Справа № 1570/6408/2012
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 грудня 2012 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі :
головуючого судді Потоцької Н.В.,
при секретарі Паровенко І.П.
за участю сторін:
представника позивача ОСОБА_1
представника відповідача ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Одеського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Косівської сільської ради про стягнення неприйнятих до заліку коштів, фінансових та штрафних санкцій,-
ВСТАНОВИВ:
Одеського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Косівської сільської ради, в якому просить суд стягнути заборгованість з неприйнятих до заліку коштів, фінансових та штрафних санкцій в загальній сумі 5386,37 грн.
В обґрунтування заявлених вимог позивача зазначає, що в період з 27.04.2012 року по 03.05.2012 року ОСОБА_3, спеціалістом Котовської міської дирекції Одеського обласного відділення ФСС з ТВП підставі направлення № 48 від 27.04.2012 року, була проведена планова перевірка Косівської сільської ради по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за період з 01.10.2010 по 31.03.2012 р. за результатами чого був складений Акт від 03.05.2012 року.
По факту розгляду матеріалів перевірки Косівської сільської ради було винесено Рішення № 15 від 04.05.2012 р. про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.
Таким чином, згідно Акту за наслідками проведеної перевірки, не приймаються до заліку та підлягають поверненню до бюджету Фонду кошти в загальній сумі - 4838,64 грн.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав заявлені позовні вимоги та просив суд задовольнити позов повністю та стягнути не прийняті до заліку кошти у сумі 4838,64 грн.
Представник відповідача в судовому засіданні заперечував проти заявленого позову та в обґрунтування своєї правової позиції зазначив, що порядок отримання застрахованими особами і членами їх сімей санаторно-курортного лікування, що сплачується за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності затверджений Постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності 25.02.2009 № 12 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 14 квітня 2009 р. за № 339/16355 (п.п.1.1.) визначає умови отримання застрахованими особами і членами їх сімей санаторно-курортного лікування, відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням».
Так згідно приписів зазначеного «Порядку» заявки на необхідність забезпечення страхувальника та планування розподілу путівок для кожної застрахованої особи проводиться у попередньому році, і може бути змінене тільки у разі письмової відмови страхувальника.
Видача путівки застрахованій особі ОСОБА_2 та членам її сім'ї була здійснення задовго до звільнення з роботи ОСОБА_4 З яким була розділена путівка. Видача путівки застрахованій особі ОСОБА_2 та розподіл між членами її сім'ї була здійснена на законній підставі. А саме Рішення про виділення путівки застрахованій особі було прийняте комісією із соціального страхування організації що регламентоване п.п. 4.1. «Порядку» на підставі протоколу робочого засідання комісії, відповідно якого Комісією із соціального страхування прийнято рішення про виділення путівки згідно з медичними показаннями для спільного санаторно-курортного лікування чоловіка, дружини, які перебувають у шлюбі, як члену сім'ї, який працює на іншому підприємстві і є застрахованою особою.
Також відповідно діючого законодавства України а саме Постанови КМУ «Про затвердження Порядку забезпечення санаторно-курортними путівками деяких категорій громадян органами праці та соціального захисту населення» від 22 лютого 2006 p. № 187 (із змінами та доповненнями), органи соціального захисту забезпечують за рахунок коштів державного бюджету безплатними путівками до санаторно-курортних закладів інвалідів усіх категорій, а ОСОБА_4 є інвалідом II групи, звільнений з роботи за станом здоров'я. Інваліди з наслідками травм і захворюваннями хребта та спинного мозку забезпечуються путівками до санаторіїв спінального профілю (відповідно дo медичних рекомендацій) з лікуванням строком на 45 днів у порядку черговості в міру надходження путівок.
Отже, ОСОБА_4 мав законне право на розподіл путівки, і в такому випадку половина суми що могла б підлягати відшкодуванню використана правильно і складає: 3163,10/2 =1581,55 грн.
Відносно того що ОСОБА_2 використавши путівку за призначенням не знаходилась у відпустці питання спірне, головний бухгалтер помилково нарахував заробітну плату, не звернувши увагу на наявність розпорядження про надання відпустки ОСОБА_2 та відображення у табелі днів відпустки які співпадають з датами використання путівки, за що головному бухгалтеру оголошена догана, і хоча дані матеріали були надані спеціалісту фонду ОСОБА_5 вона не звернула на них увагу посилаючись тільки на відомості нарахування зарплати.
Таким чином, на думку представника позивача за фактом незаконного використання путівки сума коштів яка підлягає поверненню складає 922,57 грн.
Щодо позовних вимог у сумі 39,51 грн. за видані новорічні подарунки дітям віком більшим 14 років в кількості 2 шт. вимоги вважаємо мотивованими і з ними погоджуємося.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідача, оцінивши надані докази в їх сукупності, проаналізувавши положення чинного законодавства, суд вважає за необхідне задовольнити даний позов повністю з наступних підстав.
Відповідно до п.2 ст.19 Закону України №2240-III від 18.01.2001р., кошти загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, не включаються до Державного бюджету України, не підлягають вилученню та використовуються, тільки за цільовим призначенням. А основним напрямком використання коштів Фонду згідно зі ст.20 Закону є виплата застрахованим особам допомоги по тимчасовій непрацездатності, вагітності та пологах, на поховання; та фінансування санаторно-курортного лікування та оздоровлення застрахованих осіб і членів їх сімей.
Статтею 8 Закону України №2240-III від 18.01.2001р., передбачено, що спори, що виникають з правовідносин за цим Законом, вирішуються органами Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в судовому порядку.
Відповідно до ст. 9 Закону № 2240 Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням, провадить збір і акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів. Усі застраховані особи є членами цього Фонду.
Відповідно до вимог ст.22 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» №2240-III від 18.01.2001р. та "Інструкції про порядок проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, прийняття рішень за їх результатами та процедуру оскарження", затвердженої постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності №29 від 22.12.2010р., отримувачі страхових коштів зобов'язані у десятиденний строк після отримання Рішення про повернення коштів Фонду перерахувати кошти Фонду, використані з порушенням встановленого порядку використання, а також фінансові санкції, визначені статтею 30 Закону, за рахунок власних коштів до бюджету Фонду з одночасним обов'язковим письмовим повідомленням про це відповідного органу Фонду. У разі несвоєчасного повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів до бюджету Фонду отримувачі страхових коштів сплачують штраф та пеню відповідно до вимог статті 30 Закону. Суми цих санкцій сплачуються отримувачами страхових коштів за рахунок власних коштів.
Відповідно до ч.5 ст.27 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» від 18.01.2001р. №2240-111 страхувальник має право на фінансування з коштів Фонду фактичних витрат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням.
Відповідно до ч.3 ст.30 цього Закону своєчасно не сплачені та не відшкодовані страхові кошти відповідно до частини першої статті 21 та статті 22 цього Закону і фінансові санкції, передбачені частиною першою цієї статті, стягуються із страхувальника, іншого отримувача коштів Фонду у дохід Фонду в порядку, встановленому законом.
Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що в період з 27.04.2012 року по 03.05.2012 року ОСОБА_3, спеціалістом І категорії Котовської міської дирекції Одеського обласного відділення ФСС з ТВП на підставі направлення № 48 від 27.04.2012 року була проведена планова перевірка Косівської сільської ради по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за період з 01.10.2010 по 31.03.2012 р.
Відповідно до результатів проведеної перевірки, був складений Акт від 03.05.2012 року (а/с.15-19).
Перевірка проводилася на підставі Інструкції про порядок проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, прийняття рішень за їх результатами та процедуру оскарження, затвердженої постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 22.12.2010 № 29.
Актом перевірки встановлені наступні порушення:
- п. 4.2 та 4.11 Порядку отримання застрахованими особами і членами їх сімей санаторно-курортного лікування, що сплачується за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого Постановою Правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 25.02.2009 № 12, а саме: виділена путівка в с. «Дениші» з 26.12.2011 року № 000896 була видана без надання відпустки голові Косівської сілької Ради ОСОБА_2 та поділена з незастрахованою особою (чоловіком) ОСОБА_4 Сума коштів, яка підлягає поверненню, складає 3163,10 грн.;
- вимоги п. 1.5. Порядку придбання та забезпечення дитячими новорічними подарунками дітей застрахованих осіб за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого Постановою Правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 25.10.2007 № 48, а саме новорічні подарунки видані дітям старше 14 років в кількості 2 шт. Кошти, використані з порушенням - 38.86 грн. + пеня 0,65 грн. разом - 39,51 грн.
Відповідно до ст. 30 Закону України № 2240-III та на підставі акту перевірки від 03.05.2012 року позивачем прийнято рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності № 015 від 04.05.2012 року. За цим рішенням відповідач повинен був сплатити суму 4 838,64 грн. в десятиденний строк від дня його отримання. Зазначене рішення відповідач отримав 04.05.2012 року, що підтверджується поштовим повідомленням.
У зв'язку з тим, що відповідачем рішення № 044 від 05.03.2012 року не виконано та на виконання п. 4.2 Інструкції про порядок проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, прийняття рішень за їх результатами та процедуру оскарження, затвердженої постановою правління Фонду 22.12.2010 р. № 29, позивачем, керуючись п. 6 ч. 1 ст. 28, абз. 2,3 ч. 1 ст. 30 Закону № 2240 прийнято рішення № 20 про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду від 22.06.2012 року, згідно з яким до відповідача застосовані фінансові санкції в розмірі 547, 73 грн., з них: нарахована пеня - 63,87 грн. та штраф 483,86 грн. Вказане рішення отримано відповідачем
і також не виконано.
Отже, згідно Акту за наслідками проведеної перевірки, не приймаються до заліку та підлягають поверненню до бюджету Фонду кошти в загальній сумі - 4838,64 грн.
Також, директором Котовської міської виконавчої дирекції Одеського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності ОСОБА_6, було розглянуто матеріали перевірки щодо додержання законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, ОСОБА_2 та 27.06.2012 року винесено Постанову № 25 «Про накладення штрафу за порушення порядку використання коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку із тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, несвоєчасне або неповне їх повернення, несвоєчасне подання або неподання встановленої звітності, подання недостовірної звітності щодо використання страхових коштів, перешкоджання уповноваженим особам Фонду у проведенні перевірок щодо використання страхових коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності» за порушення п.4.2 та п. 4.11 Постанови правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності «Про затвердження Порядку отримання застрахованими особами і членами їх сімей санаторно-курортного лікування, що сплачується за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності» від 25 лютого 2009 року № 12, що зафіксовано протоколом про адміністративне правопорушення від 18 червня 2012 р. № 25.
Всупереч наведеному, доказів оплати спірної суми заборгованості або доказів відсутності обов'язку сплачувати спірну суму заборгованості відповідачем до суду не надано.
Також будь-яких належних доказів в розумінні ст.70 КАС України оскарження наведених вище рішень суб'єкта владних повноважень як в адміністративному, так і в судовому порядку відповідачем надано не було, що дозволяє суду прийти до висновку про обов'язковість зазначених рішень для виконання відповідачем.
Крім того, суд критично ставиться до посилань голови Косівської сільської ради щодо оголошення головному бухгалтеру догани по факту бездіяльності та неналежного виконання своїх посадових обов’язків, з огляду на те що, голова Косівської сільської ради ОСОБА_2 є посадовою особою, яка повинна здійснювати належний контроль за порядком використання коштів загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Оскільки судовим розглядом не встановлено факту порушення заявленою суб'єктом владних повноважень вимогою прав та охоронюваних законом інтересів відповідача у сфері публічно-правових відносин, то позов належить задовольнити, адже обґрунтованість заявленої вимоги підтверджена наявними в матеріалах справи доказами.
Відповідно до ч. 3 ст. 30 Закону № 2240, своєчасно не сплачені та не відшкодовані фінансові санкції стягуються із страхувальника у дохід Фонду.
Враховуючи викладене вище, суд приходить висновку, що адміністративний позов про стягнення неприйнятих до заліку коштів, фінансових та штрафних санкцій у розмірі 5386, 37грн. підлягає задоволенню в повному обсязі.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 6-8, 71, 86, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з Косівської сільської ради (Одеська область, Котовський район, с. Коси, код ЄДРПОУ 04379829) на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності заборгованість з неприйнятих до заліку коштів, фінансових та штрафних санкцій в загальній сумі 5 386, 37 гривень.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції.
Суддя Потоцька Н.В.
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.12.2012 |
Оприлюднено | 08.10.2015 |
Номер документу | 51855072 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Потоцька Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні