Постанова
від 30.09.2015 по справі 815/5034/15
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/5034/15

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 вересня 2015 року м.Одеса Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Марина П.П.

секретар судового засідання Кулішенко Є.С.

розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Управління Пенсійного фонду України в м. Білгороді-Дністровському та Білгород-Дністровському районі Одеської області до Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Вільне козацтво" про стягнення заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату і доставку пільгових пенсій у сумі 47538,25 грн., -

В С Т А Н О В И В:

Управління Пенсійного фонду України в м. Білгороді-Дністровському та Білгород-Дністровському районі Одеської області звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовними вимогами до Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Вільне козацтво" та, з урахуванням заяви про заяви про збільшення позовних вимог, просить суд стягнути з відповідача заборгованість в сумі 47538,25 грн. Позивач в обґрунтування позовних вимог посилається на порушення відповідачем вимог Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» та просить стягнути з відповідача заборгованість, яка виникла за період з 01.07.2015 року по 25.09.2015 року з відшкодування фактичних витрат на виплату пенсій, призначених на пільгових умовах в сумі 47538,25 грн.

Від позивача до канцелярії суду надійшло клопотання про розгляд справи без участі представника Управління Пенсійного фонду України в м. Білгороді-Дністровському та Білгород-Дністровському районі Одеської області.

Відповідач до судового засідання не з'явився, про день та час слухання справи повідомлений належним чином, заперечення на позовну заяву не подав.

Суд, дослідивши матеріали справи та надані докази, проаналізувавши положення чинного законодавства, вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідно ст.72 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» №1058-IV віл 09 липня 2003 року, джерелами формування коштів Пенсійного фонду є надходження від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, що спрямовуються на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, у розмірах, визначених законом, крім частини страхових внесків, що спрямовується до накопичувальної системи пенсійного страхування; 2) інвестиційний дохід, який отримується від інвестування резерву коштів для покриття дефіциту бюджету Пенсійного фонду в майбутніх періодах; 3) кошти державного бюджету та цільових фондів, що перераховуються до Пенсійного фонду у випадках, передбачених цим Законом; 3 1) кошти, сплачені виконавчій дирекції Пенсійного фонду за надання послуг з адміністрування Накопичувального фонду та послуг недержавним пенсійним фондам - суб'єктам другого рівня системи пенсійного забезпечення; 4) суми від фінансових санкцій та пені (крім сум пені, сплачених роботодавцем за несвоєчасне перерахування з його вини сум страхових внесків застрахованої особи до накопичувальної системи пенсійного страхування), застосованих відповідно до цього Закону та інших законів до юридичних та фізичних осіб за порушення встановленого порядку нарахування, обчислення і сплати страхових внесків та використання коштів Пенсійного фонду, а також суми адміністративних стягнень, накладених відповідно до закону на посадових осіб та громадян за ці порушення; 5) благодійні внески юридичних та фізичних осіб; 6) добровільні внески; 7) інші надходження відповідно до законодавства.

Судом встановлено, що Сільськогосподарський виробничий кооператив "Вільне козацтво" перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України України в м. Білгороді-Дністровському та Білгород-Дністровському районі Одеської області як платник внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

Відповідно до ч. 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років.

Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи" від 28 грудня 2014 року

N 71-VIII, що набрав чинності з 01.01.2015р. виключена Глава 2 Розділу XIV "Фіксований сільськогосподарський податок".

Відповідно до положень абз. 4 п. 1 ст. 2 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" від 26.06.1997р. N 400/97-ВР фактичні витрати на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до п. "б" - "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" не входили до об'єкту оподаткування платників фіксованого сільськогосподарського податку.

Починаючи з 01.01.2015р. фіксований сільськогосподарський податок виключений з національної системи оподаткування, у зв'язку з чим відповідач, починаючи з 01.01.2015р. є платником відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.

Згідно зі ст.1 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників.

Пунктом 1 статті 4 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" встановлено ставку на обов'язкове державне пенсійне страхування у розмірі 100 відсотків від об'єкта оподаткування, визначеного абзацом 4 п. 1 ст. 2 цього Закону.

Відповідно до пункту 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003р. N 1058-IV пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за Списком №1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за Списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених постановою КМУ України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом, а саме відшкодування підприємствами та організаціями витрат ПФУ на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, з коштів, призначених на оплату праці.

Згідно п.6.1 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України 19.12.2003, № 21-1, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.01.2004р. за №64/8663 відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

П.6.2 зазначеної Інструкції встановлено, що витрати на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах особам, які мають стаж, що дає право на призначення цих пенсій на декількох підприємствах, покриваються цими підприємствами пропорційно стажу роботи. При цьому стаж роботи на останньому підприємстві враховується у повному розмірі, а з попередніх місць роботи осіб він додається до стажу, необхідного для призначення пенсій на пільгових умовах.

Згіно п. 6.4. Інструкції розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами надходження доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій.

Відповідно до п.6.8 зазначеної Інструкції підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в розрахунку місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах. У разі зміни розміру пенсії або настання обставин, які впливають на суму відшкодування (смерть пенсіонера, зміна місця проживання та ін.), органи Пенсійного фонду повідомляють про це підприємства в місячний термін з моменту виникнення цих обставин.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідно до п. "в" ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" колишнім працівникам відповідача ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8 та ОСОБА_9 на підставі довідок про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії, виданих СВК "Вільне козацтво" (а.с.30, 34, 38, 42, 46, 50, 54), заяв про призначення пенсії (а.с. 29, 33, 37, 41, 45, 49, 53), протоколів про призначення пенсії пенсіонерам (а.с.31, 35, 39, 43, 47, 51, 55), Пенсійним фондом було призначено пенсію на пільгових умовах.

На адресу відповідача надіслано розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пільгової пенсії (а.с.19-28), однак, порушуючи вищенаведені приписи законодавства України, СВК "Вільне козацтво" не відшкодовує Пенсійному фонду кошти у розмірі 47538,25 грн., які фактично витрачені на виплату та доставку пільгових пенсій зазначеним пенсіонерам за період з 01.07.2015 року по 25.09.205 року, що підтверджується відповідними довідками (а.с.32, 36, 40, 44, 48, 52, 56, 58, 60, 82-90).

Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Таким чином, на відповідача покладено обов'язок у повному обсязі відшкодовувати витрати Пенсійного фонду на виплату і доставку пенсій.

Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

За таких обставин, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, на підставі наданих сторонами доказів, з урахуванням встановлених фактів суд вважає, що позивач довів суду ті обставини, на які він посилався в обґрунтування своїх позовних вимог, а тому адміністративний позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню.

Керуючись ст. ст. 2, 4, 9, 11, 69-72, 86, 158-163, 167, 254 КАС України суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в м. Білгороді-Дністровському та Білгород-Дністровському районі Одеської області до Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Вільне козацтво" про стягнення заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату і доставку пільгових пенсій у сумі 47538,25 грн. - задовольнити повністю.

Стягнути з Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Вільне козацтво" (код ЄДРПОУ 03768753) заборгованість по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пільгових пенсій у розмірі 47538 /сорок сім тисяч п'ятсот тридцять вісім тисяч/ 25 коп. на користь Управління Пенсійного фонду України в м.Білгороді-Дністровському та Білгород-Дністровському районі Одеської області.

Постанову може бути оскаржено до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення./У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Марин П.П.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.09.2015
Оприлюднено08.10.2015
Номер документу51855174
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/5034/15

Постанова від 30.09.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П. П.

Ухвала від 10.09.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні