Постанова
від 25.09.2015 по справі 826/4171/15
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 вересня 2015 року № 826/4171/15

Окружний адміністративний суд міста Києва за адресою: м. Київ, вул. Велика Васильківська, 81-а, у складі головуючого Бояринцевої М.А., розглянувши в порядку письмового провадження справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "Генус Україна" до Державної податкової інспекції у Святошинському районі Головного управління ДФС у м. Києві провизнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду м. Києва надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Генус Україна" до Державної податкової інспекції у Святошинському районі Головного управління ДФС у м. Києві, в якому, з урахуванням уточнень до позовних вимог, позивач просить суд визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 09.02.2015 р. №0097361502 та №0097341502.

Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення були прийняті безпідставно та з порушенням вимог чинного законодавства України, у зв'язку з чим вони є протиправними та підлягають скасуванню.

Відповідач позовні вимоги не визнав, просив у задоволенні позову відмовити повністю, оскільки висновки акту перевірки та оскаржувані податкові повідомлення-рішення є законними та обґрунтованими, прийнятими на підставі, в межах повноважень та у спосіб, визначений законодавством України.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

06.10.2014 р. відповідачем проведена камеральна перевірка податкової звітності позивача з податку на прибуток за 2013 р., за результатами якої відповідачем складено акт №26-57-15-02-10/694 від 06.10.2014 р.

Згідно висновків, викладених в акті перевірки №26-57-15-02-10/694, позивачем порушено терміни сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання авансових внесків з податку на прибуток за березень 2013 р. - січень 2014 р. протягом строків, визначених п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України (надалі - ПК України).

На підставі вказаного акту перевірки №26-57-15-02-10/694 відповідачем були прийняті податкові повідомлення-рішення:

- №0046591502 від 21.10.2014 р. (надалі - ППР №0046591502), яким за затримку на 29, 29, 7 календарних днів сплати суми грошового зобов'язання в розмірі 16 819,40 грн. позивача зобов'язано сплатити штраф у розмірі 10% в сумі 1 681,94 грн.;

- №0046611502 від 21.10.2014 р. (надалі - ППР №0046611502), яким за затримку на 190, 154, 130, 99, 69, 36,31, 31 календарних днів сплати суми грошового зобов'язання в розмірі 80 121,95 грн. позивача зобов'язано сплатити штраф у розмірі 20% в сумі 16 024,39 грн.

Водночас, за результатами адміністративного оскарження рішенням ГУ ДФС у м. Києві №3056/10/26-15-10-06-15 від 25.12.2014 р. "Про результати розгляду первинної скарги" скасовано ППР №0046591502 в частині застосування штрафу за у сумі 415,65 грн. та ППР №0046611502 в частині застосування штрафу за у сумі 828,79 грн. за порушення термінів сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання авансових внесків з податку на прибуток за жовтень 2013 р. - січень 2014 р., в іншій частині вказані податкові повідомлення-рішення залишені без змін.

На підставі вказаного вище рішення ГУ ДФС у м. Києві №3056/10/26-15-10-06-15 від 25.12.2014 р. відповідачем були прийняті податкові повідомлення-рішення:

- №0097341502 від 09.02.2015 р. (надалі - ППР №0097341502), яким за затримку сплати суми грошового зобов'язання позивача зобов'язано сплатити штраф у розмірі 1 266,30 грн.;

- №0097361502 від 09.02.2015 р. (надалі - ППР №0097361502), яким за затримку сплати суми грошового зобов'язання позивача зобов'язано сплатити штраф у розмірі 15 195,60 грн.

Рішенням ДФС України №3863/6/99-99-10-01-02-25 від 24.02.2015 р. "Про результати розгляду скарги" залишено без змін рішення ГУ ДФС у м. Києві №3056/10/26-15-10-06-15 від 25.12.2014 р. та прийняті відповідачем ППР №0097361502 та ППР №0097341502, а скаргу позивача - без задоволення.

Згідно положень пп.21.1.1-пп.21.1.5 п.21.1 ст.21 ПК України посадові особи контролюючих органів зобов'язані: дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами; забезпечувати сумлінне виконання покладених на контролюючі органи функцій; забезпечувати ефективну роботу та виконання завдань контролюючих органів відповідно до їх повноважень; не допускати порушень прав та охоронюваних законом інтересів громадян, підприємств, установ, організацій; коректно та уважно ставитися до платників податків, їх представників та інших учасників відносин, що виникають під час реалізації норм цього Кодексу та інших законів, не принижувати їх честі та гідності.

При цьому, згідно абз.1 та абз.4 п.57.1 ст.57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Платники податку на прибуток (крім новостворених, виробників сільськогосподарської продукції, неприбуткових установ (організацій) та платників податків, у яких доходи, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування, за останній річний звітний податковий період не перевищують 10 мільйонів гривень) щомісяця сплачують авансовий внесок з податку на прибуток у порядку і в строки, які встановлені для місячного податкового періоду, у розмірі не менше 1/12 нарахованої до сплати суми податку за попередній звітний (податковий) рік без подання податкової декларації. Платники податку, у яких доходи, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування, за останній річний звітний (податковий) період не перевищують 10 мільйонів гривень, та неприбуткові установи (організації) сплачують податок на прибуток на підставі податкової декларації, яку подають до контролюючих органів за звітний (податковий) рік і не сплачують авансових внесків.

Відповідно до п.126.1 ст.126 ПК України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

З матеріалів справи вбачається, що 01.02.2013 р. ТОВ "Генус Україна" засобами електронного зв'язку направлено відповідачу податкову декларацію з податку на прибуток за 2012 р. (реєстраційний номер 9086273838), в якій доходи, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування, визначені у розмірі 3 250 434,00 грн., таким чином у позивача був відсутній обов'язок щомісячної сплати авансових внесків з податку на прибуток, водночас, останній у декларації (реєстраційний номер 9086273838) визначив авансовий внесок, що підлягатиме сплаті щомісяця у березні - грудні 2013 р. та січні-лютому 2014 р. у розмірі 12 663,00 грн.

07.10.2013 р. позивачем засобами електронного зв'язку направлено відповідачу уточнюючу податкову декларацію з податку на прибуток за 2012 р. (реєстраційний номер 9087730300), в якій авансовий внесок, що підлягатиме сплаті щомісяця у березні - грудні 2013 р. та січні-лютому 2014 р. не зазначений.

Згідно п.50.1 ст.50 ПК України у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов'язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.

Суд звертає увагу, що відповідачем не було надано доказів, що подана позивачем уточнююча податкова декларація з податку на прибуток за 2012 р. (реєстраційний номер 9087730300) складена з порушеннями та/або не відповідає вимогам чинного законодавства України.

Відповідно до ч.2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України) в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Враховуючи вищезазначене у сукупності, а також, звертаючи увагу на те, що акт перевірки №26-57-15-02-10/694, ППР №0046591502, ППР №0046611502, ППР №0097341502 та ППР №0097361502 були складені після подання позивачем уточнюючої податкової декларації з податку на прибуток за 2012 р. (реєстраційний номер 9087730300), доказів невідповідності якої вимогам законодавства відповідачем не надано, суд приходить до висновку, що ТОВ "Генус Україна" не було допущено несплати узгодженої суми грошового зобов'язання авансових внесків з податку на прибуток за березень 2013 р. - січень 2014 р. протягом строків, визначених чинним законодавством, у зв'язку з чим оскаржувані ППР №0097341502 та ППР №0097361502 є протиправними та підлягають скасуванню.

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 1 ст.9 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

З огляду на вищевказане суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог позивача.

Згідно з положеннями ч.1 ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

З матеріалів справи вбачається, що позивачем при поданні позову сплачено судовий збір у розмірі 182,70 грн., а тому, керуючись вимогами ч.1 ст.94 КАС України, судові витрати у вигляді судового збору у розмірі 182,70 грн. підлягають відшкодуванню з Державного бюджету України.

Керуючись статтями 98, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Генус Україна" задовольнити повністю.

2. Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Святошинському районі Головного управління ДФС у м. Києві від 09.02.2015 р. №0097361502 та №0097341502.

3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Генус Україна" (код ЄДРПОУ 35591106) судовий збір у розмірі 182 (сто вісімдесят дві) грн. 70 коп.

Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Суддя М.А. Бояринцева

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення25.09.2015
Оприлюднено12.10.2015
Номер документу52037047
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/4171/15

Постанова від 25.09.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 27.03.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 13.03.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні