Постанова
від 31.08.2015 по справі 826/7858/15
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

31 серпня 2015 року скорочене провадження           № 826/7858/15

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Арсірія Р.О. вирішив адміністративну справу

за позовом Першого заступника прокурора Шевченківського району м.Києва в інтересах держави в особі

Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку України

до Приватного акціонерного товариства "Консалтингова компанія "Газ-Інвест"

про стягнення заборгованості

Позивач звернувся до суду з позовом в якому просить стягнути з відповідача штрафні санкції у розмірі 85 000,00 грн.

В обґрунтування заявлених вимог, позивач посилається на те, що постановою № 1624-ЦД-1-Е від 05.11.2014р. на відповідача був накладений штраф за вчинене правопорушення на ринку цінних паперів в розмірі 85 000,00 грн. Зазначену постанову відповідач отримав, у встановленому законодавством порядку постанову не оскаржив та штраф не сплатив, а тому він підлягає стягненню в судовому порядку.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 03.06.2015 року відкрито скорочене провадження у справі та запропоновано відповідачу, в разі невизнання адміністративного позову, у десятиденний строк з дня одержання цієї ухвали надати суду письмові заперечення проти позову та докази на підтвердження цих заперечень або заяву про визнання позову.

Відповідач у визначений судом строк заперечення на позовну заяву не надав, заяву про визнання позову також суду не надіслав. Відповідачу була надіслана ухвала про відкриття скороченого провадження на юридичну адресу, проте кореспонденція суду повернулася з відміткою працівника пошти «не знайдено».

Відповідно до ч.11 ст.35, ч. 3 ст. 167 КАС України у разі повернення поштового повідомлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином

За результатами розгляду документів і матеріалів поданих сторонами, Окружний адміністративний суд м. Києва, встановив:

Актом про правопорушення на ринку цінних паперів від 23 жовтня 2014 року № 1582-ЦД-1-Е встановлено факт порушення ПАТ «Консалтингова «Газ-Інвест» вимог пункту 10 ст. 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», а саме невиконання розпорядження №268-ЦД-1-Е від 18.06.2014 року про усунення порушень законодавства про цінні папери (термін виконання до 29.09.2014 року).

Розпорядження виносилось у зв'язку з порушенням вимог:

статті 20 Закону України «Про акціонерні товариства» та статті 6 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» - здійснення проведення випуску акцій документарної форми існування у бездокументарну форму існування (свідоцтво 410/06 від 21.09.2006 року про випуск 386000 штук простих іменних акцій документарної форми існування номінальною вартістю 1, 00 грн. на загальну суму 386 000,00 грн.

станом на 23.10.14 року ПАТ «Консалтингова компанія «Газ-інвест» не усунено порушення вимог статті 20 Закону України «Про акціонерні товариства» та статті 6 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», що свідчить про невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 18.06.2014 № 268-ЦД-1-Е.

Протягом року ця дія вчинена ПАТ «Консалтингова компанія «Газ-інвест» повторно з дати винесення Уповноваженою особою комісії постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №804-ЦД-1-Е від 18.06.2014 за вчинення тих самих дій.

На підставі вказаного акту позивачем винесено постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 23.10.2014 року про призначення розгляду справи.

В подальшому, уповноваженою особою Комісії розглянуто матеріали справи та встановлено, що відповідачем не виконано вимоги розпорядження №268-ЦД-1-Е від 18.06.2014 року та у зв'язку з повторним вчиненням протягом року правопорушення, на підставі п.10, п.14 ст. 8, ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» та п. 3 розділу VІІ, п. 1 розділу ХVІІ «Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій», позивачем винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 1624-ЦД-1-Е від 05.11.2014 року, якою накладено на відповідача штраф у розмірі 85 000,00 грн.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Закон України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30.10.1996 року № 448/96-ВР визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» державне регулювання ринку цінних паперів – це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Відповідно до ст. 6 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Згідно із п. 10 ст. 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.

З матеріалів справи вбачається, що відповідачем не виконано та не оскаржено розпорядження № 268-ЦД-1-Е від 18.06.2014 про усунення порушень законодавства про цінні папери (термін виконання до 29.09.2014).

Відповідно до п. 8 ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за: невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів.

Судом встановлено, що дане правопорушення є повторним з дати винесення постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів та фондового ринку №804- ЦД-1-Е від 18.06.2014 року.

Згідно з розділом XVIII "Виконання постанов про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів" Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 №1470 встановлено, що штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше ніж через п'ятнадцять днів з дати отримання ним постанови. Юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до державного бюджету. У разі несплати штрафу юридичною особою в строк, установлений пунктом 2 цього розділу, штраф стягується в судовому порядку.

З матеріалів справи вбачаться, що на час вирішення справи вказана вище постанова не оскаржена, зазначена сума штрафу відповідачем не сплачена.

Згідно ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до ст. 121 Конституції України, представництво інтересів громадян і держави у судах покладається саме на органи прокуратури.

Згідно з ч.1 ст.24 Закону України «Про прокуратуру», право подання позовної заяви (заяви, подання) в порядку цивільного, адміністративного, господарського судочинства надається Генеральному прокурору України, його першому заступнику та заступникам, керівникам регіональних та місцевих прокуратур, їх першим заступникам та заступникам.

Однією із форм представництва є звернення до адміністративного суду з адміністративними позовами на захист інтересів держави, що передбачено ст. 60 Кодексу адміністративного судочинства України.

Оцінюючи докази у справі в їх сукупності, приймаючи до уваги ту обставину, що відповідач, у встановлені законодавством строки штраф не сплатив та не оскаржив постанову про його накладення, суд вважає доведеним право позивача на стягнення з відповідача штрафу в сумі 85 000,00 грн.

За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до ч.1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги і заперечення.

Оскільки спір вирішено на користь сторони, звільненої від сплати судового збору, а також за відсутності витрат, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Враховуючи вищевикладене та керуючись ст. ст. 41, 158-163, 183-2, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Позовні вимоги першого заступника прокурора Шевченківського району міста Києва в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку задовольнити повністю.

Стягнути з Приватного акціонерного товариства «Консалтингова компанія «Газ-Інвест» (код ЄДРПОУ 23389561) до Державного бюджету України суму несплаченого штрафу у розмірі 85 000 (вісімдесят п'ять тисяч) грн. 00 коп. на рахунки відкриті в управліннях Державного казначейства за балансовим рахунком 3111, код бюджетної класифікації 21081100, символ банку 106.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

          

          Суддя                                                                                 Р.О. Арсірій

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення31.08.2015
Оприлюднено08.10.2015
Номер документу51865905
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/7858/15

Постанова від 31.08.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 07.05.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні