ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 819/2643/15
15 вересня 2015 р. м.Тернопіль
Тернопільський окружний адміністративний суд в складі:
головуючої судді Дерех Н.В.
розглянувши у письмовому провадженні у м. Тернополі адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в Теребовлянському районі до Приватного агропромислового підприємства «Кудровиця» про відшкодування витрат по виплаті та доставці пенсій,
ВСТАНОВИВ:
Управління Пенсійного фонду України в Теребовлянському районі (надалі позивач, УПФУ в Теребовлянському районі) звернулося до суду з адміністративним позовом до Приватного агропромислового підприємства «Кудровиця» (надалі - відповідач, ПАП «Кудровиця») про відшкодування витрат по виплаті та доставці пенсій, призначених відповідно до пункт «б-з» ст.13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», які підлягають відшкодуванню згідно чинного законодавства в сумі 910 грн. 07 коп.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що ПАП «Кудровиця» являється платником збору до Пенсійного фонду України, а об'єктом його оподаткування являються також і витрати на виплату і доставку пільгових пенсій, призначених вдповідно до п.п. "б"-"з" ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення". Проте на день розгляду справи у підприємства сформувався борг, який станом на 25.08.2015р. становить 910 грн. 07 коп. і не сплачений відповідачем в добровільному порядку.
Представник позивача Управління Пенсійного фонду України в Теребовлянському районі в судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином, подав письмове клопотання про розгляд справи без участі їх представника. Позовні вимоги підтримує в повному обсязі.
Представник відповідача Приватного агропромислового підприємства «Кудровиця» в судове засідання не прибув. Про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином. Причин неявки суду не повідомив. У відповідності до ч.8 ст. 35 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи.Оскільки повістка про виклик у суд доставлена відповідачу за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, суд вважає, що вжив усі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином про розгляд даної адміністративної справи та реалізації ним права судового захисту прав та інтересів.
Оскільки відповідач, який належним чином повідомлений про дату, час і місце судового розгляду, не прибув у судове засідання без поважних причин, суд вважає, що дану справу може бути вирішено, у відповідності до ч.4 ст. 128 КАС України, на підставі наявних у ній доказів.
Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. Отже, враховуючи зазначені вище підстави, суд вирішив розглянути справу у письмовому провадженні.
Дослідивши матеріали справи та оцінивши подані докази, суд вважає, що позов підставний і підлягає до задоволення, виходячи з наступних підстав.
Згідно із ст.58 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (далі Закон) Пенсійний фонд є органом, який здійснює керівництво та управління солідарною системою, провадить збір, акумуляцію та облік страхових внесків, призначає пенсії та підготовляє документи для її виплати, забезпечує своєчасне і в повному обсязі фінансування та виплату пенсій, допомоги на поховання, здійснює контроль за цільовим використанням коштів. Пунктом 7 частини 1 стаття 64 цього ж Закону визначено, що виконавча дирекція Пенсійного фонду та її територіальні органи мають право стягувати з платників страхових внесків несплачені суми страхових внесків.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є, зокрема суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників.
Згідно абз.4 п.1 ст.2 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону, суб'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б" - "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 12 Закону України "Про пенсійне забезпечення".
Пунктом 1 статті 4 вказаного Закону встановлюються ставки збору в таких розмірах, зокрема для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону - 100 відсотків від об'єкта оподаткування, визначеного абзацом четвертим пункту 1 статті 2 цього ж Закону.
В абз.1 п.2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" зазначено, що пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком №1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.
Відповідно до абз.5 п.2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку пільгових пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом, тобто порядок відшкодування передбачений законом України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування".
Згідно ч.1 пп.6.1 п.6 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в таких розмірах, зокрема для платників, зазначених у підпункті 2.1.1 пункту 2.1 цієї Інструкції, - також 100 відсотків фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до абзацу першого частини 2 Прикінцевих положень Закону "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" застрахованим особам, які працювали або працюють на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах.
Відповідно до ч.1 пп.6.8 п. 6 Інструкції підприємства та організації зобов'язані щомісяця до 25-го числа вносити до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.
Про те, в супереч наведеним нормам, Відповідач не відшкодував фактичні витрати на виплату і доставку пільгових пенсій призначених відповідно до пунктів „б"-„з" ст.13 Закону України „Про пенсійне забезпечення", у зв'язку з чим у Відповідача станом на 25.08.2015 року виникла заборгованість в сумі 910 грн. 07 коп.
Позовні вимоги підтверджуються розрахунками фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів „б"-„з" ст.13 Закону України „Про пенсійне забезпечення".
Таким чином, оскільки відповідач не спростував доводи адміністративного позову, не надав доказів про добровільну сплату витрат Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до пункт «б-з», а також враховуючи встановлені обставини справи та положення чинного законодавства, суд приходить до висновку про обгрунтованість позовних вимог, а відтак суд приходить до переконання, що позовні вимоги підлягають до задоволення в повному обсязі.
Керуючись ст. ст. 2, 69, 70, 71, 94, 128, 160-163, КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Приватного агропромислового підприємства «Кудровиця» (с. Кровінка, Теребовлянський район, Тернопільська область, код ЄДРПОУ 30828192) на користь Управління Пенсійного фонду України в Теребовлянському районі (вул. 22 Січня, 17, м. Теребовля, код ЄДРПОУ 21156278) 910 (дев'ятсот десять ) грн. 07 коп. витрат Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до п. "б"-"з" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", шляхом перерахування на р/р 25605320201058 в філії Тернопільського обласного управління ВАТ „Ощадбанк" м. Тернопіль, код 21156278, МФО 338545.
Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в порядку і строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України та набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Копію постанови надіслати сторонам по справі.
Головуючий суддя Дерех Н.В.
копія вірна:
Суддя Дерех Н.В.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.09.2015 |
Оприлюднено | 08.10.2015 |
Номер документу | 51862242 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні