Постанова
від 21.12.2010 по справі 10746/10/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61057 м. Харків вул. Сумська, 3-Б-6 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

21.12.2010 р. справа №2а-10746/10/2070

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Біленського О.О.,

при секретарі судового засідання -Лишняк І.В.,

за участі:

прокурора - Гур'єв В.М.,

представника позивача -не прибув,

представника відповідача -не прибув,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом

Прокурора міста Нетішина в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в місті Нетішині Хмельницької області до Хмельницького монтажного управління відкритого акціонерного товариства "ТЕПЛОЕНЕРГОМОНТАЖ" Головного підприємства відкритого акціонерного товариства "Теплоенергомонтаж" простягнення заборгованості, -

В С Т А Н О В И В :

Прокурор міста Нетішина в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в місті Нетішині Хмельницької області (далі - УПФУ в м.Нетішин) звернувся до суду з адміністративним позовом до Хмельницького монтажного управління відкритого акціонерного товариства "ТЕПЛОЕНЕРГОМОНТАЖ" Головного підприємства ВАТ "Теплоенергомонтаж" (ХМУ ВАТ "Теплоенергомонтаж") про стягнення заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій за Списком №1 за липень 2010 року у розмірі 4895,08 грн.

В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив, що перевіркою в порядку нагляду встановлено, що станом на 26.07.2010 року у ХМУ ВАТ "Теплоенергомонтаж" виникла заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за липень 2010 року. Дана заборгованість відповідачем не сплачена, що підтверджується даними картками особового рахунку.

Прокурор, в судовому засіданні, позовні вимоги підтримав на підставі викладених у позові фактів та просив суд задовольнити в повному обсязі.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином. 19.11.2010 року через канцелярію суду надав клопотання про розгляд справи без участі представника позивача. Суд вважає за можливе розглянути справу без участі представника позивача.

Відповідач у судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлявся повістками з поштовими повідомленнями. У відповідності до ст.35 КАС України відповідач є належно повідомлений про дату, час та місце судового засідання. Відповідач заперечення на позов не надав, правом участі в судовому засіданні не скористався. Таким чином, суд вважає, що відповідач є належно повідомлений про дату, час та місце судового засідання, його відсутність в судовому засідання не перешкоджає розгляду справи.

Суд, вислухавши пояснення прокурора, дослідивши письмові докази, долучені до матеріалів справи, проаналізувавши чинне законодавства, встановив наступне.

Як вбачається з матеріалів справи ХМУ ВАТ "Теплоенергомонтаж" перебуває на обліку в УПФУ в м.Нетішин як платник внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, що підтверджується Заявою про взяття на облік від 08.07.1998 року за реєстраційним №031.

Спірна сума заборгованості становить у розмірі 4895,08 грн. та структурно складається з витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах пенсіонерам: ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 відповідно до розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пенсій за липень 2010 року.

14.07.2010 року УПФУ в м.Нетішин на адресу ХМУ ВАТ "Теплоенергомонтаж" було направлено розрахунок фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за липень 2010 року, призначених відповідно до ч.2 В«Прикінцевих положеньВ» Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»від 9 липня 2003 року №1058-IV з наступними змінами та доповненнями (далі -Закон України №1058-IV).

Однак, сума заборгованості на час розгляду справи ХМУ ВАТ "Теплоенергомонтаж" не погашена.

Суд зазначає, що принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страхових внесків роботодавців, бюджетних та інших джерел, передбачених цим Законом, а також регулює порядок формування Накопичувального пенсійного фонду та фінансування за рахунок його коштів видатків на оплату договорів страхування довічних пенсій або одноразових виплат застрахованим особам, членам їхніх сімей та іншим особам, передбаченим цим Законом, визначає Закон України №1058-IV.

У відповідності до п.1 Прикінцевих положень Закону України №1058-IV цей Закон набирає чинності з 1 січня 2004 року.

Пункт 2 Прикінцевих положень Закону України №1058-IV визначає, що пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком N 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком N 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.

До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України «Про пенсійне забезпечення»від 05 листопада 1991 року №1788-XII з наступними змінами та доповненнями (далі -Закон України №1788-XII).

У цьому випадку розміри пенсій визначаються відповідно до статті 27 та з урахуванням норм статті 28 цього Закону. При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.

До набрання чинності Законом України №1058-IV питання порядку відшкодування витрат Пенсійного фонду України на виплату на доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "а" статті 13 Закону України №1788-XII, тобто пенсій, призначених застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком N 1, із зазначенням "крім працівників, безпосередньо зайнятих повний робочий день на підземних роботах з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників" та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком N 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, було унормовано Законом України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" від 26 червня 1997 року №400/97-ВР (далі - Закону України №400/97-ВР).

Згідно з п.1 ст.1 згаданого закону відповідач віднесений законодавцем до кола осіб, які є платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, а в силу ст.2 Закону України №400/97-ВР об'єктом оподаткування для відповідача є, зокрема, фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "а" статті 13 Закону України №1788-XII до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 12 Закону України №1788-XII.

Абзацом третім пункту 1 статті 4 Закону №400/97-ВР встановлено ставку на обов'язкове державне пенсійне страхування у розмірі 100 відсотків від об'єкта оподаткування, визначеного абзацом четвертим пункту 1 статті 2 цього Закону.

За таких обставин, суд зазначає, що відповідач обтяжений обов'язком відшкодовувати територіальним органам Пенсійного фонду України витрати по доставці та виплаті пенсій, що були призначені особам, які знаходились з ним в трудових правовідносинах і внаслідок цього набули та реалізували право на отримання пенсій відповідно до пунктів "а" статті 13 Закону України №1788-XII або відповідно до п.2 Прикінцевих положень Закону України №1058-IV.

Порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій визначено Інструкцією про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженою Постановою правління Пенсійного фонду України 19.12.2003 року №21-1 та зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 року за №64/8663 (далі - Інструкція).

Суд встановив, що заборгованість згідно даних картки особового рахунку по відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій на 26.07.2010 року складає 4895,61 грн, що підтверджується Розрахунком суми заборгованості ХМУ ВАТ "Теплоенергомонтаж" по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгової пенсії по списку №1 від 30.07.2010 року за №4294/07.

Пунктом 6.4 Інструкції визначено, що розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами надходження доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 "Прикінцевих положень" Закону, які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій.

Як вбачається з п.6.8. Інструкції підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.

Відповідачу відповідно до п.6.4 Інструкції було направлено повідомлення про розрахунки сум фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до пункту В«аВ» ст.13 Закону України В«Про пенсійне забезпечення В» .

Згідно з пунктом 2.1 Положення про управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах, затвердженого постановою Правління Пенсійного фонду України №8-2 від 30 квітня 2002 року та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21 травня 2002 року за №442/6730, одним з основних завдань управління є облік платників страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, збирання та акумулювання в районі (місті) внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та інших коштів, призначених для пенсійного забезпечення, ведення їх обліку, призначення (перерахунок) пенсій, щомісячного довічного утримання суддям у відставці та підготовка документів для їх виплати, забезпечення своєчасного і в повному обсязі фінансування та виплати пенсій, допомоги на поховання та інших виплат, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Фонду та інших джерел, визначених законодавством, ефективне та цільове використання коштів Фонду, інших коштів, призначених для виплати пенсій та щомісячного довічного грошового утримання суддям у відставці, удосконалення методів фінансового планування, звітності та системи контролю за витрачанням коштів, призначених для пенсійного забезпечення, забезпечення функціонування в районі (місті) системи персоніфікованого обліку відомостей у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування.

Вивчивши матеріали справи, враховуючи те, що доказів погашення відповідачем зазначеної суми станом на день розгляду цього спору не надав, суд встановив, що заборгованість відповідача перед УПФУ в м.Нетішин по сплаті фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за Списком №1 за липень 2010 року складає 4895,08 грн.

Таким чином, виходячи з заявлених позовних вимог, аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 17, 50, 160-163, 167, 185, 186 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Прокурора міста Нетішина в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в місті Нетішині Хмельницької області до Хмельницького монтажного управління відкритого акціонерного товариства "ТЕПЛОЕНЕРГОМОНТАЖ" Головного підприємства відкритого акціонерного товариства "Теплоенергомонтаж" про стягнення заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій за Списком №1 за липень 2010 року у розмірі 4895,08 грн. -задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з Хмельницького монтажного управління відкритого акціонерного товариства "ТЕПЛОЕНЕРГОМОНТАЖ" (вул. Промислова, б. 4/5, м. Нетішин, Хмельницька область, 30100, ідентифікаційний код 21339518, р/р №26004301260187 в УАК ПІБ від. в м.Славута Хмельницької області, МФО 315472) на користь Управління Пенсійного фонду України в місті Нетішині Хмельницької області заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій за Списком №1 за липень 2010 року у розмірі 4895.08 грн (чотири тисячи вісімсот дев'яносто п'ять гривень 08 копійок).

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення протягом десяти днів з дня її проголошення, у разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Апеляційна скарга, подана після закінчення строків, установлених цією статтею, залишається без розгляду, якщо суд апеляційної інстанції за заявою особи, яка її подала, не знайде підстав для поновлення строку, про що постановляється ухвала.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо воно не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова у повному обсязі виготовлена 24.12.2010 року.

Суддя О.О. Біленський

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.12.2010
Оприлюднено08.10.2015
Номер документу51862635
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —10746/10/2070

Постанова від 21.12.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Біленський О.О.

Ухвала від 02.09.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Біленський О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні