cpg1251
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 вересня 2015 р.Справа № 816/2383/15 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Калитки О. М.
Суддів: Бондара В.О. , Кононенко З.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної податковоїї інспекції у м.Полтаві Головного управління Державної фіскальної служби України у Полтавській області на постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 04.08.2015р. по справі № 816/2383/15
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю " Полтавакольормет"
до Державної податковоїї інспекції у м.Полтаві Головного управління Державної фіскальної служби України у Полтавській області
про скасування податкового повідомленння-рішення,
ВСТАНОВИЛА:
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Полтавакольормет", звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м. Полтаві Головного управління Державної фіскальної служби України у Полтавській області, в якому просив суд визнати незаконним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 11.06.2015 № 0020441501.
В обґрунтування позовних вимог посилався на те, що податкове повідомлення-рішення від 11.06.2015 № 0020441501, винесене на підставі акта перевірки від 25.05.2015 № 58/16-01-15-01/13928873, є необґрунтованим та таким, що винесене з порушенням норм чинного законодавства України. Позивач зазначає, що при здійсненні операцій з реалізації металобрухту в лютому 2015 року застосував пільгову ставку ПДВ відповідно до норм Податкового кодексу України.
Постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 04.08.2015 року у справі № 816/2383/15 задоволено адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Полтавакольормет" до Державної податкової інспекції у м. Полтаві Головного управління Державної фіскальної служби України у Полтавській області про скасування податкового повідомлення-рішення. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Полтаві Головного управління Державної фіскальної служби України у Полтавській області від 11.06.2015 № 002044150.
Відповідач не погодився із рішенням суду подав апеляційну скаргу, в якій, зазначив, що рішення суду першої інстанції прийнято з порушенням норм матеріального та процесуального права, просив суд скасувати постанову суду та прийняти нову постанову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог.
Позивач надав до суду апеляційної інстанції письмові заперечення на апеляційну скаргу, в яких просив залишити без задоволення апеляційну скаргу відповідача, а рішення суду першої інстанції без змін.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, був повідомлений належним чином про дату, час та місце розгляду справи, причини неявки не повідомив.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, був повідомлений належним чином про дату, час та місце розгляду справи, причини неявки не повідомив.
Відповідно до ст. 41 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги відповідно до ст. 195 Кодексу адміністративного судочинства України, дослідивши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як встановлено судом першої інстанції та знайшло своє підтвердження під час апеляційного розгляду, ТОВ "Полтавакольормет" (код ЄДРПОУ 13928873) зареєстроване як юридична особа 21.05.1991 (а.с. 42 зв.бік, 43); перебуває на обліку в ДПІ у м. Полтаві з 25.02.1994, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с. 43).
ДПІ у м. Полтаві 25.05.2015 проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на додану вартість по ТОВ "Полтавакольормет" за лютий 2015 року, за результатами якої складено акт перевірки № 58/16-01-15-01/13928873 від 25.05.2015 (а.с.28-31).
У зазначеному акті встановлено та з матеріалів справи вбачається, що за податковою декларацією з ПДВ за лютий 2015 року ТОВ "Полтавакольормет" задекларувало операції, які звільнені від оподаткування (ряд. 5 - "Операції, які звільнені від оподаткування (стаття 197 розділу V Податкового кодексу України, підрозділ 2 розділу XX Податкового кодексу України, міжнародні договори (угоди) у розмірі 261 304 грн. (а.с.33); відповідно до додатку 6 до декларації з ПДВ за лютий 2015 року товариство задекларувало операції, звільнені від оподаткування згідно з пунктом 23 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України, а саме: операції з металобрухтом (а.с.36).
При перевірці встановлені порушення пункту 187.1 статті 187 та пункту 23 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України, у зв'язку з чим занижено податкові зобов'язання на 261 304 грн. та занижено податок на додану вартість, що підлягає сплаті до загального фонду державного бюджету за лютий 2015 року, на 52 261 грн.
За висновками ДПІ у м. Полтаві, дані камеральної перевірки свідчать про заниження суми податкового зобов'язання, виявленого в декларації, та відповідальність платника, передбачену пунктом 123.1 статті 123 Податкового кодексу України.
На підставі акта перевірки № 58/16-01-15-01/13928873 від 25.05.2015 року винесене податкове повідомлення-рішення від 11.06.2015 № 0020441501, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у загальному розмірі 65 326,25 грн., з яких за основним платежем 52 261 грн. та за штрафними санкціями 13 065,25 грн.
З акта перевірки № 58/16-01-15-01/13928873 від 25.05.2015 вбачається, що підставою для прийняття спірного податкового повідомлення-рішення стало неправомірне застосування позивачем режиму звільнення від оподаткування ПДВ з операцій з імпорту відходів та брухту чорних і кольорових металів за лютий 2015 року.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що на момент проведення контролюючим органом перевірки позивач не повинен нести відповідальність за порушення податкового законодавства щодо неоподаткування у лютому 2015 року податком на додану вартість операції з продажу металобрухту в сумі 52 261 грн., оскільки на час проведення перевірки та на час розгляду справи відсутній обов'язок у платника податків за податковим законодавством щодо оподаткування податком на додану вартість операції з продажу металобрухту.
Колегія суддів погоджується з таким висновком, виходячи з наступного.
Згідно зі статтею 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний, зокрема сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (підпункт 16.1.4 пункту 16.1 статті 16).
При цьому, пунктом 7.3 статті 7 зазначеного Кодексу передбачено, що будь-які питання щодо оподаткування регулюються цим Кодексом і не можуть встановлюватися або змінюватися іншими законами України, крім законів, що містять виключно положення щодо внесення змін до цього Кодексу та/або положення, які встановлюють відповідальність за порушення норм податкового законодавства.
Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи" від 28.12.2014 № 71-VIII, який набрав чинності 01.01.2015 року, внесені зміни до абзацу першого пункту 23 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України, а саме: цифри "2015" замінені цифрами "2017".
Таким чином, законом пільговий режим оподаткування податком на додану вартість операцій з постачання, у тому числі операції з імпорту відходів та брухту чорних і кольорових металів, був продовжений до 01.01.2017 року.
З урахуванням внесених змін пунктом 23 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) передбачено, що тимчасово до 1 січня 2017 року від оподаткування податком на додану вартість звільняються операції з постачання, у тому числі операції з імпорту відходів та брухту чорних і кольорових металів, а також паперу та картону для утилізації (макулатури та відходів) товарної позиції 4707 згідно з УКТ ЗЕД. Переліки таких відходів та брухту чорних і кольорових металів затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Операції з вивезення в митному режимі експорту товарів, зазначених у цьому пункті, звільняються від оподаткування податком на додану вартість.
У додатку 1 до постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження переліків відходів та брухту чорних і кольорових металів, операції з постачання яких, зокрема операції з імпорту, тимчасово, до 1 січня 2015 року, звільняються від обкладення податком на додану вартість" від 12.01.2011 № 15 (яка діяла на час виникнення спірних правовідносин) визначено перелік відходів та брухту чорних металів, операції з постачання яких, зокрема операції з імпорту, тимчасово, до 1 січня 2015 року, звільняються від обкладення податком на додану вартість.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25.03.2015 № 136 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 січня 2011 р. № 15" внесені зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 12.01.2011 № 15, а саме: у назві та пункті 1 постанови цифри і слово "1 січня 2015" замінено цифрами і словом "1 січня 2017"; у назві додатків 1 і 2 до постанови цифри і слово "1 січня 2015" замінено цифрами і словом "1 січня 2017". Ця постанова набрала чинності з дня опублікування - 31.03.2015 (Урядовий кур'єр, 2015, 03, 31.03.2015 № 58).
Відповідно до ст. 92 Конституції України виключно законами України визначаються, зокрема, правовий режим власності, правові засади і гарантії підприємництва, правила конкуренції та норми антимонопольного регулювання, засади зовнішніх зносин, зовнішньоекономічної діяльності, митної справи. Виключно законами України встановлюються, зокрема, система оподаткування, податки і збори. Таким чином саме закон є єдиним нормативним актом, який регулює питання права особи в процесі здійснення відповідних суспільних відносинах.
Крім того, Міністерство юстиції України листом від 30.01.2009 року № Н-35267-18 роз'яснило, що юридична сила закону як основного джерела права, його місце в системі нормативно-правових актів закріплені в Конституції України. Однією з ознак, яка відрізняє закон від інших нормативно-правових актів, є прийняття його вищим представницьким органом державної влади. Вища юридична сила закону полягає також у тому, що всі підзаконні нормативно-правові акти приймаються на основі законів та за своїм змістом не повинні суперечити їм. Підпорядкованість таких актів законам закріплена у положеннях Конституції України.
Крім того, закріплене в законі право не може ставитися в залежність від своєчасності прийняття Кабінетом Міністрів України нормативно-правового акту на виконання самого закону.
Таким чином, дія Податкового кодексу України в частині закріпленого права платників податків на пільговий режим оподаткування ПДВ за певними видами операцій (пункту 23 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України) мала безперервний характер протягом 2014-2015 років, а тому позивач правомірно застосував пільгову ставку ПДВ при здійсненні операцій з реалізації металобрухту в лютому 2015 року.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Завданням адміністративного судочинства, згідно частини першої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, є захист прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
З огляду на викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про необґрунтованість висновків акта перевірки ДПІ у м. Полтаві щодо безпідставного ненарахування позивачем податку на додану вартість за лютий 2015 року та, відповідно, протиправність податкового повідомлення-рішення від 11.06.2015 № 0020441501, яким підприємству збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у загальному розмірі 65 326,25 грн., з яких за основним платежем 52 261 грн. та за штрафними санкціями 13 065,25 грн.
Доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують.
Відповідно до ч. 1 ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову чи ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200, п. 1 ч. 1 ст. 205, ст. 206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Державної податковоїї інспекції у м.Полтаві Головного управління Державної фіскальної служби України у Полтавській області залишити без задоволення.
Постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 04.08.2015р. по справі № 816/2383/15 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя (підпис)Калитка О.М. Судді (підпис) (підпис) Бондар В.О. Кононенко З.О. Повний текст ухвали виготовлений 05.10.2015 р.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.09.2015 |
Оприлюднено | 13.10.2015 |
Номер документу | 52072453 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Калитка О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні