cpg1251
УКРАЇНА
Господарський суд
Житомирської області
10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65, тел. (0412) 48-16-20,
E-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, http://zt.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
Від "06" жовтня 2015 р. Справа № 7/120-Б
За заявою Державної податкової інспекції в Андрушівському районі (м.Андрушівка, Житомирська область)
До боржника Відкритого акціонерного товариства "Мостовське" (с.Мостове, Андрушівський район, Житомирська область)
про визнання банкрутом
Суддя Костриця О.О.
В засіданні суду прийняли участь:
- від ініціюючого кредитора: Закабула О.М. - представник Андрушівської ОДПІ, дов. №189/10-008 від 12.08.2015р.
- від кредиторів: Березовий Д.С. - представник Андрушівського РЦЗ, дов. №370 від 26.05.2015р., Козак Г.М. - представник УПФУ в Андрушівському районі, дов. №134/01 від 09.01.2015р.
- від боржника: Горук В.А. - ліквідатор
- присутні в засіданні суду: Рудченко М.М. - представник прокуратури, посвід. №01535 від 23.01.2015р., КарпушаО.М. - колишній бухгалтер боржника, паспорт серії ВМ 976590, виданий 13.02.2001р.
В провадженні господарського суду Житомирської області знаходиться справа №7/120-Б про банкрутство Відкритого акціонерного товариства "Мостовське" (с.Мостове, Андрушівський район, Житомирська область), порушена за правилами ст.ст. 8,11-13 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржникам або визнання його банкрутом".
Постановою суду від 28.09.2012р. ВАТ "Мостовське" було визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, призначено ліквідатором Відкритого акціонерного товариства "Мостовське" (с.Мостове Андрушівського району) арбітражного керуючого Шишкіна Л.Я.
Ухвалою суду від 09.07.2013р. було припинено повноваження ліквідатора ВАТ "Мостовське" Шишкіна Л.Я. та призначено ліквідатором ВАТ "Мостовське" Горука В.А.
Ухвалою суду від 25.06.2015р. було замінено кредитора по справі Андрушівську ОДПІ Головного управління Міндоходів у Житомирській області його процесуальним правонаступником - Андрушівською ОДПІ Головного управління ДФС у Житомирській області, відмовлено в задоволенні заяви Андрушівської ОДПІ Головного управління ДФС у Житомирській області №120/189/10-003 від 20.04.2015р. про визнання поточних кредиторських вимог до банкрута на суму 47907,92грн. заборгованості по єдиному внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, відкладено розгляд заяви Андрушівського РЦЗ про визнання поточних кредиторських вимог до боржника на суму 7960,12грн., залишено без розгляду клопотання ліквідатора Горука А.В. №02-02/19/2015 від 26.03.2015р. про затвердження звіту з надання послуг збереження майна, ведення бухгалтерської та іншої документації, станом на 01.07.2014р. відкладено розгляд клопотання ліквідатора Горука В.А. №02-02/38 від 25.05.2015р. про затвердження звіту з надання послуг збереження майна, ведення бухгалтерської та іншої документації за весь час проведення ліквідаційної процедури, затверджено звіт ліквідатора боржника Горука В.А. про нарахування та відшкодування витрачених коштів пов'язаних з проведенням ліквідаційної процедури на суму 18557,81грн., проміжний звіт ліквідатора боржника Горука В.А. взято до відома, продовжено строк ліквідаційної процедури банкрута ВАТ "Мостовське" (с.Мостове Андрушівського району) та строк повноважень ліквідатора ВАТ "Мостовське" (с.Мостове Андрушівського району) Горука В.А. на три місяці з 28.06.2015р. по 28.09.2015р. включно, відкладено розгляд справи, зобов'язано ліквідатора Горука В.А. та Андрушівську ОДПІ Головного управління ДФС у Житомирській області вчинити певні дії.
25.08.2015р. до господарського суду від Рівненського апеляційного господарського суду надійшов для долучення до матеріалів справи оригінал постанови Рівненського апеляційного суду від 10.08.2015р. по справі №7/120-Б.
06.10.2015р. до суду від ліквідатора боржника надійшло клопотання №02-02/52/2015 від 02.10.2015р. про затвердження звіту ліквідатора про нарахування та оплату послуг арбітражного керуючого з 27.03.2015р. по 01.10.2015р. на суму 17372,00грн.
Також, від ліквідатора надійшло клопотання №02-02/51 від 02.10.2015р. про затвердження звіту з надання послуг збереження майна, ведення бухгалтерської та іншої документації за весь час проведення ліквідаційної процедури на суму 194068,60грн. В цьому ж клопотанні ліквідатор просить суд залишити без розгляду раніше подане клопотання про затвердження звіту з надання послуг збереження майна, ведення бухгалтерської та іншої документації за весь час проведення ліквідаційної процедури від 25.05.2015р. №02-02/38.
Враховуючи викладене, суд прийшов до висновку прийняти та призначити до розгляду вищезазначені клопотання.
Цього ж числа, до суду від ліквідатора надійшло клопотання №02-02/54 від 02.10.2015р. про продовження строку ліквідаційної процедури ВАТ "Мостовське" та повноважень ліквідатора на 3 місяці.
Суд переходить до розгляду справи по суті.
З 19.01.2013 року набрав чинності Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 22 грудня 2011 року № 4212-VI.
Відповідно до п. 1-1 Прикінцевих та перехідних положень вищезазначеного Закону, положення цього Закону застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження в яких порушено після набрання чинності цим Законом.
Абзацом третім п.1-1 вищезазначених положень передбачено, що положення цього закону, які регулюють ліквідаційну процедуру, застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження у яких порушено до набрання чинності цим Законом, якщо на момент набрання ним чинності господарським судом не було прийнято постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.
З огляду на те, що провадження у даній справі було порушено до набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 22.12.2011р. №4212-VI, а також враховуючи ту обставину, що процедура ліквідації по даній справі була введена судом до набрання чинності вищезазначеного Закону, при вирішення судом даної справи застосовуються положення Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 14 травня 1992 року за № 2343-XII в редакції, яка була чинною до 18.01.2013 року включно.
В судовому засіданні розглядалась заява Андрушівського районного центру зайнятості про визнання поточних грошових вимог Андрушівського РЦЗ до ВАТ "Мостовське" на суму 7960,12грн.
Представник кредитора в засіданні суду вищезазначену заяву підтримав в повному обсязі, разом з тим, вимоги ухвали суду від 25.06.2015р. не виконав.
Ліквідатор боржника в засіданні суду не заперечив щодо даної заяви, з підстав викладених у відзиві.
Суд дослідивши матеріали справи, заслухавши представника кредитора та ліквідатора боржника, вважає за необхідне зазначити наступне.
08.06.2015р. Андрушівський районний центр зайнятості звернувся до господарського суду із заявою про визнання поточних грошових вимог до ВАТ "Мостовське" на суму 7960,12грн.
Свою заяву кредитор обгрунтовує тим, що боржника, як суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи, зареєстровано рішенням Андрушівської РДА за №269 від 30.06.1998р. та як платника страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в Андрушівському РЦЗ 21.08.1995р. №60100025.
Відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" ВАТ "Мостовське" зобов'язане щомісячно сплачувати страхові внески до центру зайнятості.
Кредитор зазначає, що боржник ВАТ "Мостовське" дані внески не сплачував, у зв'язку з чим, заборгованість, яка була включена ухвалою суду від 20.03.2008р. до реєстру вимог кредиторів, а саме, сума 40447,70грн. збільшилась за період з 2007р. по 2011р. на 7960,12 грн. та становить 48407,82 грн.
Із заяви кредитора вбачається, що станом на 02.06.2015р. боржник ВАТ "Мостовське" має заборгованість перед Андрушівським районним центром зайнятості в сумі 48407,82грн., що підтверджується розрахунковою відомістю про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття та Актом перевірки №60 від 12.12.2011р., з яких недоїмка становить 45424,62 грн. та пеня 2983,20 грн.
Таким чином кредитор зазначає, що заборгованість по внесках на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття була заявлена ДПІ в Андрушівському районі згідно подання №47 від 24.07.2006р. та включена до реєстру вимог кредиторів в сумі 40447,70грн., а тому різниця заборгованості що підлягає до стягнення станом на 01.06.2015р. становить 7960,12грн.
Дослідивши вищезазначену заяву Андрушівського РЦЗ, господарський суд прийшов до висновку про її часткове задоволення, з огляду на наступне.
В силу ст.1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" кредитор - юридична або фізична особа, яка має у встановленому порядку підтверджені документами вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника; грошове зобов'язання - зобов'язання боржника заплатити кредитору певну грошову суму відповідно до цивільно-правового договору та на інших підставах, передбачених цивільним законодавством України.
На підставі положень Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", у справі про банкрутство спір не вирішується по суті, а лише встановлюються грошові вимоги кредиторів на підставі поданих документів.
Згідно ч.1 ст.5 Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.
За загальним правилом, визначеним ст.ст. 33, 34 ГПК України, кожна сторона належними засобами доказування повинна довести підстави своїх вимог.
Незважаючи на визнання боржником грошових вимог кредитора, суд самостійно розглядає кожну заявлену грошову вимогу, перевіряє її відповідність чинному законодавству та за результатами такого розгляду визнає або відхиляє частково чи повністю грошові вимоги кредитора.
Отже, виходячи з системного аналізу положень чинного законодавства, заявлені у справі про банкрутство грошові вимоги можуть підтверджуватися або первинними документами (угодами, накладними, рахунками, актами виконаних робіт, тощо), що свідчать про цивільно-правові відносини сторін та підтверджують заборгованість боржника перед кредитором, або рішенням юрисдикційного органу, до компетенції якого віднесено вирішення такого спору.
Відповідно до ст.43 ГПК України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.
Відповідно до статті 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" поточні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, які виникли після порушення провадження у справі про банкрутство.
Отже, поточними кредиторами слід вважати тих кредиторів, термін виконання вимог яких до боржника настав після порушення справи про банкрутство.
Відповідно до ч. 1 ст. 23 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вимоги за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред'являтися лише в межах ліквідаційної процедури.
Ухвалою суду від 31.08.2007р. було порушено провадження у справі про банкрутство ВАТ "Мостовське" та введено процедуру розпорядження майном боржника, введено мораторій на задоволення вимог кредиторів відповідно до ст.12 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Постановою суду від 28.09.2012р. було визнано банкрутом Відкрите акціонерне товариство "Мостовське" та відкрито ліквідаційну процедуру стосовно боржника.
Як вбачається із наявних в матеріалах справи документів, постановою господарського суду Житомирської області від 06.02.2007р. по справі №6/4615 стягнуто з Відкритого акціонерного товариства "Мостовське" на користь бюджету в особі Державної податкової інспекції в Андрушівському районі - 164242,35грн. заборгованості, з яких: 66932,30грн. - заборгованість по податку на додану вартість, в тому числі зобов'язання - 43821,99грн., штраф - 11606,51грн., пеня - 11503,80грн.; 38880,53грн.- заборгованість по сплаті фіксованого сільськогосподарського податку, в тому числі 14901,73грн. - зобов'язання, 747,53грн. - пеня, 23231,27- штраф; 1504,41грн. - заборгованість по збору за забруднення навколишнього середовища, в тому числі 1428,73грн. - зобов'язання, 57,58грн. - штраф, 18,10грн. - пеня; 23022,00грн. - заборгованість по податку з доходів фізичних осіб; 33194,00грн. - заборгованість по внесках до центру зайнятості; 709,11грн. - заборгованість по бюджетних позичках, в тому числі 9,11грн. - пеня (а.с.41 том 1).
На виконання вказаної постанови видано виконавчий лист господарського суду Житомирської області від 16.03.2007р. №6/4615 (а.с.42 том 1).
Ухвалою суду від 27.09.2007р. було визнано грошові вимоги ініціюючого кредитора - Державної податкової інспекції Андрушівського району до боржника на суму 193687 грн. 58 коп. податкової заборгованості, з яких 132552 грн. 62 коп. недоїмка, 48523 грн. 36 коп. штрафні санкції, 12611 грн. 60 коп. пеня (а.с.56-57 том 1).
В подальшому, як свідчать матеріали справи, Андрушівський РЦЗ звернувся до господарського суду із заявою про визнання кредиторських вимог до ВАТ "Мостовське" на суму 7253,70грн. (а.с.1-5 том 2).
Ухвалою суду від 20.03.2015р. було затверджено реєстр вимог кредиторів у складі включених розпорядником майна зобов'язань боржника перед кредиторами, зокрема, перед Державною податковою інспекцією у Андрушівському районі на суму 146325 грн. 00 коп. заборгованості, з яких 132552 грн. 62 коп. недоїмка, 13772грн. 38 коп. заборгованість по сплаті внесків до Андрушівської міжрайонної виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та Андрушівським районним центром зайнятості населення (м. Андрушівка) на суму 7253 грн. 70 коп. заборгованості (а.с. 116-117 том 2).
Таким чином, підтверджується визнання судом вимог Андрушівського РЦЗ на суму 40447,70грн., з яких, частина вимог центру зайнятості визнана за ДПІ в Андрушівському районі.
Відповідно до Акту №60 "Про результати проведення перевірки ВАТ "Мостовське" з питань дотримання законодавства щодо правильності нарахування та своєчасності сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування України на випадок безробіття до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття за період з 01.05.2007р. по 01.06.2011р. на кінець перевіряємого періоду сума заборгованості зі сплати страхових внесків склала 48407,82грн., з яких: 45424,62грн. недоїмка, 2983,20грн. пеня (а.с. 82 том 19).
Враховуючи визнання судом вимог Андрушівського РЦЗ суму 40447,70грн. (в тому числі в частині вимог центру зайнятості визнаних за ДПІ в Андрушівському районі), про що зазначено вище та підтверджується кредитором, заборгованість згідно даного Акту №60 за період з 2007р. по 2011р. зросла та становить 4976,92грн. заборгованість по недоїмці та 2983,20грн. пені на загальну суму 7960,12грн.
Дослідивши подану кредиторську заяву, суд вважає що вимоги кредитора в розмірі 4976,92грн. заборгованості по недоїмці, обгрунтовані та підтверджені належними докази, а отже, підлягають визнанню та включенню до реєстру вимог кредиторів.
Відповідно до п.4 ст. 31 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", у четверте чергу задовольняються вимоги кредиторів, не забезпечені заставою, у тому числі і вимоги кредиторів, що виникли із зобов'язань в процедурі розпорядження майном боржника чи в процедурі санації боржника.
Стосовно заявлених вимог кредитора в розмірі 2983,20грн. пені, суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Як зазначалось вище, ухвалою суду від 31.08.2007р. було порушено провадження у справі про банкрутство ВАТ "Мостовське" та введено мораторій на задоволення вимог кредиторів відповідно до ст.12 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Згідно зі ст.1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" мораторій на задоволення вимог кредиторів - зупинення виконання боржником, стосовно якого порушено справу про банкрутство, грошових зобов'язань і зобов'язань щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), термін виконання яких настав до дня введення мораторію, і припинення заходів, спрямованих на забезпечення виконання цих зобов'язань та зобов'язань щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), застосованих до прийняття рішення про введення мораторію.
Стаття 11 цього ж Закону встановлює, що мораторій на задоволення вимог кредиторів вводиться одночасно з порушенням справи про банкрутство.
Відповідно до ч.4 ст.12 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" мораторій на задоволення вимог кредиторів вводиться одночасно з порушенням провадження у справі про банкрутство, про що зазначається в ухвалі господарського суду.
Протягом дії мораторію на задоволення вимог кредиторів, зокрема, не нараховуються неустойка (штраф, пеня), не застосовуються інші санкції за невиконання чи неналежне виконання грошових зобов'язань і зобов'язань щодо сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, податків і зборів (обов'язкових платежів).
Абзацем 4 п.17 постанови Пленуму Верховного суду України "Про судову практику в справах про банкрутство" від 18.12.2009р., № 15 роз`яснено, що за змістом статті 12 Закону мораторій не зупиняє виконання боржником грошових зобов'язань і зобов'язань щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), які виникли після введення мораторію; їх виконання для боржника є обов'язковим, але пеня, штраф та інші фінансові санкції за невиконання чи неналежне виконання зобов'язань зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), що застосовуються до платника податків за порушення податкового законодавства, не нараховуються, оскільки ця норма визначає конкретний проміжок часу, який відповідає строку дії мораторію на задоволення вимог кредиторів, але ніяк не пов'язаний із його суттю.
Враховуючи, що пеня в розмірі 2983,20грн. нарахована Андрушівським РЦЗ під час дії мораторію, суд прийшов до висновку відмовити в задоволенні даної вимоги.
З огляду на зазначене, суд прийшов до висновку про часткове задоволення заяви Андрушівського РЦЗ про визнання поточних кредиторських вимог до боржника.
Відповідно до п.4.11 Постанови Пленуму Вищого господарського суду "Про деякі питання практики застосування розділу VI Господарського процесуального кодексу України" від 21.02.2013р. №7, розподіл сум судового збору (так само як й інших судових витрат) у непозовному провадженні, зокрема, як-от у справах про банкрутство, здійснюється оскільки інше не передбачено законом, за загальними правилами ст.49 ГПК України.
У зв'язку із звільненням кредитора - Андрушівського РЦЗ від сплати судового збору за подачу заяви до господарського суду, підлягає сплаті боржником 761,53грн. в дохід Державного бюджету України, які включити до першої черги реєстру вимог кредиторів боржника.
В судовому засіданні розглядалось клопотання ліквідатора Горука А.В. №02-02/38 від 25.05.2015р. про затвердження звіту з надання послуг збереження майна, ведення бухгалтерської та іншої документації за весь час проведення ліквідаційної процедури на суму 193093,70грн. (а.с.60-63 том 18).
Як зазначалось вище, 06.10.2015р. на адресу суду від ліквідатора боржника Горука А.В. надійшло клопотання про залишення без розгляду клопотання ліквідатора про затвердження звіту з надання послуг збереження майна, ведення бухгалтерської та іншої документації за весь час проведення ліквідаційної процедури на суму 193093,70грн.
Обгрунтовуючи вказане клопотання, ліквідатор зазначив про погодження на засіданні комітету кредиторів 02.10.2015р. звіту ліквідатора за весь час проведення процедури ліквідації з надання послуг збереження майна, ведення бухгалтерської та іншої документації, проведення процедури ліквідації.
Ліквідатор боржника Горук В.А. в засіданні суду підтримав вищезазначене клопотання.
Розглянувши дане клопотання, суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Відповідно до ч.2 ст.4-1 Господарського процесуального кодексу України, провадження у справах про банкрутство здійснюється у порядку, передбаченому цим Кодексом з врахуванням вимог Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
У відповідності до п.1 ст. 5 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.
Статтею 22 ГПК України передбачено, що сторони мають право заявляти клопотання, давати усні та письмові пояснення господарському суду, наводити свої доводи і міркування з усіх питань, що виникають у ході судового процесу, заперечувати проти клопотань і доводів інших учасників судового процесу, а також користуватися іншими процесуальними правами, наданими їм цим Кодексом.
Відповідно до ст.1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", сторонами у справі про банкрутство є конкурсні кредитори (представник комітету кредиторів), боржник (банкрут).
З матеріалів справи вбачається, що клопотання про залишення без розгляду вищезазначеної заяви підписане арбітражним керуючим - ліквідатором Горуком В.А.
Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне вищезазначене клопотання задовольнити та залишити без розгляду клопотання ліквідатора боржника Горука А.В. №02-02/38 від 25.05.2015р. про затвердження звіту з надання послуг збереження майна, ведення бухгалтерської та іншої документації за весь час проведення ліквідаційної процедури на суму 193093,70грн.
В засіданні суду ліквідатор боржника Горук В.А. надав проміжний звіт про проведену роботу в процедурі ліквідації боржника з підтверджуючими документами, вимоги ухвали суду від 28.06.2015р. виконав частково.
В засіданні суду розглядалось клопотання ліквідатора про продовження ліквідаційної процедури ВАТ "Мостовське" та повноважень ліквідатора на три місяці.
Ліквідатор боржника Горук В.А. в засіданні суду підтримав вищезазначене клопотання.
Розглянувши вищезазначене клопотання, суд прийшов до висновку про відмову в його задоволенні, з огляду на наступне.
Згідно з частиною 2 статті 22 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" строк ліквідаційної процедури не може перевищувати дванадцяти місяців. Господарський суд може продовжити цей строк на шість місяців, якщо інше не передбачено цим Законом.
Відповідно до п. 86 Постанови Пленуму Верховного Суду України від 18 грудня 2009 року N 15 "Про судову практику в справах про банкрутство, у постанові про визнання боржника банкрутом" господарський суд зазначає про відкриття ліквідаційної процедури без зазначення строку. Її тривалість не повинна перевищувати дванадцяти місяців. Пізніше строк ліквідаційної процедури за клопотанням ліквідатора або комітету кредиторів може бути продовжено судом, про що виноситься ухвала. Загальний строк ліквідаційної процедури не може перевищувати вісімнадцяти місяців.
Ліквідатор зобов'язаний вчинити ліквідаційні заходи і передати на затвердження господарському суду звіт та ліквідаційний баланс у встановлений строк, проте невиконання ліквідатором цих дій у граничні строки, визначені Законом, не є підставою для припинення провадження у справі.
Наслідків перевищення строку ліквідаційної процедури Закон не містить.
Як вбачається з матеріалів справи, судом неодноразово продовжувався строк ліквідаційної процедури, з підстав зазначених ліквідатором.
Разом з тим, господарський суд зазначає, що відповідно до частини 1 статті 32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: показники виявленої ліквідаційної маси (дані її інвентаризації); відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів.
Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
Отже, з наведених норм Закону витікає, що ліквідатор зобов'язаний здійснювати достатні та необхідні дії для завершення ліквідаційної процедури, подання звіту та ліквідаційного балансу, якими підтверджується факт вичерпного дотримання ліквідатором вимог Закону щодо обсягу дій, належних до вчинення в ліквідаційній процедурі, здійснюється на момент завершення ліквідаційної процедури, визначено обов'язковий перелік додатків до звіту ліквідатора, які подаються суду разом із звітом ліквідатора та є предметом дослідження в судовому засіданні за підсумками ліквідаційної процедури та за участі кредиторів (комітету кредиторів).
Тому, незважаючи на завершення строку ліквідаційної процедури, її фактичне завершення пов'язується законодавцем виключно із затвердженням звіту та ліквідаційного балансу банкрута, оформлених у відповідності до вимог Закону.
Згідно з ч. 3 статті 24 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ліквідатор (ліквідаційна комісія) виконують свої повноваження до завершення ліквідаційної процедури в порядку, встановленому цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.
Відповідно до протоколу засідання комітету кредиторів боржника №15/2015 від 02.10.2015р., присутніми членами комітету кредиторів було вирішено клопотати перед господарським судом про прискорення завершення ліквідаційної процедури.
Таким чином, оскільки по даній справі на дату даного судового засідання звіт та ліквідаційний баланс банкрута судом не затверджено, всіх дій, необхідних для завершення ліквідаційної процедури не здійснено, повноваження ліквідатора по даній справі господарським судом не припинялися, арбітражний керуючий Горук В.А.. має право здійснювати повноваження ліквідатора банкрута в цій справі до затвердження судом звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу підприємства-банкрута або до припинення його повноважень господарським судом.
Враховуючи термін, на протязі якого триває ліквідаційна процедура в цій справі, господарський суд вважає за необхідне зобов'язати ліквідатора в найкоротший термін здійснити необхідні заходи до завершення ліквідаційної процедури та подати до суду звіт та ліквідаційний баланс банкрута.
Враховуючи викладене та з метою витребування додаткових доказів по справі, суд вважає за необхідне відкласти розгляд справи.
Керуючись ст.ст.77,86 ГПК України, ст.ст.22-32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", (в редакції чинній до 18.01.2013р.), господарський суд, -
УХВАЛИВ:
1. Прийняти та призначити до розгляду в засіданні суду клопотання ліквідатора боржника Горука В.А. №02-02/52/2015 від 02.10.2015р. про затвердження звіту ліквідатора про нарахування та оплату послуг арбітражного керуючого з 27.03.2015р. по 01.10.2015р. на суму 17372,00грн.
2. Прийняти та призначити до розгляду в засіданні суду клопотання ліквідатора боржника Горука В.А. №02-02/51 від 02.10.2015р. про затвердження звіту з надання послуг по збереженню майна, ведення бухгалтерської та іншої документації за весь час проведення ліквідаційної процедури на суму 194068,60грн.
3. Заяву Андрушівського РЦЗ про визнання поточних грошових вимог до ВАТ "Мостовське" на суму 7960,12грн. задовольнити частково.
4. Визнати вимоги Андрушівського РЦЗ до боржника ВАТ "Мостовське" на суму 4976,92грн. заборгованості по недоїмці, які включити до четвертої черги реєстру вимог кредиторів боржника. В решті вимог відмовити.
Витрати по сплаті судового збору за подачу заяви до господарського суду в розмірі 761,53грн., підлягають сплаті боржником в дохід Державного бюджету України, які включити до першої черги реєстру вимог кредиторів боржника.
5. Клопотання ліквідатора боржника Горука В.А. про залишення без розгляду клопотання №02-02/38 від 25.05.2015р., задовольнити.
6. Залишити без розгляду клопотання ліквідатора Горука А.В. №02-02/38 від 25.05.2015р. про затвердження звіту з надання послуг збереження майна, ведення бухгалтерської та іншої документації за весь час проведення ліквідаційної процедури на суму 193093,70грн.
7. Відмовити в задоволенні клопотання ліквідатора Горука В.А. №02-02/54 від 02.10.2015р. про продовження ліквідаційної процедури ВАТ "Мостовське" та повноважень ліквідатора на три місяці.
8. Відкласти розгляду справи.
9. Призначити наступне засідання суду на "03" листопада 2015 р. о 11:00 в приміщенні господарського суду Житомирської області, каб. №407.
10. Зобов'язати ліквідатора Горука В.А.:
- надати належним чином завірену інформацію про рух коштів на рахунку боржника з 06.10.2015р. по день судового розгляду справи;
- включити визнані господарським судом вимоги Андрушівського РЦЗ до реєстру вимог кредиторів боржника;
- закрити рахунки банкрута у банківських установах, виявлені при проведенні ліквідаційної процедури за винятком основного рахунку боржника;
- надати докази на підтвердження повідомлення всіх відомих кредиторів боржника про розгляд на засіданні комітету кредиторів остаточного звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу боржника;
- вживати заходи з метою недопущення затягування ліквідаційної процедури банкрутства, а відтак виконання всіх необхідних приписів Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом";
- за результатами проведеної роботи, згідно зі ст. 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", подати ліквідаційний баланс, звіт про проведену роботу та інші матеріали, що свідчать про виконання ліквідатором покладених на нього обов'язків (докази, що свідчать про відсутність ліквідаційної маси; реєстр вимог кредиторів з зазначенням сум, які є неможливими до погашення; пояснювальну записку ліквідатора до ліквідаційного балансу, тощо).
Звернути увагу ліквідатора, що відшкодування витрат ліквідатора та оплата його послуг в ліквідаційній процедурі повинні здійснюватися лише після затвердження комітетом кредиторів та господарським судом звіту про відшкодування витрат арбітражного керуючого та звіту про затвердження оплати послуг.
Повідомити кредиторів боржника про можливість розгляду на наступному засіданні суду остаточного звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу боржника.
Викликати в судове засідання уповноважених представників кредиторів, ліквідатора Горука В.А.
Ухвала господарського суду набирає законної сили у встановленому чинним законодавством порядку.
У зв'язку із запровадженням автоматизованої системи документообігу у господарському суді будь-які заяви та клопотання у письмовому вигляді повинні бути зареєстровані в канцелярії суду до початку судового засідання.
Окрім того, учасникам судового процесу звернути увагу на необхідність належного оформлення документів (заяв, клопотань), що подаються до суду, з врахуванням того, що зміст об'єднуваних вимог у відповідній заяві чи клопотанні повинен мати однорідний характер, у випадку заявлення вимог, що мають різні підстави виникнення, то вказані вимоги слід розділяти та пред'являти до суду окремими оформленими документами.
Суддя Костриця О.О.
1- у справу
2- ініц. кредитору - Андрушівській ОДПІ (реком.)
3- УПФУ в Андруш. р-ні
4- ВД ЖОВ ФСС з ТВП ( м. Житомир )
5- ВАТ "Укртелеком" в особі ЦЕЗ №2 ЖФ ВАТ "Укртелеком"
6- Андруш. РЦЗ
7,8-ТОВ "Фером Барвінки (11624, Житомирська область, Малинський район, с.Барвінки) (08000, Київська область, смт.Макарів, вул.Свердлова,33)
9-ПОСП "Іванківське" (13410, Житомирська область, Андрушівський район, с.Іванків, вул.Колгоспна,2)
10-прокуратура Житомирської області
11-Горуку В.А.
Суд | Господарський суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 06.10.2015 |
Оприлюднено | 13.10.2015 |
Номер документу | 52080947 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Житомирської області
Костриця О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні