Справа № 815/5889/15
У Х В А Л А
01 жовтня 2015 року м. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Балан Я.В., вивчивши матеріали адміністративного позову управління Пенсійного фонду України в Київському районі м. Одеси до Завод «Елмаш» ВАТ «Електронмаш» (код ЄДРПОУ 22463968) про стягнення заборгованості у розмірі 972 грн. 90 коп., -
В С Т А Н О В И В:
До суду надійшов адміністративний позов управління Пенсійного фонду України в Київському районі м. Одеси до Завод «Елмаш» ВАТ «Електронмаш» (код ЄДРПОУ 22463968) про стягнення на користь управління Пенсійного фонду України в Київському районі м. Одеси заборгованості у розмірі 972 грн. 90 коп.
Справа підсудна Одеському окружному адміністративному суду.
За приписами п. 3 ч. 1 ст. 107 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, чи: відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтею 106 цього Кодексу
При вирішенні питання про відкриття провадження у справі суд встановив, що адміністративний позов управління Пенсійного фонду України в Київському районі м. Одеси не відповідає вимогам, встановленим статтею 106 Кодексу адміністративного судочинства України.
Згідно вимог ч. 3 ст. 106 Кодексу адміністративного судочинства України до позовної заяви додається також документ про сплату судового збору, крім випадків, коли його не належить сплачувати.
Відповідно до п. 1 та пп. 1 п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» № 3674-VI від 08.07.2011 року, судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі. Розмір судового збору за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру, який подано суб'єктом владних повноважень, юридичною особою ставка судового збору складає 1, 5 відсотків ціни позову, але не менше 1 розміру мінімальної заробітної плати (1 218 грн. 00 коп.).
Відповідно до ч. 3 ст. 4 Закону України «Про судовий збір», під час подання адміністративного позову майнового характеру сплачується 10 відсотків розміру ставки судового збору. Решта суми судового збору стягується з позивача або відповідача пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимоги.
Так, в порушення приписів ч. 3 ст. 106 Кодексу адміністративного судочинства України, позивачем до позовної заяви не додано доказу щодо сплати судового збору у повному обсязі.
При цьому, у позовній заяві, крім іншого, позивач також просить звільнити його від сплати судового збору.
Вивчивши адміністративний позов управління Пенсійного фонду України в Київському районі м. Одеси в частині розгляду питання про відстрочення сплати судового збору, суд дійшов висновку про неможливість задоволення вказаного клопотання позивача у зв'язку із наступним.
Правові засади справляння судового збору, платників, об'єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору, передбачені Законом України «Про судовий збір» № 3674-VI від 08.07.2011 року.
З 01.09.2015 року, в дію вступила нова редакція Закону України «Про судовий збір», згідно якої Пенсійний фонд України та його територіальні органи виключені з переліку осіб на яких поширюються пільги щодо сплати судового збору.
Відповідно до ст. 88 Кодексу адміністративного судочинства України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.
З аналізу зазначеної норми вбачається, що умовою зменшення розміру судових витрат або звільнення від їх оплати, відстрочення та розстрочення судових витрат є незадовільний майновий (матеріальний) стан сторони, незалежно від того, чи є сторона фізичною особою чи юридичною.
Відповідно до положень ч. 1 ст. 8 Закону України «Про судовий збір», суд може своєю ухвалою звільнити від сплати на певний строк враховуючи майновий стан сторони.
Можливість оцінити майновий стан Пенсійного фонду України у суду відсутня.
Крім зазначеного, невмотивоване звільнення від сплати судового збору суб'єктів владних повноважень утворить дискримінаційне становище по відношенню до інших суб'єктів звернення до судового захисту в тому числі фізичних та юридичних осіб.
В обґрунтування клопотання про звільнення від сплати судового збору позивач посилається на те, що згідно Закону України «Про загальнообов'язкове державне пансійне страхування», кошти Пенсійного фонду формуються переважно за рахунок страхових внесків та використовуються на виплату пенсій, надання соціальних послуг, фінансування адміністративних витрат, оплату послуг з виплати та доставки пенсій, формування резерву коштів Пенсійного фонду. Відповідно до ч. 2 ст. 73 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», забороняється використання коштів Пенсійного фонду на цілі, не передбачені цим Законом. Бюджет Пенсійного фонду України на 2015 рік затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 25.02.2015 року № 67. станом на даний час, управління не має можливості сплатити судовий збір, у зв'язку з відсутністю коштів, призначених на цю мету.
З матеріалів адміністративного позову вбачається, що заборгованість, яка заявляється до стягнення утворилась за період з 01.09.2015 року по 25.09.2015 року, таким чином, суддею встановлена можливість звернення позивача з зазначеним адміністративним позовом в межах строків передбачених ст. 99 Кодексу адміністративного судочинства України, після отримання фінансування відповідної статті видатків Фонду.
Крім зазначеного, відповідно до положень ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Таким чином, розгляд зазначеної справи, за умов звільнення обох сторін від сплати судового збору залишиться безоплатним, що є порушенням вимог чинного законодавства з питань фінансування роботи судової системи України.
Тобто, клопотання позивача про звільнення його від сплати судового збору задоволенню не підлягає.
урахуванням зазначеного, адміністративний позов УПФУ в Київському районі м. Одеси подано без додержання вимог, встановлених ст. 106 Кодексу адміністративного судочинства України.
Згідно ст. 108 Кодексу адміністративного судочинства України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтею 106 цього Кодексу, постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, у якій зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб їх усунення і встановлюється строк, достатній для усунення недоліків.
За таких обставин позов повинен бути залишений без руху, а позивачу наданий термін для усунення недоліків.
Виявлені недоліки мають бути усунені шляхом надання до Одеського окружного адміністративного суду:
- квитанції про сплату судового збору у повному обсязі - у розмірі 1 218 грн. 00 коп. згідно п. п. 1 п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» № 3674-VI від 08.07.2011 року (зі змінами та доповненнями) на рахунок № 31212206784005, отримувач коштів УК у м. Одесі/Київський район, код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 38016923, банк отримувача ГУДКСУ в Одеськійобласті, МФО 828011, код класифікації доходів бюджету 22030001, призначення платежу: судовий збір, за позовом (ПІБ чи назва установи, організації позивача), Одеський окружний адміністративний суд (назва суду, де розглядається справа), код ЄДРПОУ 35118626 (суду, де розглядається справа).
Керуючись ст. ст. 106, 108 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя,-
У Х В А Л И В :
У задоволенні клопотання позивача про звільнення від сплати судового збору - відмовити.
Адміністративний позов управління Пенсійного фонду України в Київському районі м. Одеси до Завод «Елмаш» ВАТ «Електронмаш» (код ЄДРПОУ 22463968) про стягнення на користь управління Пенсійного фонду України в Київському районі м. Одеси заборгованості у розмірі 972 грн. 90 коп. - залишити без руху.
Встановити позивачу п'яти денний строк для усунення недоліків позовної заяви з дня отримання копії ухвали.
Ухвалу може бути оскаржено до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подання до Одеського окружного адміністративного суду апеляційної скарги на ухвалу суду першої інстанції протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Суддя Я.В. Балан
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.10.2015 |
Оприлюднено | 08.10.2015 |
Номер документу | 51855229 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Балан Я. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні