Постанова
від 16.09.2015 по справі 808/5328/15
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 вересня 2015 року (09 год. 45 хв.) Справа № 808/5328/15 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Максименко Л.Я.

розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовною заявою: Державної податкової інспекції у Запорізькому районі Головного управління ДФС у Запорізькій області, м. Запоріжжя

до відповідача: Долинської сільської виборчої комісії Запорізького району Запорізької області, с. Долинське

про: стягнення податкового боргу, -

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція у Запорізькому районі Головного управління ДФС у Запорізькій області (далі - позивач або ДПІ у Запорізькому районі ГУ ДФС у Запорізькій області) звернулась із адміністративним позовом до Долинської сільської виборчої комісії Запорізького району Запорізької області (далі - відповідач), в якому позивач просить суд стягнути з Долинської сільської виборчої комісії Запорізького району Запорізької області кошти за податковим боргом з податку на прибуток в сумі 1 020,00 грн.

Позовні вимоги обґрунтовує тим, що відповідач має податковий борг з податку на прибуток в сумі 1 020,00 грн., який виник в результаті несплати в повному обсязі грошових зобов'язань, визначених контролюючим органом у податковому повідомленні-рішенні від 16.09.2014 № 00228151 за результатами проведеної перевірки. Зазначає, що позивачем вживались, визначені нормами податкового законодавства, заходи щодо стягнення з Долинської сільської виборчої комісії Запорізького району Запорізької області податкового боргу. Однак, направлена відповідачу податкова вимога від 19.05.2015 № 305-23, залишилась без виконання. Враховуючи те, що заборгованість відповідача є несплаченою до бюджету, позивач просить стягнути її в судовому порядку.

Ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 21.08.2015 відкрито провадження в адміністративній справі № 808/5328/15 та призначено справу до розгляду у судовому засіданні на 16.09.2015.

Представник позивача в судове засідання, призначене на 16.09.2015, не з'явився. Про дату, час та місце розгляду справи повідомлений судом належним чином, що підтверджується долученим до матеріалів справи рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.

16.09.2015 від представника позивача до суду надійшло клопотання про розгляд справи без участі представника ДПІ у Запорізькому районі ГУ ДФС у Запорізькій області. На задоволенні позовних вимог наполягає в повному обсязі.

У судове засідання 16.09.2015 прибув представник відповідача ОСОБА_1 (паспорт НОМЕР_1 від 12.02.1997), яка є Головою Долинської сільської виборчої комісії Запорізького району Запорізької області. Представник відповідача надала суду заяву, в якій просить долучити до матеріалів справи наступні документи: скарги до Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області на акт перевірки 285/08-08-15-01/34023099 від 22.09.2014, постанову Запорізької обласної виборчої комісії Запорізької області від 15.01.2014 № 1 з додатками.

Згідно ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

За таких обставин, суд дійшов до висновку щодо можливості розгляду справи за відсутності представників сторін, на підставі наявних у справі матеріалів, в порядку письмового провадження.

У зв'язку з неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі та з урахуванням положень ч. 1 ст. 41 КАС України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Дослідивши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд дійшов наступних висновків.

Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 17.08.2015 № 21032880, відповідач - Долинська сільська виборча комісія Запорізького району Запорізької області (код ЄДРПОУ 34023099) зареєстрована як юридична особа 03.02.2006, номер запису в Єдиному державному реєстрі про проведення державної реєстрації юридичної особи - 1 085 102 0000 000342.

Підпунктом 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі - Податковий кодекс України) визначено обов'язок платника податків подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Згідно п. 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України, податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Відповідно до п. 49.1 ст. 49 Податкового кодексу України, податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.

За приписами п. 137.1 ст. 137 Податкового кодексу України, податок на прибуток підприємств нараховується платником самостійно за ставкою, визначеною статтею 136 цього Кодексу, від бази оподаткування, визначеної згідно зі статтею 135 цього Кодексу.

Згідно п. 137.4 ст. 137 Податкового кодексу України податковим (звітним) періодом є календарний рік з урахуванням положень, визначених пунктом 57.1 статті 57 цього Кодексу. Податковий (звітний) рік для платників податків починається з першого календарного дня податкового (звітного) року і закінчується останнім календарним днем податкового (звітного) року.

Судом встановлено, що на підставі пп.20.1.4 п.20.1 ст.20, п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України, начальником відділу оподаткування та контролю об'єктів і операції ДПІ у Запорізькому районі ГУ Міндоходів у Запорізькій області Чурюмовим Владиславом Володимировичем проведено камеральну перевірку податкової звітності Долинської сільської виборчої комісії з податку на прибуток за 2011-2013 роки, за результатами якої складено акт перевірки від 22.09.2014 № 285/08-08-15-01/34023099.

Перевіркою встановлено порушення відповідачем вимог:

- п. 48.18.2 п. 48.18 ст. 48, п.п.49.18.3 п. 49.18 ст. 49 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VІ із змінами та доповненнями, а саме: порушення термінів подання податкового звіту про використання коштів неприбутковими установами та організаціями.

На підставі вищезазначеного акту перевірки ДПІ у Запорізькому районі ГУ Міндоходів у Запорізькій області винесено податкове повідомлення-рішення №00228151 від 22.09.2014, яким Долинській сільській виборчій комісії Запорізького району Запорізької області збільшено суму податкового зобов'язання з податку на прибуток за штрафними (фінансовими) санкціями на суму 1 020,00 грн.

Вказане податкове повідомлення-рішення та акт перевірки направлено відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення та отримано уповноваженою особою Долинської сільської виборчої комісії Запорізького району Запорізької області.

Як передбачено ст. 67 Конституції України та п.п. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до п. 57.3. ст. 57 Податкового кодексу України зазначено, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у п.п. 54.3.1-54.3.6 п. 54.3 ст. 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Підпунктом 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України визначено, що грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Податковий борг - це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України).

Таким чином, несплачена сума податку на прибуток, визначена податковим органом у податковому повідомленні-рішенні №00228151 від 22.09.2014 набула статусу податкового боргу.

Підсумовуючи вищенаведені, встановлені судом, обставини за відповідачем рахується заборгованість з податку на прибуток у сумі 1 020,00 грн.

Пунктом 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Згідно п. 59.4 ст. 59 Податкового кодексу України встановлено, що податкова вимога надсилається (вручається) також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Судом з'ясовано, що 22.05.2015 позивачем направлено на адресу відповідача податкову вимогу форми «Ю» від 19.05.2015 № 305-23 на загальну суму податкового боргу платника податків за узгодженими грошовими зобов'язаннями у розмірі 1 020,00 грн., про що свідчать наявні в матеріалах справи копії повідомлення про вручення поштового відправлення. Податкова вимога отримана уповноваженою особою відповідача 28.05.2015.

На даний час податкова вимога форми «Ю» від 16.10.2014 № 23-11 в порядку визначеному ст. 60 Податкового кодексу України позивачем не відкликана, оскільки з моменту її виставлення заборгованість, яка рахується за відповідачем, залишається не погашеною, про що свідчать надані позивачем картка особового рахунку платника податків за спірний період.

Згідно з пп. 95.1 - 95.2 ст. 95 Податкового кодексу України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Підпунктом 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до п. 95.3. ст. 95 Податкового кодексу України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Згідно зі ст. 11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

За правилами частин 1, 6 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а в разі якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.

Статтею 86 КАС України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Під час розгляду справи, відповідачем надано суду, на його думку, документи про оскарження вищезазначеного акту перевірки, проте суд оцінює їх критично, оскільки на одній зі скарг до ГУ ДФС у Запорізькій області відсутній підпис уповноваженої особи. Крім того, ОСОБА_1 не надано будь-яких доказів отримання цих скарг Головним управлінням Державної фіскальної служби у Запорізькій області. Будь-яких заперечень по суті позову відповідачем не надано.

Беручи до уваги вищезазначені обставини, дослідивши наявні в матеріалах справи докази у їх сукупності, суд вважає позовні вимоги ДПІ у Запорізькому районі ГУ ДФС у Запорізькій області обґрунтованими, доведеними та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до приписів п. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Враховуючи вищезазначене та керуючись ст. ст. 2, 4, 7-12, 14, 71, 86, 94, 128, 159-163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Запорізькому районі Головного управління ДФС у Запорізькій області до Долинської сільської виборчої комісії Запорізького району Запорізької області про стягнення податкового боргу, - задовольнити повністю.

Стягнути з рахунків платника податків - Долинської сільської виборчої комісії Запорізького району Запорізької області (70420, Запорізька область, Запорізький район, с. Долинське, вул. Центральна, 41-а код ЄДРПОУ 34023099), у банках, обслуговуючих такого платника податків, а також за рахунок готівки на користь Державного бюджету (одержувач - Держбюджет у Запорізькому районі, код ЄДРПОУ 38025393, р/р 33110319700122, код платежу 11021100, банк - ГУДКСУ у Запорізькій області, МФО 813015) кошти за податковим боргом з податку на прибуток в сумі 1 020,00 (одна тисяча двадцять гривень 00 коп.) грн.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України - з дня отримання такої постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя Л.Я. Максименко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.09.2015
Оприлюднено08.10.2015
Номер документу51888807
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/5328/15

Постанова від 16.09.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 21.08.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні