Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
17 серпня 2010 р. № 2-а- 1127/10/2070
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Старосєльцевої О.В. при секретарі судового засідання Чубукіній М.В.
за участю:
представника прокуратури - не прибув;
представника позивача -ОСОБА_1 (довіреність № 180/10/10-015 від 11.03.2010 р.)
представника відповідача -ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні суду справу за адміністративним позовом
Прокурора Богодухівського району Харківської області в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Богодухівському районі Харківської області до Підприємства Харківської облспоживспілки "Богодухівський ринок" про стягнення фінансової санкції на користь держави ,
В С Т А Н О В И В:
Прокурор Богодухівського району Харківської області в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Богодухівському районі Харківської області звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд стягнути на користь держави з підприємства Харківської облспоживспілки "Богодухівський ринок" фінансову санкцію у розмірі 24679,50 грн.
В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги в повному обсязі та просив суд їх задовольнити.
В обґрунтування позову зазначив наступне.
На підставі направлення від 17.12.2009р. № 14928 фахівцями ОДПС 22.10.2009р було проведено перевірку каси підприємства Харківської облспоживспілки «Богодухівський ринок», розташованої за адресою: Харківська область, м. Богодухів, вул. Кооперативна 6, з питань дотримання встановленого порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій, акт перевірки від 21.12.2009р. № 11735/20/40/23/01563254. Перевіркою встановлено порушення: п.1.2 ст. 2, ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", а саме: проведення розрахункових операцій через РРО із роздрукуванням розрахункових документів невстановленої форми, а саме відсутні обов'язкового реквізиту «назва господарської одиниці». За результатами розгляду акту перевірки ДПІ у Богодухівському районі Харківської області було прийнято рішення від 12 січня 2010 року № НОМЕР_1 про застосування до ПХО «Богодухівський ринок» фінансової санкцій у розмірі 24679,50 грн. До Підприємства Харківської облспоживспілки "Богодухівський ринок" застосована фінансова санкція в п'ятикратному розмірі вартості - суми у разі не роздрукування відповідного розрахункового документа - 4935,90x5=24679,50 грн. Загальна сума застосованих фінансових санкцій складає - 24679,50 грн. Тому просили стягнути вказану суму.
Представник прокуратури в судове засідання не прибув, був повідомлений про час, дату та місце розгляду справи належним чином.
Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав у повному обсязі, просив його задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечував з наступних підстав.
18.12.2009р. на підприємстві ПХО «Богодухівський ринок» була проведена планова перевірка у сфері торгівлі та послуг інспектором ДПА у Харківській області. В ході перевірки було складено акт перевірки за дотриманням суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій в якому відмічено неправильне роздрукування касового чека на РРО. Для реєстрації РРО достатньо подати в органи ДПА документ про право власності або про право користування господарською одиницею. Термін «господарська одиниця» - вживається у значенні встановленому Положенням про форму та зміст розрахункових документів. Господарська одиниця - стаціонарний або пересувний об'єкт, у т. ч. транспортний засіб, де реалізуються товари чи надаються послуги та здійснюються розрахункові операції відповідно до п. 1 Положення про форму та зміст розрахункових документів, затверджене наказом Державної податкової адміністрації України від 01.12.2000 р. № 614. Тобто, мається на увазі магазин, аптека, супермаркет, ринок, тощо. Таким чином підстави для визнання порушення яке зафіксоване в акті при перевірці відсутні. Тому просив у позові відмовити.
Суд вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню виходячи з наступного.
Статтями 8, 9, 10 Закону України В«Про державну податкову службу в УкраїніВ» визначені функції органів державної податкової служби, до яких належать, зокрема здійснення контролю за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку.
Пунктом 2 статті 11 Закону В«Про державну податкову службу в УкраїніВ»передбачено, що органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати контроль за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку, наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, з наступною передачею матеріалів про виявлені порушення органам, які видали ці документи, торгових патентів.
Статтею 11-1 вищевказаного Закону визначені підстави та порядок проведення органами державної податкової служби планових і позапланових виїзних перевірок своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів). Зокрема, позаплановою виїзною перевіркою вважається перевірка, яка не передбачена в планах роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з наведених цією статтею Закону обставин. Позаплановими перевірками вважаються також перевірки в межах повноважень податкових органів, визначених законами України В«Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послугВ» , В«Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробівВ» , а в інших випадках - за рішенням судуВ» . Відповідно до вимог Закону України В«Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послугВ»контроль за додержанням суб'єктами підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків за товари (послуги), інших вимог зазначеного Закону здійснюють органи державної податкової служби України шляхом проведення планових або позапланових перевірок згідно із законодавством України. Контролюючі органи мають право відповідно до законодавства здійснювати планові або позапланові перевірки осіб, які підпадають під дію цього Закону (статті 15,16 Закону України В«Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послугВ» ).
Згідно ч. 1 ст. 15 Закону України В«Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послугВ»контроль за додержанням суб'єктами підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків за товари (послуги), інших вимог цього Закону здійснюють органи державної податкової служби України шляхом проведення планових або позапланових перевірок згідно із законодавством України.
17.12.2009р. № 14928 фахівцями ОДПС 22.10.2009р було проведено перевірку каси підприємства Харківської облспоживспілки «Богодухівський ринок», розташованої за адресою: Харківська область, м. Богодухів, вул. Кооперативна 6, з питань дотримання встановленого порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій, відповідно до акту перевірки від 21.12.2009р. № 11735/20/40/23/01563254 (а.с.5-7).
Перевіркою встановлені наступні наступні порушення:
- п.1.2 ст. 2, ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" від, а саме І проведення розрахункових операції через РРО із роздрукуванням розрахункових документів невстановленої форми, а саме відсутність обов'язкового реквізиту «назва господарської одиниці» - 4935,90 грн. (4935,90*5= 24679,50 грн.).
Відповідно до п.1 ст.17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг» застосовується фінансова санкція в п'ятикратному розмірі вартості суми у разі не роздрукування відповідного розрахункового документу - 24679,50 грн. Загальна сума застосованих штрафних (фінансових) санкцій - 24679,50 грн.
Перевірка проведена в присутності касира ОСОБА_3 та директора ОСОБА_2 Касиром ОСОБА_3 було складено та підписано опис наявних купюр та монет, що знаходились на місці проведення розрахунків (а.с.8).
Акт перевірки був підписаний касиром ОСОБА_3 без претензій до перевірки та перевіряючих, директором ОСОБА_2 підписано з зауваженнями.
За результатами розгляду акту перевірки ДПІ у Богодухівському районі Харківської області було прийнято рішення від 12 січня 2010 року № НОМЕР_1 про застосування до ПХО «Богодухівський ринок» фінансової санкцій у розмірі 24679,50 грн., що підтверджується копією корінця про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 12 січня 2010 року № НОМЕР_1.
Згідно п.1 ст. 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг» за порушення вимог п.1,2 ст. 2, ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг» до ПХО «Богодухівський ринок» застосована фінансова санкція в п'ятикратному розмірі вартості - суми у разі не роздрукування відповідного розрахункового документа - 4935,90x5=24679,50 грн. Загальна сума застосованих фінансових санкцій складає - 24679,50 грн.
Відповідно до ч. 1,2 ст. 3 Закону України В«Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послугВ» суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані: 1) проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок; 2) видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції;
Вимоги до змісту розрахункових документів встановлені в Положенні про форму та зміст розрахункових документів, затвердженому наказом ДПА України від 01.12.2000 р. № 614 (далі - Положення № 614), норми якого визначають обов'язкові реквізити розрахункових документів. У разі відсутності хоча б одного з обов'язкових реквізитів, а також недотримання сфери призначення, документ не є розрахунковим.
Відповідно до п. 3.1. Положення № 614, фіскальний касовий чек на товари (послуги) (далі - касовий чек) - це розрахунковий документ, надрукований реєстратором розрахункових операцій при проведенні розрахунків за продані товари (надані послуги).
Пунктом 3.2. Положення № 614 встановлені обов'язкові реквізити касового чеку, якими є: назва господарської одиниці; адреса господарської одиниці; для СГ, що зареєстровані як платники ПДВ, - індивідуальний податковий номер платника ПДВ, який надається згідно з Законом України "Про податок на додану вартість"; перед номером друкуються великі літери "ПН"; для СГ, що не є платниками ПДВ, - ідентифікаційний код за ЄДРПОУ або ідентифікаційний номер за ДРФО, перед яким друкуються великі літери "ІД"; якщо кількість придбаного товару (отриманої послуги) не дорівнює одиниці виміру, - то кількість, вартість придбаного товару (отриманої послуги); вартість одиниці виміру товару (послуги); найменування товару (послуги); літерне позначення ставки ПДВ праворуч від надрукованої вартості товару (послуги); позначення форми оплати (готівкою, карткою, у кредит, чеками тощо) та суму коштів за даною формою оплати; загальну вартість придбаних товарів (отриманих послуг) у межах чека, перед якою друкується слово "СУМА" або "УСЬОГО"; для СГ, що зареєстровані як платники ПДВ, окремим рядком - літерне позначення ставки ПДВ, розмір ставки ПДВ у відсотках, загальну суму ПДВ за всіма зазначеними в чеку товарами (послугами), на початку рядка - великі літери "ПДВ"; порядковий номер касового чека, дату (день, місяць, рік) та час (година, хвилина) проведення розрахункової операції; фіскальний номер реєстратора розрахункових операцій, перед яким друкуються великі літери "ФН"; напис "ФІСКАЛЬНИЙ ЧЕК" та логотип виробника.
Відповідно до п. 1 Положення № 614 господарська одиниця - стаціонарний або пересувний об'єкт, у т. ч. транспортний засіб, де реалізуються товари чи надаються послуги та здійснюються розрахункові операції. Назва господарської одиниці - назва, яка зазначена в дозволі на розміщення господарської одиниці (договорі оренди, іншому документі на право власності або користування господарською одиницею)
На підставі вищенаведеного Державною податковою інспекцією у Богодухівському районі Харківської області було прийнято рішення від 12 січня 2010 року № НОМЕР_1 про застосування до ПХО «Богодухівський ринок» фінансової санкцій у розмірі 24679.50 грн. Вказане рішення було оскаржено відповідачем в судовому порядку.
Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 26.05.2010 року по справі № 2а-509/10/2070 за адміністративним позовом Підприємства Харківської облспоживспілки «Богодухівський ринок» до Державної податкової інспекції у Богодухівському районі Харківської області про скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій в задоволенні адміністративного позову відмовлено.
Відповідно до ч.1 ст.72 Кодексу адміністративного судочинства України підставою для звільнення від доказування є обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Відповідно до ч.2 ст.14 Кодексу адміністративного судочинства України постанови та ухвали суду в адміністративних справах, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання на всій території України.
На час розгляду справи вказана сума штрафних санкцій відповідачем не сплачена.
Беручи до уваги наведене, суд вважає позовні вимоги Прокурора Богодухівського району Харківської області в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Богодухівському районі Харківської області до Підприємства Харківської облспоживспілки "Богодухівський ринок" про стягнення фінансової санкції на користь держави у розмірі 24679,50 грн., документально та нормативно обґрунтованими, та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України судовий збір з відповідача не стягується.
На підставі вищенаведеного, керуючись ст.ст.4, 8, 17, 50, 86, 94, 161-163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1.Адміністративний позов Прокурора Богодухівського району Харківської області в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Богодухівському районі Харківської області до Підприємства Харківської облспоживспілки "Богодухівський ринок" про стягнення фінансової санкції на користь держави -задовольнити в повному обсязі.
2. Стягнути на користь держави з Підприємства Харківської облспоживспілки "Богодухівський ринок" (юридична адреса: 62103, м. Богодухів, вул. Міліцейська, 2а, р/р 35212001004362 в ГУДКУ в Х/о, м. Харків, МФО 851011, код 34073574) фінансову санкцію у розмірі 24679.50 грн. (двадцять чотири тисячі шістсот сімдесят дев'ять гривень, 50 коп.).
3. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення протягом десяти днів з дня її проголошення, у разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
4.У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного проваджені або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови виготовлений 21.08.2010 року.
Суддя Старосєльцева О.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.08.2010 |
Оприлюднено | 08.10.2015 |
Номер документу | 51863604 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Старосєльцева О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні