ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 2-а/1970/2907/11
27 жовтня 2011 р.м.Тернопіль
Тернопільський окружний адміністративний суд, в складі головуючої судді Мірінович У.А.
розглянувши у скороченому провадженні у місті Тернополі адміністративну справу
за позовом Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції
до приватного підприємства «Сфера Спец Сервіс»
про припинення юридичної особи,
ВСТАНОВИВ:
Тернопільська об'єднана державна податкова інспекція звернулася до суду з позовом до приватного підприємства «Сфера Спец Сервіс» про припинення юридичної особи, мотивуючи свої позовні вимоги тим, що на підставі поданої відповідачем реєстраційної картки на проведення державної реєстрації змін до установчих документів та змін до відомостей про юридичну особу було проведено зміну адреси місцезнаходження з адреси 02225, АДРЕСА_1 на адресу 46000, АДРЕСА_2. Однак, 23.08.2011 року відділом державних реєстраторів Тернопільської міської ради внесено інформацію в Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою, що є підставою для припинення юридичної особи.
На підставі статті 183 - 2 Кодексу адміністративного судочинства України Тернопільським окружним адміністративним судом винесено ухвалу від 12.10.2011 року про відкриття скороченого провадження у справі, у якій зазначено строк подання заперечення проти позову, порядок його подання, а також наслідки неподання такого заперечення.
Копія даної ухвали та позовної заяви з доданими до неї документами надіслана відповідачу. Заяви про визнання позову або заперечень на позов до суду відповідач не подав.
Відповідно до ч. 5 ст. 183 - 2 КАС України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, якщо до суду не було подано заперечення відповідача та за умови, що справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.
Відповідно до ч. 4 ст. 183 - 2 Кодексу адміністративного судочинства України суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. За результатами розгляду справи у скороченому проваджені суддя, оцінивши повідомлені позивачем, відповідачем обставини, за наявності достатніх підстав приймає законне та обґрунтоване судове рішення.
Враховуючи викладене та оцінивши повідомлені позивачем обставини, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як вбачається із матеріалів справи, що на підставі поданої відповідачем реєстраційної картки на проведення державної реєстрації змін до установчих документів та змін до відомостей про юридичну особу було проведено зміну адреси місцезнаходження з адреси 02225, АДРЕСА_1 на адресу 46000, АДРЕСА_2.
Окрім того, відповідно до отриманої Тернопільською ОДПІ з Відділу державних реєстраторів Тернопільської міської ради довідки єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців від 31.08.2011р. № 4095/1.5 державним реєстратором щодо підприємства було внесено такі записи:
- запис № 8 від 22.03.2011р. № 1 066 105 0005 005909, державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи;
- запис № 9 від 22.03.2011р. № 1 066 107 0006 005909, внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах; місцезнаходження: 46000, АДРЕСА_3;
- запис № 10 від 20.06.2011р. зняття з обліку у Деснянській районній в місті Києві державній адміністрації;
- запис № 11 від 04.07.2011р. взяття на облік у виконавчому комітеті Тернопільської міської ради;
- запис № 12 від 23.08.2011р. № 1 646 143 0007 006834 внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою.
Таким чином, 04.07.2011р. відповідно до ЄДР шляхом внесення змін до установчих документів, змінено місцезнаходження відповідача з адреси 02225, АДРЕСА_1 на адресу 46000, АДРЕСА_2.
Судом встановлено, що Головним відділом податкової міліції Тернопільською ОДПІ було проведено ряд заходів щодо встановлення місцезнаходження приватного підприємства «Сфера Спец Сервіс» за адресою: 46000, АДРЕСА_2, а саме:
- 09 серпня 2011 року в ході проведення перевірки місцезнаходження ТОВ «Сфера Спец Сервіс» (код ЄДРПОУ 35975500) встановлено відсутність офісу та посадових осіб вищевказаного товариства, а саме його керівника ОСОБА_1, головного бухгалтера ОСОБА_2, засновників ОСОБА_3, ОСОБА_4 та ОСОБА_5 за юридичної адресою: 46000, АДРЕСА_2, про що був складений акт перевірки місцезнаходження платника податків № 3315/26-03 від 09.08.2011 року. Також, під час проведення перевірки було отримано письмову відповідь власника приміщення за вищевказаною адресою гр. ОСОБА_6, яка у своєму письмовому пояснені повідомила, що ТОВ «Сфера Спец Сервіс» та його посадові особи їй невідомі та договір оренди з вищевказаним товариством вона не заключала;
- на запит № 3217/26-03 від 02.08.2011 року податкового органу отримано відповідь від 05.08.2011 року № 6148/072 від ТзОВ «Міське бюро технічної інвентаризації» згідно якої вказано, що станом на 03.08.2011 року квартира АДРЕСА_4, зареєстрована за ОСОБА_6 на підставі договору купівлі - продажу посвідченого приватним нотаріусом Тернопільського міського нотаріусом Тернопільського міського нотаріального округу ОСОБА_7 11.04.2007 року за реєстром № 1948.
Відповідно до ст.13 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» від 04.12.1990р. № 509-ХІІ (далі - ОСОБА_7 № 509) встановлено, що посадові особи органів державної податкової служби зобов'язані дотримувати Конституції і законів України, інших нормативних актів, прав та охоронюваних законом інтересів громадян, підприємств, установ, організацій, забезпечувати виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та повною мірою використовувати надані їм права.
Відповідно до п.2 ч. 1 ст.10 Закону № 509 державні податкові інспекції забезпечують облік платників податків, інших платежів, правильність обчислення і своєчасність надходження цих податків, платежів, а також здійснюють реєстрацію фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів.
Згідно з п.63.3 ст. 63 Податкового кодексу України з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік в органах державної податкової служби за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та не рухомого майна, об'єктів оподаткування або об'єктів, які пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).
Платник податків зобов'язаний стати на облік у відповідних органах державної податкової служби за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об'єкти оподаткування і об'єкти, пов'язані з оподаткуванням, органи державної податкової служби за місцезнаходженням таких об'єктів у порядку, встановленому центральним органом державної податкової служби.
Відповідно до п. 1.2 та п 1.3 Порядку обліку платників податків, зборів, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 22.12.2010р. № 979 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.12.2010р. за 1439/18734 (далі - Порядок) ведення обліку платників податків є одним із способів податкового контролю. Облік платників податків ведеться з метою створення умов для здійснення органами державної податкової служби контролю за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою сплати податків, нарахованих фінансових санкцій, дотримання податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби та взяттю на облік або реєстрації в органах державної податкової служби підлягають усі платники податків.
Згідно з п.1.4 Порядку з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік в органах державної податкової служби за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об'єктів оподаткування або об'єктів, які пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку). Платник податків зобов'язаний стати на облік у відповідних органах державної податкової служби за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об'єкти оподаткування і об'єкти, пов'язані з оподаткуванням, органи державної податкової служби за місцезнаходженням таких об'єктів.
Відповідно до п. 3.10 та п. 3.11 Порядку після взяття платника податків на облік за основним місцем обліку орган державної податкової служби формує довідку про взяття на облік платника податків за ф. N 4-ОПП довідка про взяття на облік платника податків за ф. N 4-ОПП є єдиним документом, який підтверджує взяття платника податків на облік в органі державної податкової служби. Довідка (свідоцтво) видається безоплатно та є дійсною лише на території України.
Як свідчать матеріали справи, відповідач не звертався до органу державної податкової служби за новим місцезнаходженням ні з заявою про взяття на облік (ф. № 4-ОПП), ні за отриманням довідки про взяття на облік платника податків (ф. № 4-ОПП).
Відповідно до ч. 3 ст.4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» № 755 від 15.05.2003р. (далі - № 755-ІV) встановлено, що зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.
Відповідно до ч.1 ст.29 Закону №755-ІV для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи:
- заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи;
- примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів;
- оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів;
- два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції;
- документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.
Відповідно до ч.4 ст. 89 Цивільного кодексу України до єдиного державного реєстру вносяться відомості про організаційно - правову форму юридичної особи, її найменування місцезнаходження, органи управління, філії та представництва, мету установи, а також інші відомості, встановлені законом.
Тобто, з урахуванням ч. 1 ст. 93 Цивільного кодексу України, абзацу 6 ст. 1 та ч.2 ст. 17 Закону № 755-ІV серед інших відомостей до єдиного державного реєстру вносяться відомості про адресу органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.
Як випливає із матеріалів справи, ПП «Сфера Спец Сервіс», або особа яка відповідно до установчих документів виступає від імені ПП «Сфера Спец Сервіс» за юридичною адресою: 46000, АДРЕСА_2 - відсутні. Крім того за даною адресою на підставі договору купівлі - продажу зареєстрована ОСОБА_6, а ПП «Сфера Спец Сервіс» за даною адресою не перебувало, в оренду дані приміщення ПП «Сфера Спец Сервіс» не здавалися. Таким чином, зазначені обставини унеможливлюють здіснення позивачем покладених на нього законодавством функцій по проведенню податкового контролю платника податків - ПП «Сфера Спец Сервіс».
Частиною 3 ст. 8 Закону № 755-ІV встановлено, що установчі документи (установчий акт, - статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.
Згідно з пп. 20.1.12. п. 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.
Відповідно до ч.2 ст.38 Закону №755-ІV підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи є наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
Таким чином суд вважає за доведені обставини на які посилається позивач, а адміністративний позов як обґрунтований підлягає задоволенню повністю.
Судові витрати по справі згідно ч.4 ст.94 КАС України з відповідача не стягуються.
Керуючись Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», Податковим кодексом України та ст.ст. 2, 3, 6-12, 17, 18, 160-163, 167, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Припинити юридичну особу - приватне підприємство «Сфера Спец Сервіс» (м. Тернопіль, вул. Київська, 11/42, ідентифікаційний код 35975500).
3. Копію постанови надіслати відділу державних реєстраторів Тернопільської міської ради.
Постанова суду, прийнята у порядку скороченого провадження виконується негайно.
Постанова суду набирає законної сили у порядку, встановленому ст. 254 КАС України.
Постанова суду за результатами скороченого провадження може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд. Строк для подання апеляційної скарги обчислюється з моменту отримання копії постанови.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Головуючий суддя Мірінович У.А.
копія вірна
Суддя Мірінович У.А.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.10.2011 |
Оприлюднено | 12.10.2015 |
Номер документу | 51987671 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мірінович У.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні