Постанова
від 16.10.2011 по справі 2а/1570/2278/2011
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а/1570/2278/2011

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 жовтня 2011 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі :

головуючого судді Потоцької Н.В.

при секретарі Паровенко І.П.

розглянувши у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціонерного товариства «Тарутинське САТП-1503» про стягнення штрафних санкцій в сумі 85 000 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернулося Одеське територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціонерного товариства «Тарутинське САТП-1503» про стягнення штрафних санкцій в сумі 85 000 грн..

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що відповідач не надав до Одеського територіального управління ДКЦПФР річний звіт за 2008 рік , що є порушенням вимог п.1 глави 1 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням ДКЦПФР № 1591 від 19.12.2006 року. На підставі відкритого правопорушення у відношенні відповідача був складений акт про правопорушення на ринку цінних паперів №512-ОД від 24.09.2010 року, відповідно до якого винесена постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №469-ОД від 07.10.2010 року. Цією постановою до відповідача були застосовані фінансові санкції у вигляді накладення штрафу у розмірі 5000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 85 000 гривень, при цьому, ВАТ «Тарутинське САТП-1503» штрафну санкцію не сплатило, рішення Комісії не оскаржувало.

В судове засідання представник позивача не з'явився, надавши до суду заяву за вхід. №33377/2011 про розгляд справи за відсутності представника, позовні вимоги підтримав повністю та просив суд позов задовольнити повністю з підстав, викладених у позовній заяві.

Відповідач в судові засідання не з'являвся хоча про судового засідання повідомлявся завчасно та належним шляхом направлення ухвали та судових повісток на адресу внесену до державного реєстру. В силу частини 8 статті 35 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру. А тому, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином про час і місце розгляду судової справи з його участю для реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів.

Згідно з пунктом 3 частини 1 статті 128 КАС України суд відкладає розгляд справи в разі неприбуття в судове засідання відповідача, який не є суб'єктом владних повноважень. Зазначена стаття не передбачає наслідків повторного неприбуття в судове засідання такого відповідача, проте визначає дії суду у разі неприбуття відповідача - суб'єкта владних повноважень.

Таким чином, виходячи з принципу рівності сторін, у разі повторного неприбуття в судове засідання відповідача, який не є суб'єктом владних повноважень та належним чином повідомлений про дату, час і місце судового розгляду, справу може бути вирішено за його відсутності.

Відповідно до вимог статті 122 КАС України адміністративна справа має бути розглянута і вирішена протягом розумного строку, але не більше двох місяців з дня відкриття провадження у справі, якщо інше не встановлено цим Кодексом.

Отже, суд прийшов до висновку, що спір підлягає вирішенню на підставі наявних у матеріалах справи доказів, оскільки вони повно та всебічно висвітлюють обставини спірних правовідносин.

Вивчивши матеріали справи, дослідивши обставини, якими обґрунтовуються вимоги, перевіривши їх доказами, суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню в повному обсязі з наступних підстав.

Судом встановлено, що відповідач не надав регулярну інформацію емітента цінних паперів, а саме: річний звіт за 2008 рік, що є порушенням вимог п.1 глави 1 розділу Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням ДКЦПФР № 1591 від 19.12.2006 року (зі змінами та доповненнями).

Відповідно до ч.1 ст. 6 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР, Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним органом, підзвітним ОСОБА_1 України. До системи цього органу входять Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і територіальні органи.

Частина 2 ст. 6 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачає, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи. Комісія може делегувати надані їй повноваження центральному апарату і територіальним органам шляхом прийняття відповідного рішення, затвердженого в установленому порядку.

Згідно з п. 8 ст. 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право здійснювати контроль за достовірністю і розкриттям інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, і саморегулівними організаціями, та її відповідністю встановленим вимогам.

Відповідно до п. 1 глави 1 розділу V Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів» - емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати регулярну

річну інформацію у повному обсязі відповідно до вимог цього розділу.

Згідно п. 2 глави 1 розділу V Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів», звітним періодом для складання річної інформації є календарний рік. Перший звітний рік новоствореного емітента може бути меншим за 12 місяців, він обчислюється для акціонерних товариств - з дати державної реєстрації товариства до 31 грудня звітного року включно; для емітентів цінних паперів, крім акцій, - з дня реєстрації випуску до 31 грудня звітного року включно.

Згідно з п. 10 ч. 1 ст. 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.

Як вбачається з матеріалів справи, 08 лютого 2010 року уповноваженою особою Комісії, ОСОБА_2 - начальником Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено розпорядження № 19-ОД про усунення порушень законодавства про цінні папери, в якому зазначено, що ВАТ «Тарутинське САТП-1503» не надало річний звіт за 2008 рік у відповідності до вимог Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням ДКЦПФР № 1591 від 19.12.2006 року (а/с.7). У вказаному розпорядженні, зокрема, повідомлялось про необхідність у термін до 01.05.2010 року усунути порушення законодавства про цінні папери, а саме: надати до Одеського територіального управління ДКЦПФР звіт за 2008 рік. Вказане розпорядження було надіслано відповідачу 11.02.2010 року та отримано останнім 24.02.2010 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення № 3999277 (а/с.8). Вказане порушення у встановлений строк відповідачем усунуто не було.

За невиконання відповідачем зазначеного розпорядження № 19-ОД, 03вересня 2010 року уповноваженою особою Комісії, ОСОБА_2 - начальником Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову № 537-ОД про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів (а/с.9). В зазначеній постанові повідомлялося про необхідність керівнику або повноважній особі відповідача з'явитися на підписання акта про правопорушення та надання письмових пояснень 24 вересня 2010 року о 10:50. Вказану постанову було надіслано відповідачу 06.09.2010 року, що підтверджується реєстром № 2 отправлення листів з повідомленнями від 06.09.2010 р.(а/с.10).

Також, судом встановлено, що уповноваженою особою комісії, провідним спеціалістом відділу корпоративних фінансів, звітності учасників фондового ринку та захисту прав інвесторів Одеського територіального управління ДКЦПФР ОСОБА_3, 28 вересня 2010 року складено акт № 512-ОД, в якому було встановлено, що ВАТ «Тарутинське САТП-1503» було зобов'язано у термін до 01.05.2010 року усунути порушення законодавства про цінні папери, а саме надати до Одеського територіального управління ДКЦПФР річний звіт за 2008 рік, та зазначено, що представник відповідача на підписання акту та надання пояснень не з'явився. (а/с.11). Згідно матеріалів справи, зазначений акт був направлений ВАТ «Тарутинське САТП-1503» рекомендованим листом із повідомленням, про що свідчить копія реєстру №2 від 27.09.2010 року (а/с.12).

На підставі вищезазначеного акта, начальником Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку 28 вересня 2010 року винесено постанову № 526-ОД про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якою справа у відношенні ВАТ «Тарутинське САТП-1503» була призначена до розгляду на 07 жовтня 2010 року о 10 год. 40 хв. (а/с.13). Вказану постанову було направлено відповідачу, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення № 04707962 (а/с.14).

Суд критично ставиться до посилань представника відповідача в запереченнях від 20.04.2011 р. про неотримання виклику керівником (повноважним представником) ВАТ «Тарутинське САТП-1503» на розгляд справи до відділу корпоративних фінансів, звітності учасників фондового ринку та захисту прав інвесторів Одеського територіального управління ДКЦПФР, оскільки в матеріалах справи наявні належні повідомлення ВАТ «Тарутинське САТП-1503» (а/с. 8, 10, 12, 14, 16, 17-18).

Пунктом 8 статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачено, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку накладає на юридичних осіб штрафи у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанова або рішень уповноважених осіб Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів. За ті ж самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти тисяч до десяти тисяч неоподаткованих мінімумів доходів громадян.

Відповідно до п. 16. Розділу І «Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій», затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.12.2007 року № 2272, постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, акт про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про зупинення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про відновлення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів (постанова по справі про адміністративне правопорушення), постанова про закриття справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про виправлення описок вважаються надісланими (врученими) юридичній особі (посадовій особі чи громадянину), яка притягується до відповідальності, якщо їх вручено керівнику чи представнику юридичної особи (посадовій особі чи громадянину) під розписку або надіслано поштою рекомендованим листом.

Згідно ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів є обов'язковою для виконання.

Згідно з п.2 Розділу 18 «Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій», штраф має бути сплачений порушником не пізніше як через 15 днів з дня отримання ним постанови.

Відповідно до ч. 3 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», штрафи, накладені Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, стягуються у судовому порядку.

Судом встановлено, що у встановлені законодавством та вказані в постанові 15 днів з дати отримання постанови, відповідач не погасив в добровільному порядку суму визначеного штрафу у розмірі 85000 грн.00 коп., постанова про накладання санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у встановленому законодавством порядку відповідачем не оскаржувалась, копій платіжних документів, що підтверджують виконання постанови, не надходило, що свідчить про несплату підприємством суми штрафу в розмірі 85000 грн., а тому вказана сума фінансової санкції згідно ст.16 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» підлягає стягненню в судовому порядку.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ч.1 ст.69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Таким чином, суд вважає, що позовні вимоги Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціонерного товариства «Тарутинське САТП-1503» про стягнення штрафних санкцій в сумі 85000 грн. є обґрунтованими, доведеними, підтвердженими матеріалами справи, а тому підлягають задоволенню в повному обсязі на підставі положень ч.2 ст.162 КАС України.

Керуючись ст. ст. 6-8, 71, 86, 158-163, 167 КАС України суд , -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціонерного товариства «Тарутинське САТП-1503» про стягнення штрафних санкцій в сумі 85 000 грн. - задовольнити повністю.

Стягнути з відкритого акціонерного товариства «Тарутинське САТП-1503» (код ЄДРПОУ 00413666) штрафні санкції у розмірі 85 000 грн. на розрахунковий рахунок 31114106700447, МФО: 828011, код ЄДРПОУ 23214778 УДК в Тарутинському районі ГУДКУ в Одеській області.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови апеляційної скарги, або в порядку ч.2 ст. 186 КАС України.

Суддя Потоцька Н.В.

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.10.2011
Оприлюднено08.10.2015
Номер документу51855198
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1570/2278/2011

Постанова від 16.10.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

Ухвала від 16.08.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні