Постанова
від 18.09.2015 по справі 826/14094/15
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

18 вересня 2015 року № 826/14094/15

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого судді Аблова Є.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за Державної податкової інспекції в Оболонському районі Головного управління ДФС у м. Києві до Головного територіального управління юстиції у м. Києві, за участю третьої особи - голови комісії з перетворення ТОВ «ФІРМА ВАСАНД» Пінчука О.О. про скасування запису, -

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулася Державна податкова інспекція в Оболонському районі Головного управління ДФС у м. Києві з позовом до Головного територіального управління юстиції у м. Києві за участю третьої особи - голови комісії з перетворення ТОВ «ФІРМА ВАСАНД» Пінчука О.О. про скасування запису №10691120011027816 від 12.06.2014 року про державну реєстрацію припинення ТОВ «ФІРМА ВАСАНД» (код ЄДРПОУ 37859321) у результаті перетворення.

Заявлені позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що відповідач, порушуючи норми ч. 17 ст. 37 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців», здійснив державну реєстрацію припинення ТОВ «ФІРМА ВАСАНД» у зв'язку з перетворенням, перш ніж вніс запис про державну реєстрацію новоутвореної юридичної особи. Такі протиправні дії не дають можливості позивачу здійснювати заходи, передбачені чинним законодавством України, а саме ст. 78 Податкового кодексу України, щодо названого товариства.

В судовому засіданні, призначеному на 04.08.2015 року, представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі.

Представники відповідача і третьої особи в призначене судове засідання не з'явилися, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином, жодних документів і заперечень проти позову або пояснень до канцелярії суду не подали.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи в судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомленні про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи неприбуття представників відповідача і третьої особи в судове засідання, суд ухвалив розглядати справу у порядку письмового провадження.

Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне.

З матеріалів справи вбачається, що товариство з обмеженою відповідальністю «ФІРМА ВАСАНД» (ідентифікаційний код 37859321) було зареєстроване Головним управлінням юстиції у місті Києві 22.08.2011 року за № 1 069 102 0000 027816 та перебуває на податковому обліку в ДПІ в Оболонському районі Головного управління ДФС у місті Києві з 25.08.2011 року за № 15509.

12 березня 2014 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців внесений запис № 10691270010027816 про прийняття рішення про припинення ТОВ «ФІРМА ВАСАНД» в результаті реорганізації (перетворення) підприємства.

12 червня 2014 року ГТУ юстиції у м. Києві до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців внесений запис № 10691120011027816 щодо державної реєстрації припинення ТОВ «ФІРМА ВАСАНД» у результаті перетворення.

Вважаючи такі дії відповідача протиправними, оскільки полягають у передчасному внесенні запису про припинення товариства до ЄДР та, як наслідок, не дають контролюючому органу можливості здійснити заходи, передбачені нормами п. 102.1 ст. 102, пп. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, спрямовані на уникнення третіми особами податкової перевірки та її наслідків, адже лише після проведення перевірки платника податку, можливе його припинення без державної реєстрації правонаступника такої юридичної особи, позивач звернувся до суду з даним позовом, при вирішенні якого суд виходить з наступного.

У відповідності до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Компетенція контролюючих органів (в тому числі органів державної фіскальної служби), повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю на момент звернення позивача до суду із даним позовом визначені у Податковому кодексі України (надалі - ПК України), який набрав чинності з 1 січня 2011 року.

Зокрема, згідно положень норм п. 75.1 ст. 75, пп. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. При цьому документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється за наявності такої обставини як - розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків.

Необхідність в проведенні такої документальної перевірки у зв'язку з припиненням платника податків - юридичної особи пов'язано із правом контролюючого органу на самостійне визначення сум грошових зобов'язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, в межах строків давності, що визначені в ст. 102 ПК України.

Одночасно, в силу норми п. 67.2 ст. 67 цього Кодексу контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Правовідносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб-підприємців регулюються Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» від 15.05.2003 року № 755-IV (надалі - Закон № 755-IV).

Так, в розумінні норми ч. 1 ст. 4 Закону № 755-IV державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Відповідно до ст. 33 цього Закону юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державного органу, прийнятим у випадках, передбачених законом.

При цьому, юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Документи, що подаються для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженим ними органом щодо припинення юридичної особи, визначені у ст. 34 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців».

Статтею 35 Закону № 755-IV врегульований порядок внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, а ст. 37 зазначеного Закону - порядок проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення.

Згідно із ч. 17 ст. 37 Закону № 755-IV державна реєстрація юридичної особи, яка утворена в результаті перетворення, здійснюється у порядку, який встановлено статтями 24 - 27 цього Закону. При перетворенні юридичної особи до неї не застосовуються обмеження, встановлені частиною другою статті 35 цього Закону. Перетворення вважається завершеним з моменту державної реєстрації новоутвореної юридичної особи та державної реєстрації припинення юридичної особи, що припиняється у результаті перетворення.

При цьому відповідно до ст. 108 Цивільного кодексу України (надалі - ЦК України) перетворенням юридичної особи є зміна її організаційно-правової форми. У разі перетворення до нової юридичної особи переходять усе майно, усі права та обов'язки попередньої юридичної особи.

З контексту вищенаведених норм права вбачається, що процес державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті перетворення проходить у три етапи. Так, першим етапом, відповідно до ст. 34 Закону № 755-IV є внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про рішення засновників (учасників) щодо припинення юридичної особи.

Другим етапом є безпосереднє проведення державної реєстрації юридичної особи, утвореної шляхом перетворення, але не раніше двох місяців з дня публікації повідомлення у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації про прийняття засновниками (учасниками) або уповноваженим ними органом рішення про припинення юридичних осіб, що перетворюється. Порядок проведення державної реєстрації новоутвореної юридичної особи здійснюється у порядку, встановленому статтями 24 - 27 Закону про реєстрацію.

Крім того, в силу припсів норм ч. 2 і 3 ст. 107 ЦК України після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами та задоволення чи відхилення цих вимог комісія з припинення юридичної особи складає передавальний акт (у разі злиття, приєднання або перетворення) або розподільчий баланс (у разі поділу), які мають містити положення про правонаступництво щодо всіх зобов'язань юридичної особи, що припиняється, стосовно всіх її кредиторів та боржників, включаючи зобов'язання, які оспорюються сторонами.

Передавальний акт та розподільчий баланс затверджуються учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про її припинення, крім випадків, встановлених законом. Підписані головою і членами комісії з припинення юридичної особи та затверджені учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про припинення юридичної особи, примірники передавального акта та розподільчого балансу передаються в орган, який здійснює державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, за місцем її державної реєстрації, а також в орган, який здійснює державну реєстрацію юридичної особи - правонаступника, за місцем її державної реєстрації.

Порушення положень частин другої та третьої цієї статті є підставою для відмови у внесенні до єдиного державного реєстру запису про припинення юридичної особи та державній реєстрації створюваних юридичних осіб - правонаступників (ч. 4 ст. 107 ЦК України).

Відтак третім етапом, що наступає після проведення державної реєстрації юридичної особи, утвореної шляхом перетворення, є проведення державної реєстрації припинення юридичної особи, яка припиняється в результаті перетворення, що проводиться в порядку, встановленому ст. 37 Закону № 755-IV (вказана правова позиція також викладена у постанові Вищого адміністративного суду України від 12.02.2015 року № К/800/20236/14, ухвалі Київського апеляційного адміністративного суду від 23.10.2014 року по справі № 826/3481/14).

З наявних у справі матеріалів вбачається, та не було спростовано відповідачем, що як станом на 12.06.2014 року (тобто, на день внесення до ЄДР запису про припинення ТОВ «ФІРМА ВАСАНД» в результаті реорганізації), так й на день розгляду даної справи судом, жодних відомостей про реєстрацію правонаступника названого підприємства до цього Реєтру не внесено.

Враховуючи вищенаведене, суд дійшов висновку, що відповідачем при внесенні реєстраційного запису № 10691120011027816 від 12.06.2014 року щодо державної реєстрації припинення ТОВ «ФІРМА ВАСАНД» (ідентифікаційний код 37859321) у результаті реорганізації шляхом перетворення, порушено порядок проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її перетворення.

Згідно з ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Частиною 2 ст. 94 КАС України визначено, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз.

Керуючись ст.ст. 94, 158-163 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позовні вимоги Державної податкової інспекції в Оболонському районі Головного управління ДФС у м. Києві задовольнити повністю.

Скасувати запис Головного територіального управління юстиції у місті Києві № 10691120011027816 від 12.06.2014 року про державну реєстрацію припинення Товариства з обмеженою відповідальністю «ФІРМА ВАСАНД» (ідентифікаційний код 37859321) у результаті перетворення.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі в Окружний адміністративний суд міста Києва апеляційної скарги на постанову протягом десяти днів з дня її проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Київського апеляційного адміністративного суду.

Якщо апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

Суддя Є.В. Аблов

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення18.09.2015
Оприлюднено12.10.2015
Номер документу51988681
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/14094/15

Постанова від 18.09.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аблов Є.В.

Ухвала від 17.07.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аблов Є.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні