Постанова
від 17.08.2015 по справі 808/3812/15
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 серпня 2015 року Справа № 808/3812/15 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді

ОСОБА_1. при секретарі Резніченко А.О., розглянувши у відкритому судовому

засіданні матеріали адміністративної справи

за позовною заявою Дніпровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю «Реформація - Капітал», м. Запоріжжя

про: стягнення штрафу за порушення законодавства на ринку цінних паперів,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Дніпровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Реформація - Капітал" (далі - відповідач), в якому позивач просить суд стягнути з відповідача штраф за порушення законодавства на ринку цінних паперів в розмірі 1 700,00 грн.

Ухвалою від 16.07.2015 відкрито провадження у справі № 808/3812/15 та призначено справу до судового розгляду на 03.08.2015. Розгляд спавши було відкладено на 17.08.2015.

В судове засідання представник позивача не прибув, направив на адресу суду клопотання про розгляд справи без його участі та зазначив що позов підтримує.

Відповідач, належним чином повідомлений про день і час розгляду справи, до суду не прибув.

Відповідно до ч. 4 статті 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Відповідно до положень статті 128 КАС України, з урахуванням клопотання представника позивача про розгляд справи за його відсутності, неявки відповідача, справа розглядається в порядку письмового провадження.

Враховуючи неявку у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, суд, керуючись ч. 1 ст. 41 КАС України, не здійснював фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми законодавства, оцінивши надані докази, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі з наступних підстав.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб , що передбачені Конституцією та законами України.

Абзац 2 ст.1 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" № 448/96-ВР від 30.10.1996 (далі - Закон № 448/96-ВР) надає визначення державного регулювання ринку цінних паперів, як здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Відповідно до ст.5 Закону №448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним органом, підпорядкованим Президенту України і підзвітним ОСОБА_2 України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи (ст.6 Закону № 448/96-ВР).

Відповідно до статті 9 Закону України № 448/96-ВР уповноваженими особами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є: Голова та члени Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; уповноважені Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадові особи.

Уповноважені особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку мають право: безперешкодно входити на підприємства, в установи, організації за службовим посвідченням і мати доступ до документів та інших матеріалів, необхідних для проведення перевірки; вимагати необхідні документи та іншу інформацію у зв'язку з реалізацією своїх повноважень; залучати за погодженням з відповідними центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевої влади та самоврядування, підприємствами та об'єднаннями їх спеціалістів, депутатів місцевих рад (за їх згодою) для проведення перевірок та ревізій; відповідно до розподілу обов'язків чи письмового доручення провадити в межах наданих повноважень розгляд справ про порушення чинного законодавства щодо випуску та обігу цінних паперів, у тому числі стандартів, норм і правил, визначених нормативними актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, видавати розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, звертатися до правоохоронних органів щодо проведення досудового розслідування або вжиття інших заходів відповідно до законодавства; вимагати в межах своєї компетенції в посадових осіб підприємств, установ, організацій надання письмових пояснень.

Склад, строки та порядок подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку адміністративних даних (далі - ОСОБА_3) торговцем цінними паперами щодо своєї професійної діяльності на фондовому ринку визначено Положенням про порядок складання та подання адміністративних даних щодо діяльності торговців цінними паперами до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, затвердженим Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 1283 від 25.09.2012 (далі - Положення).

Згідно з пунктом 2 Розділу І Положення, дія цього Положення поширюється на юридичних осіб, які в установленому законодавством порядку отримали ліцензії на провадження професійної діяльності на фондовому ринку - діяльності з торгівлі цінними паперами, а саме: брокерської діяльності, дилерської діяльності, андеррайтингу, діяльності з управління цінними паперами, у тому числі які мали право на провадження цієї професійної діяльності протягом періоду, за який подаються ОСОБА_3.

Як вбачається з пункту 1 Розділу ІІ зазначеного Положення, до Комісії складаються та подаються ОСОБА_3: квартальні; місячні (крім банків); нерегулярні.

Торговець цінними паперами подає ОСОБА_3 до центрального апарату Комісії у строки:

квартальні - не пізніше 25-го числа місяця, наступного за звітним кварталом;

місячні - не пізніше 10-го числа місяця, наступного за звітним місяцем;

нерегулярні - протягом трьох робочих днів після дати виникнення нерегулярних даних (пункт 1 Розділу ІІІ Положення).

Дані торговця цінними паперами подаються до центрального апарату Комісії відповідно до нормативно-правових актів Комісії, що регулюють подання ОСОБА_3 та інформацій професійними учасниками фондового ринку у вигляді електронних документів до Комісії, за винятком випадку, передбаченого пунктом 8 цього розділу (пункт 4 Розділу І Положення).

За приписами пунктів 6-7 Розділу І Положення, дані торговця цінними паперами складаються відповідно до опису розділів та схем XML файлів, визначених окремим документом нормативно-технічного характеру. Дані подаються до Комісії в обсязі, що встановлений цим Положенням, не пізніше строків, визначених у пункті 1 розділу III цього Положення.

Дані повинні містити всі визначені Положенням довідки, які мають бути заповнені, містити достовірну та повну інформацію. Інформація в довідках повинна бути заповнена відповідно до цього Положення.

Судом встановлено, що у відношенні ТОВ "Реформація-Капітал" складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів від 23.01.2015 № 29-ЦА-УП-ЮО, відповідно до якого встановлено, що ТОВ "РЕФОРМАЦІЯ-КАПІТАЛ" порушено вимоги пункту 1 Розділу ІІІ Положення про порядок складання та подання адміністративних даних щодо діяльності торговців цінними паперами до НКЦПФР, в частині неподання до Комісії адміністративних даних торговця цінними паперами за жовтень-грудень 2014 року.

Керуючись пунктом 9 Розділу ІV, пунктом 4 розділу V, пунктом 1 розділу VI Правил, уповноваженою особою позивача - членом комісії ОСОБА_4 винесено постанову від 29.01.2015 про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якою розгляд справи відносно ТОВ "РЕФОРМАЦІЯ-КАПІТАЛ" призначено на 18.02.2015 об 11 год. 20 хв.

Судом встановлено, що Акт від 23.01.2015 № 29-ЦА-УП-ЮО та постанова від 29.01.2015 про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів надсилались відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення, про що свідчить надані позивачем копія реєстру направленої рекомендованої поштової кореспонденції від 30.01.2015 та копія фіскального чеку.

Відповідно до пункту 14 статті 8 Закону України № 448/96-ВР НКЦПФР має право, серед іншого, накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Згідно з пунктом 1 Розділу ХVІІ Правил № 1470, за правопорушення на ринку цінних паперів, зазначені у статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", до юридичних осіб застосовуються фінансові санкції, передбачені цією статтею.

Так, пунктом 7 статті 11 Закону України № 448/96-ВР передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Як вбачається з матеріалів адміністративної справи, позивачем було встановлено, що на момент розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів ТОВ "РЕФОРМАЦІЯ-КАПІТАЛ" не усунуло виявлені порушення.

Відтак, за результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів, уповноваженою особою НКЦПФР ОСОБА_3, 18.02.2015 винесено постанову № 32- ЦА-УП-ЮО про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, згідно якої, за неподання інформації до Комісії у відношенні ТОВ "РЕФОРМАЦІЯ-КАПІТАЛ" застосовано санкцію у вигляді штрафу у розмірі 17000,00 грн.

Постанова від 18.02.2015 № 32-ЦА-УП-ЮО направлялась на адресу відповідача засобами поштового зв'язку, що підтверджується наданою позивачем копією реєстру відправлених рекомендованих листів від 23.02.2015 та копією фіскального чеку.

Відповідачем не надано суду доказів оскарження вказаної постанови.

За приписами статті 11 Закону України № 448/96-ВР, у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно зі статтею 11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Під час розгляду справи відповідач не надав суду будь-яких нормативно та документально обґрунтованих заперечень або пояснень по суті заявлених позовних вимог, які б спростовували доводи позивача, викладені в адміністративному позові. Також відповідачем не надано суду доказів, які б свідчили про повну або часткову сплату суми штрафу.

Таким чином, на момент розгляду справи в суді, сума штрафу у розмірі 17000 грн. ТОВ "РЕФОРМАЦІЯ-КАПІТАЛ" не сплачена, відтак заборгованість перед бюджетом не погашена.

На підставі викладеного, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є доведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до приписів пункту 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст. ст. 2, 4, 7-12, 69-71, 94, 158, 161-163, 167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю В«РЕФОРМАЦІЯ-КАПІТАЛВ» (код ЄДРПОУ 36648781) штраф у розмірі 17000 (сімнадцять тисяч) грн., який перерахувати до Державного бюджету України на рахунок, відкритий в Управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 В«Надходження до загального фонду державного бюджетуВ» , код бюджетної класифікації 21081100 В«Адміністративні штрафи та інші санкціїВ» , символ звітності 106.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя О.М. Нечипуренко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.08.2015
Оприлюднено07.10.2015
Номер документу51847183
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/3812/15

Постанова від 17.08.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко Олександр Михайлович

Ухвала від 16.07.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко Олександр Михайлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні