Постанова
від 04.10.2015 по справі 804/14719/15
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 жовтня 2015 р. Справа № 804/14719/15 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді суддіБоженко Наталії Василівни Коренева Андрія Олексійовича Сидоренко Дмитрія Володимировича при секретаріПопович Н.М. за участю: представника позивача представника відповідача Городничого О.О. Бабенко М.О. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Новомосковської районної організації Всеукраїнського об'єднання "Батьківщина"Дніпропетровської області до Новомосковської районної виборчої комісії про скасування постанови № 17 від 01 жовтня 2015 р. та зобов'язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

02 жовтня 2015 року Новомосковська районна організація Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина» Дніпропетровської області звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Новомосковської районної виборчої комісії з позовними вимогами:

- скасувати постанову Новомосковської районної виборчої комісії № 17 від 01 жовтня 2015 року «Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Новомосковської районної ради від Новомосковської районної організації Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина» Дніпропетровської області»;

- зобов'язати Новомосковську районну виборчу комісію зареєструвати кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Новомосковської районної ради Дніпропетровської області від Новомосковської районної організації Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина» Дніпропетровської області.

В обґрунтування позову зазначено, що наявна нотаріальна копія свідоцтва про реєстрацію позивача засвідчена 03 вересня 2015 року, не суперечить вимогам чинного законодавства, оскільки офіційне оголошення про початок виборчого процесу відбулося 29 серпня 2015 року в день винесення постанови Центральної виборчої комісії від 29 серпня 2015 року № 209 «Про початок виборчого процесу чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року». Посилання Новомосковської районної виборчої комісії на дату офіційного оголошення про початок виборчого процесу на 05 вересня 2015 року не відповідає вимогам Закону України «Про місцеві вибори».

Представник позивача в судовому засіданні підтримав адміністративний позов та просив його задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав просив в задоволенні відмовити, з підстав правомірності рішення.

Заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, дослідивши матеріали справи та оцінивши докази у їх сукупності, суд зазначає наступне.

29 вересня 2015 року Новомосковська районна організація Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина» Дніпропетровської області подала до Новомосковської районної виборчої комісії документи на реєстрацію кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Новомосковської районної ради.

Постановою Новомосковської районної виборчої комісії від 01 жовтня 2015 року №17 "Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Новомосковської районної ради від Новомосковської районної організації Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина» Дніпропетровської області" було відмовлено Новомосковській районній організації Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина» Дніпропетровської області в реєстрації кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Новомосковської районної ради, на підставі ст.46 Закону України «Про місцеві вибори», посилаючись на наступне.

В порушення вимог частини 1 статті 38 Закону України «Про місцеві вибори» в поданих документах Новомосковської районної організації Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина» Дніпропетровської області відсутня копія свідоцтва про реєстрацію Новомосковської районної організації Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина» Дніпропетровської області, засвідченої територіальним органом центрального органу виконавчої влади, до повноважень якого належить питання реалізації державної політики у сфері державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, або посвідченої нотаріально, після офіційного оголошення про початок виборчого процесу (05.09.2015 року). Наявна нотаріальна копія свідоцтва про реєстрацію Новомосковської районної організації Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина» Дніпропетровської області, що засвідчена 03 вересня 2015 року приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Комарницькою О. В. реєстровий № 3840.

Постановою Центральної виборчої комісії від 10 серпня 2015 року № 154 було затверджено календарний план основних організаційних заходів з підготовки та проведення чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських селищних міських голів 25 жовтня 2015 року. В зазначеному плані чітко визначено дату початку виборчого процесу, а саме 5 вересня 2015 року.

Окрім зазначених вище порушень, також маються наступні порушення вимог частини 1 статті 38 Закону України «Про місцеві вибори»:

1. ОСОБА_8 - в автобіаграфії відсутні відомості про громадську роботу або про відсутність громадської роботи.

2. ОСОБА_9 - в автобіографії відсутні відомості про склад сім'ї.

3. ОСОБА_10 - в автобіографії відсутні відомості про громадську роботу або про відсутність громадської роботи.

4. ОСОБА_11 - в автобіографії відсутні відомості : про громадську роботу або про відсутність громадської роботи.

5. ОСОБА_12 - в автобіографії відсутні відомості про громадську роботу або про відсутність громадської роботи.

6. ОСОБА_13 - в автобіографії відсутні відомості про трудову діяльність.

7. ОСОБА_14 - в автобіографії відсутні відомості про склад сім'ї.

8. ОСОБА_15 - в автобіографії відсутні відомості про громадську роботу або про відсутність громадської роботи.

9. ОСОБА_16 - в автобіографії відсутні відомості про контактний номер телефону.

Надаючи правову оцінку правовідносинам, які виникли між сторонами у даній справі, суд керується положеннями спеціального законодавства, а саме Законом України «Про місцеві вибори» від 14.07.2015 № 595-VIII, Конституцією України.

Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 38 Закону України "Про місцеві вибори" відповідна територіальна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі по виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, у тому числі міст Києва та Севастополя, районної у місті ради, включених до виборчого списку кандидатів у депутати місцевої організації партії, за умови отримання таких документів, серед яких копія свідоцтва про реєстрацію місцевої організації партії, засвідченої територіальним органом центрального органу виконавчої влади, до повноважень якого належать питання реалізації державної політики у сфері державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, або посвідченої нотаріально, після офіційного оголошення про початок виборчого процесу.

Відповідно до п. 2 ч. 7 ст. 15 Закону України "Про місцеві вибори" офіційне оголошення шляхом прийняття рішення про початок виборчого процесу здійснюється Центральною виборчою комісією не пізніш як за п'ять днів до дня початку виборчого процесу місцевих виборів, територіальною виборчою комісією - протягом п'яти днів з дня прийняття рішення про призначення позачергових місцевих виборів, а в разі призначення територіальною виборчою комісією повторних чи проміжних місцевих виборів - одночасно з прийняттям нею такого рішення.

Так, 29 серпня 2015 року Центральною виборчою комісією винесено постанову №209 «Про початок виборчого процесу чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року», якою оголошено з 05 вересня 2015 року початок виборчого процесу чергових виборів депутатів місцевих рад, сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року, призначених згідно з пунктом 1 Постанови Верховної Ради України від м17 липня № 645-VII «Про призначення чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів у 2015 році».

Таким чином, саме 29 серпня 2015 року Центральна виборча комісії не пізніш як за 5 днів до початку виборчого процесу офіційно оголосила про початок виборчого процесу.

Посилання відповідача на нотаріальне посвідчення свідоцтва про реєстрацію Новомосковської районної організації Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина» Дніпропетровської області 03 вересня 2015 року, як таке що засвідчене до офіційного оголошення про початок виборчого процесу не відповідає нормам ст. 15 Закону України «Про місцеві вибори», а тому відмова у зв'язку з наведеним є протиправною.

Згідно ч.1 статті 38 Закону України «Про місцеві вибори» відповідна територіальна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі по виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, у тому числі міст Києва та Севастополя, районної у місті ради, включених до виборчого списку кандидатів у депутати місцевої організації партії, за умови отримання таких документів, зокрема, автобіографій осіб, включених до виборчого списку кандидатів у депутати від місцевої організації партії, що обов'язково повинні містити: прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць, рік і місце народження, відомості про громадянство, освіту, трудову діяльність, посаду, місце роботи (заняття), громадську роботу (в тому числі на виборних посадах), партійність, склад сім'ї, місце проживання, контактний телефон, наявність чи відсутність представницького мандата та судимості за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, злочину проти виборчих прав громадян чи корупційного злочину.

Кандидати у депутати в багатомандатному виборчому окрузі, включені до виборчого списку кандидатів у депутати від місцевої організації партії, реєструються відповідною територіальною виборчою комісією в разі дотримання умов, передбачених статтею 38 цього Закону (ч.1 статті 41 Закону України «Про місцеві вибори»).

Частиною 9 статті 41 Закону України «Про місцеві вибори» кандидати у депутати в багатомандатному виборчому окрузі, включені до виборчого списку кандидатів у депутати від місцевої організації партії, реєструються відповідною територіальною виборчою комісією в разі дотримання умов, передбачених статтею 38 цього Закону.

В тому числі, згідно ч.12 статті 41 Закону України «Про місцеві вибори» помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію кандидатів документах, підлягають виправленню і не є підставою для відмови в реєстрації кандидата в депутати.

Колегією суддів також врахована норма статті 38 Конституції України в якій зазначено, що громадяни мають право брати участь в управлінні державними справами, у всеукраїнському та місцевих референдумах, вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Громадяни користуються рівним правом доступу до державної служби, а також до служби в органах місцевого самоврядування.

Таким чином, з урахуванням доказів у їх сукупності та висновків суду викладених вище, суд приходить висновку, що відповідачем не доведено належними та допустимими доказами правомірність винесення постанови Новомосковської районної виборчої комісії №17 від 01 жовтня 2015 року, а отже позовні вимоги щодо скасування постанови №17 від 01 жовтня 2015 року є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Щодо позовної вимоги зобов'язати Новомосковську районну виборчу комісію зареєструвати кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Новомосковської районної ради Дніпропетровської області від Новомосковської районної організації Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина» Дніпропетровської області, суд зазначає наступне.

Так, реєстрація кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі є виключною компетенцією відповідача, отже суд не вправі своєю компетенцією підміняти компетенцію Новомосковської районної виборчої комісії та прямо вказувати відповідачу на те, яке саме рішення має бути прийнятим.

У відповідності по пункту 10.3 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України № 7 від 20.05.2013р. "Про судове рішення в адміністративній справі", у разі визнання судом неправомірними дій чи бездіяльності відповідача суд може зобов'язати його вчинити чи утриматися від вчинення певних дій у спосіб, визначений чинним законодавством, яким може бути захищено/відновлено порушене право. Суд може ухвалити постанову про зобов'язання відповідача прийняти рішення певного змісту, за винятком випадків, коли суб'єкт владних повноважень під час адміністративних процедур відповідно до закону приймає рішення на основі адміністративного розсуду.

На підставі вищезазначеного позовні вимоги, а саме: зобов'язати Новомосковську районну виборчу комісію зареєструвати кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Новомосковської районної ради Дніпропетровської області від Новомосковської районної організації Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина» Дніпропетровської області, суд визнає такими, що не підлягають задоволенню, оскільки є неприпустимим перебирання судом на себе повноважень, які покладені на Новомосковську районну виборчу комісію, згідно Закону України «Про місцеві вибори».

При цьому, відповідно до п.8 ст. 99 Закону України «Про місцеві вибори» у разі визнання судом рішення відповідної виборчої комісії протиправним, у тому числі з питання визнання голосування на виборчій дільниці недійсним, установлення підсумків і результатів голосування, встановлення результатів виборів, рішення з цього питання приймається виборчою комісією, рішення якої було визнане протиправним, або виборчою комісією вищого рівня на підставі рішення суду. При цьому виборча комісія не може прийняти рішення, яке по суті повторює рішення, визнане судом протиправним, крім випадку, коли рішення було скасовано з формальних підстав.

Однак, зважаючи на неправильне застосування Новомосковською районною виборчою комісією положень ст.ст. 38, 41, 46 Закону України «Про місцеві вибори», колегія суддів вважає за необхідне, з урахуванням статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України, зобов'язати Новомосковську районну виборчу комісію повторно розглянути документи щодо реєстрації кандидатів у депутати Новомосковської районної ради від Новомосковської районної організації Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина» Дніпропетровської області та прийняти рішення, згідно Закону України «Про місцеві вибори», для повного та належного захисту прав позивача.

Таким чином, адміністративний позов підлягає частковому задоволенню.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частина 1 статті 71 КАС України встановлює, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Згідно ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Суд, згідно ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

При вирішенні питання про сплату судового збору, суд керується частиною 9 ст. 172 КАС України якою визначено, що суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом, а саме статтею 94 Кодексу адміністративного судочинства.

З матеріалів справи вбачається, що позивачем при зверненні до Дніпропетровського окружного адміністративного суду не було сплачено судовий збір у відповідності до Закону України "Про судовий збір".

Відповідно до п.п.1 п.3 ч.2 ст.4 Закону України «Про судовий збір» ставки судового збору встановлюються у таких розмірах: за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано юридичною особою 1 розмір мінімальної заробітної плати, що складає 1218 грн.

Частиною 3 ст. 6 Закону України «Про судовий збір» передбачено, що у разі коли в позовній заяві об'єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру, оскільки позивачем заявлено дві позовні вимоги, то підлягає стягненню з позивача судовий збір за подання до суду адміністративного позову немайнового характеру з врахуванням часткового задоволення адміністративного позову в розмірі 1218 грн.

Керуючись ст.ст. 2-10, 11, 12, 71, 86, 94, 160, 172-175 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Новомосковської районної організації Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина» Дніпропетровської області до Новомосковської районної виборчої комісії про скасування постанови №17 від 01 жовтня 2015 року та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити частково.

Визнати протиправною та скасувати постанову Новомосковської районної виборчої комісії «Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Новомосковської районної ради від Новомосковської районної організації Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина» № 17 від 01 жовтня 2015 року

Зобов'язати Новомосковську районну виборчу комісію повторно розглянути документи Новомосковської районної організації Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина» Дніпропетровської області про реєстрацію кандидатів у депутати Новомосковської районної ради від Новомосковської районної організації Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина» Дніпропетровської області.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Стягнути з Новомосковської районної організації Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина» (код ЄДРПОУ 26051168) на користь Державного бюджету України судовий збір у розмірі 1218 (одна тисяча двісті вісімнадцять) гривень 00 копійок.

Постанова може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги до суду першої інстанції у дводенний строк з дня її проголошення у відповідності до вимог ч.5 ст.177 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі їх апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції згідно до вимог ч.3 ст.177 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя Судді Н.В. Боженко А.О.Коренев Д.В.Сидоренко

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.10.2015
Оприлюднено08.10.2015
Номер документу51888139
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/14719/15

Постанова від 04.10.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Боженко Наталія Василівна

Ухвала від 02.10.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Боженко Наталія Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні