Постанова
від 30.08.2011 по справі 2а-1143/11/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"30" серпня 2011 р.                               Справа № 2a-1143/11/0970

м. Івано-Франківськ

          Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Судді Скільський І.І.

при секретарі Хома О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу

за позовом Калуської об`єднаної державної податкової інспекції

до Приватного підприємства «Акваріус»

про стягнення заборгованості в сумі 3481,02 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

31 березня 2011 року Калуська об`єднана державна податкова інспекція (далі –позивач) звернулася в суд з адміністративним позовом до приватного підприємства «Акваріус»(далі –відповідач) про стягнення заборгованості в сумі 3481,02 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що ПП «Акваріус»є платником податків і зборів відповідно до вимог ст.16.1.4 Податкового кодексу України, Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами». За відповідачем рахується заборгованість по сплаті податку на додану вартість в сумі 3481,02 грн.

Представник позивача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином. На адресу суду подав заяву про розгляд справи без уповноваженого представника.

Представник відповідача в судове засідання не з`явився, хоча про розгляд справи повідомлений належним чином.

На адресу суду 25.08.2011 року, матеріали судової повістки повторно повернуто із довідкою поштового зв`язку: «за закінченням терміну зберігання».

У розумінні вимог положень частини 11 ст.35 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Згідно даних Листа державного реєстратора виконавчого комітету Калуської міської ради від 12.08.2011року, Приватне підприємство «Акваріус»зареєстроване за адресою, що вказана в адміністративному позові.

Відповідно до частини 2 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони або третьої особи, які прибули в судове засідання, або неповідомлення ним про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи. Проте за клопотанням сторони та з урахуванням обставин у справі суд може відкласти її розгляд.

Розглянувши позовну заяву, дослідивши та оцінивши надані суду письмові докази та інші матеріали справи, суд дійшов висновку про те, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.

Судом встановлено, що згідно даних Свідоцтва про державну реєстрацію суб`єкта підприємницької діяльності –юридичної особи, відповідач - ПП «Акваріус»зареєстроване юридичною особою та взяте на облік у Калуській об`єднаній державній податковій інспекції.

Як вбачається з матеріалів справи, в результаті проведеної Калуською об`єднаною державною податковою інспекцією на підставі п.1. статті 11 Закону України «Про державну податкову службу»невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності, складено акт № 381/1502/32014852 від 23.02.2010 року. Перевіркою виявлено порушення пп.7.4.5 п.7.4 ст.7, пп.10.1 ст.10 Закону України «Про податок на додану вартість», а саме занижено чисту суму зобов`язань по податку на додану вартість за IV квартал 2008 року на суму 2024 грн. На підставі акту перевірки Калуською об`єднаною державною податковою інспекцією винесено податкове повідомлення-рішення № 0000351502/0 від 26 лютого 2010 року, яким визначено суму податкового зобов'язання відповідача в розмірі 3036 грн. Вказане податкове повідомлення-рішення винесене податковим органом на ПП «Акваріус»розміщене на дошці податкових оголошень, оскільки повернено поштою по причині незнаходження фактичного місця розташування платника податків за вказаною адресою. (а.с.-23)

В результаті проведеної Калуською об`єднаною державною податковою інспекцією на підставі п.1. статті 11 Закону України «Про державну податкову службу»невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності, складено акт № 910/1502/32014852 від 29.03.2010 року. Перевіркою виявлено порушення пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов`язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», а саме неподання свідоцтва платника податку на додану вартість. На підставі акту перевірки Калуською об`єднаною державною податковою інспекцією винесено податкове повідомлення-рішення № 0000751502/0 від 30 березня 2010 року, яким визначено суму податкового зобов'язання відповідача в розмірі 170 грн. Вказане податкове повідомлення-рішення винесене податковим органом на ПП «Акваріус»розміщене на дошці податкових оголошень, оскільки повернено поштою по причині закінчення терміну зберігання. (а.с.-19)

В результаті проведеної Калуською об`єднаною державною податковою інспекцією на підставі п.1. статті 11 Закону України «Про державну податкову службу»невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності, складено акт № 960/1502/32014852 від 07.04.2010 року. Перевіркою виявлено порушення пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов`язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», а саме неподання декларації з податку на додану вартість за січень 2010 року, лютий 2010 року. На підставі акту перевірки Калуською об`єднаною державною податковою інспекцією винесено податкове повідомлення-рішення № 0000831502/0 від 12 квітня 2010 року, яким визначено суму податкового зобов'язання відповідача в розмірі 340 грн. Вказане податкове повідомлення-рішення винесене податковим органом на ПП «Акваріус»розміщене на дошці податкових оголошень, оскільки повернено поштою по причині закінчення терміну зберігання. (а.с.-12)

Згідно ч.1 ст.67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Згідно п.2 ч.1 ст.9 Закону України «Про систему оподаткування»платники податків зобов'язані подавати до державних податкових органів відповідно до законів декларації, пов'язані з обчисленням і сплатою податків.

Згідно п.3 ч.1 ст.9 Закону України “Про систему оподаткування” платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законом терміни.

Згідно пп. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 року №2181-III (чинного на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами по даній справі) встановлено, що податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя). Податкові декларації за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному року, подаються платником податку протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року.

Відповідно до п. 1.2. ст. 1 вказаного Закону податкове зобов'язання –це зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.

Приписами пп. 5.2.1 п.5.2 ст. 5 даного Закону визначено, що податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення. При цьому, у разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення (пп. 6.2.3 п. 6.2 ст. 6 вказаного Закону).

Узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків (п. 5.4 ст.5 даного Закону).

Відповідно до пп. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

В судовому засіданні встановлено та підтверджується матеріалами справи, що податковий борг відповідача станом на момент подання позову становить 3479,36 грн. основного боргу по сплаті податку на додану вартість та 1,66 грн. пені. (а.с.9).

Приписами частини 2 статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

Законом України від 02.12.2010 року № 2756-VI прийнятий Податковий кодекс України, який набрав чинності з 01.01.2011 року. Даний Кодекс регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів.

Відповідно до вимог статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний, зокрема, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів. Також, платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Пунктом 14.1.175 Податкового кодексу України визначено, що податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Статтею 87 Податкового кодексу України визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.

Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Положеннями статті 95 Податкового кодексу України встановлено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини (п.95.3 ст.95 Податкового кодексу України).

Орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (п. 95.4 ст.95 Кодексу).

Враховуючи, що на момент судового розгляду даної справи відповідачем не надано підтвердження сплати податкового боргу в розмірі 3481,02 грн., вказана сума боргу підлягає стягненню в судовому порядку.

Виходячи з наведеного, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення в повному обсязі.

На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-

                              ПОСТАНОВИВ:

          Позов задовольнити повністю.

           Стягнути з розрахункових рахунків в банках, обслуговуючих платника податків та за рахунок готівки, що належить Приватному підприємству «Акваріус» (ід.код 32014852, вул.Б.Хмельницького, 22/16, м.Калуш, Івано-Франківська обл.) в дохід державного бюджету заборгованість в сумі 3481 (три тисячі чотириста вісімдесят одна гривня) 02 коп.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

          Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

          

          Суддя:                                                                      Скільський І.І.

          

          Постанова складена в повному обсязі 12.09.2011 року в зв`язку з перебуванням судді Скільського І.І. на лікарняному в період з 05.09.2011 року по 09.09.2011 року

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.08.2011
Оприлюднено07.10.2015
Номер документу51847907
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1143/11/0970

Постанова від 30.08.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Ухвала від 01.04.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Лучко О.О.

Ухвала від 06.05.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Постанова від 30.08.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні