ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
ГОСПОДАРСЬКИЙ
СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, Майдан
Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"26" березня 2007 р.
Справа №10/1055-А
за позовом прокурора м. Нетішин в інтересах держави в
особі Державної податковоїінспекції у м. Нетішин
до Приватного підприєм ОСОБА_1 м.
Нетішин
про стягнення 1422,50 грн. штрафних
санкцій
Суддя Виноградова
В.В. Секретар судового
засідання Матущак В.В.
Представники
:
від позивача: Волчецький
І.М. -за довіреністю №10569/10/10-013 від 11.10.2006р.
від відповідача: не
з'явився
за участю прокурора
відділу прокуратури Хмельницької області -Шкадько В.В.
Суть спору
:
Прокурор в інтересах позивача звернувся
до суду з позовом, в якому просить, посилаючись
на п.4 ст.10, п.п.2,3 ст.11 Закону України „Про державну податкову
службу в Україні”, ст.15 Закону України „Про застосування реєстраторів
розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг”
стягнути з відповідача 1422,50 грн. штрафних санкцій, з яких 1070 грн. штрафних
санкцій, застосованих згідно рішення НОМЕР_1 та 352,50 грн. штрафних санкцій,
застосованих згідно рішення НОМЕР_2. Зазначає, що дані рішення прийняті на
підставі актів перевірок відповідно від 18.07.2005р. та від 15.12.2005р., в
результаті яких встановлені порушення вимог Закону України „Про застосування
реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування
та послуг” -не проведено розрахункову операцію через РРО та не видано
розрахунковий документ, не забезпечено щоденне друкування та зберігання
фіскальних звітних чеків, не забезпечено відповідність сум готівкових коштів на
місці проведення розрахунків сумі коштів зазначеним в поточному звіті РРО,
розрахункову операцію проведено без використання книги обліку розрахункових
операцій та розрахункової книжки.
В підтвердження позовних вимог
подав акти перевірок, рішення про застосування штрафних санкцій, картки
особового рахунку платника, розрахунок позовних вимог.
Відповідач
в судове засідання повноважного представника не направив, письмових заперечень
щодо позовних вимог та доказів про сплату суми штрафних санкцій суду не надав,
своїм процесуальним правом не скористався, хоча був належним чином повідомлений
про судовий розгляд справи (ухвали та повістки вручені згідно повідомлень про
вручення поштового відправлення від 22.02.2007р. та 19.03.2007р.
Розглядом поданих матеріалів справи
встановлено наступне:
ОСОБА_1 м. Нетішин зареєстрована як суб'єкт
підприємницької діяльності, про що видано свідоцтво від 14.01.2005р.,взята на
облік в ДПІ у м. Нетішин згідно поданої заяви від 26.01.2000р.
Працівниками відділу оперативного
контролю ДПА у Рівненській області згідно направлень на перевірку НОМЕР_3 та
НОМЕР_4 було проведено перевірку щодо контролю за здійсненням розрахункових
операцій у сфері готівкового і безготівкового обігу господарської одиниці
-кафетерію „ІНФОРМАЦІЯ_1” по АДРЕСА_1, який належить приватному підприємцю
ОСОБА_1, про що складено акт перевірки
НОМЕР_5
В ході перевірки, при покупці
товару-однієї пляшки горілки „Житомирська на бруньках” вартістю 11,50 грн.
встановлено, що розрахункову операцію проведено без застосування РРО,
відповідний розрахунковий документ не роздруковано та не видано, встановлено
незабезпечення відповідності готівкових коштів на місці проведення розрахунків
(146 грн.) сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових
операцій (11,50 грн.) на суму 134,50 грн., незабезпечення щоденного друкування
та зберігання фіскальних звітних чеків, в результаті чого порушено вимоги
п.1,2,9,13 ст.3 Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових
операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг”.
На підставі акту перевірки
податковим органом прийнято рішення НОМЕР_1 про застосування до відповідача
1070 грн. штрафних санкцій, з яких 672,50 грн. -за невідповідність суми
готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в
денному звіті на суму 134,50 грн. (134,50 грн.*5), 340 грн. -за невиконання
щоденного друку фіскального звітного чеку або його незберігання в книзі обліку
розрахункових операцій, 57,50 грн. -за непроведення розрахункової операції
через РРО та не роздрукування відповідного розрахункового документа, що
підтверджує виконання розрахункової операції (11,50 грн. *5) згідно п.1, 4
ст.17, ст. 22, Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових
операцій у сферу торгівлі, громадського харчування та послуг”.
Працівниками Здолбунівської ОДПІ
Рівненської області згідно направлень на перевірку НОМЕР_6 та НОМЕР_7 було
проведено перевірку щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері
готівкового і безготівкового обігу господарської одиниці -кафетерію
„ІНФОРМАЦІЯ_1” по АДРЕСА_1, який належить приватному підприємцю ОСОБА_1, про що складено акт перевірки НОМЕР_8.В ході
перевірки при покупці однієї пляшки пива по ціні 2,50 грн. встановлено, що
розрахункова операція проведена за готівку без застосування зареєстрованої у
встановленому порядку розрахункової книжки
та книги обліку розрахункової книжки та книги обліку розрахункових операцій,
чим порушено п.п.1,2,5 ст.3 Закону України „Про застосування реєстраторів
розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг”.
На підставі даного акту податковим
органом прийнято рішення НОМЕР_2 про застосування до відповідача 352,50 грн.
штрафних санкцій, з яких 12,50 грн. -за проведення розрахункової операції без
використання розрахункової книжки; 340 грн. -за невикористання при здійсненні
розрахункових операцій у випадках визначених Законом розрахункової книжки чи
книги обліку розрахункових операцій, згідно п.п.1,3 ст.17 Закону України „Про
застосування реєстраторів розрахункових операцій у сферу торгівлі, громадського
харчування та послуг”. Дане рішення було направлено відповідачу з відміткою про
вручення 13.01.2006р. згідно поштового повідомлення.
Оскільки заборгованість по штрафних
санкціях в сумі 1422,50 грн., застосованих згідно рішень НОМЕР_1, НОМЕР_2,
відповідачем не сплачена, прокурором в інтересах позивача заявлено позов про
стягнення з відповідача вказаної суми
штрафних санкцій.
Досліджуючи надані докази, фактичні
обставини справи, оцінюючи доводи та заперечення сторін, судом до уваги
приймається наступне.
Згідно ст.124 Конституції України
юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у
державі.
Відповідно до п.4 ст.10 Закону
України „Про держану податкову службу в Україні” №509-XII від 04.12.1990р.
передбачено, що до функцій Державних податкових інспекцій в районах, містах без
районного поділу, районах у містах, міжрайонних та об'єднаних держаних
податкових інспекцій віднесено здійснення в межах своїх повноважень контролю за
законністю валютних операцій, додержанням установленого порядку розрахунків із
споживачами з використанням електронних контрольно-касових апаратів,
товарно-касових книг, лімітів готівки в касах та її використанням для
розрахунків за товари, роботи і послуги, а також за наявністю свідоцтв про
державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, ліцензій, патентів,
інших спеціальних дозволів на здійснення деяких видів підприємницької
діяльності.
Згідно п.2 ст.11 вказаного Закону,
органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право
здійснювати контроль за додержанням порядку проведення готівкових
розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку;
одержувати від посадових осіб, громадян у письмові формі пояснення, довідки і
відомості з питань, що виникають під час перевірок.
При цьому відповідно до п. 11 ст.11
Закону України №509-XII від 04.12.1990р.органи державної податкової служби в
установленому законом порядку мають право застосовувати до платників податків
фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів
суми недоїмки, пені у випадках, порядку
і розмірах, встановлених законами України. Фінансові (штрафні) санкції, суми
недоїмки, пені накладені (застосовані) органами державної податкової служби
України, сплачуються платниками податків добровільно або стягуються в судовому
порядку.
Відповідно до пункту 10
Інструкції про порядок застосування та стягнення сум штрафних (фінансових) санкцій
органами державної податкової служби, (в редакції Наказу ДПА України від
11.03.2002 року № 98, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 02.04.2002
року за № 327/6615) у разі порушення платником податків норм, передбачених
Законом України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту
етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових
виробів", органи державної податкової служби застосовують фінансові
санкції у вигляді штрафів у межах їх компетенції.
Статтею 15 Закону України “Про
застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського
харчування та послуг” встановлено, що контроль за додержанням суб'єктами
підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків за товари (послуги),
інших вимог цього Закону здійснюють органи державної податкової служби України
шляхом проведення планових або позапланових перевірок згідно із законодавством
України.
За порушення вимог цього Закону
згідно ст.17 до суб'єктів підприємницької діяльності , за рішенням відповідних
органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у
визначених розмірах.
Відповідно до ст.3 Закону України
“Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського
харчування та послуг” на суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють
розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі при продажу
товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг
покладено обов'язок дотримання встановленого даною статтею порядку проведення
розрахунків. За порушення даних вимог, законодавством передбачена відповідна
відповідальність у вигляді застосування штрафних санкцій передбачених ст.17 та
ст. 22 вищевказаного закону.
Як вбачається з матеріалів
справи, в ході проведення перевірок 18.07.2005р. та 15.12.2005р. податковим
органом встановлено та зафіксовано в актах факти порушень відповідачем вимог
п.1,2,5,9,13 ст.3 Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових
операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг”, а саме
розрахункову операцію проведено без застосування РРО, відповідний розрахунковий
документ не роздруковано та не видано, встановлено незабезпечення відповідності
готівкових коштів на місці проведення розрахунків (146 грн.) сумі коштів, яка
зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій (11,50 грн.) на
суму 134,50 грн., незабезпечення щоденного друкування та зберігання фіскальних
звітних чеків( перевірка від 18.07.2005р.) та проведення розрахункової операції за готівку без
застосування зареєстрованої у встановленому порядку розрахункової книжки та книги обліку розрахункової книжки та книги
обліку розрахункових операцій( перевірка від 15.12.2005р.) .
На підставі актів перевірок, за
виявлені порушення позивачем винесено рішення НОМЕР_1 про застосування до
відповідача 1070 грн. штрафних санкцій, НОМЕР_2 про застосування до відповідача
352,50 грн. штрафних санкцій .
Судом зважається на те, що
викладені в актах перевірок факти порушень відповідачем не спростовані, а
рішення НОМЕР_1 про застосування штрафних санкцій 1070 грн. штрафних санкцій,
НОМЕР_2 про застосування 352,50 грн. штрафних санкцій не оскаржені у
визначеному законом порядку та не скасовані, доказів про сплату 1422,50 грн.
штрафних санкцій суду не подано.
За таких обставин, позовні вимоги
обґрунтовані, підтвердженні матеріалами справи та підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст.6, 14, 71, 86, 94,
104, 158-163, 167, 254-259, п.п.3,6-7 Розділу 7 „Прикінцеві та перехідні
положення” Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О
В И В :
Позов прокурора м. Нетішин в
інтересах держави в особі Державної податкової інспекції в м. Нетішин
Хмельницької області до приватного підприємця ОСОБА_1 м. Нетішин про стягнення
штрафних санкцій в розмірі 1422,50 грн. задоволити.
Стягнути з суб'єкта
підприємницької діяльності -фізичної особи ОСОБА_1 АДРЕСА_2 (ідентифікаційний
код НОМЕР_9) на користь Державної податкової інспекції у м. Нетішин, Пр.
Незалежності, 10 (код 33965250) 1422,50 грн. (одна тисяча чотириста двадцять
дві гривні 50 коп.) штрафних санкцій.
Згідно ст.ст. 185-186 КАСУ
сторони та інші особи, які беруть участь у справі, мають право оскаржити в
апеляційному порядку Постанову повністю або частково. Заява про апеляційне
оскарження подається протягом 10 днів з дня проголошення, апеляційна скарга
подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Подаються до Житомирського апеляційного господарського суду через суд першої
інстанції.
Згідно
ст. 254 КАСУ Постанова, якщо інше не встановлено КАСУ, набирає законної сили
після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку
заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але
апеляційна скарга не була подана у строк, постанова або ухвала суду першої
інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання
апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної
сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя
В.В. Виноградова
Віддрук.
5 прим. :
1
- до справи,
2
- позивачу,
3
- відповідачу.
4,5-
в прокуратуру
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 26.03.2007 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 519425 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Виноградова В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні