Постанова
від 23.09.2015 по справі 818/3139/15
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 вересня 2015 р. Справа №818/3139/15

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Осіпової О.О.

за участю секретаря судового засідання - Мікулінцевої А.П.,

представника позивача - Мащенка П.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №818/3139/15

за позовом Білопільського районного центру зайнятості

до ОСОБА_2

про стягнення заборгованості,-

В С Т А Н О В И В:

Білопільський районний центр зайнятості (далі по тексту - позивач, Білопільський РЦЗ) звернувся до Сумського окружного адміністративного суду з позовом до ОСОБА_2 (далі по тексту - відповідач, ОСОБА_2) про стягнення заборгованості в сумі 2246грн.97коп. Свої вимоги мотивує тим, що відповідачу з 19.12.2014 року надано статус безробітного, з 26.12.2014 року призначено виплату допомогу по безробіттю. Виплата допомоги по безробіттю проводилась до 28.01.2015 року, відповідач знятий з обліку у зв'язку з встановленням факту подання особою недостовірних даних, оскільки ОСОБА_2 є членом сільськогосподарського виробничого кооперативу "Буринська Слобода", про що він не повідомляв центр зайнятості. За період з 26.12.2014 року до 28.01.2015 року відповідачу була виплачена допомога по безробіттю в сумі 2246грн.97коп., яка у добровільному порядку не повернута.

У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити.

Відповідач, належним чином повідомлений про час і місце розгляду справи (а.с.25), у судове засідання не з'явився, про причини неявки, всупереч вимог ч.2 ст. 40 КАС України, суд не повідомив, заяв чи клопотань про відкладення розгляду справи не подавав. Зокрема, як вбачається з копії рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення, повістка була вручена дружині відповідача, тому згідно з ч.4 с.35 КАС України вважається, що повістку вручено, та особа, яка одержала повістку, зобов'язана негайно повідомити про неї адресата. Крім того, у повістці відсутня відмітка із зазначенням відомостей про те, куди вибув адресат та коли передбачається його повернення за наявності таких даних, у разі його тимчасової відсутності, як це передбачено ч.5 ст.35 КАС України.

Заслухавши представника позивача, перевіривши матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, з огляду на наступне.

Судом встановлено, що до Білопільського РЦЗ за сприянням у працевлаштуванні 19.12.2014 року звернувся із заявою ОСОБА_2 (а.с.7). В цей же день за поданою ним письмовою заявою йому був наданий статус безробітного, а з 26.12.2014 року призначена виплата допомоги по безробіттю на підставі Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" (а.с.7-8,20).

При цьому, у поданій заяві про надання статусу безробітного відповідач зазначив, що не забезпечує себе роботою самостійно та ознайомлений з правами та обов'язками зареєстрованого безробітного, що визначені Законами України «Про зайнятість населення» та «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» (а.с.7).

Буринським районним центром зайнятості було проведено розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", за результатами якого складено акт від 28.07.2015 року (а.с.10-11).

Як стало відомо з матеріалів розслідування страхового випадку, з 05.12.2013 року ОСОБА_2 є членом сільськогосподарського виробничого кооперативу «Буринська Слобода», що підтверджується його заявою про вступ до кооперативу (а.с.15), протоколом №13 від 05.12.2013 року загальних зборів учасників СВК «Буринська Слобода»з додатком №1 (а.с.13-14), довідкою про доходи за період з 16.09.2014 року до 31.12.2014 року (а.с.12).

Відповідач, про те, що він є членом кооперативу, Білопільський районний центр зайнятості в період перебування на обліку як безробітного не повідомляв.

Таким чином, виплата допомоги по безробіттю проводилась до 28.01.2015 року та відповідач знятий з обліку у зв'язку з встановленням факту подання особою недостовірних даних (а.с.17,20).

За період з з 26.12.2014 року до 28.01.2015 року ОСОБА_2 була виплачена допомога по безробіттю в сумі 2246грн.97коп., що слідує з довідки Білопільського РЦЗ №1362 від 04.08.2015 року (а.с.17).

Листом №01-21/696 від 05.08.2015 року Білопільським РЦЗ була направлена вимога ОСОБА_2 про сплату заборгованості в сумі 2246грн.97коп. (а.с.18-19), яка не була сплачена.

Надаючи правову оцінку матеріалам справи, суд виходить з наступного.

Пунктом 3 Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2013 року №198, встановлено, що реєстрація безробітних, які звертаються за сприянням у працевлаштуванні (далі - реєстрація), проводиться центром зайнятості незалежно від зареєстрованого місця проживання чи перебування.

Під час проведення реєстрації працівник центру зайнятості заповнює в Єдиній інформаційно-аналітичній системі державної служби зайнятості персональну картку, в якій зазначаються персональні дані безробітного (прізвище, ім'я та по батькові, зареєстроване місце проживання чи перебування, число, місяць та рік народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відповідну відмітку в паспорті), відомості про останнє місце роботи або вид діяльності згідно із частиною першою статті 4 Закону України "Про зайнятість населення", підстава для припинення трудових відносин відповідно до запису в трудовій книжці або іншого виду діяльності, що підтверджено документально. Форма персональної картки та додатки до неї затверджуються Мінсоцполітики.

Рішення про надання статусу безробітного чи відмову у наданні такого статусу приймається центром зайнятості не пізніше ніж протягом семи календарних днів з дня подання особою заяви про надання статусу безробітного (пункт 7 Порядку).

Однією з підстав для відмови у наданні статусу безробітного згідно з п.п.2 п.7 Порядку №198 є встановлення факту зайнятості особи.

Так, відповідно до п.2 ч.1 ст.1 Закону України "Про зайнятість населення" безробітний - особа віком від 15 до 70 років, яка через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів як джерела існування, готова та здатна приступити до роботи.

Згідно зі статтею 4 Закону України "Про зайнятість населення" до зайнятого населення належать особи, які працюють за наймом на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, особи, які забезпечують себе роботою самостійно (у тому числі члени особистих селянських господарств), проходять військову чи альтернативну (невійськову) службу, на законних підставах працюють за кордоном та які мають доходи від такої зайнятості, а також особи, що навчаються за денною формою у загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах та поєднують навчання з роботою.

Статтею 43 Закону України "Про зайнятість населення" статус безробітного може набути, серед іншого, особа працездатного віку до призначення пенсії (зокрема на пільгових умовах або за вислугу років), яка через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів, готова та здатна приступити до роботи.

Відповідно до п.1 ч.1 статті 45 Закону України "Про зайнятість населення" реєстрація безробітного в територіальному органі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, припиняється у разі, зокрема, зайнятості особи.

Згідно з п.4 ч.2 статті 44 Закону України "Про зайнятість населення" зареєстровані безробітні зобов'язані iнформувати територiальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферi зайнятостi населення та трудової мiграцiї, протягом трьох робочих днiв про обставини припинення реєстрацiї, визначенi у частинi першiй статтi 45 цього Закону.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про сільськогосподарську кооперацію" сільськогосподарський виробничий кооператив - сільськогосподарський кооператив, який утворюється шляхом об'єднання фізичних осіб, які є виробниками сільськогосподарської продукції, для провадження спільної виробничої або іншої господарської діяльності на засадах їх обов'язкової трудової участі з метою одержання прибутку.

Під час розгляду справи встановлено, що ОСОБА_2 набув ознак зайнятого населення під час вступу до сільськогосподарського виробничого кооперативу "Буринська Слобода". Трудова участь відповідача у зазначеному кооперативі підтверджується актом приймання-передачі ВРХ на утримання від 05.12.2013 року (а.с.16), відповідно до якого СВК "Буринська Слобода" було передано члену СВК "Буринська Слобода" ОСОБА_2 для спільного виробництва продукції сільського господарства на засадах обов'язкової трудової участі у процесі виробництва велику рогату худобу, а саме: корову.

Тобто Законом України "Про сільськогосподарську кооперацію" передбачена обов'язкова трудова участь його членів саме з метою одержання прибутку та членство відповідача у СВК "Буринська Слобода" не надавало йому статусу безробітного у розумінні Закону України "Про зайнятість населення".

Згідно з ч.2 ст. 36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.

Відповідно до ч.3 ст. 36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до ьзаконодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

З огляду на викладені вище обставини, суд дійшов висновку, що позовні вимоги про стягнення з ОСОБА_2 отриманої допомоги по безробіттю в сумі 2246грн.97коп. є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Білопільського районного центру зайнятості до ОСОБА_2 про стягнення заборгованості -задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_2 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь Білопільського районного центру зайнятості (41800, м. Білопілля, вул. Старопутивльська,33, код ЄДРПОУ 21112983) незаконно отриману допомогу по безробіттю в сумі 2246грн.97коп.(дві тисячі двісті сорок шість грн. дев'яносто сім коп.).

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови складено та підписано 29.09.2015 р.

Суддя (підпис) О.О. Осіпова

З оригіналом згідно

Суддя О.О. Осіпова

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.09.2015
Оприлюднено12.10.2015
Номер документу51987476
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —818/3139/15

Постанова від 23.09.2015

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.О. Осіпова

Постанова від 23.09.2015

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.О. Осіпова

Ухвала від 31.08.2015

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.О. Осіпова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні