Постанова
від 08.09.2015 по справі 815/4490/15
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/4490/15

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 вересня 2015 року м.Одеса

У залі судових засідань №29

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Суддя Харченко Ю.В.

При секретарі Гаврилюк І.С.

Розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Реєстраційної служби Білгород-Дністровського міськрайонного управління юстиції в Одеській області, Державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Білгород-Дністровського міськрайонного управління юстиції в Одеській області Гриценко Ірини Сергіївни про визнання протиправними та скасування Рішень від НОМЕР_9.05.2015р. №21286056, №21285552 про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень, та зобов'язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернулась до Одеського окружного адміністративного суду з позовом, у якому, з урахуванням уточнень (вхід.№22000/15 від 07.09.2015р.), просить суд визнати протиправними та скасувати Рішення Державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Білгород-Дністровського міськрайонного управління юстиції в Одеській області Гриценко Ірини Сергіївни від НОМЕР_9.05.2015р. №21286056, №21285552 про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень, та зобов'язати Реєстраційну службу Білгород-Дністровського міськрайонного управління юстиції в Одеській області провести державну реєстрацію права на земельну ділянку (приватна форма власності, масив НОМЕР_9, ділянка НОМЕР_8, що розташована за адресою: АДРЕСА_1, кадастровий номер земельної ділянки НОМЕР_1, НОМЕР_2) за ОСОБА_1.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що Рішенням Білгород-Дністровського міськрайонного суду Одеської області від 19.11.2014р. по справі №495/7929/14-ц, котре 02.12.2014р. набрало законної сили, позовну заяву ОСОБА_1 задоволено, визнано за ОСОБА_1 право власності на спадкове майно, що складається з 1/4 частини житлового будинку під номером 21, розташованого в селі Удобне Білгород-Дністровського району Одеської області по вулиці Жовтневій, який складається в цілому з: одного житлового будинку - літ. «А», житловою площею 34,8кв.м., загальною площею 100,9кв.м., споруд №1-3 та земельних ділянок під НОМЕР_6, масив НОМЕР_7, під НОМЕР_8, масив НОМЕР_9, що розташовані на території Удобненської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області загальною площею 2,10га. (кадастровий НОМЕР_3, НОМЕР_4, НОМЕР_5).

Відповідачі - Реєстраційна служба Білгород-Дністровського міськрайонного управління юстиції в Одеській області, та Державний реєстратор прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Білгород-Дністровського міськрайонного управління юстиції в Одеській області Гриценко Ірина Сергіївна у судове засідання 08.09.2015р. не з'явились, незважаючи на те, що про дату, час та місце судового засідання повідомлені належним чином та своєчасно, про що свідчать наявні у матеріалах справи звіти про надіслання тексту повістки з викликом до суду на 08.09.2015р. факсимільним повідомленням, отриманих відповідачами, зокрема, 27.08.2015р., заперечення на позов не надали, у зв'язку з чим справу розглянуто на підставі наявних у ній доказів, відповідно до ч.4 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Таким чином, з урахуванням того, що від позивача - ОСОБА_1 до суду надійшло клопотання (вхід.№ЕП/1549/15 від 18.08.2015р.) про розгляд справи за її відсутності в порядку письмового провадження, а також з огляду на відсутність потреби у витребуванні додаткових доказів, виклику у судове засідання свідка, експерта, судом ухвалено рішення щодо розгляду даної адміністративної справи в порядку письмового провадження, відповідно до ч.6 ст.128 КАС України.

Дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності та системно проаналізувавши приписи чинного законодавства, суд встановив наступне.

Як встановлено судом та вбачається з наявних у матеріалах справи документів, 07.05.2015р. ОСОБА_1, з метою державної реєстрації права власності на земельну ділянку: масив 3, ділянка НОМЕР_6, розташованої за адресою: АДРЕСА_1, кадастровий номер земельної ділянки НОМЕР_2, звернулась до Реєстраційної служби Білгород-Дністровського міськрайонного управління юстиції в Одеській області з заявою №11305836 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень.

За результатами розгляду означеної заяви від 07.05.2015р. №11305836 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень Державним реєстратором прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Білгород-Дністровського міськрайонного управління юстиції в Одеській області Гриценко Іриною Сергіївною винесено Рішення №21286056 від НОМЕР_9.05.2015р. про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень, яким відмовлено у державній реєстрації права власності на земельну ділянку: масив 3, ділянка НОМЕР_6, розташованої за адресою: АДРЕСА_1, кадастровий номер земельної ділянки НОМЕР_2.

Також, 07.05.2015р. ОСОБА_1, з метою державної реєстрації права власності на земельну ділянку: масив 3, ділянка НОМЕР_6, розташованої за адресою: АДРЕСА_1, кадастровий номер земельної ділянки НОМЕР_1, звернулась до Реєстраційної служби Білгород-Дністровського міськрайонного управління юстиції в Одеській області з заявою №11306384 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень.

За результатами розгляду означеної заяви від 07.05.2015р. №11306384 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень Державним реєстратором прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Білгород-Дністровського міськрайонного управління юстиції в Одеській області Гриценко Іриною Сергіївною винесено Рішення №212885552 від 14.05.2015р. про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень, яким відмовлено у державній реєстрації права власності на земельну ділянку: масив 3, ділянка НОМЕР_6, розташованої за адресою: АДРЕСА_1, кадастровий номер земельної ділянки НОМЕР_1.

Не погоджуючись із вказаними Рішеннями Державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Білгород-Дністровського міськрайонного управління юстиції в Одеській області Гриценко Ірини Сергіївни від 14.05.2015р. №21286056, та №212885552 про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень, позивач звернувся до Одеського окружного адміністративного суду з даною позовною заявою.

Так, на думку суду, уточнені позовні вимоги ОСОБА_1 про визнання протиправними та скасування Рішень Державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Білгород-Дністровського міськрайонного управління юстиції в Одеській області Гриценко Ірини Сергіївни від 14.05.2015р. №21286056, №21285552 про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень, та зобов'язання Реєстраційної служби Білгород-Дністровського міськрайонного управління юстиції в Одеській області провести державну реєстрацію права на земельну ділянку (приватна форма власності, масив НОМЕР_9, ділянка НОМЕР_8, що розташована за адресою: АДРЕСА_1, кадастровий номер земельної ділянки НОМЕР_1, НОМЕР_2) за ОСОБА_1, є обґрунтованими, правомірними, та такими, що підлягають задоволенню, з урахуванням наступного.

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

В силу п.1 ч.3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), безсторонньо (неупереджено), добросовісно, розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія), з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення, своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Зокрема, як встановлено судом та вбачається з наявних у матеріалах справи документів, в якості підстави для відмови позивачу - ОСОБА_1 у проведення державної реєстрації права власності на земельну ділянку: масив 3, ділянка НОМЕР_6, що розташований за адресою: АДРЕСА_1, кадастровий номера земельних ділянок НОМЕР_4 та НОМЕР_5, Державним реєстратором прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Білгород-Дністровського міськрайонного управління юстиції в Одеській області Гриценко Іриною Сергіївною у спірних рішеннях зазначено, що кадастровий номер земельних ділянок не відповідає формату, що передбачений п.30 Порядку ведення державного земельного кадастру, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №1051.

Зокрема, як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, ОСОБА_3 є власником земельної ділянки, площею 2,10га., розташованої на території Удобненської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області, масиви НОМЕР_7,НОМЕР_9, ділянки НОМЕР_6, НОМЕР_8, кадастрові номера земельних ділянок НОМЕР_10, НОМЕР_4, НОМЕР_5, про що свідчить наявний у матеріалах справи Державний акт на право власності на земельну ділянку серії НОМЕР_11 від 10.08.2004р., за підписом Голови Білгород-Дністровської районної державної адміністрації Одеської області ОСОБА_4, та Начальника Білгород-Дністровського районного відділу земельних ресурсів ОСОБА_5

Також, судом з»ясовано, що Рішенням Білгород-Дністровського міськрайонного суду Одеської області від 19.11.2014р. по справі №495/7929/14-ц, котре 02.12.2014р. набрало законної сили, позовну заяву ОСОБА_1 задоволено, визнано за ОСОБА_1 право власності на спадкове майно, що складається з 1/4 частини житлового будинку під номером 21, розташованого в селі Удобне Білгород-Дністровського району Одеської області по вулиці Жовтневій, який складається в цілому з: одного житлового будинку - літ. «А», житловою площею 34,8кв.м., загальною площею 100,9кв.м., споруд №1-3 та земельних ділянок під НОМЕР_6, масив НОМЕР_7, під НОМЕР_8, масив НОМЕР_9, що розташовані на території Удобненської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області загальною площею 2,10га. (кадастровий НОМЕР_3, НОМЕР_4, НОМЕР_5).

Таким чином, з урахуванням наведеного, судом встановлено, що ОСОБА_1 є власником земельних ділянок, розташованих за адресою: АДРЕСА_1, масив НОМЕР_7, ділянка НОМЕР_6, кадастрові номера земельних ділянок НОМЕР_4, НОМЕР_5.

Правові, економічні, організаційні засади проведення державної реєстрації речових та інших прав, які підлягають реєстрації, та їх обтяжень з метою забезпечення визнання та захисту державою цих прав, створення умов для функціонування ринку нерухомого майна визначено Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 1 липня 2004року №1952-IV (зі змінами та доповненнями), відповідно до абз.1 ч.1 ст.2 якого, державна реєстрація речових прав на нерухоме майно - офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Згідно з п.1 ч.1 ст.4 вказаного Закону обов'язковій державній реєстрації підлягають речові права та обтяження на нерухоме майно, розміщене на території України, що належить фізичним та юридичним особам, державі в особі органів, уповноважених управляти державним майном, іноземцям та особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним організаціям, іноземним державам, а також територіальним громадам в особі органів місцевого самоврядування, у тому числі, право власності на нерухоме майно.

Частиною 7 статті 3 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» передбачено, що державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться за місцем розташування об'єкта нерухомого майна в межах території, на якій діє відповідний орган державної реєстрації права власності та інших речових прав, крім випадків, установлених абзацами другим і третім частини п'ятої цієї статті.

Систему органів державної реєстрації прав визначено статтею 6 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», та яку становлять: Міністерство юстиції України; центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації прав; органи державної реєстрації прав, утворені Міністерством юстиції України в установленому законодавством порядку.

Відповідно до п.1 Положення про Державну реєстраційну службу України, затвердженого Указом Президента України від 6 квітня 2011року №401/2011 (зі змінами та доповненнями) Державна реєстраційна служба України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра юстиції України та входить до системи органів виконавчої влади. Укрдержреєстр є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади з питань реалізації державної політики у сферах державної реєстрації актів цивільного стану, державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських формувань, статутів фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування, якщо їх реєстрація передбачена законами, статуту територіальної громади міста Києва, друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств як суб'єктів інформаційної діяльності.

Пунктом 1 частини 1 статті 8 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» передбачено, що орган державної реєстрації прав, серед іншого, проводить державну реєстрацію прав та їх обтяжень або відмовляє у їх реєстрації.

Відповідно до п.1 ч.2 ст.9 вказаного Закону України державний реєстратор встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями.

Частиною 1 статті 15 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень» визначено, що державна реєстрація прав та їх обтяжень проводиться в такому порядку: 1) прийняття і перевірка документів, що подаються для державної реєстрації прав та їх обтяжень, реєстрація заяви; 2) встановлення факту відсутності підстав для відмови в державній реєстрації прав та їх обтяжень, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та/або їх обтяжень; 3) прийняття рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, відмову в ній або зупинення державної реєстрації; 4) внесення записів до Державного реєстру прав; 5) видача свідоцтва про право власності на нерухоме майно у випадках, встановлених статтею 18 цього Закону; 6) надання витягів з Державного реєстру прав про зареєстровані права та/або їх обтяження.

Статтею 24 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» передбачено, що у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, якщо подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом, або не дають змоги встановити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують.

Відповідно до абз.2 ч.2 ст.15 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» перелік документів для здійснення державної реєстрації прав визначається Кабінетом Міністрів України у Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Процедуру проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, перелік документів, необхідних для її проведення, права та обов'язки суб'єктів у сфері державної реєстрації прав, а також процедуру взяття на облік безхазяйного нерухомого майна визначено Порядком державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2013р. №868 (зі змінами та доповненнями), відповідно до пункту 36 якого для проведення державної реєстрації речових прав необхідними документами є документи, що підтверджують виникнення, перехід або припинення таких прав на нерухоме майно, та інші документи, визначені цим Порядком.

Відповідно до п.п.4,5 ч.1 ст.19 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація прав проводиться на підставі: державних актів на право власності або постійного користування на земельну ділянку у випадках, встановлених законом; рішень судів, що набрали законної сили.

Також, згідно з п.п.9, 10 п.37 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень документами, що підтверджують виникнення, перехід та припинення речових прав на нерухоме майно, серед іншого, є: державний акт на право приватної власності на землю, державний акт на право власності на землю, державний акт на право власності на земельну ділянку або державний акт на право постійного користування землею; рішення суду, що набрало законної сили, щодо права власності та інших речових прав на нерухоме майно.

Таким чином, з урахуванням вищевикладеного, судом встановлено, що Державний акт на право власності на земельну ділянку серії НОМЕР_11 від 10.08.2004р., також Рішення Білгород-Дністровського міськрайонного суду Одеської області від 19.11.2014р. по справі №495/7929/14-ц, котре 02.12.2014р. набрало законної сили, є документами, що підтверджують виникнення у ОСОБА_1 речових прав на нерухоме майно, зокрема, на земельні ділянки, розташовані за адресою: АДРЕСА_1, масив НОМЕР_7, ділянка НОМЕР_6, кадастрові номера земельних ділянок НОМЕР_4, НОМЕР_5.

Як встановлено судом, та зазначено вище, підставою для відмови позивачу - ОСОБА_1 у проведення державної реєстрації права власності на земельну ділянку: масив 3, ділянка НОМЕР_6, що розташований за адресою: АДРЕСА_1, кадастровий номера земельних ділянок НОМЕР_4 та НОМЕР_5, Державним реєстратором прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Білгород-Дністровського міськрайонного управління юстиції в Одеській області Гриценко Іриною Сергіївною у спірних рішеннях зазначено, що кадастровий номер земельних ділянок не відповідає формату, що передбачений п.30 Порядку ведення державного земельного кадастру, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 17.НОМЕР_8.2012р. №1051, відповідно до якого структурні елементи кадастрового номера земельної ділянки відокремлюються один від одного двокрапкою.

Водночас, судом встановлено, що Державний акт на право власності на земельну ділянку серії НОМЕР_11 ОСОБА_6 видано, зокрема, НОМЕР_8.08.2004р., тобто до прийняття Кабінетом Міністрів України Постанови «Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру» №1051, на котру посилається державний реєстратор у спірних Рішеннях від НОМЕР_9.05.2015р. №21286056, №21285552 про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень.

Також, відповідно до ст.126 Земельного кодексу України від 25 жовтня 2001року №2768-III (в редакції чинній на момент видачі Державного акта на право власності на земельну ділянку серії НОМЕР_11 від 10.08.2004р.) право власності на земельну ділянку і право постійного користування земельною ділянкою посвідчується державними актами. Форми державних актів затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Форму державного акта на право власності на земельну ділянку було затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 2 квітня 2002р. №449.

Відповідно до Порядку присвоєння кадастрових номерів земельним ділянкам для ведення Державного реєстру земель, котрий є Додатком до вказівки Держкомзему від 20 березня 2002р. №12 (чинного на момент видачі Державного акта на право власності на земельну ділянку серії НОМЕР_11 від 10.08.2004р.) кадастровий номер земельної ділянки - це унікальний на території України код, який присвоюється кожній земельній ділянці з метою її ідентифікації і залишається незмінним на протязі всього часу фізичного та юридичного існування земельної ділянки як єдиного цілого.

Кадастрові номери земельних ділянок запроваджуються з метою їх однозначної ідентифікації в базах даних та на кадастрових планах для забезпечення створення і функціонування автоматизованої системи ведення державного земельного кадастру, системи реєстрації земельних ділянок, об'єктів нерухомості та прав на них, забезпечення можливостей ефективної обробки і управління інформацією, підтримки інформаційного зв'язку з іншими галузевими кадастрами та інформаційними системами.

Головним критерієм формування структури кадастрового номера є забезпечення його унікальності в межах України протягом всього періоду існування земельної ділянки.

Сформований кадастровий номер використовується тільки для кодування земельних ділянок, несе в собі інформацію щодо місцеположення земельної ділянки в межах адміністративно-територіального устрою і не обов'язково повинен слугувати об'єктом синтаксичного чи семантичного аналізу з метою отримання будь-яких інших даних похідного характеру.

Таким чином, судом встановлено, що зазначені у Державному акті на право власності на земельну ділянку серії НОМЕР_11 від 10.08.2004р. кадастрові номери земельних ділянок, зокрема, НОМЕР_4 та НОМЕР_5, є унікальними кодами, присвоєними земельним ділянкам, що розташовані за адресою: АДРЕСА_1, масив НОМЕР_7, ділянка НОМЕР_6, з метою їх ідентифікації.

Відтак, з урахуванням вищевикладеного, судом встановлено, що спірні Рішення від НОМЕР_9.05.2015р. №21286056, №21285552 про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень , Державним реєстратором прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Білгород-Дністровського міськрайонного управління юстиції в Одеській області Гриценко І.С. прийнято з порушенням приписів Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», а відтак позовні вимоги ОСОБА_1 про визнання протиправними та скасування Рішень Державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Білгород-Дністровського міськрайонного управління юстиції в Одеській області Гриценко Ірини Сергіївни від 14.05.2015р. №21286056, №21285552 про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень, та зобов'язання Реєстраційної служби Білгород-Дністровського міськрайонного управління юстиції в Одеській області провести державну реєстрацію права на земельну ділянку (приватна форма власності, масив НОМЕР_9, ділянка НОМЕР_8, що розташована за адресою: АДРЕСА_1, кадастровий номер земельної ділянки НОМЕР_1, НОМЕР_2) за ОСОБА_1, є цілком обґрунтованими, та правомірними.

Приписами ст.11 КАС України передбачено право суду вийти за межі позовних вимог у разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.

Так, судом встановлено, що позивач - ОСОБА_1 у позовній заяві, серед іншого, просить суд зобов'язати Реєстраційну службу Білгород-Дністровського міськрайонного управління юстиції в Одеській області провести за ОСОБА_1 державну реєстрацію права на земельну ділянку (приватна форма власності, масив НОМЕР_9, ділянка НОМЕР_8 , що розташована за адресою: АДРЕСА_1, кадастровий номер земельної ділянки НОМЕР_5, НОМЕР_4), тоді як кадастрові номера земельних ділянок НОМЕР_4, НОМЕР_5, котрі розташовані за адресою: АДРЕСА_1, відносяться до масиву НОМЕР_7, ділянка НОМЕР_6 .

Таким чином, з урахуванням вищевикладеного, суд вважає за доцільне, для повного захисту прав, свобод та охоронюваних законом інтересів позивача - ОСОБА_1, вийти за межі позовних вимог даного адміністративного спору, та зобов'язати Реєстраційну службу Білгород-Дністровського міськрайонного управління юстиції в Одеській області провести державну реєстрацію права на земельну ділянку (приватна форма власності, масив 3, ділянка НОМЕР_6, що розташована за адресою: АДРЕСА_1, кадастровий номер земельної ділянки НОМЕР_5, НОМЕР_4) за ОСОБА_1.

Згідно з ч.1 ст.11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ч.1 ст.69 та ч.1 ст.70 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування.

Відповідно до ст.86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Відповідно до ч.1 ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а згідно ч.3 ст. 105 КАС України позивач має право, у тому числі, вимагати скасування або визнання нечинним рішення відповідача - суб'єкта владних повноважень повністю чи окремих його положень.

Згідно зі ст.159 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Відтак, беручи до уваги вищевикладене, та оцінюючи наявні в матеріалах справи письмові докази в сукупності, суд дійшов висновку, що уточнені позовні вимоги ОСОБА_1 правомірні, документально підтверджені та обґрунтовані, ґрунтуються на положеннях чинного законодавства, отже підлягають задоволенню повністю.

Судові витрати підлягають стягненню з Державного бюджету України на користь ОСОБА_1, відповідно до приписів ч.1 ст.94 КАС України.

Керуючись ст.ст.2, 4, 7-9, 11, 12, 69, 71, 94, ч.4 ст.122, ч.ч.4,6 ст.128, ст.ст.158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов ОСОБА_1 до Реєстраційної служби Білгород-Дністровського міськрайонного управління юстиції в Одеській області, Державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Білгород-Дністровського міськрайонного управління юстиції в Одеській області Гриценко Ірини Сергіївни про визнання протиправними та скасування Рішень від 14.05.2015р. №21286056, №21285552 про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень, та зобов'язання вчинити певні дії, задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати Рішення Державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Білгород-Дністровського міськрайонного управління юстиції в Одеській області Гриценко Ірини Сергіївни від 14.05.2015р. №21286056 про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень.

3. Визнати протиправним та скасувати Рішення Державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Білгород-Дністровського міськрайонного управління юстиції в Одеській області Гриценко Ірини Сергіївни від 14.05.2015р. №21285552 про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень.

4. Зобов'язати Реєстраційну службу Білгород-Дністровського міськрайонного управління юстиції в Одеській області провести державну реєстрацію права на земельну ділянку (приватна форма власності, масив 3, ділянка НОМЕР_6, що розташована за адресою: АДРЕСА_1, кадастровий номер земельної ділянки НОМЕР_5, НОМЕР_4) за ОСОБА_1.

5. Стягнути з Державного бюджету України на користь ОСОБА_1 (АДРЕСА_2) судовий збір у сумі 219(двісті дев'ятнадцять)грн. 24коп.

Постанова може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили в порядку, передбаченому приписами ст.254 КАС України.

Суддя Харченко Ю.В.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.09.2015
Оприлюднено08.10.2015
Номер документу51854856
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/4490/15

Постанова від 08.09.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Ухвала від 13.08.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Ухвала від 10.08.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні