державному реєстратору за місцем реєстрації юридичної особи.
Частиною 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. ст. 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
При винесенні рішення суд також враховує те, що відповідачем не надано доказів в спростування позовних вимог.
З урахуванням встановлених у судовому засіданні обставин справи та вищезазначених положень чинного законодавства України суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам справи, а тому підлягають задоволенню шляхом припинення юридичної особи - Жмеринської міської організації Української народної партії з розподілом судових витрат за правилами статті 94 КАС України.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 86, 94, 158, 162, 183-2, 256 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ :
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Припинити юридичну особу - Жмеринську міську організацію Української народної партії (юридична адреса: 23100, м. Жмеринка, вул. Одеська, 5, ідентифікаційний код 33912365 ).
Створити ліквідаційну комісію в складі: голови комісії - керівника Жмеринської міської організації Української народної партії - ОСОБА_1; Жмеринської об'єднаної державної податкової інспекції.
Зобов'язати ліквідаційну комісію після набрання даною постановою законної сили повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію, про те, що Жмеринська міська організація Української народної партії перебуває в процесі припинення.
Зобов'язати ліквідаційну комісію не пізніше 10 днів з дня набрання даною постановою законної сили помістити в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення Жмеринської міської організації Української народної партії та не пізніше двох місяців з дати публікації зазначеного повідомлення подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору документи, передбачені ч.ч. 1, 2 ст. 36 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 року №755-IV.
Встановити строк роботи ліквідаційної комісії 70 днів з дня набрання даною постановою законної сили.
Копію постанови після набрання законної сили направити ОСОБА_1, Державному реєстратору виконавчого комітету Жмеринської міської ради для виконання вимог ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".
Постанова суду може бути оскаржена в порядку та в строки визначені ст. 186 КАС України. Набрання судовим рішенням законної сили визначено ст. 254 КАС України.
Суддя Вільчинський Олександр Ванадійович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.08.2011 |
Оприлюднено | 07.10.2015 |
Номер документу | 51840811 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Вільчинський Олександр Ванадійович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Вільчинський Олександр Ванадійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні