КОПІЯ
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 грудня 2011 р. Справа № 2a-1870/8191/11
Суддя Сумського окружного адміністративного суду Кравченко Є.Д., розглянувши в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції в місті Суми до Товариства з обмеженою відповідальністю "Баккар" про стягнення податкового боргу,-
В С Т А Н О В И В:
Державна податкова інспекція в м. Суми (далі – позивач) звернулася до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Баккар" (далі – відповідач), в якому просить стягнути борг по податку на додану вартість у розмірі 4 401, 00 грн. та по комунальному податку у розмірі 488, 03 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідно до п.п. 16.1.4 Податкового кодексу України до обов'язків платників податків входить сплата належних сум податків і зборів у встановлені законами строки. Внаслідок порушення вимог законодавства у відповідача утворився податковий борг перед бюджетом, який складає 4 401, 00 грн. та 488, 03 грн.
Ухвала про відкриття скороченого провадження та інформація про права та обов'язки, які направлялися відповідачу за останнім відомим місцезнаходженням за адресою, зазначеною у довідці з управління статистики, були повернуті до суду з відміткою пошти: "організація вибула". Відповідно до положень ч. 11 ст. 35 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Суд, вивчивши матеріали справи, вважає, що позов обґрунтований і підлягає задоволенню в повному обсязі, виходячи з наступного.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач включений до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців, що підтверджується копією довідки з управління статистики від 04.05.2011 (а.с. 7) та копією витягу з ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с. 8).
Відповідно до п.п. 16.1.4. п. 16.1. ст. 16 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755 платник податків зобов'язаний: сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.
Згідно п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року; календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним; календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - підприємців - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.
Відповідальність за вказане порушення передбачена статтею 120 Податкового кодексу України, якою визначено, що неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання; ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Невиконання платником податків вимог, передбачених абзацом другим пункту 50.1 статті 50 цього Кодексу, щодо умов самостійного внесення змін до податкової звітності - тягне за собою накладення штрафу у розмірі 5 відсотків від суми самостійно нарахованого заниження податкового зобов'язання (недоплати).
Судом встановлено, що борг відповідача по податку на додану вартість становить 4 401, 00 грн.
Так, 07.12.2010 посадовою особою позивача була проведена невиїзна документальна перевірка дотримання вимог податкового законодавства, про що складено акт від 07.12.2010 № 10056/15-319/23292560 (а.с. 22) В ході перевірки встановлено порушення відповідачем вимог п.п. 4.1.4 "а" п. 4.1 ст. 4 Закону України від 21.12.2000 № 2181 "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими" (який діяв на момент виникнення спірних правовідносин). На підставі вищевказаного акту перевірки, позивачем було прийнято податкове повідомлення-рішення від 14.12.2010 № 0011721503/0/95003, яким відповідачу визначено суму податкового зобов'язання за штрафними (фінансовими) санкціями за платежем податок на прибуток у розмірі 1 360, 00 грн. (а.с. 10). Дане податкове повідомлення-рішення надсилалося відповідачу рекомендованим листом, який повернувся з відміткою "за вказаною адресою відповідач не значиться" (зворотній бік а.с. 10). 20.12.2010 було складено Акт про неможливість вручення податкового повідомлення-рішення від 14.12.2010 № 0011721503/0/95003 (а.с. 17).
01.03.2011 посадовою особою позивача була проведена невиїзна документальна перевірка дотримання вимог податкового законодавства, про що складено акт від 01.03.2011 № 1002/15-319/23292560 (а.с. 23) В ході перевірки встановлено порушення відповідачем вимог п.п. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49, п. 203.1 ст. 203 Податкового кодексу України. На підставі вищевказаного акту перевірки, позивачем було прийнято податкове повідомлення-рішення від 11.03.2011 № 0001601503/0/18281, яким відповідачу визначено суму податкового зобов'язання за штрафними (фінансовими) санкціями за платежем податок на прибуток у розмірі 2 040, 00 грн. (а.с. 11). Дане податкове повідомлення-рішення надсилалося відповідачу рекомендованим листом, який повернувся з відміткою "організація не значиться" (зворотній бік а.с. 11). 18.03.2011 було складено Акт про неможливість вручення податкового повідомлення-рішення від 11.03.2011 № 0001601503/0/18281 (а.с. 18).
15.03.2011 посадовою особою позивача була проведена камеральна перевірка даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість, про що складено акт від 15.03.2011 № 1478/15-319/23292560 (а.с. 24) В ході перевірки встановлено порушення відповідачем вимог п.п. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49, п. 203.1 ст. 203 Податкового кодексу України. На підставі вищевказаного акту перевірки, позивачем було прийнято податкове повідомлення-рішення від 23.03.2011 № 0002431503/0/21975, яким відповідачу визначено суму податкового зобов'язання за штрафними (фінансовими) санкціями за платежем податок на прибуток у розмірі 1 020, 00 грн. (а.с. 12). Дане податкове повідомлення-рішення надсилалося відповідачу рекомендованим листом, який повернувся з відміткою "організація не значиться" (зворотній бік а.с. 12). 29.03.2011 було складено Акт про неможливість вручення податкового повідомлення-рішення від 23.03.2011 № 0002431503/0/21975 (а.с. 19).
25.03.2011 посадовою особою позивача була проведена камеральна перевірка даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість, про що складено акт від 25.03.2011 № 1959/15-319/23292560 (а.с. 25) В ході перевірки встановлено порушення відповідачем вимог п.п. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49, п. 203.1 ст. 203 Податкового кодексу України. На підставі вищевказаного акту перевірки, позивачем було прийнято податкове повідомлення-рішення від 04.04.2011 № 0003111503/0/25783, яким відповідачу визначено суму податкового зобов'язання за штрафними (фінансовими) санкціями за платежем податок на прибуток у розмірі 1, 00 грн. (а.с. 13). Дане податкове повідомлення-рішення надсилалося відповідачу рекомендованим листом, який повернувся з відміткою "організація не значиться" (зворотній бік а.с. 13). 11.04.2011 було складено Акт про неможливість вручення податкового повідомлення-рішення від 04.04.2011 № 0003111503/0/25783 (а.с. 20).
З позовних вимог вбачається, що станом на день подачі позову борг з податку на додану вартість сплачений частково у розмірі 20, 00 грн., тому залишок несплаченого боргу по податку на додану вартість становить 4 401, 00 грн.
Судом встановлено, що борг відповідача по комунальному податку становить 488, 03 грн.
Так, 05.04.2011 посадовою особою позивача була проведена камеральна перевірка податкових розрахунків комунального податку за 1-й-4-й квартал 2010 року, про що складено акт від 05.04.2011 № 2262/152/23292560 (а.с. 26) В ході перевірки встановлено порушення відповідачем вимог абз.3 п.п. 4.2 п.4 "Положення про комунальний податок", затвердженого рішенням сесії Сумської міської ради від 25.05.2004 № 812-МР. На підставі вищевказаного акту перевірки, позивачем було прийнято податкове повідомлення-рішення від 12.02.2011 № 0003211502/0/28826, яким відповідачу визначено суму податкового зобов'язання за штрафними (фінансовими) санкціями за платежем комунальний податок у розмірі 510, 00 грн. (а.с. 15) та податкове повідомлення-рішення від 12.02.2011 № 0003221502/0/28823, яким відповідачу визначено суму податкового зобов'язання за штрафними (фінансовими) санкціями за платежем комунальний податок у розмірі 1, 00 грн. (а.с. 15). Дані податкові повідомлення-рішення надсилалися відповідачу рекомендованим листом, який повернувся з відміткою "організація не значиться" (а.с. 16). 18.04.2011 було складено Акт про неможливість вручення податкових повідомлень-рішень від 12.02.201 № 0003211502/0/28826 та від 12.02.2011 № 0003221502/0/28823 (а.с. 21).
З позовних вимог вбачається, що станом на день подачі позову борг по комунальному податку сплачений частково у розмірі 22, 97 грн., тому залишок несплаченого боргу по податку на додану вартість становить 488, 03 грн.
Відповідно з п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу.
На виконання вказаних норм закону та з метою погашення податкового боргу, позивачем було надіслано відповідачу податкову вимогу форми "Ю" від 05.01.2011 № 8 на суму 1 340, 00 грн. (а.с. 9).
Однак, передбачені Податковим кодексом України заходи не привели до погашення податкового боргу за узгодженим податковим зобов'язанням.
Згідно п.п. 58.3 ст. 58 Податкового кодексу України у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
В установлений законом строк податкові повідомлення-рішення не оскаржувалися, тому, відповідно до п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, податкове зобов'язання вважається узгодженим та набуло статусу податкового боргу.
Згідно п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Борг відповідачем не сплачений, що підтверджується розрахунком суми податкового боргу (а.с. 5) та обліковою карткою платника податків (а.с. 6) і складає по податку на додану вартість 4 401, 00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями та по комунальному податку 488, 03 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями.
Згідно до п. 95.4. ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.
Відповідно до п. п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.
За таких обставин суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.
Ураховуючи, що спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача – суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 112, 158-163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Державної податкової інспекції в місті Суми до Товариства з обмеженою відповідальністю "Баккар" про стягнення податкового боргу – задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Баккар" (40000, м. Суми, вул. Комсомольська, буд. 68А, ідентифікаційний код 23292560) за рахунок коштів на рахунках у банках, обслуговуючих такого платника податків та готівки, що належить такому платнику податків на користь держави податковий борг по податку на додану вартість у розмірі 4 401 (чотири тисячі чотириста одна) грн. 00 коп. на користь Державного бюджету України на р/р 31111029700002 в ГУ ДКУ в Сумській області, МФО 837013, код одержувача 23636315 та податковий борг по комунальному податку у розмірі 488 (чотириста вісімдесят вісім) грн. 03 коп. на користь Державного бюджету України на р/р 31111029700002 в ГУ ДКУ в Сумській області, МФО 837013, код одержувача 23636315.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя (підпис) Є.Д. Кравченко
З оригіналом згідно
Суддя Є.Д. Кравченко
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2011 |
Оприлюднено | 08.10.2015 |
Номер документу | 51860639 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
Є.Д. Кравченко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні