cpg1251 1.3.2
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
03 жовтня 2015 рокуСєвєродонецькСправа № 812/1498/15
19 год. 10 хв.
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Свергун І.О.,
суддів - Ковальової Т.І., Шембелян В.С.,
за участі секретаря судового засідання - Михальченко Д.С.,
представників позивача - Теросипова В.М., Шеремет О.Ю.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Лисичанської міської організації «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» до Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області про визнання протиправним і скасування рішення № 28 від 01.10.2015, зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
03 жовтня 2015 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Лисичанської міської організації «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» до Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області, в якому позивач просить суд:
- визнати протиправним і скасувати рішення Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області від 01.10.2015 № 28 «Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Лисичанської міської ради, включених до виборчого списку кандидатів у депутати Лисичанської міської організації «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина»;
- зобов'язати Лисичанську міську виборчу комісію Луганської області невідкладно розглянути заяву Лисичанської міської організації «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» про реєстрацію кандидатів у депутати Лисичанської міської ради, включених до виборчого списку кандидатів у депутати Лисичанської міської організації «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» від 30 вересня 2015 року та прийняти рішення, передбачене ч. 9 ст. 41 Закону України «Про місцеві вибори».
В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначив, що 01 жовтня 2015 року Лисичанською міською виборчою комісією Луганської області прийнято постанову № 28 «Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Лисичанської міської ради, включених до виборчого списку кандидатів у депутати Лисичанської міської організації «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» з підстав невідповідності заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, поданої до комісії 29.09.2015, вимогам п. 1 ч. 1 ст. 38 Закону України «Про місцеві вибори» (заява про реєстрацію кандидатів у депутати не засвідчена печаткою місцевої організації партії або організації відповідної політичної партії вищого рівня) та подання неповного пакету документів, передбаченого нормами ст. 38 Закону України «Про місцеві вибори», разом із заявою про реєстрацію кандидатів у депутати, подану до комісії 30.09.2015.
З такою відмовою позивач не згоден, оскільки вважає, що ним у повній мірі із дотриманням вимог Закону України «Про місцеві вибори» усунуто помилку, допущену в оформленні заяви про реєстрацію кандидатів у депутати від 29.09.2015, шляхом подання 30.09.2015 виправленої заяви про реєстрацію кандидатів у депутати. Відповідно, у відповідача, з урахуванням самостійного виправлення позивачем помилки у раніше поданому документі, були відсутні підстави для прийняття рішення про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Лисичанської міської ради.
На підставі вищевикладеного позивач просив задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
Представники позивача в судовому засіданні підтримали позовні вимоги в повному обсязі, надали суду пояснення, аналогічні викладеному в позові.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, про дату, час і місце розгляду справи був повідомлений належним чином, заперечень проти позову не надав.
Колегія суддів, що заслухала пояснення представників позивача, дослідила та розглянула докази у справі, встановила таке.
Згідно з довідкою Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області від 29.09.2015 представником Лисичанської міської організації «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» до комісії подано такі документи: довіреність, квитанцію про грошову заставу № 71 від 28.09.2015, заяву про реєстрацію кандидатів у депутати, копію свідоцтва, рішення ХІІІ з'їзду, рішення зборів (конференції), виборчий список, а також від 18 кандидатів заяви про згоду балотуватися, декларації, автобіографії, копії паспортів, по 4 фото 4х6, диск (арк. справи 10).
Судом встановлено, що заява про реєстрацію кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Лисичанської міської ради Луганської області на місцевих виборах, що відбудуться 25 жовтня 2015 року, включених до виборчого списку кандидатів у депутати Лисичанської міської організації «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» не засвідчена печаткою місцевої організації партії або організації відповідної політичної партії вищого рівня, що не заперечується позивачем.
30 вересня 2015 року Лисичанською міською організацією «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» до Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області подано заяву про виправлення помилки відповідно до ч. 12 ст. 41 Закону України «Про місцеві вибори» разом із заявою від 29.09.2015 про реєстрацію кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Лисичанської міської ради Луганської області на місцевих виборах, що відбудуться 25 жовтня 2015 року, включених до виборчого списку кандидатів у депутати Лисичанської міської організації «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина», засвідченою печаткою місцевої організації партії (арк. справи 16, 17).
Також у заяві про виправлення помилки Лисичанська міська організація «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» просила заяву про реєстрацію, не засвідчену печаткою місцевої організації партії, вважати недійсною.
За результатами розгляду вищезазначених документів, комісія прийняла рішення «Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Лисичанської міської ради, включених до виборчого списку кандидатів у депутати Лисичанської міської організації «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина», оформлене постановою № 28 від 01.10.2015 (арк. справи 7-9).
Вивченням змісту цієї постанови встановлено, що таке рішення прийнято комісією у зв'язку з тим, що заява про реєстрацію кандидатів у депутати не засвідчена печаткою місцевої організації партії або організації відповідної політичної партії вищого рівня, що не відповідає вимогам п. 1 ч. 1 ст. 38 Закону України «Про місцеві вибори». Комісія поставила під сумнів правомірність, дійсність даної заяви та зазначила, що по факту комісія не отримала від Лисичанської міської організації «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» заяву про реєстрацію кандидатів у депутати, підписану керівником місцевої організації партії та засвідчену печаткою місцевої організації партії. Тобто, згідно з нормами ст.ст. 38, 41, 46 Закону України «Про місцеві вибори», на підставі документів, наданих 29.09.2015, комісія не може зареєструвати кандидатів у депутати, оскільки порушено встановлений законом порядок висування кандидатів та відсутні передбачені законом документи.
За отриманими 30.09.2015 документами комісія зазначила, що у даному випадку, отримано не повний пакет документів, передбачений нормами ст. 38 Закону України «Про місцеві вибори». Тобто, згідно з нормами ст.ст. 38, 41, 46 Закону України «Про місцеві вибори» на підставі документів, наданих 30.09.2015, комісія не може зареєструвати кандидатів у депутати, оскільки порушено встановлений законом порядок висування кандидатів та відсутні передбачені законом документи.
Судом установлено, що відповідач дійшов висновку про порушення встановленого законом порядку висування кандидатів у депутати та відсутність передбачених законом документів через неподання Лисичанською міською організацією «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, підписаної керівником місцевої організації партії та засвідченої печаткою місцевої організації партії.
Колегія суддів, що вирішує адміністративну справу по суті заявлених позовних вимог, виходить з такого.
Спеціальним законом, який регламентує порядок підготовки та проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост є Закон України від 14 липня 2015 року № 595-VIII «Про місцеві вибори» (далі - Закон).
Згідно із п. 1 ч. 1 ст. 38 Закону відповідна територіальна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі по виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, у тому числі міст Києва та Севастополя, районної у місті ради, включених до виборчого списку кандидатів у депутати місцевої організації партії, за умови отримання таких документів, зокрема, заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, підписаної керівником місцевої організації партії та засвідченої печаткою місцевої організації партії або організації відповідної політичної партії вищого рівня.
Порядок реєстрації кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі визначено ст. 41 Закону, відповідно до вимог якої:
- кандидати у депутати в багатомандатному виборчому окрузі, включені до виборчого списку кандидатів у депутати від місцевої організації партії, реєструються відповідною територіальною виборчою комісією в разі дотримання умов, передбачених статтею 38 цього Закону (частина 1);
- територіальна виборча комісія не пізніш як на третій день з дня прийняття документів, зазначених у частині першій статті 38 цього Закону, але не пізніш як за 23 дні до дня голосування приймає рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів), включених до виборчого списку кандидатів у депутати. Копія цього рішення не пізніше наступного дня після його прийняття надсилається (видається) представнику місцевої організації партії, від якої висунуті кандидати в депутати (частина 9);
- помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію кандидатів документах, підлягають виправленню і не є підставою для відмови в реєстрації кандидата в депутати (частина 12).
Частиною 1 статті 46 Закону України «Про місцеві вибори» визначено вичерпний перелік підстав, з яких територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, а саме:
1) порушення встановленого цим Законом порядку висування кандидата, в тому числі перевищення встановленої частинами третьою - сьомою статті 36 цього Закону кількості кандидатів у депутати, які можуть бути висунуті у відповідному виборчому окрузі або закріплені за ним;
2) відсутності передбачених цим Законом документів для реєстрації особи кандидатом;
3) припинення громадянства України особи;
4) визнання судом особи недієздатною, набрання щодо неї законної сили обвинувальним вироком суду за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, злочину проти виборчих прав громадян чи корупційного злочину;
5) виявлення територіальною виборчою комісією обставин, за яких особу не може бути обрано депутатом або сільським, селищним, міським головою, старостою відповідно до статті 9 цього Закону;
6) висування кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости від місцевої організації партії, щодо якої центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державної реєстрації юридичних осіб, реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, громадських спілок, інших громадських формувань, прийнято у визначеному Кабінетом Міністрів України порядку рішення про невідповідність її або партії в цілому діяльності, найменування та/або символіки вимогам Закону України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки".
З огляду на вищевикладене, колегія суддів зазначає, що Закон не містить приписів щодо можливості відмови у реєстрації за наявності помилок і неточностей, виявлених у поданих кандидатами на реєстрацію документів.
В той же час, відповідно до ч. 12 ст. 41 Закону України «Про місцеві вибори», якою врегульовано порядок реєстрації кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі, помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію кандидатів документах, підлягають виправленню і не є підставою для відмови в реєстрації кандидата в депутати.
Судом установлено, що позивачем при оформленні заяви про реєстрацію кандидатів від 29.09.2015 дійсно допущено помилку, а саме - підпис голови місцевої організації партії не скріплено печаткою місцевої організації партії.
Разом з тим, відповідачем жодним чином не враховано, що Лисичанською міською організацією «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» 30.09.2015 виправлено допущену помилку, шляхом надання до комісії заяви про реєстрацію кандидатів від 29.09.2015, оформлену із дотриманням вимог п. 1 ч. 1 ст. 38 Закону.
Відповідно, судом встановлено, що у відповідача 01.10.2015 були відсутні підстави для прийняття оскарженого рішення про відмову у реєстрації кандидатів у депутати з підстав невідповідності заяви про реєстрацію кандидатів вимогам п. 1 ч. 1 ст. 38 Закону.
Що стосується посилань відповідача на ненадання позивачем 30.09.2015 разом із заявою про реєстрацію кандидатів у депутати, приведеного у відповідність із вимогами закону, пакету документів, визначеного ч. 1 ст. 38 Закону, колегія суддів зазначає таке. 30.09.2015 відбулося не повторне звернення Лисичанської міської організації «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» за реєстрацією кандидатів у депутати Лисичанської міської ради, а усунення раніше допущених помилок шляхом подання належним чином оформленої заяви про реєстрацію кандидатів.
Крім того, відповідно до ч. 3 ст. 38 Закону документи, передбачені частиною першою цієї статті, подані до відповідної виборчої комісії, повторно не подаються, крім випадків, передбачених цим Законом.
Конструкція зазначеної норми Закону дає підстави дійти висновку, що положення Закону забезпечують реалізацію права місцевої організації партії при зверненні до комісії за реєстрацією кандидатів у депутати не подавати повторно раніше подані до комісії документи.
Як вже вказано, Лисичанською міською організацією «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» 29.09.2015 до Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області подано повний пакет документів, визначений ч. 1 ст. 38 Закону, що підтверджено довідкою комісії про отримання цих документів від 29.09.2015 (арк. справи 10).
Тому суд вважає звернення позивача з заявою від 30.09.2015 усуненням недоліків раніше поданих документів.
За таких обставин колегія суддів вважає необґрунтованими посилання відповідача на наявність підстав для відмови позивачу у реєстрації кандидатів у депутати, визначених п. 2 ч. 1 ст. 46 Закону.
Що стосується посилань відповідача у постанові № 28 від 01.10.2015 на п. 1 ч. 1 ст. 46 Закону, як на підставу прийняття рішення про відмову у реєстрації кандидатів у депутати, суд зазначає таке.
Порядок висування кандидатів місцевою організацією партії визначений ст.ст. 36 та 37 Закону.
Відповідно до ч. 2 ст. 46 Закону рішення про відмову в реєстрації кандидата повинно містити вичерпні підстави відмови.
Більш детально вимоги до рішення виборчої комісії визначено постановою ЦВК від 05.09.2015 № 228 «Про порядок організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих виборів» (далі - Постанова № 228).
Так, відповідно до п. 9.7 Постанови № 228 постанова виборчої комісії повинна містити: найменування комісії; найменування рішення (постанова); час, дату та місце прийняття; порядковий номер; мотивувальну частину; нормативно-правове обґрунтування; резолютивну частину.
Мотивувальна частина постанови повинна містити посилання на обставини, що зумовили розгляд питання на засіданні виборчої комісії, встановлені факти та підстави для ухвалення рішення.
Нормативно-правовим обґрунтуванням постанови є посилання на положення нормативно-правових актів або рішення (положення рішень) Центральної виборчої комісії чи територіальної виборчої комісії або судові рішення, яким керувалася комісія при прийнятті постанови.
Детальним дослідженням постанови № 28 від 01.10.2015 встановлено, що Лисичанська міська виборча комісія Луганської області, пославшись на порушення позивачем порядку висування кандидатів та, як наслідок, наявність підстав для відмови в реєстрації кандидатів в депутати відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 46 Закону, у порушення вимог Закону та Постанови № 228, жодним чином не відобразила у своєму рішенні встановлені факти таких порушень та підстави зроблених висновків.
Таким чином, суд вважає безпідставними посилання відповідача на порушення позивачем прядку висування кандидатів у депутати.
З огляду на вищевикладене, враховуючи усунення позивачем у визначений законом строк недоліку поданого раніше документа, а саме - заяви про реєстрацію кандидатів у депутати міської ради, допущеного при оформленні заяви про реєстрацію кандидатів у депутати Лисичанської міської ради, а також подання позивачем до реєстрації повного пакету документів, визначеного ч. 1 ст. 38 Закону України «Про місцеві вибори», колегія суддів дійшла висновку про відсутність підстав для відмови у реєстрації кандидатів у депутати Лисичанської міської ради, включених до виборчого списку кандидатів у депутати Лисичанської міської організації «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина».
Таким чином, в процесі розгляду справи позивачем доведено обґрунтованість позовних вимог про визнання протиправним і скасування рішення Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області від 01 жовтня 2015 року № 28 «Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Лисичанської міської ради, включених до виборчого списку кандидатів у депутати Лисичанської міської організації «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина».
Зважаючи на неправильне застосування Лисичанською міською виборчою комісією Луганської області положень статей 38, 46 Закону України «Про місцеві вибори», колегія суддів вважає за необхідне зобов'язати Лисичанську міську виборчу комісію Луганської області повторно розглянути подані Лисичанською міською організацією «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» документи для реєстрації кандидатів у депутати Лисичанської міської ради на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року та прийняти рішення, передбачене частиною 9 статті 41 Закону України «Про місцеві вибори».
Отже, судом встановлено, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими та підлягають задоволенню у повному обсязі.
Щодо розподілу судових витрат суд зазначає таке.
Відповідно до ст.4 Закону України «Про судовий збір» (в редакції, чинній з 01.09.2015) за подання адміністративного позову немайнового характеру юридичною особою сплачується судовий збір у розмірі 1 мінімальної заробітної плати.
Згідно з ч. 3 ст. 6 Закону України «Про судовий збір» у разі, коли в позовній заяві об'єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
Станом на 01 січня 2015 року розмір мінімальної заробітної плати становив 1218,00 грн., тобто за кожну вимогу немайнового характеру позивач мав сплатити судовий збір у розмірі 1218 грн.
У даному позові позивачем заявлено дві вимоги немайнового характеру.
Позивачем при зверненні до суду з даним позовом судовий збір у розмірі 2436 грн. не сплачено.
Згідно з частиною 9 статті 172 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.
Таким чином, зазначена норма передбачає фактичне відстрочення сплати судового збору до ухвалення судового рішення у справі.
Якщо у строк, встановлений судом, судові витрати не будуть оплачені, позовна заява залишається без розгляду або витрати розподіляються між сторонами відповідно до судового рішення у справі, якщо оплату судових витрат розстрочено або відстрочено до ухвалення судового рішення у справі (частина 2 статті 88 КАС України).
Відповідно до частини 1 статті 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
За результатами розгляду даного позову, з урахуванням задоволення позовних вимог позивача у повному обсязі, суд вважає за необхідне стягнути з Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області 2436 грн. в дохід Державного бюджету України.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 160-165, 167, 172, 177 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Лисичанської міської організації «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» задовольнити повністю.
Визнати протиправним і скасувати рішення Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області від 01 жовтня 2015 року № 28 «Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Лисичанської міської ради, включених до виборчого списку кандидатів у депутати Лисичанської міської організації «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина».
Зобов'язати Лисичанську міську виборчу комісію Луганської області повторно розглянути подані Лисичанською міською організацією «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» документи для реєстрації кандидатів у депутати Лисичанської міської ради, включених до виборчого списку кандидатів у депутати Лисичанської міської організації «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина», та прийняти рішення, передбачене частиною 9 статті 41 Закону України «Про місцеві вибори».
Стягнути з Лисичанської міської виборчої комісії Луганської області (ідентифікаційний код 33751987, адреса: 93100, Луганська область, м. Лисичанськ, вул. Гайдара, 78) за рахунок бюджетних асигнувань в дохід Державного бюджету України за банківськими реквізитами: отримувач коштів УК у м. Сєвєродонецьку /Луганський окр.адмін.суд 22030001; код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37944909, банк отримувача (МФО) 804013, рахунок отримувача 31217206784080, код класифікації доходів бюджету 22030001, судовий збір у розмірі 2436,00 грн. (дві тисячі чотириста тридцять шість грн. 00 коп.).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд у дводенний строк з дня її проголошення.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі її апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.
Головуючий суддя І.О. Свергун Суддя Суддя Т.І. Ковальова В.С. Шембелян
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.10.2015 |
Оприлюднено | 08.10.2015 |
Номер документу | 51888895 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
І.О. Свергун
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні