Постанова
від 04.10.2015 по справі 812/1500/15
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

1.3.2

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

04 жовтня 2015 рокуСєвєродонецькСправа № 812/1500/15

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Ковальової Т.І.,

суддів - Тихонова І.В., Свергун І.О.,

при секретарі судового засідання - Дюкаревій М.І.,

за участю:

від позивача - голови Лисичанської міської організації Народної партії ОСОБА_1,

від відповідача - не прибув,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Лисичанської міської організації Народної партії до Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області про визнання протиправною та скасування постанови від 01 жовтня 2015 року № 27, зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

01 жовтня 2015 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Лисичанської міської організації Народної партії до Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області, в якому позивач просить суд:

-визнати протиправною та скасувати постанову Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області від 01 жовтня 2015 року № 27 "Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Лисичанської міської ради, включених до виборчого списку кандидатів у депутати Лисичанської міської організації Народної партії";

-зобов'язати повторно розглянути поданий Лисичанською міською організацією Народної партії 29 вересня 2015 року виборчий список кандидатів у депутати у багатомандатному виборчому окрузі до Лисичанської міської ради Луганської області та інші документи, що подавились разом з цим списком та прийняти рішення у відповідності з вимогами Закону України "Про місцеві вибори";

-встановити факт грубого порушення Лисичанською міською виборчою комісією Луганської області Конституції України та законів України.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначив, що 01 жовтня 2015 року Лисичанська міська виборча комісія Луганської області прийняла постанову № 27, якою відмовила Лисичанській міській організації Народної Партії у реєстрації виборчого списку кандидатів у депутати у багатомандатному виборчому окрузі до Лисичанської міської ради Луганської області.

Вказана відмова була вмотивована тим, що комісією встановлена їх невідповідність вимогам Закону України «Про місцеві вибори». А саме: квитанція про сплату грошової застави містить інформацію про платника - міський відділ освіти, що порушує норми частини першої статті 44 Закону України «Про місцеві вибори», де передбачено, що грошова застава вноситься місцевою організацією партії, що висунула виборчий список кандидатів у депутати

Позивач вважає зазначене рішення Лисичанської міської ради Луганської області незаконним з огляду на те, що вичерпний перелік підстав для відмови в реєстрації кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости села, селища, висунутих на місцевих виборах, у тому числі місцевою організацією партії, встановлено частиною першою статті 46 Закону України «Про місцеві вибори».

Серед передбачених частиною першою статті 46 Закону України «Про місцеві вибори» підстав для відмови в реєстрації кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости села, селища, висунутих на місцевих виборах, указане положення відсутнє.

На думку позивача, порядок висування кандидатів парторганізацією не порушено, а факт внесення грошової застави підтверджено шляхом надання оригіналу квитанції головою парторганізації до виборчої комісії ОСОБА_1 разом з іншими документами передбаченими Законом.

Згідно з частиною дванадцятою статті 41 Закону України «Про місцеві вибори» помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію кандидатів документах, підлягають виправленню і не є підставою для відмови в реєстрації кандидата в депутати.

Помилковість вказаного реквізиту підтверджується довідкою установи банку про те, що 29.09.2015 року в ТВБВ №10012/094 філії Луганського обласного управління АТ «Ощадбанк» було здійснено платіж на суму 4420,00 грн. квитанція №312 від Лисичанської міської організації Народної Партії через ОСОБА_1 в якому касиром помилково було вказано реквізити платника «Відділ освіти Лисичанської міської ради». Реквізити одержувача вказані без помилок.

Відмова в реєстрації кандидатів у депутати у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах рад з підстав невідповідності вимогам Закону щодо несплати належним чином грошової застави є хибним та не допускається.

Позивач вважає оскаржувану постанову Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області протиправною, незаконною, прийнятою з перевищенням повноважень, визначених Законом.

Голова Лисичанської міської організації Народної партії ОСОБА_1 у судовому засіданні підтримав позовні вимоги та просив суд їх задовольнити в повному обсязі.

Представник Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області, належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, у судове засідання не прибув, причини неявки суду не повідомив.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, колегія суддів дійшла висновку, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню з огляду на наступне.

Судом встановлено, що Лисичанська міська організація Народної партії (ідентифікаційний код 33537761) зареєстрована в якості юридичної особи за реєстраційним номером 10003913150, місцезнаходження: вул. Сєвєродонецька, буд.62, м.Лисичанськ, Луганська область,93100.

29 вересня 2015 року до Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області від Лисичанської міської організації Народної Партії надійшла заява та інші, визначені ч.1 ст.38 Закону України «Про місцеві вибори», документи, для реєстрації кандидатів у депутати Лисичанської міської ради в багатомандатному виборчому окрузі на чергових місцевих виборах 25 жовтня 2015 року, включених до виборчого списку кандидатів у депутати Лисичанської міської організації Народної партії, із закріпленням їх за відповідними територіальними виборчими округами, що не заперечується сторонами по справі.

Лисичанською міською організацією Народної партії до Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області було подано пакет документів.

За результатом розгляду документів Лисичанської міської організації Народної партії, Лисичанською міською виборчою комісією Луганської області прийнято постанову № 27 від 01.10.2015 про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Лисичанської міської ради, включених до виборчого списку кандидатів у депутати Лисичанської міської організації народної партії (а.с.13).

Відповідач, в оскаржуваній постанові мотивує відмову тим, що документи подані позивачем не відповідають вимогам Закону України «Про місцеві вибори», а саме: у квитанції про сплату грошової застави в якості платника зазначено «міський відділ освіти», що, на думку відповідача, порушує вимоги ч.1 ст.44 Закону України «Про місцеві вибори», де передбачено, що грошова застава вноситься місцевою організацією партії, що висунула виборчий список кандидатів у депутати та, таким чином зробивши висновок, що позивач не сплатив належним чином грошову заставу.

Згідно зі змістом листа філії - Луганського обласного управління Публічного акціонерного товариства Державний ощадний банк України від 02.10.2015 № 77-06/3102 останній повідомив платника та отримувача про те, що 29.09.2015 в ТВБВ № 10012/094 філії - Луганського обласного управління АТ «Ощадбанк» було здійснено платіж на суму 4420,00 грн. квитанція № 312 від Лисичанської міської організації Народної партії через ОСОБА_1, у якому касиром помилково було вказано реквізит платника «відділ освіти Лисичанської міської ради», платіж просять вважати дійсним.

Спеціальним законом, який регламентує порядок підготовки та проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост є Закон України від 14 липня 2015 року № 595-VIII "Про місцеві вибори" (далі - Закон).

Згідно із п. 1 ч. 1 ст. 38 Закону відповідна територіальна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі по виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, у тому числі міст Києва та Севастополя, районної у місті ради, включених до виборчого списку кандидатів у депутати місцевої організації партії, за умови отримання таких документів, зокрема, заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, підписаної керівником місцевої організації партії та засвідченої печаткою місцевої організації партії або організації відповідної політичної партії вищого рівня.

Відповідно до ч.ч. 1, 2, 9, 12 ст. 41 Закону України «Про місцеві вибори» кандидати у депутати в багатомандатному виборчому окрузі, включені до виборчого списку кандидатів у депутати від місцевої організації партії, реєструються відповідною територіальною виборчою комісією в разі дотримання умов, передбачених статтею 38 цього Закону.

Подання документів до територіальної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі закінчується за 24 дні до дня голосування.

Територіальна виборча комісія не пізніш як на третій день з дня прийняття документів, зазначених у частині першій статті 38 цього Закону, але не пізніш як за 23 дні до дня голосування приймає рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів), включених до виборчого списку кандидатів у депутати.

Копія цього рішення не пізніше наступного дня після його прийняття надсилається (видається) представнику місцевої організації партії, від якої висунуті кандидати в депутати.

Помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію кандидатів документах, підлягають виправленню і не є підставою для відмови в реєстрації кандидата в депутати.

Відповідно до ч.ч.1,2 ст.44 Закону України «Про місцеві вибори» грошова застава вноситься місцевою організацією партії, яка висунула виборчий список кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі, кандидата на посаду міського голови, або організацією відповідної політичної партії вищого рівня, а також особою, яка висувається кандидатом на посаду міського голови шляхом самовисування, після початку виборчого процесу та до подання документів територіальній виборчій комісії для реєстрації кандидатів у безготівковому порядку на спеціальний рахунок відповідної територіальної виборчої комісії у розмірі, що є пропорційним до кількості виборців відповідних області, району, міста, району в місті та визначається, зокрема, для виборчого списку кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті ради, висунутого у багатомандатному виборчому окрузі, - з розрахунку 4 розміри місячної мінімальної заробітної плати на кожні 100 тисяч виборців відповідного багатомандатного виборчого округу.

Частиною 1 статті 46 Закону України "Про місцеві вибори" визначено, що територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости в разі:

1) порушення встановленого цим Законом порядку висування кандидата, в тому числі перевищення встановленої частинами третьою - сьомою статті 36 цього Закону кількості кандидатів у депутати, які можуть бути висунуті у відповідному виборчому окрузі або закріплені за ним;

2) відсутності передбачених цим Законом документів для реєстрації особи кандидатом;

3) припинення громадянства України особи;

4) визнання судом особи недієздатною, набрання щодо неї законної сили обвинувальним вироком суду за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, злочину проти виборчих прав громадян чи корупційного злочину;

5) виявлення територіальною виборчою комісією обставин, за яких особу не може бути обрано депутатом або сільським, селищним, міським головою, старостою відповідно до статті 9 цього Закону;

6) висування кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости від місцевої організації партії, щодо якої центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державної реєстрації юридичних осіб, реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, громадських спілок, інших громадських формувань, прийнято у визначеному Кабінетом Міністрів України порядку рішення про невідповідність її або партії в цілому діяльності, найменування та/або символіки вимогам Закону України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки".

З аналізу правових норм вбачається, що Закон України «Про місцеві вибори» не містить приписів щодо можливості відмови у реєстрації за наявності помилок і неточностей, виявлених у поданих кандидатами на реєстрацію документів.

Що стосується посилань відповідача у постанові № 27 від 01.10.2015 на ст. 46 Закону, як на підставу прийняття рішення про відмову у реєстрації кандидатів у депутати, суд зазначає таке.

Порядок висування кандидатів місцевою організацією партії визначений ст.ст. 36 та 37 Закону.

Відповідно до ч. 2 ст. 46 Закону рішення про відмову в реєстрації кандидата повинно містити вичерпні підстави відмови.

Більш детально вимоги до рішення виборчої комісії визначено постановою ЦВК від 05.09.2015 № 228 "Про порядок організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих виборів" (далі - Постанова № 228).

Так, відповідно до п. 9.7 Постанови № 228 постанова виборчої комісії повинна містити: найменування комісії; найменування рішення (постанова); час, дату та місце прийняття; порядковий номер; мотивувальну частину; нормативно-правове обґрунтування; резолютивну частину.

Мотивувальна частина постанови повинна містити посилання на обставини, що зумовили розгляд питання на засіданні виборчої комісії, встановлені факти та підстави для ухвалення рішення.

Нормативно-правовим обґрунтуванням постанови є посилання на положення нормативно-правових актів або рішення (положення рішень) Центральної виборчої комісії чи територіальної виборчої комісії або судові рішення, яким керувалася комісія при прийнятті постанови.

Детальним дослідженням постанови № 27 від 01.10.2015 встановлено, що Лисичанська міська виборча комісія Луганської області, пославшись на порушення позивачем порядку висування кандидатів та, як наслідок, наявність підстав для відмови в реєстрації кандидатів в депутати відповідно до ст. 46 Закону, у порушення вимог Закону та Постанови № 228, жодним чином не відобразила у своєму рішенні встановлені факти таких порушень та підстави зроблених висновків.

Таким чином, суд вважає безпідставними посилання відповідача на порушення позивачем прядку висування кандидатів у депутати.

З аналізу вищевикладеного, колегія суддів дійшла висновку, що Лисичанською міською виборчою комісією Луганської області за результатами розгляду документів для реєстрації кандидатів у депутати Лисичанської міської ради в багатомандатному виборчому окрузі на чергових місцевих виборах 25 жовтня 2015 року, включених до виборчого списку кандидатів у депутати Лисичанської міської організації Народної партії, із закріпленням їх за відповідними територіальними виборчими округами прийнято рішення, що суперечить вимогам Закону України "Про місцеві вибори".

Таким чином, в процесі розгляду справи позивачем доведено обґрунтованість позовних вимог про визнання протиправною та скасування постанови Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області від 01 жовтня 2015 року № 27 "Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Лисичанської міської ради, включених до виборчого списку кандидатів у депутати Лисичанської міської організації Народної партії".

З урахуванням того, що позовна вимога про визнання протиправною та скасування вищевказаної постанови Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області підлягає задоволенню, для поновлення порушених прав та законних інтересів позивача, а також для усунення наслідків порушених відповідачем прав позивача, суд вважає за необхідне зобов'язати відповідача повторно розглянути поданий Лисичанською міською організацією Народної партії 29 вересня 2015 року виборчий список кандидатів у депутати у багатомандатному виборчому окрузі до Лисичанської міської ради Луганської області та інші документи, що подавались разом з цим списком та прийняти відповідне рішення згідно норм Закону України «Про місцеві вибори».

Що стосується позовних вимог про встановлення факту грубого порушення законодавства України про місцеві вибори з боку Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області, суд зазначає таке.

З тексту позовної заяви колегією суддів встановлено, що, на думку позивача, грубим порушенням законодавства України про місцеві вибори з боку Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області є відмова в реєстрації кандидатів у депутати Лисичанської міської ради, включених до виборчого списку кандидатів у депутати Лисичанської міської організації Народної партії.

Тобто, позивач пов'язує грубе порушення законодавства України про місцеві вибори з боку відповідача безпосередньо з прийняттям ним оскаржуваної постанови від 01 жовтня 2015 року № 27.

З цього приводу суд зазначає, що голосування за прийняття відповідної постанови, її оформлення та підписання є не дією, а волевиявленням членів комісії та засвідченням прийняття певного рішення, яке й оскаржується позивачем.

Визначаючи спосіб поновлення порушених прав та законних інтересів суб'єктів виборчого процесу, суд виходить з того, що відповідно до ч. 10 ст. 99 Закону України "Про місцеві вибори", якою встановлено, що порядок прийняття рішення судом за результатами розгляду позовної заяви, вимоги до рішення суду та порядок набрання законної сили рішенням суду встановлюється Кодексом адміністративного судочинства України, згідно із ч. 1 ст. 177 КАС України суд, установивши порушення законодавства про вибори чи референдум, визначає у рішенні спосіб захисту порушених прав та інтересів, а також порядок усунення усіх наслідків цих порушень відповідно до закону або приймає інше передбачене законом рішення, колегія суддів вважає, що скасування оскарженої постанови та зобов'язання відповідача повторно розглянути виборчий список кандидатів у депутати у багатомандатному виборчому окрузі та інші документи у повній мірі відновлюватиме порушене право позивача та усуне усі наслідки виявлених у судовому засіданні порушень.

Таким чином, вищевказану позовну вимогу Лисичанської міської організації Народної партії суд вважає необґрунтованою.

Щодо розподілу судових витрат суд зазначає таке.

Відповідно до ст. 4 Закону України "Про судовий збір" (в редакції, чинній з 01.09.2015) за подання адміністративного позову немайнового характеру юридичною особою сплачується судовий збір у розмірі 1 розміру мінімальної заробітної плати.

Згідно з ч. 3 ст. 6 Закону України "Про судовий збір" у разі коли в позовній заяві об'єднано дві і більше вимог немайнового характеру судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

Станом на 01 січня 2015 року розмір мінімальної заробітної плати становив 1218,00 грн.

У даному позові позивачем заявлено три вимоги немайнового характеру.

При зверненні до суду з позовом судовий збір сплачено у розмірі 1218,00 грн., тобто за одну позовну вимогу немайнового характеру.

Згідно з частиною 9 статті 172 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Таким чином, зазначена норма передбачає фактичне відстрочення сплати судового збору до ухвалення судового рішення у справі.

Якщо у строк, встановлений судом, судові витрати не будуть оплачені, позовна заява залишається без розгляду або витрати розподіляються між сторонами відповідно до судового рішення у справі, якщо оплату судових витрат розстрочено або відстрочено до ухвалення судового рішення у справі (частина 2 статті 88 КАС України).

Відповідно до частини 1 статті 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено (ч. 3 ст. 94 КАС України).

За результатами розгляду даного позову, з урахуванням часткового задоволення позовних вимог позивача, суд вважає за необхідне здійснити розподіл судових витрат (суми судового збору, що підлягала сплаті під час звернення до суду з даним адміністративним позовом та фактично сплаченої позивачем) між сторонами, а саме - стягнути з Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області судовий збір у сумі 2436,00 грн. в дохід Державного бюджету України.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 160-165, 167, 172, 177 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Лисичанської міської організації Народної партії до Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області про визнання протиправною та скасування постанови від 01 жовтня 2015 року № 27, зобов'язання вчинити певні дії, - задовольнити частково.

Визнати протиправною та скасувати постанову Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області від 01 жовтня 2015 року № 27 "Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Лисичанської міської ради, включених до виборчого списку кандидатів у депутати Лисичанської міської організації Народної партії".

Зобов'язати Лисичанську міську виборчу комісію Луганської області повторно розглянути поданий Лисичанською міською організацією Народної партії 29 вересня 2015 року виборчий список кандидатів у депутати у багатомандатному виборчому окрузі до Лисичанської міської ради Луганської області та інші документи, що подавились разом з вказаним списком та за результатами розгляду прийняти рішення у відповідності вимогам Закону України "Про місцеві вибори".

В частині позовних вимог щодо встановлення факту грубого порушення Лисичанською міською виборчою комісією Луганської області Конституції України та законів України відмовити за необґрунтованістю.

Стягнути з Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області (ідентифікаційний код 33751987, адреса: 93100, Луганська область, м. Лисичанськ, вул. Гайдара, 78) за рахунок бюджетних асигнувань в дохід Державного бюджету України за банківськими реквізитами: отримувач коштів УК у м. Сєвєродонецьку /Луганський окр.адмін.суд 22030001; код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37944909, банк отримувача (МФО) 804013, рахунок отримувача 31217206784080, код класифікації доходів бюджету 22030001, судовий збір у розмірі 2436,00 грн. (дві тисячі чотириста тридцять шість гривень).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд у дводенний строк з дня її проголошення.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі її апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Головуючий суддя Т.І. Ковальова Суддя Суддя І.В. Тихонов І.О. Свергун

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.10.2015
Оприлюднено08.10.2015
Номер документу51888856
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/1500/15

Постанова від 04.10.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Ковальова

Ухвала від 03.10.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Ковальова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні