Ухвала
від 06.08.2010 по справі 2а-1324/10/1270
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Ушаков Т.С.

Суддя-доповідач - ОСОБА_1

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 серпня 2010 року справа №2а-1324/10/1270

приміщення суду за адресою: 83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Колегія суддів Донецького апеляційного адміністративного суд у складі:

головуючого судді Білак С.В.

суддів Шишова О.О., Сухарька М.Г.

при секретарі Костроміній Г.С.

представника позивача: ОСОБА_2

представника відповідача: ОСОБА_3

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в Лутугинському районі Луганської області на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 08 квітня 2010 року по справі № 2а-1324/10/1270 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Лутугинський комбінат комунальних підприємств» до Державної податкової інспекції в Лутугинському районі Луганської області про визнання дій, зобов'язання списати суму податкової заборгованості як безнадійний податковий борг, -

ВСТАНОВИЛА:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю «Лутугинський комбінат комунальних підприємств» звернувся до суду з позовом до Державної податкової інспекції в Лутугинському районі Луганської області про визнання дій, зобов'язання списати суму податкової заборгованості як безнадійний податковий борг.

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 08 квітня 2010 року позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Лутугинський комбінат комунальних підприємств» задоволені у повному обсязі. Визнано протиправними дії Державної податкової інспекції в Лутугинському районі Луганської області щодо самостійного зарахування платежів, спрямованих Товариством з обмеженою відповідальністю «Лутугинський комбінат комунальних підприємств» в рахунок погашення поточних податкових зобов'язань, у рахунок сплати податкового боргу, що виник раніше; зобов'язано Державну податкову інспекцію в Лутугинському районі Луганської області списати суму податкової заборгованості Товариства з обмеженою відповідальністю «Лутугинський комбінат комунальних підприємств» як безнадійний податковий борг у розмірі 83 458,66 грн., в тому числі:

- податок на додану вартість - 12 894,87 грн.;

- податок з власників транспортних засобів - 9596,12 грн.;

- земельний податок - 33144,65 грн.;

- збір за забруднення навколишнього середовища - 27532,40 грн.;

- штрафи та санкції - 290,62 грн.

В апеляційній скарзі Державна податкова інспекція в Лутугинському районі Луганської області просить скасувати постанову суду першої інстанції та постановити нове рішення, яким відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

В обґрунтування апеляційної скарги зазначив, що судом першої інстанції порушено норми матеріального права, а саме: Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ; Інструкцію про порядок введення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби України, затвердженої наказом ДПА України від 18.07.05 № 276

Представник позивача у судовому засіданні заперечував проти доводів апеляційної скарги.

Представник відповідача у судовому засіданні доводи апеляційної скарги підтримав.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, заперечення представника позивача, доводи представника відповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, встановила наступне.

Судом першої та апеляційної інстанції встановлено, що листом від 13.01.2010 року позивач просив ДПІ в Лутугинському районі здійснити списання боргу, який станом на 01.12.2009 року склав 157 437,22 грн., як безнадійного на підставі ст. 18 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовим й фондами».

Рішенням № 08 від 01.03.2010 року про списання безнадійного податкового боргу ДПІ в Лутугинському районі на підставі пп. в) 18.2.1 пункту 18.2 статті Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» вирішила списати безнадійний податковий борг по податку з власників транспортних засобів у розмірі 10 458,32 грн., стосовно якого минув строк позовної давності ТОВ «Лутугинський комбінат комунальних підприємств», який виник станом на 01.03.2007 року.

Перераховані позивачем грошові кошти у 2007 - 2009 року було розподілено у порядку календарної черговості виникнення податкового боргу, який станом на 01.12.2006 року (понад 1095 днів) складав - 152 639,23 грн. На момент звернення безнадійний борг позивача складає 3 777,48 грн.

Таким чином, відповідач змінив призначення платежу самостійно визначеного платником. При такому розподілі перерахованих коштів податковий орган нараховує пеню та штрафні санкції за несвоєчасну сплату податкових зобов'язань, чим збільшує розмір податкового боргу.

Відповідно до п.п. 7.1.1 пункту 7.7 статті 7 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовим й фондами», джерелами самостійної сплати податкових зобов'язань або податкового боргу платника податку є будь-які власні кошти такого платника податку. Таким чином, грошовий платіж є єдиною формою сплати податкових зобов'язань і погашення податкового боргу.

Пунктом 1.7 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 21.01.2004 року N 22, зареєстрованої, в Міністерстві юстиції України 29.03.2004 року за N 377/89/76, кошти з рахунків клієнтів банки списують лише за дорученнями власників цих рахунків (включаючи договірне списання коштів згідно з главою б цієї Інструкції) або на підставі платіжних вимог стягувачів у разі примусового списання коштів згідно з главою 5 цієї Інструкції. При цьому згідно з пунктом 3.8 зазначеної Інструкції реквізит «Призначення платежу» платіжного доручення заповнюється платником так, щоб надавати повну інформацію про платіж та документи, на підставі яких здійснюється перерахування коштів отримувачу. Повноту інформації визначає платник з урахуванням вимог законодавства України. Платник відповідає за дані, що зазначені в реквізиті платіжного доручення «Призначення платежу». Банк перевіряє заповнення цього реквізиту на відповідність установленим вимогам лише за зовнішніми ознаками.

Таким чином, право визначення призначення платежу відповідно до чинного законодавства України належить виключно платнику. Тому суми податкових зобов'язань або податкового боргу з урахуванням підпункту 16.5.2 пункту 16.5 статті 16 Закону слід вважати сплаченими у день реєстрації банківською установою платіжного документа із зазначеним у ньому призначенням платежу на сплату відповідних податкових зобов'язань або податкового боргу визначених платником податків.

Законом України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», який є спеціальним законом з питань оподаткування і установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначено вичерпний перелік заходів, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу. Серед таких заходів немає зміни призначення платежу, самостійно визначеного платником податків.

Таким чином, у разі недотримання платником податків порядку погашення податкового боргу та виконання податкових зобов'язань, передбаченого пунктом 7.7 статті 7 Закону, податковий орган не наділений правом чи обов'язком змінювати призначення платежу, визначене платником податків.

Згідно п.п. 15.1.1 п. 15.1 ст. 15 «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовим й фондами» за винятком випадків, визначених підпунктом 15.1.2 цього пункту, податковий орган має право самостійно визначити суму податкових зобов'язань платника податків у випадках, визначених цим Законом, не пізніше закінчення 1095 дня, наступного за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, а у разі, коли така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку податковий орган не визначає суму податкових зобов'язань, платник податків вважається вільним від такого податкового зобов'язання, а спір стосовно такої декларації не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.

Відповдно до п.п. 18.2.1 п. 18.2 ст. 18 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовим й фондами» підлягає списанню безнадійний податковий борг, у тому числі пеня, нарахована на такий податковий борг, а також штрафні санкції.

Згідно п. в) абз. 2 п.п. 18.2.1 п. 18.2 ст. 18 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовим й фондами» під терміном «безнадійний» слід розуміти податковий борг юридичних та фізичних осіб, стосовно якого минув строк позовної давності, встановлений цим Законом.

Як встановлено колегією суддів, строк позовної давності стосовно боргу ТОВ «Лутугинський комбінат комунальних підприємств» в розмірі 83 458,66 грн. минув.

Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, щодо визнання протиправними дії відповідача щодо самостійного зарахування платежів, спрямованих позивачем в рахунок погашення поточних податкових зобов'язань, у рахунок сплати податкового боргу, що виник раніше; зобов'язанню відповідача списати суму податкової заборгованості позивача як безнадійний податковий борг у розмірі 83 458,66 грн.

Відповідно до вимог Кодексу адміністративного судочинства України підставами для скасування рішення є порушення судом норм матеріального чи процесуального права.

Доводи апеляційної скарги не дають підстав для висновку про те, що при розгляді справи судом першої інстанції було допущено неправильне застосування норм матеріального чи процесуального права.

Судова колегія дійшла висновку про те, що підстави для скасування рішення суду першої інстанції відсутні, а тому відхиляє апеляційну скаргу і залишає судове рішення без змін.

З урахуванням викладеного, керуючись статтями 2, 11, 21, 70, 71, 159, 160, 184, 195, 196, 198 - 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія судів, -

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в Лутугинському районі Луганської області - залишити без задоволення.

Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 08 квітня 2010 року по справі № 2а-1324/10/1270 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Лутугинський комбінат комунальних підприємств» до Державної податкової інспекції в Лутугинському районі Луганської області про визнання дій, зобов'язання списати суму податкової заборгованості як безнадійний податковий борг - залишити без змін.

Вступна та резолютивна частини ухвали прийняті у нарадчій кімнаті та проголошені у судовому засіданні 06 серпня 2010 року, в повному обсязі складена 11 серпня 2010 року.

Ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту постановлення.

Ухвала може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, а в разі складення в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі.

Головуючий: С.В. Білак

Судді: О.О. Шишов

ОСОБА_4

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.08.2010
Оприлюднено08.10.2015
Номер документу51884317
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1324/10/1270

Ухвала від 09.06.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Білак С. В.

Ухвала від 09.06.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Білак С. В.

Ухвала від 06.08.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Постанова від 12.01.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Смішлива Тетяна Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні