Суддя-доповідач - Білак С. В.
Головуючий у 1 інстанції - Боженко Н.В.
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
07 жовтня 2015 рокусправа № 804/14696/15 приміщення суду за адресою: м. Дніпропетровськ, проспект імені Газети "Правда", 29
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Білак С.В. суддів: Олефіренко Н.А. Шальєвої В.А. за участю секретаря судового засідання: Фірсік Д.Ю., з участю представника позивача Починок І.М., представника відповідача Ігольнікова Р.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Новомосковської міської виборчої комісії Дніпропетровської області на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2015 р. у справі № 804/14696/15 за позовом Новомосковської міської організації Партії Зелених України до Новомосковської міської виборчої комісії Дніпропетровської області про скасування постанови № 15 від 29 вересня 2015 року та зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Позивач Новомосковська міська організація Партії Зелених України (далі - позивач) звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Новомосковської міської виборчої комісії Дніпропетровської області про скасування постанови № 15 від 29 вересня 2015 року та зобов'язання вчинити певні дії.
Позивач просив визнати недійсною постанову №15 від 29 вересня 2015 року Новомосковської міської виборчої комісії "Про відмову в реєстрації кандидатів на посаду Новомосковського міського голови", якою відмовлено в реєстрації ОСОБА_5 кандидатом на посаду Новомосковського міського голови, зобов'язати Новомосковську міську виборчу комісію повторно розглянути заяву Новомосковської міської організації Партії Зелених України Дніпропетровської області про реєстрацію ОСОБА_5 кандидатом на посаду Новомосковського міського голови та зареєструвати ОСОБА_6 кандидатом на посаду Новомосковського міського голови.
В обґрунтування позову зазначив, що декларація, яка була подана до виборчої комісії разом з іншими документами для реєстрації кандидата на посаду міського голови, заповнена власноручно ОСОБА_5 на бланку в якому питання, їх послідовність та порядок відповідають формі декларації про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру приведеному в додатку до Закону України "Про засади запобігання і протидії корупції" від 07 квітня 2011 року №3206-VІ, у зв'язку з чим вважає постанову №15 від 29 вересня 2015 року, в якій зазначено про невідповідність декларації вимогам Закону України "Про засади запобігання і протидії корупції", такою, що порушує права позивача, тому підлягає визнанню недійсною.
Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2015 року адміністративний позов було задоволено частково.
Визнано протиправною та скасовано постанову Новомосковської міської виборчої комісії «Про відмову в реєстрації кандидатів на посаду Новомосковського міського голови» № 15 від 29 вересня 2015 року.
Зобов'язано Новомосковську міську виборчу комісію повторно розглянути заяву Новомосковської міської організації Партії Зелених України Дніпропетровської області про реєстрацію ОСОБА_7 кандидатом на посаду Новомосковського міського голови.
В іншій частині позовних вимог позивачу було відмовлено.
Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій зазначив, що постанова суду першої інстанції не ґрунтується на законі, а тому просив її скасувати, а позивачу відмовити в задоволенні позовних вимог.
В обґрунтування апеляційної скарги зазначив, що відповідно до ч.1 ст.45 Закону України «Про місцеві вибори» декларація про майно, доходи витрати і зобов'язання фінансового характеру за рік, що передує року початку виборчого процесу, подається кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, старости за формою, встановленою Законом України «Про засади запобігання і протидії корупції».
Згідно до Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» форма Декларації про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру зазначена в редакції цього Закону від 15 липня 2015 року та має 11 сторінок, включаючи примітку, яка містить 14 пунктів.
В декларації, яка була подана ОСОБА_5 відсутній пункт 14 у розділі примітки; відсутні деякі строчки у розділах, наявне форматування Декларації, та зменшення її до об'єму 4 сторінок.
Таким чином, позивачем не була подана Декларація в розумінні ч.1 ст.45 Закону України «Про місцеві вибори», діючої в редакції Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» від 15 липня 2015 року, що в силу ч.1 ст.46 Закону України «Про місцеві вибори» стало підставою для відмови в реєстрації кандидата на посаду Новомосковського міського голови від Новомосковської міської організації Партії Зелених України Дніпропетровської області.
Суд першої інстанції не надав належної оцінки вищезазначеним фактам і не обгрунтував своє рішення в цій частині.
Представник відповідача в судовому засіданні підтримав доводи апеляційної скарги.
Представник позивача заперечував проти доводів апеляційної скарги.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення сторін, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, а рішення суду першої інстанції скасуванню з наступних підстав.
Як встановлено судом, 27 вересня 2015 року до Новомосковської міської виборчої комісії надійшли документи від Новомосковської міської організації Партії Зелених України Дніпропетровської області на реєстрацію кандидата на посаду Новомосковського міського голови ОСОБА_5.
Серед поданих документів було отримано декларацію про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за 2014 рік кандидата на посаду міського голови ОСОБА_5.
Постановою Новомосковської міської виборчої комісії №15 від 29 вересня 2015 року "Про відмову в реєстрації кандидатів на посаду Новомосковського міського голови" Новомосковській міській організації Партії Зелених України в реєстрації ОСОБА_5 кандидатом на посаду Новомосковського міського голови відмовлено.
Підставою для відмови зазначено ч.1 ст.45 Закону України "Про місцеві вибори", а саме ОСОБА_5 не подана Декларація про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за формою, встановленою Законом України «Про засади запобігання і протидії корупції», та п.2 ч.1 ст.46 Закону України «Про місцеві вибори» відповідно до якої територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости в разі відсутності передбачених цим законом документів для реєстрації особи кандидатом.
Задовольняючи частково адміністративний позов, визнаючи протиправною та скасовуючи оскаржувану постанову, зобов'язуючи Новомосковську міську виборчу комісію повторно розглянути заяву позивача про реєстрацію ОСОБА_5 кандидатом на посаду Новомосковського міського голови, Дніпропетровський окружний адміністративний суд виходив з того, що помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію кандидатів документах, в силу ч.6 ст. 43 Закону України «Про місцеві вибори» підлягають виправленню та не можуть бути підставою для відмови в реєстрації кандидата на посаду міського голови.
Проте, колегія суддів не погоджується з такими висновками Дніпропетровського окружного адміністративного суду, з огляду на наступне.
Відповідно до ч.1 ст. 40 Закону України «Про місцеві вибори» відповідна територіальна виборча комісія реєструє кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, висунутого місцевою організацією партії, за умови подання до комісії таких документів:
1) заяви про реєстрацію кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, підписаної керівником місцевої організації партії та засвідченої печаткою місцевої організації партії або організації відповідної партії вищого рівня;
2) копії свідоцтва про реєстрацію місцевої організації партії, засвідченої територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, або посвідченої нотаріально, після офіційного оголошення про початок виборчого процесу;
3) копії рішення вищого керівного органу партії про участь її місцевих організацій у відповідних місцевих виборах, засвідченої підписом керівника та печаткою партії;
4) рішення зборів (конференції) місцевої організації партії про висування кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости від цієї місцевої організації партії, яке повинне бути підписане керівником місцевої організації партії та засвідчене печаткою місцевої організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, а у разі висування місцевою організацією партії кандидата на посаду міського голови - також погоджене центральним керівним органом партії, що засвідчується підписом керівника та печаткою цієї партії (із зазначенням найменування центрального керівного органу партії, номера та дати прийняття відповідного рішення, яке не додається);
5) заяви особи про згоду балотуватися кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, старости від цієї місцевої організації партії та про згоду на оприлюднення біографічних відомостей у зв'язку з участю у місцевих виборах;
6) автобіографії кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, що обов'язково повинна містити: прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць, рік і місце народження, відомості про громадянство, освіту, трудову діяльність, посаду, місце роботи (заняття), громадську роботу (в тому числі на виборних посадах), партійність, склад сім'ї, місце проживання, контактний телефон, наявність чи відсутність представницького мандата та судимості за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, злочину проти виборчих прав громадян чи корупційного злочину;
7) декларації про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости відповідно до статті 45 цього Закону;
8) чотирьох фотографій кандидата розміром 4x6 сантиметрів;
9) документа про внесення грошової застави (у випадках, передбачених статтею 44 цього Закону).
До зазначених у цій частині документів додається ксерокопія першої та другої сторінок паспорта громадянина України та сторінок, де зазначаються відомості про місце проживання відповідно до Закону України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні" (ксерокопія тимчасового посвідчення громадянина України для осіб, недавно прийнятих до громадянства України), кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, висунутого відповідною місцевою організацією партії.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено при перегляді справи судом апеляційної інстанції, у поданій позивачем декларації про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за 2014 рік кандидата на посаду міського голови ОСОБА_5 відсутній пункт 14 у розділі примітки; відсутні деякі строчки у розділах, наявне форматування декларації, та зменшення її до об'єму 4 сторінок.
Відповідно до ч.1 статті 45 Закону України "Про місцеві вибори" декларація про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за рік, що передує року початку виборчого процесу, подається кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, старости за формою, встановленою Законом України "Про засади запобігання і протидії корупції".
Згідно Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» форма декларації про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру зазначена в редакції цього Закону від 15 липня 2015 року та має 11 сторінок, включаючи примітку, яка містить 14 пунктів.
Представник позивача в судовому засіданні підтвердив, що дійсно декларація про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру була подана по формі, яка не відповідає вимогам Закону.
Таким чином, подана позивачем декларація за формою не відповідає вимогам Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» в редакції Закону від 15 липня 2015 року, а з урахуванням імперативного припису ч.1 статті 45 Закону України "Про місцеві вибори" щодо обов'язкової відповідності декларації про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру формі, встановленій Законом України «Про засади запобігання і протидії корупції», подання позивачем декларації не за цією формою, виборча комісія обґрунтовано дійшла висновку про відсутність передбачених цим Законом документів для реєстрації особи кандидатом.
У відповідності до статті 8 Конституції України в Україні визнається і діє принцип верховенства права.
Цей принцип є непорушним і оскаржуване рішення відповідача йому не суперечить.
Таким чином, надавши оцінку встановленим у справі обставинам та доказам відповідно до статті 8 КАС України , згідно із якою суд застосовує принцип верховенства права, колегія суддів дійшла висновку про необґрунтованість висновку суду першої інстанції та відсутності правових підстав для скасування постанови Новомосковської міської виборчої комісії «Про відмову в реєстрації кандидатів на посаду Новомосковського міського голови» № 15 від 29 вересня 2015 року.
Щодо позовної вимоги про зобов'язання відповідача зареєструвати ОСОБА_5 кандидатом на посаду Новомосковського міського голови, то суд апеляційної інстанції вважає, оскільки міська виборча комісія відмовила позивачу в реєстрації, і це рішення судом визнається законним та обґрунтованим, вимоги про зобов'язання зареєструвати його кандидатом на посаду Новомосковського міського голови не можуть бути задоволені.
Щодо позовних вимог позивача про зобов'язання Новомосковську міську виборчу комісію повторно розглянути заяву Новомосковської міської організації Партії Зелених України Дніпропетровської області про реєстрацію ОСОБА_5 кандидатом на посаду Новомосковського міського голови колегія суддів зазначає наступне.
З матеріалів справи вбачається, що 30 вересня 2015 року позивачем було подано декларацію про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру по формі, яка відповідає вимогам Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» в редакції Закону від 15 липня 2015 року.
Крім Декларації позивачем інших документів подано не було, ці обставини були підтверджені представниками позивача та відповідача в судовому засіданні.
Таким чином, позиція представника позивача про виправлення недоліків у зв'язку з подачею декларації про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру 30 вересня 2015 року не є виправленням помилок і неточностей в розумінні ч.3 ст.45 Закону України «Про місцеві вибори».
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Колегія суддів вважає, що відповідач, приймаючи спірну постанову «Про відмову в реєстрації кандидатів на посаду Новомосковського міського голови» № 15 від 29 вересня 2015 року діяв у спосіб та у межах повноважень, що передбачені Конституцією України, Законом України «Про місцеві вибори».
З урахуванням пункту 4 частини першої статті 202 Кодексу адміністративного судочинства України та зважаючи на неправильне застосування Дніпропетровським окружним адміністративним судом норм матеріального права, колегія суддів Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду дійшла висновку про наявність підстав для скасування оскаржуваного судового рішення та постановлення нового рішення про відмову в задоволенні позову.
При вирішенні питання про сплату судового збору, суд керується частиною 9 ст. 172 КАС України якою визначено, що суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом, а саме статтею 94 Кодексу адміністративного судочинства.
З матеріалів справи вбачається, що позивачем при зверненні до Дніпропетровського окружного адміністративного суду не було сплачено судовий збір у відповідності до Закону України "Про судовий збір".
Відповідно до п.п.1 п.3 ч.2 ст.4 Закону України "Про судовий збір" ставки судового збору встановлюються у таких розмірах: за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано юридичною особою 1 розмір мінімальної заробітної плати, що складає 1218 грн.
Частиною 3 ст. 6 Закону України "Про судовий збір" передбачено, що у разі коли в позовній заяві об'єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру, оскільки позивачем заявлено фактично три позовні вимоги, то підлягає стягненню з позивача судовий збір за подання до суду адміністративного позову немайнового характеру в розмірі 3834 грн.
Відповідно до п.п.2 п.3 ч.2 ст.4 Закону України "Про судовий збір" ставки судового збору встановлюються у таких розмірах: за подання апеляційної скарги на рішення адміністративного суду 110 % ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви.
Таким чином, з відповідача за рахунок його бюджетних асигнувань необхідно присудити судовий збір в розмірі 4217 грн. 40 коп.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 172, 177, 195, 197, 198, 202, 205, 207 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Новомосковської міської виборчої комісії Дніпропетровської області - задовольнити.
Постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2015 р. у справі № 804/14696/15 за позовом Новомосковської міської організації Партії Зелених України до Новомосковської міської виборчої комісії Дніпропетровської області про скасування постанови № 15 від 29 вересня 2015 року та зобов'язання вчинити певні дії - скасувати.
В задоволенні позову Новомосковської міської організації Партії Зелених України до Новомосковської міської виборчої комісії Дніпропетровської області про скасування постанови № 15 від 29 вересня 2015 року та зобов'язання вчинити певні дії - відмовити.
Присудити з Новомосковської міської організації Партії Зелених України на користь спеціального фонду Державного бюджету України судовий збір в розмірі 3834 грн.
Присудити з Новомосковської міської виборчої комісії Дніпропетровської області за рахунок його бюджетних асигнувань на користь спеціального фонду Державного бюджету України судовий збір в розмірі 4217 грн. 40 коп.
Постанова суду є остаточною та оскарженню не підлягає.
Головуючий: С.В. Білак
Суддя: Н.А. Олефіренко
Суддя: В.А. Шальєва
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.10.2015 |
Оприлюднено | 13.10.2015 |
Номер документу | 52083535 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Білак С.В.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Боженко Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Боженко Наталія Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні