Постанова
від 30.09.2015 по справі 815/3187/15
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/3187/15

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 вересня 2015 року Одеський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Левчук О.А.,

за участю секретаря Солдатової О.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі справу за адміністративним позовом Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до приватного підприємства «ФІЛ ДЕНТ» про стягнення суми адміністративно-господарських санкцій в розмірі 9581,25 грн. та пені в розмірі 383,20 грн.,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся з даним позовом до суду та просить стягнути з приватного підприємства «ФІЛ ДЕНТ» на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів суму адміністративно-господарських санкцій в розмірі 9581,25 грн. та пеню в розмірі 383,20 грн. В обґрунтування позовних вимог зазначає, що у відповідності до нормативу місць призначених для працевлаштування інвалідів відповідач не виконав норматив робочих місць по працевлаштуванню інвалідів протягом 2014 року, у зв'язку з чим до приватного підприємства «ФІЛ ДЕНТ» застосовано адміністративно-господарські санкції в розмірі 9 581, 25 грн. та внаслідок несплати у встановлений законом строк вказаних санкцій, нараховано пеню за 40 днів затримки в розмірі 383,20 грн.

Представник відповідача проти адміністративного позову заперечував. В обґрунтування правової позиції зазначив, що приватним підприємством «ФІЛ ДЕНТ» зроблені всі необхідні дії спрямовані на працевлаштування інваліда, а саме з часу наявності на підприємстві 8 штатних працівників (з 01.04.2014 року), спрямовувало кожного місяця, починаючи з 01.05.2014 року до січня 2015 року, до Державної служби зайнятості в місті Одеса інформацію про попит на робочу силу (вакансії). Також, відповідач вказав на те, що не з вини підприємства «ФІЛ ДЕНТ» жоден з направлених інвалідів не відповідав «Ліцензійним умовам провадження господарської діяльності з медичної практики», тому і не був працевлаштований.

Дослідивши та проаналізувавши надані докази суд встановив наступне.

Згідно до відомостей з ЄДРЮО та ФОП приватне підприємство «ФІЛ ДЕНТ» зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 18.08.2010 року, № 1 556 102 0000 039798, ідентифікаційний код 37224680.

11.02.2015 року приватним підприємством «ФІЛ ДЕНТ» до Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів поданий звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2014 рік, в якому зазначено, що на підприємстві не працюють інваліди.(а.с. 6).

Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості.

Згідно до ч. 3 ст. 18-1 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» державна служба зайнятості здійснює пошук підходящої роботи відповідно до рекомендацій МСЕК, наявних у інваліда кваліфікації та знань, з урахуванням його побажань.

Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Згідно з ч.1 ст.20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим ст.19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.

Відповідно до ч.4 ст.20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого ч.1 ст.19 цього Закону.

Так, Наказом Мінпраці України від 10.02.2007 року № 42, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13.02.2007 року №117/13384 «Про затвердження форми звітності № 10-ПІ (річна) «Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів» та Інструкції щодо заповнення форми звітності № 10-ПІ (річна) «Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів», затверджена форма звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів та встановлений порядок її заповнення та розрахунку нормативів та адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативів.

Відповідно до п. 3.1, п. 3.2, п. 3.3, п. 3.4 Інструкції щодо заповнення форми звітності № 10-ПІ (річна) у рядку 01 відображається середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу за рік, яка визначається відповідно до пункту 3.2 Інструкції зі статистики кількості працівників, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 28.09.2005 № 286 та зареєстрованої Міністерством юстиції України 30.11.2005 за № 1442/11722 (із змінами). У рядку 02 відображається середньооблікова кількість штатних працівників за рік, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність. У рядку 03 відображається кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених роботодавцем, відповідно до нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів, установленого статтею 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні". Показник рядка 03 визначається для роботодавців, у яких працює від 25 осіб, шляхом множення показника рядка 01 на 4 %, а для роботодавців, у яких працює від 8 до 25 осіб, дорівнює 1 особі. Дані щодо середньооблікової кількості штатних працівників облікового складу (рядок 01), середньооблікової кількості штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність (рядок 02), та кількості інвалідів, які повинні працювати на робочих місцях (рядок 03), відображаються в цілих одиницях. Якщо при обчисленні виникає дробове число, його необхідно округлити до цілого (якщо після коми число 5 і більше, то воно округлюється в бік збільшення.

Згідно звіту ПП «ФІЛ ДЕНТ» про зайнятість та працевлаштування інвалідів за формою № 10-ПІ за 2014 рік середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу складала 8 осіб, з них: середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність - 0 осіб; кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» - 1 особа, фонд оплати праці штатних працівників - 153,3 тис. грн., середньорічна заробітна плата штатного працівника - 19162,5 грн.(а.с. 6).

Таким чином, відповідно до норм діючого законодавства норматив робочих місць по працевлаштуванню інвалідів протягом звітного 2014 року відповідачем не виконано.

ПП «ФІЛ ДЕНТ» зазначено у звіті суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі 9581,25 грн. (а.с. 6).

На підставі даних звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2014 рік Одеським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів було складено розрахунок суми адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів за 2014 звітний рік в розмірі 9581,25 грн., яку відповідач повинен був сплатити (а.с. 7).

Станом на 25.05.2015 року у зв'язку з несплатою відповідачем суми адміністративно-господарських санкцій в розмірі 9581,25 грн., позивачем було нараховано ПП «ФІЛ ДЕНТ» пеню виходячи з 120 % річних облікової ставки Національного банку України, у розмірі 383,20 грн.

Згідно довідки Одеського міського центру зайнятості від 15.05.2015 року № 1855/19/02, в 2014 році ПП «ФІЛ ДЕНТ» систематично надавало звіти за формою 3-ПН «Звіт про наявність вакансій» про потребу працівників, в тому числі осіб з обмеженими фізичними можливостями, а саме на посаду: технік зубний. Для працевлаштування на підприємство ПП «ФІЛ ДЕНТ» Одеським міським центром зайнятості було направлено 2 особи з інвалідністю на посаду «зубний технік», з них 1 особа не відповідала вимогам, 1 особи відмовилась від працевлаштування. (а.с. 24-35).

Як вбачається з листа Одеського міського центру зайнятості від 16.07.2015 року № 2504/19/03, 30.05.2014 року ОСОБА_1, інвалід 3 групи, направлявся на співбесіду з метою працевлаштування до ПП «ФІЛ ДЕНТ». Дана особа має неповну вищу освіту, яку отримав в Херсонському медичному училищі за спеціальністю «Стоматологія ортопедична» та здобув кваліфікацію «зубного техніка», проте за результатами співбесіди з роботодавцем ОСОБА_1 було відмовлено у працевлаштуванні у зв'язку з недостатнім освітньо-кваліфікаційним рівнем і відсутністю досвіду роботи за спеціальністю.

Доводи відповідача щодо того, що підприємством виконані вимоги Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» та вжиті всі заходи направлені на працевлаштування інвалідів, суд вважає необґрунтованими, з огляду на наступне.

Згідно абз. 5 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з частиною першою цієї статті, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських організацій інвалідів, фізичною особою, яка використовує найману працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.

Відповідно до ст. 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати

інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та

працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Судом встановлено, що у звітах про наявність вакансій, в тому числі для працевлаштування інвалідів, які ПП «ФІЛ ДЕНТ» подавало до Одеського міського центру зайнятості з травня 2014 року по січень 2015 року, зазначено, що до кандидата на посаду зубний технік відповідачем встановлені вимоги такі, як наявність професійно-технічної освіти за спеціальністю технік зубний «Стоматологія ортопедична», стаж роботи від 10 років та додаткові вміння такі, як ведення медичної документації, постійне удосконалення свого професійного рівня.(а.с.24-31).

При цьому в цих звітах про наявність вакансій не міститься інформації щодо створення будь-яких особливих умов праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації інвалідів, щодо наявності конкретних соціально-економічних гарантій безпосередньо для інвалідів.

Отже, як вбачається з характеристики вакансії та вимог до претендентів, зазначених в звітах про наявність вакансій, які подавались відповідачем до Одеського міського центру зайнятості, вакансія про яку повідомляло ПП «ФІЛ ДЕНТ» створена відповідачем тільки виходячи із потреб підприємства, без урахування усіх вимог ст. 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», а саме щодо створення спеціального робочого місця для інваліда, особливих умов праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації інвалідів та соціально-економічних гарантій інвалідів.

За таких підстав, суд дійшов до висновку, що відповідачем не були вжиті всі заходи направлені на працевлаштування інвалідів, передбачені Законом України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні».

За таких обставин, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, на підставі наданих сторонами доказів, з урахуванням встановлених у судовому засіданні фактів, суд вважає, що позивач довів суду ті обставини, на які він посилався в обґрунтування своїх позовних вимог і адміністративний позов підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 86, 94, 159 - 163, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з приватного підприємства «ФІЛ ДЕНТ» (код ЄДРПОУ 27224680) р/р 26005205061, МФО 328168, ПАТ «Марфін Банк» на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (код ЄДРПОУ 13901271) суму адміністративно - господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2014 році у розмірі 9581,25 грн. та пеню за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративних санкцій у розмірі 383,20 грн., всього у розмірі 9964,45 грн. на р/р 31217230700005, банк - ГУ ДКСУ в Одеській області, одержувач - УК у Київському районі, МФО 828011, код ЄДРПОУ - 38016923.

Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд у строки та в порядку встановлені ст. 186 КАС України.

Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 254 КАС України.

Повний текст постанови складено та підписано 30 вересня 2015 року.

Суддя О.А. Левчук

.

Дата ухвалення рішення30.09.2015
Оприлюднено08.10.2015
Номер документу51855156
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/3187/15

Постанова від 30.09.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 22.09.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 22.07.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 05.06.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні