Постанова
від 02.09.2015 по справі 825/2631/15-а
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

02 вересня 2015 року Чернігів Справа № 825/2631/15-а

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді - Д'якова В.І.,

за участю секретаря - Воєдило Л.П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у Ріпкинському районі Головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Спільне підприємство «Європейський центр фінансових рішень» про стягнення податкового боргу,-

В С Т А Н О В И В:

Державна податкова інспекція у Ріпкинському районі Головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області (далі - ДПІ у Ріпкинському районі) звернулась до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Спільне підприємство «Європейський центр фінансових рішень» (далі - ТОВ «Спільне підприємство «Європейський центр фінансових рішень») та просить стягнути з рахунків відповідача податковий борг по орендній платі за землю з юридичних осіб в сумі 9103,64 грн.

Свої вимоги позивач мотивує тим, що відповідно до пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платники податків зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом, та платник податку несе відповідальність за правильність обчислення, своєчасність сплати податку та дотримання вимог податкового законодавства. Однак, відповідач несвоєчасно та не в повному обсязі вносить податки до бюджету, внаслідок чого має податковий борг.

Представник позивача в письмовому клопотанні просив розглянути справу за його відсутності, позовні вимоги підтримав в повному обсязі.

Представник відповідача до суду не з'явився, судові документи повернулись до суду з відміткою «за закінченням терміну зберігання».

Пунктом 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Відповідно до частини 4 статті 33 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються, зокрема, юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.

Відповідно до частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу у відсутності сторін за наявними в матеріалах справи доказами.

Відповідно до ч. 1 ст. 41 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов належить задовольнити повністю, зважаючи на таке.

Судом встановлено, що ТОВ «Спільне підприємство «Європейський центр фінансових рішень» (код ЄДРПОУ - 33904333) зареєстроване в якості юридичної особи, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис 14.12.2005 та взято на податковий облік в ДПІ в Ріпкинському районі як платник окремих податків.

Згідно розрахунку позивача за ТОВ «Спільне підприємство «Європейський центр фінансових рішень» рахується податковий борг по платі за землю в розмірі 9103,64 грн.

ДПІ в Ріпкинському районі на підставі висновків акту перевірки №76/15-115/33904333 від 10.04.2015 було винесено податкове повідомлення-рішення № 0002011500 від 28.05.2014, яким до відповідача за неподання декларацій за 2014 та 2015 рік, визначено суму штрафних санкцій в розмірі 340,00 грн. (170,00 грн. х 2 =340,00 грн.) (а.с. 14, 16).

Також ДПІ у Ріпкинському було проведено документальну перевірку ТОВ «Спільне підприємство «Європейський центр фінансових рішень». За результатами перевірки складено акт перевірки від 11.04.2014 №41/22-201/33904333. Перевіркою було виявлено порушення вимог п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України. Згідно якого винесено податкові повідомлення-рішення на загальну суму заниження податкових зобов'язань із земельного податку за 2012 - 2013 роки у сумі 62672,52 грн.

Згідно ст.129 Податкового кодексу України та Інструкції «Про порядок нарахування та погашення пені за платежами, що контролюється органами державної податкової служби», затвердженої наказом ДПА України від 17.12.2010 № 953, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.12.2010 за №1350/18645, за весь період заниження нараховується пеня.

Отже, за весь період заниження податкових зобов'язань із земельного податку за 2012 - 2013 роки на ТОВ «Спільне підприємство «Європейський центр фінансових рішень» нарахована пеня на загальну суму 8763,64 грн.

Таким чином, загальна сума податкового боргу, по якому відсутні судові рішення по стягненню складає 9103,64 грн.

Відповідно до пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платники податків зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом, та платник податку несе відповідальність за правильність обчислення, своєчасність сплати податку та дотримання вимог податкового законодавства.

Відповідно до п.п. 14.1.72, 14.1.73, 14.147 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України плата за землю це загальнодержавний податок, який справляєтеся у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності. Земельний податок це обов'язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів. Землекористувачами є юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди.

Орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності є обов'язковим платежем, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (п.п. 14.1.136 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України). Платниками орендної плати є орендарі земельних ділянок.

Пунктом 288.1 ст. 288 Податкового кодексу України передбачено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати органу державної податкової служби , за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік.

Пунктом 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України установлено, що податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Згідно вимог ст.49 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об'єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.

Згідно вимог ст. 286 Податкового кодексу України платники плати за землю не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за встановленою формою. А за новоукладеними договорами оренди землі платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.

Згідно п. 120.1 ст.120 Податкового кодексу України за неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Згідно п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Відповідно до п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Пунктом 59.5. ст. 59 Податкового кодексу України передбачено, що у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Згідно із ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законами.

Відповідно до пп. 14.1.156 п.14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Згідно із пп. 14.1.175 п. 14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Передбачені законодавством заходи не призвели до погашення податкового боргу та станом на день розгляду справи заборгованість відповідачем не сплачена.

Згідно п.п. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а у разі їх недостатності-шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Згідно із п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платників у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

За наведених обставин, позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами і підлягають до задоволення повністю.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що адміністративний позов Державної податкової інспекції у Ріпкинському районі Головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Спільне підприємство «Європейський центр фінансових рішень» про стягнення податкового боргу, є обґрунтованим та підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 122, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Спільне підприємство «Європейський центр фінансових рішень» (код ЄДРПОУ - 33904333, 14000, м. Чернігів, вул. Воровського, 5/5) податковий борг по орендній платі за землю з юридичних осіб в розмірі 9103 (дев'ять тисяч сто три) грн. 64 коп. на користь місцевого бюджету Замглайської селищної ради р/р 33215812700424 в ГУ ДКСУ в Чернігівській області, код 38046020, МФО 853592, з рахунків в установах банку:

· р/р 26052060137530 Черніг. РУ ПАТ КБ «Приватбанк» м. Чернігів, МФО 353586;

· р/р 26002051400981 Черніг. РУ ПАТ КБ «Приватбанк» м. Чернігів, МФО 353586;

· р/р 26007060137530 Черніг. РУ ПАТ КБ «Приватбанк» м. Чернігів, МФО 353586;

· р/р 26003051402557 Черніг. РУ ПАТ КБ «Приватбанк» м. Чернігів, МФО 353586;

· р/р 26006223755201 Ф «ЦРУ» АТ «Б «Фінанси та Кредит» м. Київ, МФО 300937.

Постанова суду набирає законної сили в порядку статей 167, 186 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання її копії.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення .

Суддя підпис В.І. Д'яков

З оригіналом згідно

Суддя: В.І. Д'яков

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.09.2015
Оприлюднено08.10.2015
Номер документу51865394
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —825/2631/15-а

Постанова від 02.09.2015

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Д'яков В.І.

Постанова від 02.09.2015

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Д'яков В.І.

Ухвала від 18.08.2015

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Д'яков В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні