Постанова
від 21.09.2015 по справі 813/4430/15
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 вересня 2015 року № 813/4430/15

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді - Потабенко В.А.,

за участю секретаря судового засідання - Петрика Р.І.,

з участю представників:

від позивача - Вершиніна А.Г., згідно доручення,

від відповідача - не прибув,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові адміністративну справу за позовом публічного акціонерного товариства "Львівхім" до державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції Кінащук Лілії Василівни про визнання протиправними дій, скасування повідомлення, зобов'язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В :

публічне акціонерне товариство "Львівхім" (далі - ПАТ "Львівхім", позивач) звернулося до суду з позовом до державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції Кінащук Лілії Василівни (далі - державний реєстратор Кінащук Л.В., відповідач), з наступними позовними вимогами:

- визнати протиправними дії Державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції Кінащук Л.В. щодо залишення без розгляду документів, поданих з заявою від 04.08.2015 року для проведення державної реєстрації товариства з додатковою відповідальністю "Львівхім", що створюється в результаті перетворення ПАТ "Львівхім";

- скасувати повідомлення про залишення документів без розгляду № 1 від 06.08.2015 року Державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції Кінащук Л.В.;

- зобов'язати Державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції Кінащук Л.В. повторно розглянути подані з заявою від 04.08.2015 року документи щодо проведення державної реєстрації товариства з додатковою відповідальністю "Львівхім", що створюється в результаті перетворення ПАТ "Львівхім" та припинення публічного акціонерного товариства "Львівхім" з урахуванням висновків суду.

В обґрунтування своїх позовних вимог позивач покликається на те, що державним реєстратором Кінащук Л.В. було неправомірно залишено без розгляду заяву позивача щодо проведення державної реєстрації ТДВ "Львівхім", що створюється в результаті перетворення ПАТ "Львівхім", покликаючись на порушення ч. 5 ст. 8 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", а саме відсутність у Статуті ТДВ "Львівхім" підписів усіх засновників товариства. Представник позивача зазначає, що Статут ТДВ "Львівхім" підписаний уповноваженою особою від імені його учасників, у зв'язку з чим, є належним актом органу даною юридичної особи. Відтак, представник позивача вважає вищевказані дії державного реєстратора протиправними, у зв'язку з чим, просить скасувати повідомлення про залишення документів без розгляду та зобов'язати відповідача повторно розглянути подані з заявою від 04.08.2015 року документи щодо проведення державної реєстрації ТДВ "Львівхім".

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав повністю з підстав, наведених у позовній заяві, просив позов задовольнити в повному обсязі.

Відповідачка в судове засідання не прибула. В судовому засіданні від 02.09.2015 року проти позову заперечила та просила відмовити з тих підстав, що має місце порушення вимог ст. 8 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців". 22.09.2015 року через канцелярію суду надійшло клопотання від Реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції, згідно якого, відповідач просить проводити розгляд справи без участі представника, у зв'язку із її захворюванням.

Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши наявні у справі матеріали, надавши належну оцінку доводам та запереченням, які містяться в матеріалах справи, суд дійшов висновку про часткове задоволення позову, з огляду на наступне.

Судом встановлено, що 04.08.2015 року ПАТ "Львівхім" через уповноважену особу (ОСОБА_3.) звернулось із заявою до Реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції щодо проведення державної реєстрації ТДВ "Львівхім" та припинення ПАТ "Львівхім" у зв'язку з його перетворенням.

06.08.2015 року на адресу ТДВ "Львівхім" скероване повідомлення за вх. № 1 про залишення документів без розгляду. Підставою вищевказаного рішення є невідповідність, на думку реєстратора, документів ч. 5 ст. 8 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", а саме відсутність у Статуті ТДВ "Львівхім" підписів усіх засновників товариства.

Як вбачається з матеріалів справи та пояснень представника позивача, Статут ТДВ "Львівхім" підписаний особою, уповноваженою Установчими зборами товариства на підписання Статуту від імені його засновників (учасників).

Враховуючи викладене, позивач, не погоджуючись з залишенням заяви без розгляду, звернувся з даним позовом до суду.

Приймаючи дане рішення, суд керувався наступним.

Спірні правовідносини в даній адміністративній справі регулюються Господарським кодексом України, Цивільним кодексом України, Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", Законом України "Про господарські товариства" та іншими нормативно - правовими актами.

Відповідно до ст. 56 Господарського кодексу України (далі - ГК України), господарська організація може бути утворена за рішенням власника (власників) майна або уповноваженого ним (ними) органу, а у випадках, спеціально передбачених законодавством, також за рішенням інших органів, організацій і фізичних осіб шляхом заснування нової господарської організації, злиття, приєднання, виділу, поділу, перетворення діючої (діючих) господарської організації (господарських організацій) з додержанням вимог законодавства.

Відповідно до положень ст. 87 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України), для створення юридичної особи її учасники (засновники) розробляють установчі документи, які викладаються письмово і підписуються всіма учасниками (засновниками), якщо законом не встановлений інший порядок їх затвердження. Установчим документом товариства є затверджений учасниками статут або засновницький договір між учасниками, якщо інше не встановлено законом.

Згідно ст. 57 ГК України установчими документами суб'єкта господарювання є рішення про його утворення або засновницький договір, а у випадках, передбачених законом, статут (положення) суб'єкта господарювання .

Частиною 4 ст. 80 ГК України визначено поняття товариства з додатковою відповідальністю, згідно якого, товариством з додатковою відповідальністю є господарське товариство, статутний капітал якого поділений на частки визначених установчими документами розмірів і яке несе відповідальність за своїми зобов'язаннями власним майном, а в разі його недостатності учасники цього товариства несуть додаткову солідарну відповідальність у визначеному установчими документами однаково кратному розмірі до вкладу кожного з учасників.

У відповідності до ст. 65 Закону України "Про господарські товариства", товариством з додатковою відповідальністю визнається товариство, статутний (складений) капітал якого поділений на частки визначених установчими документами розмірів.

До товариства з додатковою відповідальністю застосовуються норми статей 4, 11, 52-64 цього Закону з урахуванням особливостей, передбачених даною статтею.

Так, враховуючи положення ст. 58 цього Закону, вищим органом товариства з додатковою відповідальністю є загальні збори учасників. Вони складаються з учасників товариства або призначених ними представників.

Порядок прийняття рішень загальними зборами учасників товариства регламентоване ст. 60 вказаного Закону, згідно якої, загальні збори учасників вважаються повноважними, якщо на них присутні учасники (представники учасників), що володіють у сукупності більш як 60 відсотками голосів.

Відтак, враховуючи положення вищевказаної статті, представник позивача вважає і з ним погоджується суд, що установчі збори засновників (учасників) ТДВ "Львівхім", які відбулися 25.04.2015 року, є легітимними, оскільки в них взяли участь часники (засновники) товариства, які в сукупності володіють 76,4669 % в статутному капіталі товариства.

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців, регулюються Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".

Статтею 8 цього Закону встановлені вимоги до оформлення документів, які подаються державному реєстратору.

Так, відповідно до ч. 5 ст. 8 цього Закону, установчі документи юридичної особи, а також зміни до них, викладаються письмово, прошиваються, пронумеровуються та підписуються засновниками (учасниками) або уповноваженими особами, якщо законом не встановлено інший порядок їх затвердження. У випадках, які передбачені законом, установчі документи повинні бути погоджені з відповідними державними органами.

Частиною 9 ст. 24 цього Закону встановлено, що якщо документи для проведення державної реєстрації юридичної особи подаються особою, уповноваженою засновником (засновниками) юридичної особи, державному реєстратору додатково пред'являється її паспорт громадянина України або паспортний документ іноземця та надається документ, що засвідчує її повноваження, або в разі подання електронних документів документ, що засвідчує повноваження цієї особи, в електронній формі залучається до документів, передбачених частинами першою - сьомою цієї статті.

Як вбачається з матеріалів справи, на засіданні правління ПАТ "Львівхім", що відбулося 22.04.2014 року, було одноголосно обрано ОСОБА_3 (далі - ОСОБА_3.) головою правління ПАТ "Львівхім" терміном на три роки, а саме до 22.04.2017 року. Вказане підтверджується протоколом № 1 від 22.04.2015 року, що міститься в матеріалах справи.

Крім того, згідно протоколу установчих зборів засновників (учасників) ТДВ "Львівхім" № 1 від 25.04.2015 року, ОСОБА_3 (ІПН НОМЕР_1) обрано уповноваженою особою на підписання статуту ТДВ "Львівхім" від імені його засновників (учасників).

Відтак, враховуючи положення ч. 5 ст. 8 цього Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", суд вказує, що ОСОБА_3 вправі був одноособово підписувати Статут ТДВ "Львівхім".

Також слід зазначити, що з додатків до заяви від 04.08.2015 року, з якою позивач звертався до державного реєстратора для проведення державної реєстрації ТДВ "Львівхім" вбачається, що позивачем подавався протокол № 1 установчих зборів засновників (учасників) ТДВ "Львівхім" від 25.04.2015 року, яким надано ОСОБА_3 право підпису Статуту ТДВ "Львівхім", а також копія паспорта ОСОБА_3

Відтак, позивачем було виконані усі вимоги Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" щодо подання документів для державної реєстрації в повному обсязі, у зв'язку з чим, суд дійшов висновку, що державним реєстратором необґрунтовано було залишено без розгляду подані з заявою від 04.08.2015 року документи щодо проведення державної реєстрації ТДВ "Львівхім".

З метою відновлення порушених суб'єктом владних повноважень прав позивача, з урахуванням висновку суду про безпідставність залишення без розгляду вищевказаної заяви позивача, суд вважає за необхідне визнати дії Державного реєстратора ЮО та ФО-П РС ЛМУЮ Кінащук Л.В. щодо залишення без розгляду документів, поданих з заявою від 04.08.2015 року протиправними та зобов'язати повторно розглянути вказану заяву.

Щодо позовної вимоги позивача щодо скасування повідомлення про залишення документів без розгляду № 1 від 06.08.2015 року, суд зазначає наступне.

Як вбачається із вищевказаного повідомлення № 1 від 06.08.2015 року, державним реєстратором зазначено, що у відповідності до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", залишення документів, які подавалися для проведення реєстраційних дій без розгляду не перешкоджає повторному зверненню до державного реєстратора у загальному порядку після усунення причин, що були підставою для залишення документів без розгляду.

Відтак, враховуючи вищенаведене, а також беручи до уваги висновок суду про задоволення позовної вимоги щодо зобов'язання відповідача повторно розглянути заяву позивача від 04.08.2015 року для проведення державної реєстрації ТДВ "Львівхім", суд відмовляє у задоволенні вимоги щодо скасування повідомлення про залишення документів без розгляду № 1 від 06.08.2015 року, оскільки така жодним чином не впливає на права та обов'язки позивача.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

За наслідками розгляду справи суд дійшов висновку, що відповідачем, як суб'єктом владних повноважень, вказані норми ч. 3 ст. 2 КАС України при прийнятті оскаржуваного рішення не були дотримані, що зумовило звернення позивача за захистом свого порушеного права до суду. І всупереч вимогам ч. 2 ст. 71 КАС України відповідач не представив суду належних і достатніх доказів в спростування вищенаведених обставин.

У зв'язку з чим, суд дійшов висновку що позовні вимоги підлягають задоволенню частково.

Відповідно до ст. 94 КАС України, з позивача слід стягнути в користь Державного бюджету України суму недоплаченого при подачі позову до суду судового збору в розмірі 48,72 грн., пропорційно задоволеним позовним вимогам.

Керуючись ст.ст. 2, 7-14, 18, 19, 33-35, 69-71, 94, 158-163 КАС України, суд,-

П О С Т А Н О В И В :

позов задовольнити частково.

Визнати протиправними дії Державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції Кінащук Лілії Василівни щодо залишення без розгляду документів, поданих з заявою від 04.08.2015 року для проведення державної реєстрації товариства з додатковою відповідальністю "Львівхім", що створюється в результаті перетворення ПАТ "Львівхім".

Зобов'язати Державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції Кінащук Лілію Василівну повторно розглянути подані з заявою від 04.08.2015 року документи щодо проведення державної реєстрації товариства з додатковою відповідальністю "Львівхім", що створюється в результаті перетворення ПАТ "Львівхім" та припинення публічного акціонерного товариства "Львівхім", з урахуванням висновків суду.

В решті позовних вимог відмовити.

Стягнути з Державного бюджету України в користь публічного акціонерного товариства "Львівхім", код ЄДРПОУ 01882344, що зареєстроване за адресою: 79024, м. Львів, вул. Механічна, 2, 48 (сорок вісім) гривень 72 коп. пропорційно задоволеним позовним вимогам.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі у відповідності до ч.3 ст.160 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішення за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст виготовлено та підписано 24.09.2015 року

Суддя Потабенко В.А.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.09.2015
Оприлюднено12.10.2015
Номер документу52026421
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/4430/15

Постанова від 21.09.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

Ухвала від 19.08.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні