18/334(17/647)13/483
ГОСПОДАРСЬКИЙ
СУД
Луганської області
91000, м.Луганськ
пл.Героїв ВВВ 3а
тел.55-17-32
ХОЗЯЙСТВЕННЫЙ
СУД
Луганской области
91000, г.Луганск
пл.Героев ВОВ 3а
тел.55-17-32
У Х В А Л А
02.06.06 Справа № 18/334(17/647)13/483.
Суддя Корнієнко В.В., розглянувши матеріали справи за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Агро Мета», м. Луганськ
до 1-го відповідача –відділу державної виконавчої служби Міловського районного управління юстиції, смт. Мілове Луганської області
до 2-го відповідача –відкритого акціонерного товариства «Луганськмлин», м. Луганськ
до 3-го відповідача –державного підприємства «Стрілецький кінний завод № 60», с. Новострельцівка Міловського району Луганської області
про: виключення майна з акту опису;
визнання права власності на описане майно;
повернення описаного майна;
часткове припинення виконавчого провадження
орган виконання судових рішень – Державна виконавча служба у Міловському районі Луганської області, смт. Мілове Луганської області
за участю представників сторін:
від позивача: не прибув;
від 1-го відповідача: Казімір Л.Р. за дов. від 10.06.2006.
від 2-го відповідача: не прибув;
від 3-го відповідача: Кульченко В.О. –директор, паспорт, розпорядження від 10.09.2004;
від ДВС: Казімір Л.Р. за дов. від 10.06.2006.
В С Т А Н О В И В:
Відповідач (боржник) звернувся до господарського суду зі скаргою на дії Державної виконавчої служби у Міловському районі Луганської області (далі – ДВС) по виконанню наказу господарського суду Луганської області від 04.10.2004 № 518/334-(17/647)-(13/483), яким з відповідача на користь позивача стягнуто грошові кошти в сумі 1153043,33 грн.
Боржник у скарзі зазначив, що в рамках зведеного виконавчого провадження, в тому числі по виконанню наказу господарського суду від 28.04.2002 № 5/89, державним виконавцем постановою від 06.02.2006 накладено арешт на грошові кошти у сумі 2607481,12 грн., що знаходяться на його реєстраційних рахунках в УДК в Луганської області.
Боржник вважає, що накладення арешту здійснено у супереч вимогам Бюджетного кодексу України та Закону України «Про державний бюджет України на 2006 рік», так як грошові кошти, які надійшли на вказані рахунки, є коштами державного бюджету, які повинні витрачатися виключно на виконання Загальнодержавної програми селекції у тваринництві на період до 2010 року.
Боржник просить поновити строк на подання скарги, визнати незаконними дії ДВС по накладенню арешту на грошові кошти, які знаходяться на реєстраційних рахунках № 37121250011208, № 35233001000790, № 35232002000790 в УДК в Луганській області та зобов'язати ДВС зняти арешт з вказаних коштів.
Заявами від 02.06.2006 заявник уточнив свої вимоги зазначивши, що він просить суд спонукати ДВС зняти арешт, накладений на грошові кошти в сумі 2 607 481,12 грн., які знаходяться на реєстраційних рахунках № 37121250011208, № 35233001000790, № 35232002000790 в УДК в Луганській області.
Клопотання про поновлення строку на подання скарги боржник обґрунтовує тим, що він вже неодноразово звертався до господарського суду з аналогічними скаргами, однак, через допущені помилки при їх оформленні, скарги були повернені судом без розгляду.
ДВС проти скарги заперечує посилаючись на те, що оскаржувана постанова винесена на підставі ст. 50 Закону України «Про виконавче провадження», тобто законно і обґрунтовано.
Дослідивши матеріали справи, вислухавши представників заявника та ДВС, суд дійшов висновку, що скарга підлягає задоволенню за таких підстав:
Судом встановлено, що заявник (відповідач) дійсно декілька разів (16.02.2006, 14.03.2006, 27.03.2006) звертався до господарського суду з аналогічними скаргами, які були повернені судом заявнику без розгляду в зв'язку з неправильним їх оформленням, що унеможливлювало їх розгляд, зокрема:
- скарга від 16.02.2006 була повернена господарським судом 10.03.2006;
- скарга від 14.03.2006 була повернена господарським судом 23.03.2006;
- скарга від 27.03.2006 була повернена господарським судом 03.04.2006.
Остання скарга (без дати) була прийнята судом до розгляду 20.04.2006 (скарга, що розглядається).
Враховуючи, що заявник первісно звернувся до суду зі скаргою у встановлений законом строк, а також у подальшому неодноразово намагався захистити свої права в судовому порядку, однак скарги не могли бути розглянуті в зв'язку з неправильним їх оформленням, суд вважає причини пропуску строку на звернення зі скаргою, поважними, і тому строк на оскарження дії ДВС підлягає відновленню.
Законом України від 19.02.2004 № 1517-IV затверджена Загальнодержавна програма селекції у тваринництві на період до 2010 року.
Метою вказаної Програми є:
реалізація державної політики, спрямованої на створення, збереження, відтворення та раціональне використання племінних ресурсів;
створення високопродуктивного поголів'я в господарствах населення;
поліпшення генетичної якості тварин; забезпечення функціонування єдиної системи селекції у тваринництві;
ефективне використання в селекційному процесі найцінніших світових генетичних ресурсів;
збереження генофонду існуючих, локальних і зникаючих порід;
підвищення економічної ефективності та конкурентоспроможності галузі;
формування власного експортного потенціалу племінних ресурсів;
створення та матеріальне забезпечення функціонування державної племінної служби.
Фінансове забезпечення виконання Програми здійснюватиметься за рахунок коштів Державного бюджету України та інших джерел, не заборонених законодавством (розділ V? Програми).
Згідно наказу Міністерства аграрної політики України від 08.09.2005 № 460 заявник (відповідач) є виконавцем програм селекції у тваринництві та птахівництві на підприємствах агропромислового комплексу, в тому числі і Загальнодержавної програми селекції у тваринництві на період до 2010 року.
На виконання програм селекції у тваринництві та птахівництві на підприємствах агропромислового комплексу та Порядку використання коштів Державного бюджету України на виконання програм селекції у тваринництві та птахівництві на підприємствах агропромислового комплексу і в науково-дослідних господарствах, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики України, Української академії аграрних наук, Міністерства фінансів України від 06.042004 № 124/27/244 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.04.2004 за № 521/9120 (далі - Порядку використання коштів Державного бюджету України), заявнику в Управлінні державного казначейства України у Луганській області був відкритий реєстраційний рахунок № 35233001000790 (код програмної класифікації: 2801190 «Державна програма селекції у тваринництві та птахівництві на підприємствах АПК»), грошові кошти на якому були арештовані ДВС.
На вказаний рахунок поступають кошти Державного бюджету України, які можуть використовуватися виключно на виконання програм селекції у тваринництві та птахівництві на підприємствах агропромислового комплексу, що підтверджується Порядком використання коштів Державного бюджету України на виконання програм селекції у тваринництві та птахівництві на підприємствах агропромислового комплексу, Програмою використання бюджетних коштів згідно Державної програми селекції у тваринництві та птахівництві на підприємствах АПК, затвердженою Міністерством аграрної політики України, Планом асигнувань (за винятком надання кредитів з бюджету) загального фонду бюджету на 2006 рік, затвердженим Міністерством аграрної політики України, кошторисом заявника, затвердженим Міністерством аграрної політики України, Планом використання бюджетних коштів на 2006, затвердженим Міністерством аграрної політики України.
Відповідно до ст. 7 Бюджетного кодексу України бюджетні кошти використовуються тільки на цілі, визначені бюджетними призначеннями.
Згідно ст. ст. 30, 87 Бюджетного кодексу України видатки Державного бюджету України включають бюджетні призначення, встановлені законом про Державний бюджет України на конкретні цілі, що пов'язані з реалізацією державних програм, які мають виключно державне значення.
Згідно ст. 326 Цивільного кодексу України у державній власності є майно, у тому числі грошові кошти, яке належить державі Україна.
Від імені та в інтересах держави Україна право власності здійснюють відповідно органи державної влади.
Відповідно до ст. 176 Цивільного кодексу України держава не відповідає за зобов'язаннями створених нею юридичних осіб.
Таки чином, власником грошових коштів, які знаходяться на реєстраційному рахунку № 35233001000790 (код програмної класифікації: 2801190) є держава Україна в особі Міністерства аграрної політики.
Разом з цим, заявник (відповідач) є лише одержувачем цих коштів з обов'язком витратити їх виключно за цільовим призначенням.
Згідно ч. 2 ст. 50 Закону України «Про виконавче провадження»стягнення за виконавчими документами в першу чергу звертається на кошти боржника в гривнях та іноземній валюті, інші цінності, в тому числі кошти на рахунках та вкладах боржника в установах банків та інших кредитних організаціях, на рахунки в цінних паперах у депозитаріях цінних паперів.
Відповідно до ч. 3 ст. 63 Закону України «Про виконавче провадження»державний виконавець звертає стягнення на кошти боржника - юридичної особи, що знаходяться в кредитних установах, в порядку, передбаченому цим Законом.
Разом з цим, Державне казначейство України та його територіальні органи не є ані банками, ані кредитними установами (організаціями).
Згідно Положенню про Державне казначейство України, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 21.12.2005 № 1232, Державне казначейство України (далі - Казначейство) є урядовим органом державного управління, що діє у складі Мінфіну і йому підпорядковується.
Зазначеним положенням Державне казначейство України та його територіальні органи не наділені кредитними функціями.
Вказане також витікає з положень ст. 9 Закону України «Про виконавче провадження», зокрема:
частина перша ст. 9 вказаного Закону встановлює, що,
у випадках, передбачених законом, рішення судів та інших органів щодо стягнення коштів виконуються податковими органами, установами банків, кредитно-фінансовими установами. Рішення вказаних органів відповідно до закону можуть виконуватися також іншими органами, установами, організаціями, посадовими особами та громадянами.
частина друга ст. 9 вказаного Закону встановлює, що,
виконання рішень про стягнення коштів з рахунків, на яких обліковуються кошти Державного бюджету України та місцевих бюджетів або з бюджетних установ, здійснюється органами Державного казначейства України в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Тобто Закон України «Про виконавче провадження»встановлює, що установи банків та кредитно-фінансові установи, це одні органи, а органи Державного казначейства України, це зовсім інші органи.
Крім того, із зазначеної статті Закону витікає, що стягнення коштів з рахунків, на яких обліковуються кошти Державного бюджету України та місцевих бюджетів, взагалі не відноситься до компетенції органів Державної виконавчої служби.
Згідно п. п. 2.2.2. Порядку відкриття рахунків у національній валюті в органах Державного казначейства, затвердженого наказом Державного казначейства України від 2 грудня 2002 р. № 221 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17 грудня 2002 р. за N 976/7264, бюджетні рахунки для операцій клієнтів за бюджетними коштами це рахунки для здійснення операцій за асигнуваннями, передбаченими на виконання відповідних програм і заходів у державному та місцевих бюджетах, які відкриваються розпорядникам та одержувачам коштів і поділяються на:
реєстраційні рахунки, які відкриваються розпорядникам коштів бюджетів за відповідними кодами бюджетної класифікації видатків для обліку операцій з виконання загального фонду кошторисів;
спеціальні реєстраційні рахунки, які відкриваються розпорядникам коштів бюджетів за відповідними кодами бюджетної класифікації видатків для обліку операцій з виконання спеціального фонду кошторисів;
рахунки одержувачів коштів, які відкриваються одержувачам коштів бюджету за відповідними кодами бюджетної класифікації видатків загального та/або спеціального фондів для обліку операцій з виконання плану використання бюджетних коштів.
Постановою від 06.02.2006 державним виконавцем накладено арешт на бюджетні грошові кошти у сумі 2607481,12 грн., що знаходяться на реєстраційних рахунках заявника (відповідача) в УДК в Луганської області.
Із системного аналізу вищевказаних нормативних актів витікає, що:
- Державне казначейство України та його територіальні органи не є ані банками, ані кредитними установами (організаціями);
- грошові кошти, які знаходяться на реєстраційних рахунках суб'єктів господарювання в Державному казначействі України або його територіальних органів, є бюджетними коштами, тобто коштами державного або місцевого бюджетів, а не власними коштами підприємств –боржників;
- Державна виконавча служба взагалі не має повноважень на стягнення коштів з рахунків, на яких обліковуються кошти Державного бюджету України та місцевих бюджетів.
Таким чином, положення ст. ст. 50 та 63 Закону України «Про виконавче провадження»про звернення стягнення на кошти боржника, які знаходяться в установах банків та інших кредитних організаціях, не можуть застосовуватися до бюджетних коштів, облікованих на реєстраційних рахунках в Державному казначействі України або його територіальних органах.
За таких обставин вимоги про спонукання ДВС зняти арешт, накладений на грошові кошти в сумі 2 607 481,12 грн., які знаходяться на реєстраційних рахунках № 37121250011208, № 35233001000790, № 35232002000790 в УДК в Луганській області, підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 86, 1212 ГПК України, суд
У Х В А Л И В:
1. Відновити строк на подання скарги.
2. Скаргу на дії Державної виконавчої служби у Міловському районі Луганської області задовольнити.
3. Державній виконавчій службі у Міловському районі Луганської області негайно зняти арешт з грошових коштів в сумі 2 607 481,12 грн., які знаходяться на реєстраційних рахунках державного підприємства «Стрільцівський кінний завод № 60»№ 37121250011208, № 35233001000790, № 35232002000790 в УДК в Луганській області, накладений постановою від 06.02.2006.
Суддя В.В. Корнієнко
Суд | Господарський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 02.06.2006 |
Оприлюднено | 22.08.2007 |
Номер документу | 52071 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Луганської області
Корнієнко В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні