ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 березня 2012 р. Справа № 2а/0470/1859/12 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - при секретарі судового засідання - без участі сторінОСОБА_1 ОСОБА_2 розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Прокурора Криничанського району Дніпропетровської області в інтересах держави в особі Криничанської міжрайонної державної податкової інспекції до Приватного акціонерного товариства Закрите акціонерне товариство «Ніка» про стягнення заборгованості, -
ВСТАНОВИВ :
Прокурор Криничанського району Дніпропетровської області в інтересах держави в особі Криничанської міжрайонної державної податкової інспекції 27 січня 2012 року звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до ПАТ ЗАТ «Ніка» та просив стягнути заборгованість перед бюджетом у сумі 13643,00 грн. з рахунків відповідача та за рахунок його готівки. В обґрунтування заявлених вимог посилається на те, що за ПАТ ЗАТ «Ніка» виникла податкова заборгованість, яка добровільно не сплачується, а тому підлягає примусовому стягненню.
Сторони у судове засідання не з'явились повідомлялись належним чином, тому у відповідності до ст. 41 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (ст. 128 КАС України), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Представник Криничанської міжрайонної державної податкової інспекції надав до суду клопотання про розгляд справи за його відсутності в порядку письмового провадження, позовні вимоги підтримує у повному обсязі.
Відповідачем копія ухвали про відкриття провадження отримана 11 лютого 2012 року, що підтверджується повідомленням, яке наявне в матеріалах справи.
Положеннями частини 3 статті 35 КАС України встановлено, що повістка повинна бути вручена не пізніше ніж за три дні до судового засідання.
Відповідно ч.ч. 4, 6 ст. 128 КАС України визначено, що у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. Якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
За таких підстав суд вважає за можливе розглянути справу за наявними у ній матеріалами, оскільки судом вжито усіх заходів для повідомлення відповідача належним чином про розгляд судової справи.
Розглянувши матеріали справи та дослідивши письмові докази, суд вважає, що адміністративний позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.
З матеріалів справи вбачається, що ПАТ ЗАТ «Ніка» (код ЄДРПОУ 03739958) 19 лютого 2007 року зареєстроване у якості юридичної особи, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців /а.с. 10-12/.
Криничанською міжрайонною державною податковою інспекцією 18 жовтня 2011 року винесено відносно ПАТ ЗАТ «Ніка» податкову вимогу № 15 на суму 6643,00 грн. /а.с. 16/.
08 квітня 2011 року УДК у Криничанському районі винесло Подання № 3 на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 02.03.2011 року № 174, у якому просить здійснити Криничанську міжрайонну державну податкову інспекцію здійснити до ПАТ ЗАТ «Ніка» заходи щодо стягнення простроченої заборгованості (по фінансовій допомозі згідно ПКМУ № 1003 від 11.09.1997 року), яка станом на 08.04.2011 року складає 6500,00 грн. /а.с. 17/.
08 квітня 2011 року УДК у Криничанському районі винесло Подання № 11 на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 02.03.2011 року № 174, у якому просить здійснити Криничанську міжрайонну державну податкову інспекцію здійснити до ПАТ ЗАТ «Ніка» заходи щодо стягнення простроченої заборгованості (по фінансовій допомозі згідно ПКМУ № 220 від 26.02.1998 року), яка станом на 08.04.2011 року складає 143,00 грн. /а.с. 18/.
08 квітня 2011 року УДК у Криничанському районі винесло Подання № 16 на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 02.03.2011 року № 174, у якому просить здійснити Криничанську міжрайонну державну податкову інспекцію здійснити до ПАТ ЗАТ «Ніка» заходи щодо стягнення простроченої заборгованості (по фінансовій допомозі згідно ПКМУ № 1953 від 10.12.1998 року), яка станом на 08.04.2011 року складає 7000,00 грн. /а.с. 19/.
Судом встановлено, що згідно з розрахунків заборгованості ПАТ ЗАТ «Ніка» по наданим фінансовим допомогам згідно ПКМУ № 1003 від 11.09.1997 року, ПКМУ № 220 від 26.02.1998 року, № 1953 від 10.12.1998 року складає 6500,00 грн., 143,00 грн., 7000,00 грн. відповідно /а.с. 20-22/.
Між Відділенням Державного казначейства України в Криничанському районі та КСП «України» (правонаступником є ПАТ ЗАТ «Ніка» відповідно до статуту) було укладено договір № 5 про надання фінансової допомоги для підготовки сільськогосподарської техніки та весняно-польових робіт у 1999 році від 10 лютого 1999 року, згідно з положеннями якого підприємству надано 2000,00 грн. та додаткова 1000,00 грн., 1000,00 грн. і 3000,00 грн. /а.с. 23/.
Між Відділенням Державного казначейства України в Криничанському районі та КСП «України» (правонаступником є ПАТ ЗАТ «Ніка» відповідно до статуту) було укладено договір № 6 про надання фінансової допомоги на проведення комплексу робіт в осінньо-зимовий період 1997-1998 років від 10 жовтня 1997 року, згідно з положеннями якого підприємству надано 1500,00 грн. та додатково 5000,00 грн. /а.с. 24/.
Між Відділенням Державного казначейства України в Криничанському районі та КСП «України» (правонаступником є ПАТ ЗАТ «Ніка» відповідно до статуту) було укладено договір № 4 про надання фінансової допомоги на проведення комплексу робіт в осінньо-зимовий період 1997-1998 років від 27 квітня 1998 року, згідно з положеннями якого підприємству надано 2000,00 грн. та додатково 2000,00 грн., 1000,00 грн. і 1500,00 грн. /а.с. 25/.
Відповідно довідки Криничанської міжрайонної державної податкової інспекції № 8098/10/290 від 13.12.2011 року у ПАТ ЗАТ «Ніка» відсутні відкриті рахунки в установах банків /а.с. 27/.
Кабінетом Міністрів України 02 березня 2011 року було прийнято Постанову № 174 «Питання обліку заборгованості, в тому числі простроченої, перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками/фінансовою допомогою, наданими Міністерством фінансів у 1993-1998 роках, нарахування пені та списання безнадійної заборгованості».
Цей Порядок: регламентує дії органів виконавчої влади та банків-агентів, які від імені або за дорученням центральних органів виконавчої влади надали суб'єктам господарювання кредити, залучені державою або під державні гарантії, а також дії Мінфіну, який надав бюджетні позички/фінансову допомогу у 1993-1998 роках, та які здійснюють їх обслуговування і ведуть облік заборгованості за ними з метою забезпечення реалізації права вимоги погашення простроченої заборгованості перед державою за такими кредитами, бюджетними позичками/фінансовою допомогою; встановлює механізм нарахування пені Мінфіном на суми простроченої заборгованості перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, та територіальними органами Державної казначейської служби на суми простроченої заборгованості за бюджетними позичками/фінансовою допомогою, наданими Мінфіном у 1993-1998 роках.
Відповідно п. 10 Порядку обліку заборгованості, в тому числі простроченої, перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками/фінансовою допомогою, наданими Міністерством фінансів у 1993-1998 роках, нарахування пені та списання безнадійної заборгованості, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України 02 березня 2011 року за № 174, встановлено, що з метою примусового стягнення в установленому законодавством порядку простроченої заборгованості з боржника територіальні органи Державної казначейської служби до кінця місяця, що настає за звітним періодом: інформують органи державної податкової служби за місцем реєстрації боржника про зміну розміру простроченої заборгованості за кредитами та суму нарахованої на неї пені; нараховують пеню та інформують органи державної податкової служби за місцем реєстрації боржника про зміну розміру простроченої заборгованості за бюджетними позичками/фінансовою допомогою та суму нарахованої на неї пені.
Згідно п. 15 даного Порядку, прострочена заборгованість за кредитами, бюджетними позичками/фінансовою допомогою, яка не погашена боржником протягом 30 календарних днів після настання строку платежу, а також нарахована на суму простроченої заборгованості за кредитом, бюджетною позичкою/фінансовою допомогою пеня стягуються в установленому законодавством порядку органами державної податкової служби за місцем реєстрації боржника відповідно до подання територіальних органів Державної казначейської служби, яке подається у строки, визначені пунктом 10 цього Порядку за встановленою згідно з додатком 1 формою.
Частиною 9 ст. 17 Бюджетного кодексу України визначено, що прострочена заборгованість суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету (включаючи плату за користування такими кредитами (позиками) та пеню) стягується з такого суб'єкта господарювання органами державної податкової служби, що є органами стягнення такої заборгованості у порядку, передбаченому Податковим кодексом України або іншим законом, включаючи погашення такої заборгованості за рахунок майна цього суб'єкта господарювання.
Позовна давність на вимоги щодо погашення такої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) не поширюється.
Так, з 01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
У п. 59.2 ст. 59 Податкового кодексу України визначено, що якщо контролюючий орган, що визначив суми грошового зобов'язання платника податків, не є органом державної податкової служби, такий контролюючий орган надсилає відповідному органу державної податкової служби подання про здійснення заходів з погашення податкового боргу платника податків, а також розрахунок його розміру, на підставі якого орган державної податкової служби надсилає податкову вимогу. Форма зазначеного подання затверджується Кабінетом Міністрів України.
Згідно п. 95.1 та 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Орган державної податкової служби звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
Відповідно пп. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Виходячи зі змісту положень Закону України «Про державну податкову службу в Україні», завданням та функцією органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів).
З огляду на викладене, а також зважаю на те, що ПАТ ЗАТ «Ніка» є правонаступником КСП «України», яке отримувало від держави фінансову допомогу на проведення комплексу робіт в осінньо-зимові періоди 1997-1998 та 1999 років, позовна давність на вимоги щодо погашення такої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою не поширюється, доказів добровільної сплати заборгованості відповідачем до суд не надано, у зв'язку з чим, суд вважає за необхідне стягнути кошти з рахунків у банках, обслуговуючих ПАТ ЗАТ «Ніка» та/чи за рахунок готівки підприємства заборгованість перед бюджетом на користь держави у сумі 13643,00 грн.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 4-12, 41, 94, 128, 158-163, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Прокурора Криничанського району Дніпропетровської області в інтересах держави в особі Криничанської міжрайонної державної податкової інспекції до Приватного акціонерного товариства Закрите акціонерне товариство «Ніка» про стягнення заборгованості - задовольнити у повному обсязі.
Стягнути кошти з рахунків у банках, обслуговуючих Приватне акціонерне товариство Закрите акціонерне товариство «Ніка» (код ЄДРПОУ 03739958) та/чи за рахунок готівки підприємства заборгованість перед бюджетом на користь держави (р/р 31136404700117, код бюджетної класифікації 00263100, ГУДКУ у Дніпропетровській області, код 24232347, МФО 805012) у сумі 13643,00 грн. (тринадцять тисяч шістсот сорок три гривні 00 копійок).
Судові витрати по справі не стягуються.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.03.2012 |
Оприлюднено | 07.10.2015 |
Номер документу | 51845291 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Власенко Денис Олександрович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Власенко Денис Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні